INFJ-Persoonallisuustesti

Fuula

Tutkailin nettiä ja löysin mielenkiintoisen linkin:
http://www.icl.fi/cgi-bin/psycho.cgi

Kuuluisia INFP-luonteita:
Maria, Jeesuksen äiti
Luukas
Johannes
William Shakespeare
A. A. Milne
Laura Ingalls Wilder
Helen Keller
Anne Frank
Donna Reed
James Herriot
Amy Tan
John F. Kennedy, jr

INFP:llä tuntuu olevan loppumaton usko hyvyyden vaikutukseen. Hän ei jaa ihmisiä hyviin ja pahoihin, vaan uskoo, että paatuneellakin rikollisella on hyvät puolensa. INFP suhde ulkomaailmaan on tyyni ja rauhallinen ja hänellä on korkea omantunnonarvo, jonka saa omista arvoistaan. INFP on kiinnostunut omasta, sisäisestä maailmastaan ja saa tyydytyksen omien ideoidensa ja ajatustensa toteuttamisesta, eikä välttämättä kaipaa ulkopuolisten rohkaisua tai palautetta. Usein hänellä on myös hyvä mielikuvitus ja lapsena hänellä saattaa olla "näkymättömiä" ystäviä. Yleensä INFP:llä on vain muutamia, hyviä ystäviä, kunhan on kelpuuttanut heidät ensin ystäväpiiriinsä.
Ystävänä INFP on uskollinen ja suhde kestää yleensä vuosikausia, jos ei vuosikymmeniä. Läheisistä suhteista huolimatta INFP ei välttämättä kerro syvimpiä ajatuksiaan edes ystävilleen, sillä hänellä on tapana tutkiskella asioita itsekseen. Tästä johtuen hän saattaa tuntua joskus hyvinkin epäsosiaaliselta.

6 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

Teethän testin ja laitat vastauksesi ketjuun. Yritän kohdentaa nikkisi ja tuloksesi yksi yhteen.

Kerro minulle, osuiko tulokseni itseeni, eli vastaanko käsitystäsi Fuulasta.
Vapaaehtoinen.

48

2067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofia

vaikka en olisi sitä itse huomannut. Olisiko nimimerkkiä tarvinnut laittaakaan?

Kuuluisia ENFJ-luonteita:
      David, Israelin kuningas
      Abraham Lincoln
      Ross Perot
      Francois Mitterand
      Dick van Dyke
      Andy Griffith
      ENFJ on ihmistuntija, joka osaa käsitellä ihmisiä ystävällisyytensä ja sisäsyntyisen karismansa avulla, heitä kuitenkaan manipuloimatta. Hänellä on kyky lukea kanssaihmisten tunteita ja motiiveja, näkemiään ominaisuuksia mitenkään arvottamatta ja tästä johtuen ENFJ:t ovat hyviä luottamushenkilöinä
      tai johtajina.
      ENFJ on hienotunteinen, joka ottaa huomioon toiset ennen itseään. Hän on vastuuntuntoinen uurastaja, joka tuntee tehtäväkseen auttaa muita. Tästä voi olla seurauksena se, että hän haalii liikaa töitä ja tehtäviä, kuin pystyy hoitamaan. Tai hyväsydämisyyttä käytetään hyväksi, mikä loukkaa ENFP:n herkkää sisintä ja jättää pysyvän jäljen.
      ENFJ hallitsee kokonaisuuksia ja on hyvä organisaatioiden luoja. Hän osaa käsitellä useita projekteja yhtäaikaa.
      12 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

• señora lyyli

myö saatii samanlaiset tulokset. se on mukavaa ko löytyy samanluontosii, ettei tässä mikkää kummajainen olekkaa;), ja sitte onkin helpompi lähestyy ko "tuntee" toisen ilman tutustumista.:)
        tuo on viel epäselvä, mitä ekstrovertti meinaa.

• Fuula

piti vielä kysyä, mistä sait tekstiisi ENFJ, vaikka alkuperäisessä tekstissä on INFJ?
        Teit kuitenkin tuon alkuperäisen testin, vai?

• señora lyyli
        Fuula kirjoitti:

piti vielä kysyä, mistä sait tekstiisi ENFJ, vaikka alkuperäisessä tekstissä on INFJ?

aattelin jo kirjotinko väärin,en kyl täs lukkee ENFJ ja sen jälkee suluissa ekstrovertti-intuitiivinen jne ja välil ain alkaa ENFJ ja kirjotus.

tuosta mie suoraa sinne sinun ohjamalla osotteella.meinaatko et siin on jokkii virhe.
        minul ei oo kertaakaan mainittu infj.

• señora lyyli
        Fuula kirjoitti:

vilkaseppas sofian meil ko on sama, niin on hänelkii ENFJ.

• sofia
        señora lyyli kirjoitti:

myö saatii samanlaiset tulokset. se on mukavaa ko löytyy samanluontosii, ettei tässä mikkää kummajainen olekkaa;), ja sitte onkin helpompi lähestyy ko "tuntee" toisen ilman tutustumista.:)
        tuo on viel epäselvä, mitä ekstrovertti meinaa.

viime aikaisia kirjoituksiasi lukiessani havainnut usein samankaltaisuutta asenteissamme.

Ekstrovertti tarkoittaa ulospäinsuuntautuvaa ja on introvertin vastakohta. Näin olen jostain lukenut.

• sofia
        Fuula kirjoitti:

Ymmärsinköhän kysymyksesi oikein. Ei tarvinnut näpytellä, on vaan pelkkää kopiointia.

Voin yrittää testata uudestaan jos vain muistan vastata samalla tavalla.

• sofia
        sofia kirjoitti:

Ymmärsinköhän kysymyksesi oikein. Ei tarvinnut näpytellä, on vaan pelkkää kopiointia.

Voin yrittää testata uudestaan jos vain muistan vastata samalla tavalla.

lähellä edellistä persoonallisuustyyppiä, sillä kun yritin toistaa vastaukseni, enkä aivan joka kohtaa muistanut samalla tavalla, minulle tuli tuo INFJ-tyyppi, jossa ovat mm. Goethe ja Äiti Teresa.

Goethen kirjoja olen lukenut ja olen pitänyt niistä. Goethe on sielun tulkki ja muistaakseni juuri hän kirjoitti jossain kirjassaan, että "ihminen on pyöreä".

• Fuula
        señora lyyli kirjoitti:

vilkaseppas sofian meil ko on sama, niin on hänelkii ENFJ.

sofiankin lähettämän, eli näyttää tulevan molempia ENFJ ja INFJ. Minun antamastani näkyy tulevan tuo ENFJ. Kirjoitin yläpalkille, sieltä tuli taas INFJ. Sama testi näkyy kuitenkin olevan.

• Liena

Mutta en saanut kopioitua sitä tähän viestin kohtaan. Ja muuta en muista kuin kuuluin 17 % samanlaisten joukkoon.

Ja Sinut kirjoitustesi perusteella tuntien,tuo testi on osunut ihan nappiin.

Mutta neuvokaa , saitteko kopioitua tuon tuloksen sieltä, ja miten se tapahtuu, minulla kun liittäminen ei tullut kysymykseen. Vai onko teillä noin pahuksen hyvä muisti?

• sofia.

kopioidessani mitään poikkeavaa aikaisempiin kopioimisiini verrattuna. Kokeile uudestaan, kyllä se onnistuu.

• Mimmi

mielenkiintoisia kysymyksiä, tulokseksi sain saman vastauksen kuin sinä, eli 6% kuuluu samaan
      ryhmään kanssani.Mitähän sekin kertoo, sitä täytyy nyt oikein pohtia......

• sofia

Tulokset luettuani ja vertaillessani niitä käsityksiini sinusta, sain kokoon seuraavan:

Enimmäkseen sinä kirjoitat arvostavasti täällä kirjoittaneille ihmisille, joten pitänet hyvinä. - kö?

Jakoa hyviin ja pahoihin et ole minun tietääkseni ainakaan julkaissut. Olisi ollut mukava tietää mielipiteesi paatuneista pahantekijöistä.

Olet tyyni, rauhallinen ja sinulla on korkea omanarvontunto, eikä noissa arvoissasi mitään häpeämistä olekaan.

Varmaan oma, sisäinen maailmasi onkin sinulle tärkeä, ja on se, josta tämäkin palsta saa hyviä virikkeitä ja kirjoittamisen aiheita.

En tiedä miten välttämätöntä ulkopuolisten mukana oleminen sinulle on, mutta luulisin, että yksinäsi et kirjoittelisi. En ole havainnut sinun olevan kehumisten kipeä.

Uskon hyvän mielikuvituksesi olemassaoloon, sillä sitähän tarvitaan totuuden löytämiseen ja olet mielestäni realistinen ( kun valehtelet, niin sitä ei huomaa valheeksi he-he ).

Näkymättömiä ystäviä? Mutta niitähän me olemme sinulle!
      Sinä et vain kaikkia kelpuuta ystäviksesi, siinäpä se!

Ystävänä olet uskollinen ja uskon sen, eri asia on sitten suhde vastakkaiseen sukupuoleen: oletko yhdelle legioonalle uskollinen, vai haalitko niitäkin useita.

Epäsosiaalisuudestasi olet itse maininnut, muut eivät, enkä minä myöskään.

t.sofia

• Fuula

palautteestasi.

Mielestäni en kirjoita arvostelevasti, mutta en tosin kirjoita sellaisiin, selvästi "sopimattomiin itselleni" kirjoituksiin. Voisin vastata samalla lailla takaisin (sopimattomasti), mutta miksi niin tekisin. Mieluummin en vastaa ollenkaan.

Paatuneita pahantekijöitä ei minun kohdalleni ole osunut. Omaa mieltä olen, mutta tuomitsemaan minusta ei ole. Jaksan uskoa ihmisen muuttumiseen, kun hän saa oikeanlaista "hoitoa". Kaikki me tehdään virheitä, jotkut enemmän kuin toiset.
        Meillä jokaisella on myös oma sisäinen maailmamme. On kuitenkin eri asia, kuinka sen kanssa itse tulemme toimeen. Itselleni on aika ajoin tärkeääkin saada vain olla ja olla......yksin.

Tottakai on tärkeää, että on muitakin mukana. En minä mikään erakko ole, eikä minusta koskaan sellaista tulekaan.

Näkymättömiä me olemme kaikki toisillemme täällä, totta. Minä hyväksyn kyllä kaikki ystävikseni, eli voin kaikkien kirjoittajien kanssa kirjoittaa. En laske toista paremmaksi kuin toista. Luen kirjoituksia, vastaan ja sitä rataa. Kaikkiin asioihin en vaan pysty konkreettisesti ottamaan kantaa, koska en ole elänyt kaikkia ajanjaksoja. Olisin varmaan voinut kehittää "ajoista" jotain tuulesta temmattua, mutta en ole lähtenyt sille linjalle.
        Itsestäni onkin hienoa, että täällä voi kirjoittajana olla muutenkin mukana.

Testissä tuli maininta epäsosiaalisuudestani, mutta en koe olevani kuitenkaan sitä. Omat yksityisyyden rajat saa vetää jokainen siihen, mihin haluaa.

Kirjoitit uskollisuuslegioonasta. Mitä mahdoit tarkoittaa?
        Vastakkaiseen sukupuoleen koen olevani normaalissa suhteessa uskollinen, en ehkä niinkään uskonnollinen.

ystävyydellä, Fuula

• sofia
        Fuula kirjoitti:

palautteestasi.

Mielestäni en kirjoita arvostelevasti, mutta en tosin kirjoita sellaisiin, selvästi "sopimattomiin itselleni" kirjoituksiin. Voisin vastata samalla lailla takaisin (sopimattomasti), mutta miksi niin tekisin. Mieluummin en vastaa ollenkaan.

Paatuneita pahantekijöitä ei minun kohdalleni ole osunut. Omaa mieltä olen, mutta tuomitsemaan minusta ei ole. Jaksan uskoa ihmisen muuttumiseen, kun hän saa oikeanlaista "hoitoa". Kaikki me tehdään virheitä, jotkut enemmän kuin toiset.
        Meillä jokaisella on myös oma sisäinen maailmamme. On kuitenkin eri asia, kuinka sen kanssa itse tulemme toimeen. Itselleni on aika ajoin tärkeääkin saada vain olla ja olla......yksin.

Tottakai on tärkeää, että on muitakin mukana. En minä mikään erakko ole, eikä minusta koskaan sellaista tulekaan.

Näkymättömiä me olemme kaikki toisillemme täällä, totta. Minä hyväksyn kyllä kaikki ystävikseni, eli voin kaikkien kirjoittajien kanssa kirjoittaa. En laske toista paremmaksi kuin toista. Luen kirjoituksia, vastaan ja sitä rataa. Kaikkiin asioihin en vaan pysty konkreettisesti ottamaan kantaa, koska en ole elänyt kaikkia ajanjaksoja. Olisin varmaan voinut kehittää "ajoista" jotain tuulesta temmattua, mutta en ole lähtenyt sille linjalle.
        Itsestäni onkin hienoa, että täällä voi kirjoittajana olla muutenkin mukana.

Testissä tuli maininta epäsosiaalisuudestani, mutta en koe olevani kuitenkaan sitä. Omat yksityisyyden rajat saa vetää jokainen siihen, mihin haluaa.

Kirjoitit uskollisuuslegioonasta. Mitä mahdoit tarkoittaa?
        Vastakkaiseen sukupuoleen koen olevani normaalissa suhteessa uskollinen, en ehkä niinkään uskonnollinen.

ystävyydellä, Fuula

arvailua ihmisestä, jota en tunne.

Yhden asian haluan kuitenkin korjata.
        Alkupuolella, kohdassa miten suhtaudut palstan muihin kirjoittajiin, en käyttänyt sanaa "arvostelevasti", vaan "arvostavasti". Ehkä sana "arvostaen" olisi ollut selvempi.

• Fuula
        sofia kirjoitti:

arvailua ihmisestä, jota en tunne.

Yhden asian haluan kuitenkin korjata.
        Alkupuolella, kohdassa miten suhtaudut palstan muihin kirjoittajiin, en käyttänyt sanaa "arvostelevasti", vaan "arvostavasti". Ehkä sana "arvostaen" olisi ollut selvempi.

sofia. Luin uudelleen, eli itse myös luin kirjoituksesi väärin, joten tietysti vastasin senmukaisesti.
        Ok, "arvostella" tosiaankin tarkoittaa eri kuin "arvostaen". Olenkin jossain kirjoittanut, että jokaisella meillä on oma arvomme, olemmepa lihavia, laihoja, ajatuksiltamme millaisia vaan. Eri mieltä olevina olemmekin yhdessä se voimavara, jota tämäkin palsta kaipaa, pysyäkseen hengissä.

• Anonymus

joka etsii alati uusia, kiinnostavia asioita, joita voisi kokeilla. Hän puhuu paljon, eikä viihdy paikoillaan viittä minuuttia kauempaa. ENFP ei suunittele asioita etukäteen, vaan luottaa mieluumin mielikuvitukseensa ja improvisaatiokykyyn. Työympäristössä ENFP on suunnittelukokousten tähti, joka pursuaa ideoita. Parhaimmillaan yhteistyö sujuu jonkun kanssa, joka omaa järjestelykykyä ja pitää jalat maassa, sillä ENFP:llä innostus asioihin loppuu nopeasti eikä hänellä ole kärsivällisyyttä viedä prjojekteja loppuun saakka, kun maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita. Luonnollisesti ENFP vihaa virkavaltaa ja byrokratian asettamia sääntöjä ja tekee kaikkensa ehtojen kiertämiseksi ja kumoamiseksi.
      ENFP on luonteeltaan persoona, joka haluaa auttaa muita ihmisiä. Hän solmii uusia ystävyyssuhteita koko ajan ja unohtaa sitä mukaa vanhat. Tästä voi seurata konflikteja, sillä ENFP:n luontainen empatia voi antaa vihjeitä pitempiaikaisesta ystävyydestä, jolloin vastapuoli tuntee tulleensa narratuksi.

ENFP:lle on ominaista vahva esiintymisvietti. Hän nauttii huomion keskipisteenä olemisesta. Vähemmän kypsille yksilöille ihmisten auttamishalu voi olla keino saada suosiota.

5 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

Tunnemmekohan ?

• señora lyyli

tein miekii tuon testin ,mutta en ossaa siirtää sitä tähän,jote kirjotan.
        enfj (ekstrovertti-intuitiivinen-tunteva- järjestelmällinen)

enfj on ihmistuntija joka osaa käsitellä ihmisiä ystävällisyytensä ja sisäsyntyisen karismansa avulla, heitä kuitenkaa manipuloimatta.
        hänellä on kyky lukea kanssaihmisten tunteita ja motiiveja, näkemiään ominaisuuksia mitenkää arvottamatta ja tästä johtuen enfj:t ovat hyviä luottamushenkilöinä tai johtajina.

enfj on hienotunteinen joka ottaa huomioon toiset ennen itseään. hän on vastuuntuntoinen uurastaja,joka tuntee tehtävääkseen auttaa muita.
        Tästä voi olla seurauksena se, että hän haalii liikaa töitä ja tehtäviä, kuin pystyy hoitamaan.tai hyväsydämisyyttä käytetään hyväksi, mikä loukkaa enfp herkkää sisintä ja jättää pysyvän jäljen.

enfj hallitsee kokonaisuuksia ja on hyvä organisaatioiden luoja. hän osaa käsitellä useita projekteja yhtä aikaa.

12% testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

tuommonen minulle tuli.
        paikkansa pittää et oon järjestyksen ihminen ollu ain.oon pitäny kirjaa, mis järjestykses työt tehhää ja monta työtä oon osannu tehhä yht aikaa.
        mutta en mie mittää arpia saannu jos joku on ollu ilkeä.

fuulan tuloksest mie en ossaa sannoo, ko en oo oikee pääsy hänest perille, kun on niin vähä aikaa ollut .
        mutta hauskojahan nämä testit on, tuon jos joku tietäs mitä merkkaa minust sanottu,ekstrovertti, on niin tuntematon sana, ettei oo koskaa tullu vastaa.

olihan siin joitakin kuulusuuksii jotka vissii on saannu saman tuloksen,kute david israelin kuningas, lincoln ja mitterad, hyyvii johtajii.

oliskohan minust ollu johtajaks? ;) sitä kyllä eppäilen, vaik kuuluisa oisin kyl halunnu olla jollain alalla, kute tanssijana, runoilijana, kirjailijana,laulajana,tai pianistina.

no, no lyyli nyt mennee taas hourailuks;) heippa

• Fuula

ei sano minulle mitään. Voit olla periaatteessa kuka vaan.
        Mutta testituloksesi ehkä kertookin henkilöllisyytesi, tai sitten ei.

• Liena
        Fuula kirjoitti:

ei sano minulle mitään. Voit olla periaatteessa kuka vaan.
        Mutta testituloksesi ehkä kertookin henkilöllisyytesi, tai sitten ei.

kai taas teen kun tuppaudun tähän, mikä ei minulle lainkaan kuulu.
        Kuitenkin olen huomannut tuon Anonymus nikin muuallakin, esim. Jippiissä ja Golden:ssa.
        Uskoisin hänen olevan OK. Mutta voihan hän esiintyä muilla palstoilla eri nikkinä, vaikka olisikin näitä palstalaisia.

• Fuula
        Liena kirjoitti:

kai taas teen kun tuppaudun tähän, mikä ei minulle lainkaan kuulu.
        Kuitenkin olen huomannut tuon Anonymus nikin muuallakin, esim. Jippiissä ja Golden:ssa.
        Uskoisin hänen olevan OK. Mutta voihan hän esiintyä muilla palstoilla eri nikkinä, vaikka olisikin näitä palstalaisia.

virhettä tee millään lailla. Valistit minua tuosta nikistä, vaikka tuskin voit kuitenkaan olla varma asiasta, koska emme voi rekisteröityä täällä suomi 24:ssa.
        Ajatukseni kulkee omaa rataansa, niinkuin meillä kaikilla, kuka kukin on.;)
        Leikin ajatuksella, jos ottaisin useampia nikkejä itselleni käyttööni, mutta jätänpä sen toteuttamatta.

• muksis

INFJ on sekä uneksija että ideoidensa toteuttaja. Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan. Auttamishalunsa ja muita ihmisiä kohtaan tuntemansa kiinnostuksen takia häntä voidaan luulla sosiaaliseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi, mistä saattaa tulla yhteentörmäyksiä sillä vaikka INFJ vaikuttaa sympaattiselta, hän valikoi ystävänsä tarkkaan, eikä välttämättä suhtaudu lämpimästi keneen tahansa ensitapaamisella.INFJ on taipumus tarkkailla tilanteiden tunnelmia ja ihmisten motiiveja sekä tehdä huomioita näiden perusteella, joten hänestä saattaa saada vaikutelman että hän on varautunut ja varuillaan. Tämän ominaisuutensa ansiosta, vaikka ihmisrakas onkin, INFJ ei ole harhaanjohdettavissa. Tarkkailutaitonsa, sekä yleensä kielellisen lahjakkuutensa ansiosta INFJ osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Muita hänelle soveltuvia aloja ovat mm. palvelualat, opetusala, sekä politiikka ja uskonto. 17% testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.
      Kuuluisia INFJ-luonteita: Aristofanes, Goethe, Jimmy Carter, Äiti Teresa, Florence Nightingale, Martin Luther King, Shirley McLane, Tom Selleck, Michael Landon, Carrie Fisher, Richard Gere.

• señora lyyli

sie sait nuo ihanat ihmiset listallesi, :)tuommosten joukkoon oisin tahtonu kuulua, kute äiti teresa,sirley mclane hää on ihana näyttelijä. luin yhen hänen kirjansa se ol mielenkiintonen, se kerto ko kävi perussa etsimäs itseää ,hää on hyvin syvällinen ihminen,ja sitte hyvä mies ,martin luther king.

hyvä ja mielenkiintonen tulos sinulla. sinult nyt ootetaa hyvii kirjotuksii,siin sie oot lahjakas,semmosii tääl tarvitaankin. sainkos mie paineita aikaseks;).

mie oon vähä villil tuulel ja testi sopikin hyvin ajanvietteeksi.

toivo ei vaimonsa kans tullukkaa tännää päivä kahville, niinko puhe oli.
        vaimo ko on raskaana ja hää on ollu huonovointinen tännää,ei oo mitttää hälyttävvää,iha raskaus ajan pahhaa oloa.

tuol ko sattees olin kissojen kans niin sain aivastustaudin ja aattelin sainko kylmää,mut onha minul kotona ain lääkettä.

minul on panaanilikörii ja martell konjakkii.päädyin ottamaa lasillisen konjakkii,ja se saap minut puheliaaks viel enenpi.
        ei passaa ottaa ko pien pikari,muute oon pian untten mailla tähä aikaa. heippa

• muksis
        señora lyyli kirjoitti:

sie sait nuo ihanat ihmiset listallesi, :)tuommosten joukkoon oisin tahtonu kuulua, kute äiti teresa,sirley mclane hää on ihana näyttelijä. luin yhen hänen kirjansa se ol mielenkiintonen, se kerto ko kävi perussa etsimäs itseää ,hää on hyvin syvällinen ihminen,ja sitte hyvä mies ,martin luther king.

hyvä ja mielenkiintonen tulos sinulla. sinult nyt ootetaa hyvii kirjotuksii,siin sie oot lahjakas,semmosii tääl tarvitaankin. sainkos mie paineita aikaseks;).

mie oon vähä villil tuulel ja testi sopikin hyvin ajanvietteeksi.

toivo ei vaimonsa kans tullukkaa tännää päivä kahville, niinko puhe oli.
        vaimo ko on raskaana ja hää on ollu huonovointinen tännää,ei oo mitttää hälyttävvää,iha raskaus ajan pahhaa oloa.

tuol ko sattees olin kissojen kans niin sain aivastustaudin ja aattelin sainko kylmää,mut onha minul kotona ain lääkettä.

minul on panaanilikörii ja martell konjakkii.päädyin ottamaa lasillisen konjakkii,ja se saap minut puheliaaks viel enenpi.
        ei passaa ottaa ko pien pikari,muute oon pian untten mailla tähä aikaa. heippa

Paineitapa hyvinkin aiheutit ;) Voinen puolustautua sillä, että olen hidas ja ujo hämäläistyttö, eikä varmasti testi ollut tarkoitettu meille hämäläisille;))) Osallistuin kuitenkin ihan mielenkiinnosta.
        Listassa sattui olemaan useampi omakin "suosikkini" joskin uppo-outojakin oli ainakin 1.
        Meillähän on samat "lääkkeet". Minä otan ruokalusikallisen konjamiinia iltaisin ennen nukkumaanmenoa, niin nukun hyvin ja rauhallisesti; peitto ja tyynyt ei ole lattialla, enkä ole melkein kuristunut lakanaan, eikä petari roiku puoliksi ulkona sängystä. Se on hyvä, että konjamiini on niin peijoonin pahaa, ei tule mieleen ottaa toistakin lusikallista;) Muuten on kyllä hyvä aine vaikutukseltaan!
        Ps. pitäsisiköhän ottaa tänään kuitenkin 1:n lisäksi puoli lusikallista "paineenpoistoon" ;))

• vidalis

Ensivaikutelma ISTJ-ihmisestä saattaa olla kylmä, koska ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi miellyttää tuntemattomia ihmisiä. Hänen mielestään ystävyys on ansaittava. ISTJ on luonteeltaan tarkka, täsmällinen ja luotettava. Hän on oikeudenmukainen ja omaa tajun oikeasta ja väärästä, joka pohjautuu teoriaan joka on aiemmin hyväksi havaittu.
      Usein ISTJ työskentelee taka-alalla, sihteerinä tai virkailijana tai luottamushenkilönä, yleensä establisoituneessa instituutiossa, jossa hän saa toteuttaa täsmsllistä ja järjestelmällistä tapaansa työskennellä. Hän on uurastaja, joka saattaa työnsä loppuun, uhrauksista huolimatta. ISTJ ei voi sietää epäjohdonmukaisia tai lupauksia rikkovia ihmisiä.
      Introvertista laadusta johtuen hän ei kuitenkaan ilmaise suuttumustaan suoraan, vaan korkeintaan ilmein ja elein. Muita ISTJ:lle sopivia aloja ovat mm. armeija, koulu ja kirkko.
      Testiin vastanneista 15 %:lla oli sama tulos kuin sinulla.

• Joensuun Alli

INTJ (Introvertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)

INTJ on tiedemies, systeemien rakentaja, teoreettisten mallien kokeilija ja soveltaja. Nämä tiedeharrastukset alkavat yleensä jo varhaisessa elämänvaiheessa. Hän suhtautuu kaikkiin elämän alueisiin järkevästi, ei tunteillen. Niinpä hänestä voi saada kylmän ja laskelmoivanan vaikutelman. INTJ on perfektionisti, joka uhraa kaiken aikansa projekteihin ja kokeisiin, joista on innostunut. Hän ei säästä itseään eikä muita. Laiskottelijat menettävät hänen luottamuksensa, jonka hän myös ilmaisee, koska ei kunnioita auktoriteettejä. Tosin hänellä on myös kyky antaa tunnustusta, sille, joka sen ansaitsee. Näin ollen työolosuhteissa INTJ on oikeudenmukainen työtoveri.
      Ulospäin INTJ saattaa vaikuttaa konservatiivilta, mutta sisimmässään hän on radikaali, joka huomaa mahdollisuudet ympärillään, mitä muut eivät välttämättä tajua. Kuitenkaan hän ei ryhdy mihinkään, mistä ei tiedä. Konservatiivinen ulkokuori on suojakilpi yksityisyyden suojelemiseksi.

Sosiaalisesti INTJ ei ole kovin lahjakas. Ja niinpä läheiset ihmissuhteet saattavat tuottaa ongelmia. Epäilyksetön itseluottamus ja laaja tietomäärä voidaan tulkita itserakkaudeksi ja karkottaa ihmiset pois. Lisäksi INTJ pitää flirttailua ja small talkia turhina kanssakäymisen muotoina. Ihmissuhteissa hän kunnioittaa suoruutta ja järkeä ja on kyllä valmis työskentelemään suhteidensa eteen. Läheisiä ystäviä INTJ:llä on muutamia.

• maija

ENFJ on ihmistuntija, joka osaa käsitellä ihmisiä ystävällisyytensä ja sisäsyntyisen karismansa avulla, heitä kuitenkaan manipuloimatta. Hänellä on kyky lukea kanssaihmisten tunteita ja motiiveja, näkemiään ominaisuuksia mitenkään arvottamatta ja tästä johtuen ENFJ:t ovat hyviä luottamushenkilöinä
      tai johtajina.

ENFJ on hienotunteinen, joka ottaa huomioon toiset ennen itseään. Hän on vastuuntuntoinen uurastaja, joka tuntee tehtäväkseen auttaa muita. Tästä voi olla seurauksena se, että hän haalii liikaa töitä ja tehtäviä, kuin pystyy hoitamaan. Tai hyväsydämisyyttä käytetään hyväksi, mikä loukkaa ENFP:n herkkää sisintä ja jättää pysyvän jäljen.

ENFJ hallitsee kokonaisuuksia ja on hyvä organisaatioiden luoja. Hän osaa käsitellä useita projekteja yhtäaikaa.

• Liena

Tämmöinen testi sieltä minulle tuli,
      minkälainen on mielestänne, osuuko yhtään kirjoituksistani saamaanne käsitykseen minusta.

PERSOONALLISUUSTYYPPISIINFJ (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)
      Kuuluisia INFJ-luonteita:AristofanesGoetheJimmy CarterÄiti TeresaFlorence NightingaleMartin Luther KingShirley McClainTom SelleckMichael LandonCarrie FisherRichard Gere   INFJ on sekä uneksija että ideoidensa toteuttaja. Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan. Auttamishalunsa ja muita ihmisiä tuntemansa kiinnostuksensa takia häntä voidaan luulla myös sosiaaliseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi, mistä saattaa tulla yhteentörmäyksiä, sillä vaikka INFJ vaikuttaa sympaattiselta, hän valikoi ystävänsä tarkkaan, eikä välttämättä suhtaudu lämpimästi keneen tahansa ensitapaamisella. INFJ on taipumus tarkkailla tilanteiden tunnelmia ja ihmisten motiiveja sekä tehdä huomioita näiden perusteella, joten hänestä saattaa saada vaikutelman, että hän on varautunut ja varpaillaan. Tämän ominaisuutensa ansiosta, vaikka ihmisrakas onkin, INFJ ei ole harhaanjohdettavissa. Tarkkailutaitonsa, sekä yleensä kielellisen lahjakkuutensa ansiosta, INFJ osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Muita hänelle soveltuvia aloja ovat mm. palvelualat, opetusala, sekä politiikka ja uskonto.
      17 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

• Fuula

on hyvä poika, joka neuvoi tulostamisessa.
        Näkisin yhtäläisyyksiä tuloksessa sinuun hyvinkin paljon.
        Olet myös omalla tavallasi persoonallinen tulkitsija. Moni muukin testin osallistuja on.

• Liena
        Fuula kirjoitti:

on hyvä poika, joka neuvoi tulostamisessa.
        Näkisin yhtäläisyyksiä tuloksessa sinuun hyvinkin paljon.
        Olet myös omalla tavallasi persoonallinen tulkitsija. Moni muukin testin osallistuja on.

Ovat minulla ihania, ja osaavia. He ovatkin minun elämäni tarkoitus, ja ovat aina olleet.

Mutta ei se neuvominen ollut tulostuksesta, vaan en osannut toisella tavalla kopioida kuin miten ennen olin kopioinut.
        Tulostanut olen paljon, esim niitä runojani.
        Hyvää yötä Sinulle, nyt on nukkumaan menon aika tämän ikäisellä, ja nukuttaakin kovasti. Hei!!

• Fuula
        Liena kirjoitti:

Ovat minulla ihania, ja osaavia. He ovatkin minun elämäni tarkoitus, ja ovat aina olleet.

Mutta ei se neuvominen ollut tulostuksesta, vaan en osannut toisella tavalla kopioida kuin miten ennen olin kopioinut.
        Tulostanut olen paljon, esim niitä runojani.
        Hyvää yötä Sinulle, nyt on nukkumaan menon aika tämän ikäisellä, ja nukuttaakin kovasti. Hei!!

että näin se meneekin. Meistä aika kun jättää, niin toinen polvi astuu tilallemme.
        Nyt osaatkin kopioida kahdella tavalla, sekin on elämän rikkautta. Minä osaan vain yhdellä, mutta ehkä se riittää minulle.
        Kauniita ja rauhallista unta toivotan myös sinulle. Itse joudun vielä tosin tekemään paperihommia jonkun aikaa huomiselle päivälle.

• tyrsus

PERSOONALLISUUSTYYPPISIENTJ (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)
      Kuuluisia ENTJ-luonteita:Franklin D.

Roosevelt
      RichardNixon
      Benny Goodman
      Harrison Ford
      Steve Martin
      WhoopiGoldberg
      Sigourney
      Weawer
      Margaret Thatcher
      Jay Leno
      Sean Connery
      Jim Carrey    
      ENTJ on luonteeltaan johtaja tai esiintyjä, joka osaa pitää kuulijoitaan hyppysissään, ilman että he ymmärtävät heitä johdateltavan. ENTJ onkin parhaimmillaan tarinankertojana, stand-up koomikkona tai markkinoijana. ENTJ on luova järjestelijä, joka näkee kokonaisuudet ja pystyy tarvittaessa nopeisiin uudelleenjärjestelyihin ja ratkaisuihin. Hänellä on myös luja tahto, jonka avulla suunnitelmat viedään loppuun saakka. Ulkopuolisille ENTJ näyttäytyy usein huuliveikkona, joka tunnetaan mustasta huumoristaan ja liioitelluista puheistaan. Kalajuttuja kuulee nimenomaan tältä tyypiltä, eikä aina tiedä, puhuuko hän totta vai ei. Mahdollisuus molemmissa tapauksissa on yhtä suuri. Hauskan ulkokuoren alle kätkeytyy kuitenkin tiukkailmeinen ja ehkä myös hieman yksinäinen luonne, jonka on vaikea päästää ihmisiä lähelleen. ENTJ on myös väittelijä ja omissa mielipiteissään varsin itsepäinen, jonka päätä ei helposti käännetä. Riitaantuessan ENTJ on kova vastus, joka pitää pintansa loppuun saakka ja jolle anteeksipyytäminen on kova pala.

7 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

• Fuula

itsepäinen, tiukkailmeinen, yksinäinenkin, anteeksipyytäminen vaikeaa, jos on väärässäkin.
        Tuossa oli muutama mielenkiintoinen, haasteellinen sana mahdollisesti sinusta...

Olen tavannut muutaman kaltaisesi, jolloin arvot ovat muuttuneet.
        Tiedätkö miksi?

• Anu

PERSOONALLISUUSTYYPPISI
      INTJ (Introvertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)

Kuuluisia INTJ-luonteita:
      Dan Akroyd
      Jane Austen
      Caesar
      Chevy Chase
      Ivan Lendl
      Edwin Moses
      Martina Navratilova
      John F. Kennedy
      Woodrow Wilson
      INTJ on tiedemies, systeemien rakentaja, teoreettisten mallien kokeilija ja soveltaja. Nämä tiedeharrastukset alkavat yleensä jo varhaisessa elämänvaiheessa. Hän suhtautuu kaikkiin elämän alueisiin järkevästi, ei tunteillen. Niinpä hänestä voi saada kylmän ja laskelmoivanan vaikutelman. INTJ on perfektionisti, joka uhraa kaiken aikansa projekteihin ja kokeisiin, joista on innostunut. Hän ei säästä itseään eikä muita. Laiskottelijat menettävät hänen luottamuksensa, jonka hän myös ilmaisee, koska ei kunnioita auktoriteettejä. Tosin hänellä on myös kyky antaa tunnustusta, sille, joka sen ansaitsee. Näin ollen työolosuhteissa INTJ on oikeudenmukainen työtoveri.
      Ulospäin INTJ saattaa vaikuttaa konservatiivilta, mutta sisimmässään hän on radikaali, joka huomaa mahdollisuudet ympärillään, mitä muut eivät välttämättä tajua. Kuitenkaan hän ei ryhdy mihinkään, mistä ei tiedä. Konservatiivinen ulkokuori on suojakilpi yksityisyyden suojelemiseksi.

Sosiaalisesti INTJ ei ole kovin lahjakas. Ja niinpä läheiset ihmissuhteet saattavat tuottaa ongelmia. Epäilyksetön itseluottamus ja laaja tietomäärä voidaan tulkita itserakkaudeksi ja karkottaa ihmiset pois. Lisäksi INTJ pitää flirttailua ja small talkia turhina kanssakäymisen muotoina. Ihmissuhteissa hän kunnioittaa suoruutta ja järkeä ja on kyllä valmis työskentelemään suhteidensa eteen. Läheisiä ystäviä INTJ:llä on muutamia.

• MdK

vai onko "Kopiointi"-viesti todella poistettu asiattomana? Yritin neuvoa Lienaa kopioimaan tällä ctrl c/ctrl v menetelmällä ja kopioin tämän oman testini tuloksen perään.

Kuuluisia INFJ-luonteita:
      Aristofanes
      Goethe
      Jimmy Carter
      Äiti Teresa
      Florence Nightingale
      Martin Luther King
      Shirley McClain
      Tom Selleck
      Michael Landon
      Carrie Fisher
      Richard Gere
      INFJ on sekä uneksija että ideoidensa toteuttaja. Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan. Auttamishalunsa ja muita ihmisiä tuntemansa kiinnostuksensa takia häntä voidaan luulla myös sosiaaliseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi, mistä saattaa tulla yhteentörmäyksiä, sillä vaikka INFJ vaikuttaa sympaattiselta, hän valikoi ystävänsä tarkkaan, eikä välttämättä suhtaudu lämpimästi keneen tahansa ensitapaamisella. INFJ on taipumus tarkkailla tilanteiden tunnelmia ja ihmisten motiiveja sekä tehdä huomioita näiden perusteella, joten hänestä saattaa saada vaikutelman, että hän on varautunut ja varpaillaan. Tämän ominaisuutensa ansiosta, vaikka ihmisrakas onkin, INFJ ei ole harhaanjohdettavissa.
      Tarkkailutaitonsa, sekä yleensä kielellisen lahjakkuutensa ansiosta, INFJ osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Muita hänelle soveltuvia aloja ovat mm. palvelualat, opetusala, sekä politiikka ja uskonto.

17 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

• Ilmarinen

Testin tulos:
      PERSOONALLISUUSTYYPPISI
      ENFJ (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)

Kuuluisia ENFJ-luonteita:
      David, Israelin kuningas
      Abraham Lincoln
      Ross Perot
      Francois Mitterand
      Dick van Dyke
      Andy Griffith
      tai johtajina.

12 % testiin vastanneista kuuluu samaan

• Fuula

olla nikkisi perusteella yhdistettynä johonkin suureen "työpaikkaan"?
        Testitulos ja nikkisi ovat kuin käsi kädessä kulkeva pari.

• Ilmarinen
        Fuula kirjoitti:

olla nikkisi perusteella yhdistettynä johonkin suureen "työpaikkaan"?
        Testitulos ja nikkisi ovat kuin käsi kädessä kulkeva pari.

Tuttuja olemme. Yritän vain ottaa nikkini todellisuudesta ja omasta nimestäni, jottei nikkeilijäin tarvitsisi tykkänään arvuutella henkilöyttäni.
        Olen oloneuvos ja ärsyynyttänyt palstalaisia enemmän kuin kaikki muut yhteensä - Sinä mukaanluettuna. Jokainen vakipalstalainen palstalainen katsoo jopa velvollisuudekseen ottaa kantaa henkilöyteeni ainakin muutaman kerran päivässä. Poissaoloni tai nikkini muuttaminen ei suosiotani näytä laskevan. Tästä en ole mielissäni - toisaalla arvuuttelu näyttää jatkuvan vanhaan malliin.
        Mitä päättelit nikin ja testin yhteensopivuudesta - ottanen tämän vakinikikseni, koska kukaan muu ei ole palstalla esiintynyt tällä nimimerkillä.
        Vaihtelu virkistää ja uskon laillasi tämän kuvaavan kalevalaisen esikuvan mukaan itseäni.
        Tällä palstalla toivon olevani edes jonkunlainen "sanaseppo".
        Hyvää ja rakentavaa keskustelua Sinun ja muitten kanssa toivottaen !

• Fuula
        Ilmarinen kirjoitti:

Tuttuja olemme. Yritän vain ottaa nikkini todellisuudesta ja omasta nimestäni, jottei nikkeilijäin tarvitsisi tykkänään arvuutella henkilöyttäni.
        Olen oloneuvos ja ärsyynyttänyt palstalaisia enemmän kuin kaikki muut yhteensä - Sinä mukaanluettuna. Jokainen vakipalstalainen palstalainen katsoo jopa velvollisuudekseen ottaa kantaa henkilöyteeni ainakin muutaman kerran päivässä. Poissaoloni tai nikkini muuttaminen ei suosiotani näytä laskevan. Tästä en ole mielissäni - toisaalla arvuuttelu näyttää jatkuvan vanhaan malliin.
        Mitä päättelit nikin ja testin yhteensopivuudesta - ottanen tämän vakinikikseni, koska kukaan muu ei ole palstalla esiintynyt tällä nimimerkillä.
        Vaihtelu virkistää ja uskon laillasi tämän kuvaavan kalevalaisen esikuvan mukaan itseäni.
        Tällä palstalla toivon olevani edes jonkunlainen "sanaseppo".
        Hyvää ja rakentavaa keskustelua Sinun ja muitten kanssa toivottaen !

että en minä sinua tänne osannut yhdistää, jos jostain tutusta puhuin. En tänne kirjoituksiin. Aivan muualle luulinkin yhdistäneeni sinut.
        Et sitten olekaan luulemani Ilmarinen muualta.

Ei täällä keskusteluaiheita olisikaan, jos pitäisi myöntää olevansa samaa, tai lähes samaa mieltä asioista.
        Ei minua kukaan nikki ärsytä, vaan jotkut älyttömät ja sopimattomat asia-aiheet.

Valitsitkin hyvän nikin, joten hauska tutustua Ilmarinen, kuka sitten aiemmin olitkaan.

Jatkakaamme tästä eteenpäin itse kukin!

• Ilmarinen
        Fuula kirjoitti:

että en minä sinua tänne osannut yhdistää, jos jostain tutusta puhuin. En tänne kirjoituksiin. Aivan muualle luulinkin yhdistäneeni sinut.
        Et sitten olekaan luulemani Ilmarinen muualta.

Ei täällä keskusteluaiheita olisikaan, jos pitäisi myöntää olevansa samaa, tai lähes samaa mieltä asioista.
        Ei minua kukaan nikki ärsytä, vaan jotkut älyttömät ja sopimattomat asia-aiheet.

Valitsitkin hyvän nikin, joten hauska tutustua Ilmarinen, kuka sitten aiemmin olitkaan.

Jatkakaamme tästä eteenpäin itse kukin!

Kerroin tänään aiemmin käyttämistäni nikeistä, joista puolen vuoden rupeaman myötä tunnetaan.
        Vaihdot perustuvat vain siihen, että pysyttäisiin asiassa, mutta kirjoitustapani paljastaa kuitenkin minut enkä sitä lainkaan häpeä.
        Keskustelisin mieluummin asioista asioina ja jättäisin nikit edes hieman vähemmälle huomiolle.
        Koen julkisuuskuvan painolastina, mutta ilmeisesti suuri osa keskustelijoista pitää tärkeänä kuka kertoo eikä suinkaan sitä, mitä kertoo.
        Kuinka pääsisimme asiaan ?

• Fuula
        Ilmarinen kirjoitti:

Kerroin tänään aiemmin käyttämistäni nikeistä, joista puolen vuoden rupeaman myötä tunnetaan.
        Vaihdot perustuvat vain siihen, että pysyttäisiin asiassa, mutta kirjoitustapani paljastaa kuitenkin minut enkä sitä lainkaan häpeä.
        Keskustelisin mieluummin asioista asioina ja jättäisin nikit edes hieman vähemmälle huomiolle.
        Koen julkisuuskuvan painolastina, mutta ilmeisesti suuri osa keskustelijoista pitää tärkeänä kuka kertoo eikä suinkaan sitä, mitä kertoo.
        Kuinka pääsisimme asiaan ?

tuolla jossain kirjoititkin useista nikeistäsi. Mutta täällä ei varmaan suvaita, että yksi kirjoittaa useammalla eri nikillä. Luulisi kuitenkin, että vaikka joku on miehen kipee, tai mies on naista vailla, niin mentäisiin jotain keskitietä, mitä aiheisiin tulee.
        Sinulla, muutamilla muillakin on oma tyylinsä, joka tunnistetaan. Jokainen kyllä osaa sitä vaihtaakin, jos on tarvetta. Voisinhan itsekin vaihtaa sukupuolta, jos se jotain lohduttaisi, mutta joku tolkku pitää olla kerjätessäkin ;))
        Niin minäkin asioista mieluummin keskustelisin, enkä joka ketjussa kulkisi sinun, Anun tai muun vanavedessä pelkän nikin perusteella.

Eihän sinun tarvitse kokea olevasi se keulahahmo, jota muut seuraavat. Ei siihen ole mitään tarvetta, ellet itse niin halua. Mutta sitten on toisaalta sekin, että palstalla olisi jotkut (monikossa), jotka kehittelisivät aiheita meidän muiden iloksi. En vaan oikeen tiedä, kuinka se käytännössä onnistuu, kun olette noinkin kauan täällä ottaneet yhteen.
        Onko sitten niin, että on ainoa keino hajottaa tämä yhteisö, jos kirjoitukset eivät ota luistaakseen. Onko se ainoa vaihtoehto? Kyllä täytyy olla muukin vaihtoehto.
        Just kun minäkin tänne eksyin.

• Ilmarinen
        Fuula kirjoitti:

tuolla jossain kirjoititkin useista nikeistäsi. Mutta täällä ei varmaan suvaita, että yksi kirjoittaa useammalla eri nikillä. Luulisi kuitenkin, että vaikka joku on miehen kipee, tai mies on naista vailla, niin mentäisiin jotain keskitietä, mitä aiheisiin tulee.
        Sinulla, muutamilla muillakin on oma tyylinsä, joka tunnistetaan. Jokainen kyllä osaa sitä vaihtaakin, jos on tarvetta. Voisinhan itsekin vaihtaa sukupuolta, jos se jotain lohduttaisi, mutta joku tolkku pitää olla kerjätessäkin ;))
        Niin minäkin asioista mieluummin keskustelisin, enkä joka ketjussa kulkisi sinun, Anun tai muun vanavedessä pelkän nikin perusteella.

Eihän sinun tarvitse kokea olevasi se keulahahmo, jota muut seuraavat. Ei siihen ole mitään tarvetta, ellet itse niin halua. Mutta sitten on toisaalta sekin, että palstalla olisi jotkut (monikossa), jotka kehittelisivät aiheita meidän muiden iloksi. En vaan oikeen tiedä, kuinka se käytännössä onnistuu, kun olette noinkin kauan täällä ottaneet yhteen.
        Onko sitten niin, että on ainoa keino hajottaa tämä yhteisö, jos kirjoitukset eivät ota luistaakseen. Onko se ainoa vaihtoehto? Kyllä täytyy olla muukin vaihtoehto.
        Just kun minäkin tänne eksyin.

Kävin postiloorallani, sain luettua, mutta vastausta en saanut lähtemään. Tällaisia ovat nämä yhteydet. Onneksi on mahdollisuus valita vaihtoehdoista täälläkin. Pääsin juuri koneelle, joka toimii parhaiten.
        Aloitin pari uutta keskustelua; Kirjeenkirjoitus alkaa jälleen kiinnostaa ja tuohon laajakaistaan on tulossa lopulta pientä säpinää. Se on itsellä aktuelli ongelma, mutta tämä "pahuudenpesä" eli kirjasto on naapurikorttelissa että ei hätä lue lakia. Modeemi on tuskallisen hidas ja kalliskin.

Nikkeilystäni sen verran vielä, että nämä vakihäiriköt Ruuneperi ja Anu MdK säestämänä
        katsovat velvollisuudekseen nuuskia kuka kirjoittaa kulloinkin milläkin nikillä ja keskustelun luonne muuttuu asiattomaksi aivanvälittömästi.
        En salailun takia vaan halusta asian esille tulosta, joka kai keskustelussa tulisi olla pääasia.
        Tyyloini taitaa olla sen veran omalaatuinen, että "käsialastani" tunnistetaan ja eräistä merkeistä viestissä.

• Fuula
        Ilmarinen kirjoitti:

Kävin postiloorallani, sain luettua, mutta vastausta en saanut lähtemään. Tällaisia ovat nämä yhteydet. Onneksi on mahdollisuus valita vaihtoehdoista täälläkin. Pääsin juuri koneelle, joka toimii parhaiten.
        Aloitin pari uutta keskustelua; Kirjeenkirjoitus alkaa jälleen kiinnostaa ja tuohon laajakaistaan on tulossa lopulta pientä säpinää. Se on itsellä aktuelli ongelma, mutta tämä "pahuudenpesä" eli kirjasto on naapurikorttelissa että ei hätä lue lakia. Modeemi on tuskallisen hidas ja kalliskin.

Nikkeilystäni sen verran vielä, että nämä vakihäiriköt Ruuneperi ja Anu MdK säestämänä
        katsovat velvollisuudekseen nuuskia kuka kirjoittaa kulloinkin milläkin nikillä ja keskustelun luonne muuttuu asiattomaksi aivanvälittömästi.
        En salailun takia vaan halusta asian esille tulosta, joka kai keskustelussa tulisi olla pääasia.
        Tyyloini taitaa olla sen veran omalaatuinen, että "käsialastani" tunnistetaan ja eräistä merkeistä viestissä.

on viestien kanssa ongelmia, joskus tulee useampikin lähteneeksi samaan putkeen. Sitä tämä on tänä sähköisenä aikana.
        Täälläkin kirjoittaessa tulee tuplana, tai sitten ei tulostu koko kirjoitus, vaikka kuinka painelisi näkyviin.
        Katsoin, että on jotain virikkeellistä jatkoa uusissa aloittamissasi ketjuissa, joten eiköhän tämä tästä virkisty. Vielä kun puolukoista ja sienistä on päästy.
        Tottahan se on, että jokaisella on tämä oma "käsialanäyte", vaikka kuinka muuttelisi nikkiä. Lyhyitä viestejä voi tietty heittää tuntemattomanakin.
        Keskustelut ovat muutenkin keikahtaneet parissa vuodessa päälaelleen, niinkuin on ollutkin täällä puhetta

Nyt muuten unohdat nuo nimeämäsi nikit. Kaikki me keskitytään yhteisen hiilen puhaltamiseen sopivin, syksyisn sävelin.
        Onhan täällä ollut suhtkoht rauha maassa, kun toisen silmänsä sulkee.;)

• Ilmarinen
        Fuula kirjoitti:

on viestien kanssa ongelmia, joskus tulee useampikin lähteneeksi samaan putkeen. Sitä tämä on tänä sähköisenä aikana.
        Täälläkin kirjoittaessa tulee tuplana, tai sitten ei tulostu koko kirjoitus, vaikka kuinka painelisi näkyviin.
        Katsoin, että on jotain virikkeellistä jatkoa uusissa aloittamissasi ketjuissa, joten eiköhän tämä tästä virkisty. Vielä kun puolukoista ja sienistä on päästy.
        Tottahan se on, että jokaisella on tämä oma "käsialanäyte", vaikka kuinka muuttelisi nikkiä. Lyhyitä viestejä voi tietty heittää tuntemattomanakin.
        Keskustelut ovat muutenkin keikahtaneet parissa vuodessa päälaelleen, niinkuin on ollutkin täällä puhetta

Nyt muuten unohdat nuo nimeämäsi nikit. Kaikki me keskitytään yhteisen hiilen puhaltamiseen sopivin, syksyisn sävelin.
        Onhan täällä ollut suhtkoht rauha maassa, kun toisen silmänsä sulkee.;)

tutustuin hieman lisää tuohon uuteen laajakaistan tarjoajaan. Se on todella hyvä kaikessa kaupankäynnissä kun on useampia tarjoajia, jotka eivät bensisten tapaan ole kartellissa keskenään.
        Keskustelupalstoillakin saisi olla laadukkaampiakin vaihtoehtoja. Olen mukana eräissä "suljetuissa" tiimeissä, mutta hengettömyys tuntuu vaivaavan. Missä olisi se kultainen keskitie ?
        Mistähän lienevät saaneet tietää minun potkitun jostain tiimistä pois. En ole saanut mistään edes minkäänlaista huomautustakaan. Nuo perättömät lausumat kiusaavat joskus mieltä kun ne toistettuna alkavat tuntua todelta.
        Aivopesuhan perustuu juuri tähän toistoon.
        Tiedetään ihmisten usein sairastuvan kun joku läheinen ihminen alkaa toistaa, että "oletpa sinä sairaan näköinen".
        Kerrohan joskus tarkemmin harrastuksistasi.
        Puolukoita poimin eräänä syksynä runsaasti kun poimijalle maksettin 12 markkaa kilosta ja sitä oli Rukan maisemissa runsaasti.
        Herkkutattien aika on ohi, mutta suppilovahverot taitava olla parhaimmillaan vieläkin.

• takaviistosta

"Yritän kohdentaa nikkisi ja tuloksesi yksi yhteen." - No, yritykseksi jäi, vain "suosikit" saivat kommentit tuloksestaan ja muut jäivät paitsi siitä. Kaikki vastanneet odottivat varmaan "jotain pientä" Fuulalta, mutta "kohdennuksiin" varattu aika hupeni ilmeisesti muutamille moneen kertaan vastaamiseen!
      Ps. kateudesta yms. on tässä kohtaa turhaa syytellä minua, en osallistunut testiin; se oli pelkkää hömppää!
      Vain totean, että yritys ei oikein tälläkertaa onnistunut, vastausten paljous ja nikkien "vieraus" (en keksinyt muuta sanaa)taisivat yllättää Fuulan!

• Fuula

Viestissäsi on jotain perääkin, kiitos vaan siitä.
        Olen aivan varma, että eivät kaikki minulta "jotain pientä" odottaneetkaan, en usko. Ketjussa oli myös uusia, joten en kaikkiin voinut ottaakaan kantaa. Tuskin kukaan siitä on voinut loukkaantua. Noita testejä kun on vaikka kuinka paljon netissä.
        Enkä minä mitään "yrittänyt" kenenkään tai minkään suhteen. Kunhan vaan laitoin linkin esille ja kirjoittajat saivat osallistua miten heille itselleen sopii.

Sitä en olisi saanut kirjoittaa, että "kohdennan nikin ja tuloksen" yhteen. Sehän on lähes mahdotonta, tuntematta kirjoittajaa pidemmältä ajalta kuin mitä olen täällä itse ollut.

Pahoittelenkin jälkikäteen, kun yleensä aloitin avaamallani linkillä.

Miksi et muuten itse osallistunut leikkimieliseen testiin? Ei tätä elämää kannata liian tiukkapipoisesti elää.

• Liena
        Fuula kirjoitti:

Viestissäsi on jotain perääkin, kiitos vaan siitä.
        Olen aivan varma, että eivät kaikki minulta "jotain pientä" odottaneetkaan, en usko. Ketjussa oli myös uusia, joten en kaikkiin voinut ottaakaan kantaa. Tuskin kukaan siitä on voinut loukkaantua. Noita testejä kun on vaikka kuinka paljon netissä.
        Enkä minä mitään "yrittänyt" kenenkään tai minkään suhteen. Kunhan vaan laitoin linkin esille ja kirjoittajat saivat osallistua miten heille itselleen sopii.

Sitä en olisi saanut kirjoittaa, että "kohdennan nikin ja tuloksen" yhteen. Sehän on lähes mahdotonta, tuntematta kirjoittajaa pidemmältä ajalta kuin mitä olen täällä itse ollut.

Pahoittelenkin jälkikäteen, kun yleensä aloitin avaamallani linkillä.

Miksi et muuten itse osallistunut leikkimieliseen testiin? Ei tätä elämää kannata liian tiukkapipoisesti elää.

mitään pahoittele. Älä ole milläsikään vaikka Sinä kirjoittelet kuinka mukavasti, niin joku aina löytää niistäkin "virheitä".

Ei täällä ole , huomaan mä, ainoastaan yksi, joka haluaa noita moitteita etsiä. Onhan tämä "yksi" ollut poissakin ja silti emme ole tarpeeksi osaavia kirjoittajia , aina tulee uusi "yksi".

Toiset vain eriäviin, tai paremminkin moittiviin mielipiteisiinsä, eivät rohkene laittaa tutuksi käynyttä nikkiänsä kuten tämä eniten parjaamista saanut "yksi" useimmiten kuitenkin sen tekee.

• Fuula
        Liena kirjoitti:

mitään pahoittele. Älä ole milläsikään vaikka Sinä kirjoittelet kuinka mukavasti, niin joku aina löytää niistäkin "virheitä".

Ei täällä ole , huomaan mä, ainoastaan yksi, joka haluaa noita moitteita etsiä. Onhan tämä "yksi" ollut poissakin ja silti emme ole tarpeeksi osaavia kirjoittajia , aina tulee uusi "yksi".

Toiset vain eriäviin, tai paremminkin moittiviin mielipiteisiinsä, eivät rohkene laittaa tutuksi käynyttä nikkiänsä kuten tämä eniten parjaamista saanut "yksi" useimmiten kuitenkin sen tekee.

tuo usein menee. Koskaan ei voi olla kaikille mieliksi, ei aina ole tarvettakaan. Sovittelevasti ja toisiamme kuunnellen meidän on miellyttävämpi taivaltaa tietämme täälläkin.
        Eikä tulisi arvostella kirjoituksiamme kirjoittajien kannalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe