VW:n uutta 1,4-litraista TSI-moottoria saa eri kulkineitten nokalle eri tehoversioina.
Esimerkiksi Touraniin ja Golfin hatchback-versioon sitä saa 125 kW:n (170 hv) tehoisena, mutta Golf Variantin tehokkaampikin vaihtoehto on ”vain” 118 kW (160 hv).
En minä sillä etteikö tuokin teho riittäisi, mutta osaako joku sanoa: onko kysymyksessä pelkkä moottorinohjausyksikön ohjelmanmuutos (eri ”lastu”) vai onko noissa moottoreissa oikeasti jotain eroa?
Saako jostakin teholastuja ja millä rahalla ja onko lastutetun auton takuu voimassa?
1.4 TSI:n tehot
40
8792
Vastaukset
- oikeasti:
Vanha kaksoisahdettu tsi-moottori (siis kompressori ja turboahdin) tuotti kolmea tehoversiota: 140 hv, 150 hv ja 170 hv. Tuota 140 hv mallia myydään vielä joissan volkkarin malleissa (hatchback-vitoskori ja Plus), 170 hv versiota ei taida enää saada tilattua, joidenkin maiden maahantuojan varastossa voi olla joitakin yksilöitä. Se 150 hv versio on ollut maasturimalli Tiquanissa. Näiden koneiden tehoero saatiin softalla.
Nyt on tullut uusi tsi-moottorisukupolvi: aluksi tuli pelkällä turboahtimella oleva 122 hv/125 hv versio (sama kone, lienee oikeasti sama tehokin). Nyt on tullut kesän aikana tuosta uudesta tsi-moottorista tehty kaksoisahdettu malli jossa siis 160 hv. Tämä uusi tsi-sukupolvi on parannettu entisestään mm. polttoainetalouden, alaväännön ja yleisen "jouhevuuden" osalta. Muun muassa ahtoilmanjäähdytin (cooler) on rakenteeltaan erilainen kuin vanhassa moottorisukupolvessa, samoin polttoaineensuihkutusjärjestelmää, venttiilinajoitusta ja ahtimia on kehitetty.- ...
Tulee kalliiksi VW:lle (= loppujen lopuksi asiakkaille) moottoreiden jatkuva muuttelu. Paljon järkevämpää olisi tehdä ja testata asia heti kunnolla. Jokainen uusi malli ja tekniikan muutos tarkoittaa uusia varaosavarastoja, kalliimpaa logistiikkaa ja valmistuskustannuksia.
- muutoksia
... kirjoitti:
Tulee kalliiksi VW:lle (= loppujen lopuksi asiakkaille) moottoreiden jatkuva muuttelu. Paljon järkevämpää olisi tehdä ja testata asia heti kunnolla. Jokainen uusi malli ja tekniikan muutos tarkoittaa uusia varaosavarastoja, kalliimpaa logistiikkaa ja valmistuskustannuksia.
Kaikissa TSI-koneissa on sama lohko ja alakerta. Kansissa on hyvin pieniä eroja. Suurimmat erot ovat ahtimissa. Aikaisemmissa malleissa välijäähdytys oli mallia ilma/ilma ja uudemmissa vesi/ilma. Kenno on imusarjassa joten nämä ovat ihan yksinkertaisia muutamalla pultilla kiinni olevia osia.
Valmistusmäärät ovat niin valtavia että varaosia saa varmasti jatkossakin. TSI-moottoreitahan käyttävät konsernin useat automerkit ja kymmenet eri automallit. - rahastaja_konduktööri
... kirjoitti:
Vittupäisyyttäsi on vaikea ymmärtää !
- oiuy
... kirjoitti:
olis kannattanut jo silloin kuin höyrykonetta keksittiin päätyä suoraan saastettomaan polttokennoon... heh!
- Toyota....
... kirjoitti:
....ja 1,6 vaparibensakone. On tehty iät ajat, ja antaa niin ah ihanan ajonautinnon. Osta Gorilla tai Nauris ja nauti ongelmattomuudesta.
- molemmat koeajettu
Toyota.... kirjoitti:
....ja 1,6 vaparibensakone. On tehty iät ajat, ja antaa niin ah ihanan ajonautinnon. Osta Gorilla tai Nauris ja nauti ongelmattomuudesta.
tuo on ihan totta, yllättävän hyvä kone tuo tojon 1.6. yllätyin positiivisesti, kun kävin koeajamassa.
toisaalta ei ole huono tsi :kään. ehkä hieman vaisu pintakaasulla, mutta sitten kun paineet ylhäällä (poljin alhaalla), kulkee jopa tojoa rivakammin. - Gulf
molemmat koeajettu kirjoitti:
tuo on ihan totta, yllättävän hyvä kone tuo tojon 1.6. yllätyin positiivisesti, kun kävin koeajamassa.
toisaalta ei ole huono tsi :kään. ehkä hieman vaisu pintakaasulla, mutta sitten kun paineet ylhäällä (poljin alhaalla), kulkee jopa tojoa rivakammin.Toyotan 1.6l vapari on ihan hirveä ajettava. Tehoa saa vain huudattamalla moottoria ylärekisterissä ja normaalilla käyttöalueella häviää tehossa ja väännössä jopa VW:n ikivanhalle 1.6l 8v konstruktiolle - huipputeho kun saavutetaan huudattamalla konetta ylärekisterissä.
Tosin pidän kyllä Volsun 1.6l:kin hirveänä ajettavana ;) - volsut
Gulf kirjoitti:
Toyotan 1.6l vapari on ihan hirveä ajettava. Tehoa saa vain huudattamalla moottoria ylärekisterissä ja normaalilla käyttöalueella häviää tehossa ja väännössä jopa VW:n ikivanhalle 1.6l 8v konstruktiolle - huipputeho kun saavutetaan huudattamalla konetta ylärekisterissä.
Tosin pidän kyllä Volsun 1.6l:kin hirveänä ajettavana ;)No ei nyt liioitella vaikka VW-miehiä Volsupalstalla ollaankin. TSI:t ovat hienoja koneita, ja vääntäviä, mutta kyllä Tojon (uutta 1,6 en vielä ole ajanut) koneet hyviä ovat myös. Ei niitä huudattaa välttämättä tarvitse.
Okei... ehkä enemmän omaa kokemusta tuosta Toyon 1.8 koneesta joka pelaa kaikilla kierroksilla. - 122 hv tsi:n
volsut kirjoitti:
No ei nyt liioitella vaikka VW-miehiä Volsupalstalla ollaankin. TSI:t ovat hienoja koneita, ja vääntäviä, mutta kyllä Tojon (uutta 1,6 en vielä ole ajanut) koneet hyviä ovat myös. Ei niitä huudattaa välttämättä tarvitse.
Okei... ehkä enemmän omaa kokemusta tuosta Toyon 1.8 koneesta joka pelaa kaikilla kierroksilla.Väitän, että Toyotan nykyinen 1,6 bensa vetää eroa 122 hv tsi:hin tositilanteessa (siis taitava kuski kepittämässä). Miksi näin? No, koska vaparilla on helpompi lähteä paikaltaan liikkeelle, turbo nyykähtää ekat metrit kunnes ahdot nousee päälle. Samaten väitän, että Toyotan 1,6 pieksee myös kaksoisahdetun 140 hv tsi dsg:n, koska tuossa koneessa on viivettä kaasuun vastaavuuteen ja dsg empii lähdössä.
Eli turha mollata vaparikonetta! - 2.4 STW
122 hv tsi:n kirjoitti:
Väitän, että Toyotan nykyinen 1,6 bensa vetää eroa 122 hv tsi:hin tositilanteessa (siis taitava kuski kepittämässä). Miksi näin? No, koska vaparilla on helpompi lähteä paikaltaan liikkeelle, turbo nyykähtää ekat metrit kunnes ahdot nousee päälle. Samaten väitän, että Toyotan 1,6 pieksee myös kaksoisahdetun 140 hv tsi dsg:n, koska tuossa koneessa on viivettä kaasuun vastaavuuteen ja dsg empii lähdössä.
Eli turha mollata vaparikonetta!Vaikka itellä vielä alla tämä Aven isompikoneinen vapari voin rehellisesti sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt VAGn 1.8TSIn voimasta. Onhan siinä pientä viivettä alle 2000rpm pedaalia painettaessa mutta siltikin nuo ahdetut down-sizing myllyt on todellisuudessa paljon parempia ja vaivattomampia kuin saman tehoinen vapari kuten vaikka tämä Tojon 2.3L pannu jossa sitten ei ole alavääntöä alkuunkaan.
En oikein ymmärrä mitä "tosimielessä" tarkoittaa sinulle mutta minä arvostan vaivattomuutta etenemisessä. - väärässä
Väitän, että Toyotan nykyinen 1,6 bensa vetää eroa 122 hv tsi:hin tositilanteessa (siis taitava kuski kepittämässä). Miksi näin? No, koska vaparilla on helpompi lähteä paikaltaan liikkeelle, turbo nyykähtää ekat metrit kunnes ahdot nousee päälle. Samaten väitän, että Toyotan 1,6 pieksee myös kaksoisahdetun 140 hv tsi dsg:n, koska tuossa koneessa on viivettä kaasuun vastaavuuteen ja dsg empii lähdössä.
Eli turha mollata vaparikonetta!Juuri 122hv TSI:ssä ei ole turboviivettä. Se on tehty nimenomaan vääntämään alhaalta. Siinä on vääntöä ainakin kaksi kertaa enemmän alakierroksilla kuin Toyotan 1.6:ssa. Ja muutenkin siinä on vääntöä 4000 kierrokseen asti 200Nm eli paljon enemmän kuin Toyotassa on edes maksimivääntö.
- pieksee
Eli turha mollata vaparikonetta!tottakai 1.6 vapari tojo pieksee nuhapumppu-tsin, johan sen näkee moottoreiden teknisistä tiedoista:
130Nm@4000rpm vs 200Nm@1500rpm
ei pitäs olla epäilystäkään - sen joo
2.4 STW kirjoitti:
Vaikka itellä vielä alla tämä Aven isompikoneinen vapari voin rehellisesti sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt VAGn 1.8TSIn voimasta. Onhan siinä pientä viivettä alle 2000rpm pedaalia painettaessa mutta siltikin nuo ahdetut down-sizing myllyt on todellisuudessa paljon parempia ja vaivattomampia kuin saman tehoinen vapari kuten vaikka tämä Tojon 2.3L pannu jossa sitten ei ole alavääntöä alkuunkaan.
En oikein ymmärrä mitä "tosimielessä" tarkoittaa sinulle mutta minä arvostan vaivattomuutta etenemisessä.En minäkään ymmärrä tuosta viestistä kuvastuvaa kilpailuhenkeä. Ei liikenteessä ole sijaa sellaiselle.
Kunnon kiihtyvyys on toki aina turvallisuusresurssi ohitustilanteita ajatellen – kunhan sitä resurssia ei ulosmitata turhanpäiten.
Minulle ei kiihtyvyydellä 0–100 km/h ole juurikaan merkitystä. Kiihtyvyys 80–120 km/h on paljon tärkeämpi juttu.
Itse olen ajanut viimeiset 20 vuotta vapaastiläähättävillä 1,9–2,0 litran koneilla (ei VW, ei Toyota) ja kuvitellut seuraavankin autoni moottorin olevan 2-litrainen.
Niin kuitenkin kävi, että 1,4-litraisen TSI:n koeajettuani olin myytyä miestä. Sellainen on nyt tilauksessa. Ja DSG-laatikolla, totta kai! Valintaa sen ja manuaalin välillä ei tarvinnut kahdesti miettiä.
1,6-litraisella vaparilla vinguttelijat saavat vapaasti lähteä viereltäni ja hävitä horisonttiin. Minä ajelen omia aikojani. Minulle riittää pelkkä tieto siitä, että lähtimiä löytyy tarvittaessa. - ...
pieksee kirjoitti:
tottakai 1.6 vapari tojo pieksee nuhapumppu-tsin, johan sen näkee moottoreiden teknisistä tiedoista:
130Nm@4000rpm vs 200Nm@1500rpm
ei pitäs olla epäilystäkäänolikin 1.4 koneen arvot, oikeat arvot siis 157Nm@5200rpm
- dsgeee
sen joo kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tuosta viestistä kuvastuvaa kilpailuhenkeä. Ei liikenteessä ole sijaa sellaiselle.
Kunnon kiihtyvyys on toki aina turvallisuusresurssi ohitustilanteita ajatellen – kunhan sitä resurssia ei ulosmitata turhanpäiten.
Minulle ei kiihtyvyydellä 0–100 km/h ole juurikaan merkitystä. Kiihtyvyys 80–120 km/h on paljon tärkeämpi juttu.
Itse olen ajanut viimeiset 20 vuotta vapaastiläähättävillä 1,9–2,0 litran koneilla (ei VW, ei Toyota) ja kuvitellut seuraavankin autoni moottorin olevan 2-litrainen.
Niin kuitenkin kävi, että 1,4-litraisen TSI:n koeajettuani olin myytyä miestä. Sellainen on nyt tilauksessa. Ja DSG-laatikolla, totta kai! Valintaa sen ja manuaalin välillä ei tarvinnut kahdesti miettiä.
1,6-litraisella vaparilla vinguttelijat saavat vapaasti lähteä viereltäni ja hävitä horisonttiin. Minä ajelen omia aikojani. Minulle riittää pelkkä tieto siitä, että lähtimiä löytyy tarvittaessa.olen ajellut reilun vuoden tsi:llä ja 31 000 km takana. Erinomainen moottori ja vaihteisto. En ole katunut.
- ylärekisteri
Gulf kirjoitti:
Toyotan 1.6l vapari on ihan hirveä ajettava. Tehoa saa vain huudattamalla moottoria ylärekisterissä ja normaalilla käyttöalueella häviää tehossa ja väännössä jopa VW:n ikivanhalle 1.6l 8v konstruktiolle - huipputeho kun saavutetaan huudattamalla konetta ylärekisterissä.
Tosin pidän kyllä Volsun 1.6l:kin hirveänä ajettavana ;)paksua väittää, jopa euro ja volkkarilasien
läpi, että 100 heppanen rousku vie tehokkaammin
kuin 124 heppainen, volsussa kun on huíppuvääntöäkin vähemmän!!!!
mikäli olisit ajanut ko. moottorisella autolla, saati sitten yhtään katsonut tuon 1zr-fe(siis selvennykseksi 1.6 dual vvt-i)moottorin vääntökäyrää,
huomaisit että sen nyt ilmoitettu vääntö 157Nm/5200rpm, voisi yhtähyvin olla 150Nm 2000-5000rpm(tätä vaan ei ole kirjoitettu teknisiin numerotietoihin kateellisen
vuodatuksen välttämiseksi - ylärekisteri
ylärekisteri kirjoitti:
paksua väittää, jopa euro ja volkkarilasien
läpi, että 100 heppanen rousku vie tehokkaammin
kuin 124 heppainen, volsussa kun on huíppuvääntöäkin vähemmän!!!!
mikäli olisit ajanut ko. moottorisella autolla, saati sitten yhtään katsonut tuon 1zr-fe(siis selvennykseksi 1.6 dual vvt-i)moottorin vääntökäyrää,
huomaisit että sen nyt ilmoitettu vääntö 157Nm/5200rpm, voisi yhtähyvin olla 150Nm 2000-5000rpm(tätä vaan ei ole kirjoitettu teknisiin numerotietoihin kateellisen
vuodatuksen välttämiseksieli siis sitä ei todellakaan tarvitse vinguttaa, se kulkee ihan sujuvasti mm. 50kmh mittarinopeutta viitosella, jyrisemättä tai sammumatta
- oikeassa
ylärekisteri kirjoitti:
eli siis sitä ei todellakaan tarvitse vinguttaa, se kulkee ihan sujuvasti mm. 50kmh mittarinopeutta viitosella, jyrisemättä tai sammumatta
Ei tuota vanhaa kasiventtiilistä voi verrata edes Toyotan 1.4 VVT-i:hin koska sekin on selvästi pirteämpi.
Mutta Toyotan 1.6 Dual VVT-i:tä pitäisikin verrata VW:n 90kW TSI-moottoriin. Molemmat ovat hyviä moottoreita mutta käyttöominaisuudet ovat TSI:ssä selvästi paremmat. 200Nm vääntöä 1500-4000rpm alueella ei saavuteta edes 2-litraisella vaparilla. - 2.4 STW
sen joo kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tuosta viestistä kuvastuvaa kilpailuhenkeä. Ei liikenteessä ole sijaa sellaiselle.
1,6-litraisella vaparilla vinguttelijat saavat vapaasti lähteä viereltäni ja hävitä horisonttiin. Minä ajelen omia aikojani. Minulle riittää pelkkä tieto siitä, että lähtimiä löytyy tarvittaessa.Minä en kuitenkaan päätynyt TSI-koneeseen vaikka ihan hyviä olivatkin. 170 hp common rail ja DSG vei voiton. Se 1.8TSI kulutti auton oman mittarin mukaan liki 13L/100km kaupunkiajossa ja moottoritiellä 7.2L/100km. Periaatteessa diesel vie 30% vähemmän joten sellainen on tilauksessa, joskaan ei Volkkari :-)
Ahdettu kone on tieliikennekäyttöön liki täydellinen. Suurta tehoa tarvitaan kuitenkin hyvin harvoin ja suurin osa ajosta tehdään tehotasoilla 15-40hp. Toki jos vapari olisi tehty kunnolliseksi eikä Toyotan tapaisiksi missä on ehkä tarkoituksella haettu terävää potkua 3000rpm tuntumaan alaväännön kustannuksella. Tuo antaa koeajolla tunteen isommastakin voimasta. Pidemmän päälle käytännön ajon tehottomuus ja vingutuksen tarvee alkaa häiritä.
Minua ei 1.4TSI dsg oikein sytyttänyt. Laatikon ohjelmointi ei vaan toiminut koneen kanssa. Kierrosten putoaminen 30km/h vauhdissa 1200rpm tuntumaan teki koneesta täysin kuolleen ja pikkuhiljaa pedaalia painaessa aina vaan syvemmälle mitään ei tapahtunut kunnes laatikko keksi heittää 2-3 pykälää pienemmälle ja kone kompuralla ahdot tappiin, sitten renkaat huusi tyhjää. Sinänsä kone oli hieno ja laatikko mutta äärimmilleen viety kulutuksen optimointi teki ajettavuudest surkean. Diesel dsg ydistelmät on toimiteet paljon jouhevammin. - tosi optimisti liikkeellä
Eli turha mollata vaparikonetta!Toyota Corolla 1,6, kiihtyvyys 0-100 km/h 13,0 s
VW Golf 1,4 122hv, kiihtyvyys 0-100 kn/h 9,4 s
VW Golf 1,4 140hv, kiihtyvyys 0-100 kn/h 8,8 s
Lisäksi kiihtyvyys on sama oli vaihteistona manuaali tai DSG.
Ota Toyotalasit pois silmiltä! - olla lisäämättä
tosi optimisti liikkeellä kirjoitti:
Toyota Corolla 1,6, kiihtyvyys 0-100 km/h 13,0 s
Ota Toyotalasit pois silmiltä!DSG vaihteinen Golf kiihtyy nopeammin kuin manuaalivaihteinen kun on tehokkain TSI kyseessä.
1.4 TSI (170 hv)7,9 s man ja 7,7 s DSG - väärää tietoa
tosi optimisti liikkeellä kirjoitti:
Toyota Corolla 1,6, kiihtyvyys 0-100 km/h 13,0 s
Ota Toyotalasit pois silmiltä!Laitoin vertailuun väärän Corollan kiihtyvyyslukemat, se oli 1,4 koneisen.
Oikea lukema on Corolla 1,6 0-100 kn/h 10,4 s
Kannattaa muistaa että tehokkain Golf kiihtyy 0-100 kn/h 6,2 s (DSG vahteisena) - ylärekisteri
oikeassa kirjoitti:
Ei tuota vanhaa kasiventtiilistä voi verrata edes Toyotan 1.4 VVT-i:hin koska sekin on selvästi pirteämpi.
Mutta Toyotan 1.6 Dual VVT-i:tä pitäisikin verrata VW:n 90kW TSI-moottoriin. Molemmat ovat hyviä moottoreita mutta käyttöominaisuudet ovat TSI:ssä selvästi paremmat. 200Nm vääntöä 1500-4000rpm alueella ei saavuteta edes 2-litraisella vaparilla.saa nähä mitä japanissa keksitään,
kun europpalaiset kerran
noita tasaisen väännön koneita haluaa.
tosin on outoa, mitä euroopan
automediassa on joskus tästä väännökkyydestä sanottu, varsinkin eräiden merkkien kohdalla, tyyliin:
"...liian tasapaksu mielikuvitukseton puurtaja...olisi edes jossain kierroksissa
jotain heräämisen merkkejä..."
ja käytännössä samat ominaisuudet
omaavasta tosenlaisesta moottorista
toisen merkkisessä autossa, että
"häkellyttävä väännön tunne... ja ...ei tarvitse hakea turhaan vinguttamalla tehoja..." - Japanilaiset
ylärekisteri kirjoitti:
saa nähä mitä japanissa keksitään,
kun europpalaiset kerran
noita tasaisen väännön koneita haluaa.
tosin on outoa, mitä euroopan
automediassa on joskus tästä väännökkyydestä sanottu, varsinkin eräiden merkkien kohdalla, tyyliin:
"...liian tasapaksu mielikuvitukseton puurtaja...olisi edes jossain kierroksissa
jotain heräämisen merkkejä..."
ja käytännössä samat ominaisuudet
omaavasta tosenlaisesta moottorista
toisen merkkisessä autossa, että
"häkellyttävä väännön tunne... ja ...ei tarvitse hakea turhaan vinguttamalla tehoja..."sen kohta saavat kopioitua. Se on laji jossa Japanilaiset ovat parhaita.
- ylärekisteri
Japanilaiset kirjoitti:
sen kohta saavat kopioitua. Se on laji jossa Japanilaiset ovat parhaita.
turbonko, sekö on viimeaikainen, ja vielä saksalaistenko, keksintö?
mitäs muuta vielä euroopassa on kehitetty,
jonka japanilaiset on kopioinu??? esim ovatko eurooppalaiset kehittäneet mm. pysäköintiassisistentin
ja aktiivisen vakionopeudensäätimen, tai sähköhydrauliset jarrut
vuonna yks ja kaks ja japanilaiset tänä vuonna kopioineet??
ei vaan toisinpäin,ai nii...mut eihän tästä saa puhua,
ku euro merkeillä ei niitä oo olemassa,
nii niitä ei tarvitse kukaan, ja ne on erikoisuutta tavottelevia turhia hilavitkuttimia...
eikö nii???? - japanilaisilla
ylärekisteri kirjoitti:
turbonko, sekö on viimeaikainen, ja vielä saksalaistenko, keksintö?
mitäs muuta vielä euroopassa on kehitetty,
jonka japanilaiset on kopioinu??? esim ovatko eurooppalaiset kehittäneet mm. pysäköintiassisistentin
ja aktiivisen vakionopeudensäätimen, tai sähköhydrauliset jarrut
vuonna yks ja kaks ja japanilaiset tänä vuonna kopioineet??
ei vaan toisinpäin,ai nii...mut eihän tästä saa puhua,
ku euro merkeillä ei niitä oo olemassa,
nii niitä ei tarvitse kukaan, ja ne on erikoisuutta tavottelevia turhia hilavitkuttimia...
eikö nii????http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
http://www.autowiki.fi/index.php/Varusteiden_ensiesittelyt
Boschin sähköhydrauliset jarrut tulivat sarjavalmistukseen samana vuonna kuin Toyota Estimasassa esitellyt. Tuskinpa ovat Boschilla ehtineet kopioimaan niitä Toyotasta ja saattamaan sarjavalmisteiseen kuntoon samana vuonna.
http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1419&nodeid={D3DC09C6-285E-41CA-BF9B-8DB4B7A3E38B} - ylärekister
japanilaisilla kirjoitti:
http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
http://www.autowiki.fi/index.php/Varusteiden_ensiesittelyt
Boschin sähköhydrauliset jarrut tulivat sarjavalmistukseen samana vuonna kuin Toyota Estimasassa esitellyt. Tuskinpa ovat Boschilla ehtineet kopioimaan niitä Toyotasta ja saattamaan sarjavalmisteiseen kuntoon samana vuonna.
http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1419&nodeid={D3DC09C6-285E-41CA-BF9B-8DB4B7A3E38B}niin no omassa listani ei ihan kattava ole, myonnetään, laitoin ne jotka ensin tuli mieleen.
tosin puuttuu noista ajovalon ja autowikinkin listoista useampia, varsinkin assialaisten keksintöjä, tosin puuttuu sieltä muutama "länsimainenkin".
mutta tuo sähköhydraulisista jarruista kiinniottamisesi on koomista...minkähän valmistajan jarjestelmä se käytössä on...edelleen, ja minkäs ei??? - silti...
ylärekister kirjoitti:
niin no omassa listani ei ihan kattava ole, myonnetään, laitoin ne jotka ensin tuli mieleen.
tosin puuttuu noista ajovalon ja autowikinkin listoista useampia, varsinkin assialaisten keksintöjä, tosin puuttuu sieltä muutama "länsimainenkin".
mutta tuo sähköhydraulisista jarruista kiinniottamisesi on koomista...minkähän valmistajan jarjestelmä se käytössä on...edelleen, ja minkäs ei???VW:n 1.4, 122hp TSI on PAREMPI moottori joka suhteessa kuin Toyotan 1.6, tämä kai oli se keskustelun aihe ennenkuin aloit vertailemaan Himalajan eri rinteiden riisilajeja...
;D - keskustelu
silti... kirjoitti:
VW:n 1.4, 122hp TSI on PAREMPI moottori joka suhteessa kuin Toyotan 1.6, tämä kai oli se keskustelun aihe ennenkuin aloit vertailemaan Himalajan eri rinteiden riisilajeja...
;Dmeni pikkulasten hiekkalaatikkokinasteluksi sen jälkeen kun joku tojopelle kirjoitti provon!
- vertaus
keskustelu kirjoitti:
meni pikkulasten hiekkalaatikkokinasteluksi sen jälkeen kun joku tojopelle kirjoitti provon!
verrattiin aikalailla asiallisesti, ainakin pari ekaa postausta, mitä saksalaiselta vaaditaan että pääsee japanilaisen 1.6 litraisen vaparin tehoihin
vaatii. ne siis ovat: ahtimen, muuttuvat nokat, lisääntyneen oljynkulutuksen ja huollontarpeen - kehittymätön
vertaus kirjoitti:
verrattiin aikalailla asiallisesti, ainakin pari ekaa postausta, mitä saksalaiselta vaaditaan että pääsee japanilaisen 1.6 litraisen vaparin tehoihin
vaatii. ne siis ovat: ahtimen, muuttuvat nokat, lisääntyneen oljynkulutuksen ja huollontarpeenMiksi Toyota täytyy huoltaa 15000 km:n välein mutta VW 30000 km:n välein?
Japanilaiset kansanautoihin tulee vielä ahtimet mutta sitä ennen täytyy ne jarrut, ohjaus ja jousitus saada paremmiksi lisääntyvän tehon takia ja siinä on nipponin pojalla tekemistä. - Skyline GT-R
kehittymätön kirjoitti:
Miksi Toyota täytyy huoltaa 15000 km:n välein mutta VW 30000 km:n välein?
Japanilaiset kansanautoihin tulee vielä ahtimet mutta sitä ennen täytyy ne jarrut, ohjaus ja jousitus saada paremmiksi lisääntyvän tehon takia ja siinä on nipponin pojalla tekemistä.Ei tarvi nipponien kauaa mitään kehitellä,
turbot, hyvät jarrut, loistava ohjaus ja jousitus on ollut jo pitkään hallinnassa. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Nissan Skyline kaikissa kehitysversioissa, tai Honda NSX, tekniikka pitäis vaan siirtää tavalliseen autoon. - Mä vaan
vertaus kirjoitti:
vaatii. ne siis ovat: ahtimen, muuttuvat nokat, lisääntyneen oljynkulutuksen ja huollontarpeenjapsit huolletaan 15.000km:n välein ja Volkkarit 15.000-30.000 välein eli huoltaminen halvempaa. Ahtimellinen 1.4 90 Kw TSI on vääntävämpi, ärhäkkäämpi ja vääntää kunnolla paljon laajemmalla vääntöalueella kuin joku Toyotan 1.6 prutku. Kyllä se TSI on kilowatteihin nähden paljon rajumpi kone kuin 1-.6 mutta vähintään yhtä bensapihi jollei pihimpikin. ja hiljainen eikä ei oo jakohihnaakaan riesana.
Se on myös pirun paljon hiljaisempi kuin Tojon 1.6 ja mukavaa on varmasti kun on pienemmät vakuutuksetkin kuin 1.6:lla. - sekin
molemmat koeajettu kirjoitti:
toisaalta ei ole huono tsi :kään. ehkä hieman vaisu pintakaasulla, mutta sitten kun paineet ylhäällä (poljin alhaalla), kulkee jopa tojoa rivakammin.Nöyrä puurtaja tuo toitsin 1.6,Mutta onhan sitä nyt aivan järjetöntä verrata,vaikkakin pienempään,mutta ahdettuun koneeseen.
- ei,
kansanmalleihin!
- niitten
Olevan aivan eri koneita.
Ehkä tuo 160 heppanen tulee korvaamaan ton 170 koneen,ja sitä paikkaamaan joku ehkäpä 190 heppanen.? ja Silloinhan gti pitää päivittää 220-240 heppaseksi ja R-32 muutetaan R-36 koneeksi.jolloin tehot on jo 300... ja ja ja ja...- Mä vaan
korvaa/on korvannut juuri nuo 140hv ja 170hv mallit. Noitahan ei saa enää muihin malleihin kuin V-korin HB Golfiin ja kun sen maahantuonti suomeen loppuu niin siihenkään ei saa enää kuin 90Kw jA 118Kw malleja. 160hv malli on niin lähellä 140 ja 170hv malleja tehojen ja väännön sekä suoritusarvojen puolesta joten päätetttiin korvata kaksi mottia yhdellä välikoolla.
- onkin
Mä vaan kirjoitti:
korvaa/on korvannut juuri nuo 140hv ja 170hv mallit. Noitahan ei saa enää muihin malleihin kuin V-korin HB Golfiin ja kun sen maahantuonti suomeen loppuu niin siihenkään ei saa enää kuin 90Kw jA 118Kw malleja. 160hv malli on niin lähellä 140 ja 170hv malleja tehojen ja väännön sekä suoritusarvojen puolesta joten päätetttiin korvata kaksi mottia yhdellä välikoolla.
sinänsä ihan järkevää. Onko kukaan muu kuullut huhua,että ois tulos yber golf.? R-36 300hv 4-motion.? Varmasti huhuksi jääkin,,mutta oishan se kiva...
- enää...
onkin kirjoitti:
sinänsä ihan järkevää. Onko kukaan muu kuullut huhua,että ois tulos yber golf.? R-36 300hv 4-motion.? Varmasti huhuksi jääkin,,mutta oishan se kiva...
Golffia kuutoskoneella, R20-mallista on ollut huhuja. 2.0TSI, n.270hp...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851758Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581036- 62926
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756