Kuntosali ja hieronta

salilla kävijä

Miksi salilla käyntiä ei suositella samalle päivälle kuin hieronta?

Ymmärrän ettei hieronnan jälkeen kannata mennä, mutta miksei myös ennen hierontaa?

3

7904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi, mutta

      Ennen hierontaa voit käydä salilla, mutta voimaa ja noputta vaativia lajeja on syytä välttää hieronnan jälkeen ja muokkaavuudesta riippuen jopa seuraavan päivän. Loukkaantumisriski kasvaa, sillä osittain lihaksisto rentoutuu ja kuitenkin sinne jää tiukkuuksi ja lisäksi keho ei aivan "hahmota# tilaansta. Eli useinkin lihaksisto tuntuu heti hieronnan jälkeen elastisemmalta kun onkaan ja tästä syystä ylivenyttymisen/revähmisen riski on suurempi. JA jos hieronta on ollut riittävän muokkaavaa lihakset ovat jo valmiiksi väsyneet ja "hitaalla" eli hermotus ei ole parhaassa terässä. eli et kuitenkaan saisi kummoisia siellä salilla aikaiseksi :) Kevyt aerobinen ja varovaiset venyttelyt käyvät hyvin joillekin ja nopeuttavat palautumista hieronnnasta....

      Tietenkin aivan heti tosi raskaan punttitreenin jälkeen lihakset ovat hapoilla, väsyneet ja tosi kireät ja muokkaava hieronta (aivan) heti voi olla kivuliasta ja yhteisvaikutuksesta (KOVA puntti KOVA hieronta) palautuminen voi viedä aikaa enemmän verrattnuna siihen, että jättää valiä. Parhaaseen tulokseen pääseekin usein ajoittamalla hieronnan kevyen viikon lepopäivän/lepopäivien alle . Mutta kuten muutenkin elämässä, niin yksilöt poikkeavat tosi paljon toisistaan....

      t: urheiluriehuja voimaharjoittelua 33 v takana

    • Samoin olen ajatellut kuin edellinen vastaaja, että ennen saa treenata, mutta jälkeen ei.
      -samana päivänä-

    • salilla kävijä

      Jostakin kuulin, että lihaksen tulisi olla rauhassa treenin jälkeen vähintään kuusi tuntia. Jos lihas palautetaan hieromalla nopeammin, niin lihas ei kehitykään kuten treenillä on yritetty... Jatkossa varmaan vältän treenaamista samana päivänä, paitsi voihan sitä treenata muita lihasryhmiä ja jättää ne hierottavana olevat rauhaan.

      Kiitos vastauksistanne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe