Langaton modeemi & reititin yhteen?

rupu

Lähetin tämän jo tuonne verkot osioonkin, mutta laitan varmuuden vuoksi myös tänne, koska en tiedä kumpi paikka on se oikeampi.

Eli apua kaivattaisiin

ADSL modeemina toimii Telewellin TW-EA510. Telewellissä ei kuitenkaan WLAN jaksa kantaa ihan koko kämppään ja niinpä ajattelin voisiko vanhasta D-Link DI-524 langattomasta reitittimestä olla apua. Saanko jotenkin kytkettyä nämä kaksi laitetta toimimaan keskenään siten, että langaton verkko laajenis kattamaan enemmän alueita ja heikoilla kohdilla vahvistuisi? Toisinsanoen siis, että D-Link olis yhteydessä Telewelliin ja toimisi sen jatkona ja rinnalla laajentaen wlan-verkon toimintasädettä.

8

2153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Langallinen ketjutus luonnollisesti onnistuu, langaton luultavasti ei, mutta tutustu sen D-Linkin dokumentointiin varmistaaksesi asiain oikean laidan.

• se toimii

Moi

Ei muuta, kuin wlan purkki telewell:n porttiin kiinni ja homma toimii. Huomioitavaa on se, että jos kaapelilla on kiinni koneita telewell:ssä, niin ne koneet on omassa ip-avaruudessa, kuin wlan -koneet.
      Ratkaisu jos tuo haittaa on:
      1. D-link:ssä on nat, niin laita telewell siltaavaksi ja kaikki langalliset koneet D-link:n portteihin kiinni.
      2. Jos D-link:ssä on mahdollisuus laittaa se access point -tilaan (DHCP -palvelin pois päältä), niin laita se niin. Tällöin Telewell toimii DHCP palvelimena ja jakaa IP:t langallisille ja langattomille koneille.

Itsellä toimii noin, mutta tekniikka on Zyxell adsl ja Netgear wlan (ilman dhcp:tä). Telewell palomuurittaa ja jakaa ip:t kaikille.

• rupu

tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.

• toimii se
        rupu kirjoitti:

tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.

Moi

Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
        Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä.

• verran olen
        toimii se kirjoitti:

Moi

Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
        Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä.

kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
        täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
        että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
        aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi.

• toimii se
        verran olen kirjoitti:

kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
        täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
        että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
        aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi.

Noniin. Tulipa huonosti luettua tuo alkuperäinen kysymys. Telewell on wlan ja sen kantavuutta halutaan jatkaa. Tuo D-link ei taida olla WDS purkki.

Kyllä minä olen Buffalon purkeilla tuon WDS verkon tehnyt. Laitoin 3 purkkia ketjuun. Eli kone vaihtaa purkkia lennosta. Toimivuus ei ollu 100%, mutta tulipahan tuokin testattua. Buffalossa noin WDS -tukiasemien rekisteröinti on kuitenkin kohtuullisen helppoa.

• 1stMacFinn

Jos molemmat wlan-purkit tukevat WDS:sää, homma onnistuu.

Säädät sen D-Linkin WDS asiakkaaksi sille Telewellille. Silloin D-Link jatkaa sun verkkoasi juuri niinkuin haluatkin.

Ei sinänsä vaikeaa pitäisi olla.

• Back to the future

Hei tulevaisuudesta :)))

Onnistuu Telewell 510 V3:lla ... Ohjeetkin löytyy telewellin sivuilta. Näin se maailma on muuttunut viidessä vuodessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4266
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2745
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      545
      1377
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1311
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe