Eli sattuuko kukaan täällä foorumilla pyörivistä tuntea noita seminaareja ja niiden käytäntöjä? Miten paljon noissa vaaditaan pohjatietoja filosofiasta? Olen kyllä käynyt kursseja sen verran, että teoriassa olen valmis menemään proseminaariin, mutta tietotasoni asiasta on varmaan heikompi kuin keskivertolukiolaisella (koska tenteistä kyllä selviää jauhamalla sontaa). Mietin siis, että miten laajasti seminaareissa ontapana keskustella käsiteltävien esitelmien ympärillä? Jos saan jollain ihmeen kaupalla omasta aiheestani vielä kirjoitettuakin, niin nolaanko itseni täysin, kun mistään muusta en sitten paljoa tiedäkään...? Tässä on nyt kyse niinkin pienestä asiasta kuin siitä, että jätänkö opintoni kesken, vaikka ne melkein kanditutkintoa jo hipovatkin...
filosofian proseminaarit ja seminaarit
2
667
Vastaukset
- tuskan parahdus
Niin ja tähän siis liittyy myös ihan hillitön esiintymiskammo, mutta paniikkikohtaukselta luultavasti vältyn beetasalpaajien avulla... En vain tiedä onko vastassa tilanne, jossa joudun kommentoimaan muille jatkuvasti "en tiedä tätä teoriaa", "en tiedä tätä käsitettä",... Varsinainen TIETÄMYS filosofiasta on todella heikko, koska tenteistä olen jotenkin kummasti aina selvinnyt lähes lukematta. Lisäksi joudun opponoimaan laudaturseminaarityötä...
- kampanjaetu
Itse olen ollut kahdessa filosofian proseminaarissa (Helsinki) ja ne olivat leppoisia. Useimmiten keskustelussa muutama henkilö, jotka tunsivat parhaiten päivän aihetta, hoitivat enimmäkseen keskustelun. Muut olivat vähäsanaisia. Ei ole mitenkään epätavallista, että vastaan tulee täysin vieraita aiheita. Mutta ei kukaan pakota puhumaan.
Oma esitys ja opponointivuoro sitten tietysti vaativat enemmän. Mutta itse taisin tehdä esitelmäni aiheista, joista muut proseminaarilaiset eivät sattuneet erityisesti tietämään. Pääsin siten aika helpolla. Opponointi taasen on loppujen lopuksi aika kevyt juttu. Paineet ovat esittäjällä, eivät opponentilla.
Itse pitäisin ehkä tärkeänä sitä, että semuissa on hyvä opettaja. Meillä oli sellainen, joka osasi hyvin ohjata keskusteluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132662
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1011879Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171641Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141515Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791366Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471207- 471136
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53903- 85875