Sain keväällä sädearalian lahjaksi ja olen aivan onneton kasvien kanssa. Olen kastellut sitä ohjeen mukaan, eli kahden viikon välein. Nyt kasvi kuitenkin pudottaa lehtiä todella paljon. Voisiko joku kertoa miten tätä kasvia hoitaisin, jotta se ei olisi kohta aivan kalju??
sädearalia
1
2121
Vastaukset
- miriam
Viestistäsi ei käynyt ilmi, millaisessa paikassa kasvi on ja onko se edelleen kaupan muoviruukussa vai oletko vaihtanut sille uudet mullat ja hiukan isomman ruukun. Näillä kaikilla seikoilla on merkitystä kasvin viihtyvyyteen.
Aralia tarvitsee valoa ja suihkuttelua lehdilleen. Kastellaan reippaanlaisesti, mutta ennen uutta vesiannosta mullan tulee kuivahtaa lähes täysin. Lannoitetaan muutaman viikon välein, talvella harvemmin.
Talvella kasvi voi olla norm. huoneenlämpöä viileämmässäkin jolloin sitä kastellaan niukemmin. Lehtien pudottelu kuuluu kyllä asiaan näin syksyisin ihan terveilläkin kasveilla kun valoisuus vähenee mutta eihän niiden täysin kaljuksi pitäis mennä. Liian lämmin huoneilma voi myös olla syynä lehtien putoiluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584