Lähetin tämän jo tuonne verkot osioonkin, mutta laitan varmuuden vuoksi myös tänne, koska en tiedä kumpi paikka on se oikeampi.
Eli apua kaivattaisiin
ADSL modeemina toimii Telewellin TW-EA510. Telewellissä ei kuitenkaan WLAN jaksa kantaa ihan koko kämppään ja niinpä ajattelin voisiko vanhasta D-Link DI-524 langattomasta reitittimestä olla apua. Saanko jotenkin kytkettyä nämä kaksi laitetta toimimaan keskenään siten, että langaton verkko laajenis kattamaan enemmän alueita ja heikoilla kohdilla vahvistuisi? Toisinsanoen siis, että D-Link olis yhteydessä Telewelliin ja toimisi sen jatkona ja rinnalla laajentaen wlan-verkon toimintasädettä.
Langaton modeemi & reititin yhteen?
8
2104
Vastaukset
Langallinen ketjutus luonnollisesti onnistuu, langaton luultavasti ei, mutta tutustu sen D-Linkin dokumentointiin varmistaaksesi asiain oikean laidan.
- se toimii
Moi
Ei muuta, kuin wlan purkki telewell:n porttiin kiinni ja homma toimii. Huomioitavaa on se, että jos kaapelilla on kiinni koneita telewell:ssä, niin ne koneet on omassa ip-avaruudessa, kuin wlan -koneet.
Ratkaisu jos tuo haittaa on:
1. D-link:ssä on nat, niin laita telewell siltaavaksi ja kaikki langalliset koneet D-link:n portteihin kiinni.
2. Jos D-link:ssä on mahdollisuus laittaa se access point -tilaan (DHCP -palvelin pois päältä), niin laita se niin. Tällöin Telewell toimii DHCP palvelimena ja jakaa IP:t langallisille ja langattomille koneille.
Itsellä toimii noin, mutta tekniikka on Zyxell adsl ja Netgear wlan (ilman dhcp:tä). Telewell palomuurittaa ja jakaa ip:t kaikille.- rupu
tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.
- toimii se
rupu kirjoitti:
tarkoitus on toimia täysin ilman lankoja, eli yrittää saada telewell ja d-link synkkaan langattomasti keskenään. Sen verran olen tutkimuksissani edennyt, että kyse taitaa olla jonkinlaisesta "bridged" sillatusta yhteydestä, mitä tuo sitten onkaan.
Moi
Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä. - verran olen
toimii se kirjoitti:
Moi
Laita vaan se D-link siihen telewell:iin kiinni ja homma toimii. Itse testailin joskus niin, että molemissa laitteissa oli nat -päällä ja homma pelasi hyvin.
Jos Telewell siltaa (bridge), niin tuossa D-link:ssä on palomuuri suojaamassa yhteyttä.kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi. - toimii se
verran olen kirjoitti:
kokeillut erimerkkisillä WLAN-tukiasemilla tuota
täysin langatonta ketjuttamista, että voin sanoa
että jos saat sen toimimaan olet atk-verkkogurujen
aatelia ja me kaikki kunnioitamme kykyjäsi syvästi.Noniin. Tulipa huonosti luettua tuo alkuperäinen kysymys. Telewell on wlan ja sen kantavuutta halutaan jatkaa. Tuo D-link ei taida olla WDS purkki.
Kyllä minä olen Buffalon purkeilla tuon WDS verkon tehnyt. Laitoin 3 purkkia ketjuun. Eli kone vaihtaa purkkia lennosta. Toimivuus ei ollu 100%, mutta tulipahan tuokin testattua. Buffalossa noin WDS -tukiasemien rekisteröinti on kuitenkin kohtuullisen helppoa.
- 1stMacFinn
Jos molemmat wlan-purkit tukevat WDS:sää, homma onnistuu.
Säädät sen D-Linkin WDS asiakkaaksi sille Telewellille. Silloin D-Link jatkaa sun verkkoasi juuri niinkuin haluatkin.
Ei sinänsä vaikeaa pitäisi olla. - Back to the future
Hei tulevaisuudesta :)))
Onnistuu Telewell 510 V3:lla ... Ohjeetkin löytyy telewellin sivuilta. Näin se maailma on muuttunut viidessä vuodessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174036
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231117- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 101829
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810