Langaton modeemi & reititin yhteen?

rupu

Lähetin tämän jo tuonne verkot osioonkin, mutta laitan varmuuden vuoksi myös tänne, koska en tiedä kumpi paikka on se oikeampi.

Eli apua kaivattaisiin

ADSL modeemina toimii Telewellin TW-EA510. Telewellissä ei kuitenkaan WLAN jaksa kantaa ihan koko kämppään ja niinpä ajattelin voisiko vanhasta D-Link DI-524 langattomasta reitittimestä olla apua. Saanko jotenkin kytkettyä nämä kaksi laitetta toimimaan keskenään siten, että langaton verkko laajenis kattamaan enemmän alueita ja heikoilla kohdilla vahvistuisi? Toisinsanoen siis, että D-Link olis yhteydessä Telewelliin ja toimisi sen jatkona ja rinnalla laajentaen wlan-verkon toimintasädettä.

8

2104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Langallinen ketjutus luonnollisesti onnistuu, langaton luultavasti ei, mutta tutustu sen D-Linkin dokumentointiin varmistaaksesi asiain oikean laidan.

• se toimii

Moi

Ei muuta, kuin wlan purkki telewell:n porttiin kiinni ja homma toimii. Huomioitavaa on se, että jos kaapelilla on kiinni koneita telewell:ssä, niin ne koneet on omassa ip-avaruudessa, kuin wlan -koneet.
      Ratkaisu jos tuo haittaa on:
      1. D-link:ssä on nat, niin laita telewell siltaavaksi ja kaikki langalliset koneet D-link:n portteihin kiinni.
      2. Jos D-link:ssä on mahdollisuus laittaa se access point -tilaan (DHCP -palvelin pois päältä), niin laita se niin. Tällöin Telewell toimii DHCP palvelimena ja jakaa IP:t langallisille ja langattomille koneille.

Itsellä toimii noin, mutta tekniikka on Zyxell adsl ja Netgear wlan (ilman dhcp:tä). Telewell palomuurittaa ja jakaa ip:t kaikille.

• rupu

tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.

• toimii se
        rupu kirjoitti:

tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.

Moi

Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
        Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä.

• verran olen
        toimii se kirjoitti:

Moi

Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
        Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä.

kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
        täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
        että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
        aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi.

• toimii se
        verran olen kirjoitti:

kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
        täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
        että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
        aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi.

Noniin. Tulipa huonosti luettua tuo alkuperäinen kysymys. Telewell on wlan ja sen kantavuutta halutaan jatkaa. Tuo D-link ei taida olla WDS purkki.

Kyllä minä olen Buffalon purkeilla tuon WDS verkon tehnyt. Laitoin 3 purkkia ketjuun. Eli kone vaihtaa purkkia lennosta. Toimivuus ei ollu 100%, mutta tulipahan tuokin testattua. Buffalossa noin WDS -tukiasemien rekisteröinti on kuitenkin kohtuullisen helppoa.

• 1stMacFinn

Jos molemmat wlan-purkit tukevat WDS:sää, homma onnistuu.

Säädät sen D-Linkin WDS asiakkaaksi sille Telewellille. Silloin D-Link jatkaa sun verkkoasi juuri niinkuin haluatkin.

Ei sinänsä vaikeaa pitäisi olla.

• Back to the future

Hei tulevaisuudesta :)))

Onnistuu Telewell 510 V3:lla ... Ohjeetkin löytyy telewellin sivuilta. Näin se maailma on muuttunut viidessä vuodessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4036
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1597
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1117
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      101
      829
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      810
    Aihe