Lähetin tämän jo tuonne verkot osioonkin, mutta laitan varmuuden vuoksi myös tänne, koska en tiedä kumpi paikka on se oikeampi.
Eli apua kaivattaisiin
ADSL modeemina toimii Telewellin TW-EA510. Telewellissä ei kuitenkaan WLAN jaksa kantaa ihan koko kämppään ja niinpä ajattelin voisiko vanhasta D-Link DI-524 langattomasta reitittimestä olla apua. Saanko jotenkin kytkettyä nämä kaksi laitetta toimimaan keskenään siten, että langaton verkko laajenis kattamaan enemmän alueita ja heikoilla kohdilla vahvistuisi? Toisinsanoen siis, että D-Link olis yhteydessä Telewelliin ja toimisi sen jatkona ja rinnalla laajentaen wlan-verkon toimintasädettä.
Langaton modeemi & reititin yhteen?
8
2177
Vastaukset
Langallinen ketjutus luonnollisesti onnistuu, langaton luultavasti ei, mutta tutustu sen D-Linkin dokumentointiin varmistaaksesi asiain oikean laidan.
- se toimii
Moi
Ei muuta, kuin wlan purkki telewell:n porttiin kiinni ja homma toimii. Huomioitavaa on se, että jos kaapelilla on kiinni koneita telewell:ssä, niin ne koneet on omassa ip-avaruudessa, kuin wlan -koneet.
Ratkaisu jos tuo haittaa on:
1. D-link:ssä on nat, niin laita telewell siltaavaksi ja kaikki langalliset koneet D-link:n portteihin kiinni.
2. Jos D-link:ssä on mahdollisuus laittaa se access point -tilaan (DHCP -palvelin pois päältä), niin laita se niin. Tällöin Telewell toimii DHCP palvelimena ja jakaa IP:t langallisille ja langattomille koneille.
Itsellä toimii noin, mutta tekniikka on Zyxell adsl ja Netgear wlan (ilman dhcp:tä). Telewell palomuurittaa ja jakaa ip:t kaikille.- rupu
tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.
- toimii se
rupu kirjoitti:
tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.
Moi
Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä. - verran olen
toimii se kirjoitti:
Moi
Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä.kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi. - toimii se
verran olen kirjoitti:
kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi.Noniin. Tulipa huonosti luettua tuo alkuperäinen kysymys. Telewell on wlan ja sen kantavuutta halutaan jatkaa. Tuo D-link ei taida olla WDS purkki.
Kyllä minä olen Buffalon purkeilla tuon WDS verkon tehnyt. Laitoin 3 purkkia ketjuun. Eli kone vaihtaa purkkia lennosta. Toimivuus ei ollu 100%, mutta tulipahan tuokin testattua. Buffalossa noin WDS -tukiasemien rekisteröinti on kuitenkin kohtuullisen helppoa.
- 1stMacFinn
Jos molemmat wlan-purkit tukevat WDS:sää, homma onnistuu.
Säädät sen D-Linkin WDS asiakkaaksi sille Telewellille. Silloin D-Link jatkaa sun verkkoasi juuri niinkuin haluatkin.
Ei sinänsä vaikeaa pitäisi olla. - Back to the future
Hei tulevaisuudesta :)))
Onnistuu Telewell 510 V3:lla ... Ohjeetkin löytyy telewellin sivuilta. Näin se maailma on muuttunut viidessä vuodessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.23310723- 722952
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan822648- 882520
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1512212Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2672089- 451451
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �131425Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta
Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va1271293Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!
Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei35922