minustako kummi?

.......

Hei.
Minulla on pienoinen ongelma. Ystäväni sai vauvan ja jo aivan alkuraskaudessa ja ennen raskauden alkuakin kertoi, että olis kummin paikka auki ja olin tietysti aivan innoissani ja lupauduin kummiksi. Sen jälkeen kummiasiasta ei olla puhuttu.
Vauva syntyi enkä siis ole varma, että onko minusta nyt tulossa kummia vaiko ei. Ristiäisiin enää muutama viikko ja alustavasta päivästä oli kyllä puhe.
Kysymys siis kuuluukin, että miten ihmeessä saan asiaan varmuuden? En kehtaa kysyä asiaa suoraan, mutta onhan se myös noloa mennä ristiäisiin ja saada vasta siellä varmuus asiasta.

4

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

Sinuna odottelisin vain ja jos ei ystäväsi ota asiaa puheeksi ei sinusta todennäköisesti tule pienokaisen kummia. Itse en kyllä menisi tuollaista asiaa kyselemään. Aika erikoista käytöstä ystävältäsi, mutta toisaalta vauvan kanssa on paljon touhua, joten voihan olla ettei hän ole "ehtinyt" ottaa asiaa uudelleen puheeksi.

• että äiti

pitää kummiasia jo ihan selviönä. On kysynyt sulta ja sinä olet suostunut vaikka siitä onkin jo paljon aikaa. Mä itsekin kysyin raskauden aika varhaisessa vaiheessa tulevien kummien halukkuudesta kummiuteen ja loppu olikin vain ilmoitusluontoista asiaa, kuten että missä ja milloin on kastetilaisuus. Toki sitten kun perhe on jutellut papin kanssa, niin tulee näitä kastetilaisuuden käytännönasioita, eli kuka pitää lasta sylissä, kuka lukee jonkin raamatunlauseen ym.

Sitten kun päivä varmistuu, niin voit tietenkin kysyä ohimennen, että miten se kastetilaisuus etenee.

Mielestäni tuo, että sinulle on ilmoitettu jo alustava päivä vaikka mitään varmaa ei olekaan vielä sovittu, niin se on aika selvä singaali kummiudesta.

• melliss

Ota hienovaraisesti vihjaten puheeksi. Ei se ole noloa. Rohkeasti vaan, ja vaikka mieti etukäteen, miten kysyisit pienoisesti

• Tit-ta

ihan hyvin kysyä suoraan vaikka kuinka monta kummia ja ketkä. Pidin aikoinaan itsestään selvänä että paras ystäväni tulee kummiksi että jäi kysymättä. Onneksi hän kysyi itse ketkä tulevat kummeiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4224
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3374
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2831
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2295
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1963
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1609
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1270
    8. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1228
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1131
    Aihe