voi itku-

näitä neuvoja

Lueskelen tätä palstaa välillä, syystä että olen itsekin heikosti toimeentuleva ihminen. Välillä oltu työttömyyskorvauksen turvin, välillä toimeentulotuella. Myös naurettava siivoojan palkka on tullut vuosien varrella tutuksi. Marinani koskeekin nyt ihmisten naurettavia "säästövinkkejä".
Näistä suurin osa on meille "oikeasti köyhille" ihan normaalia elämää, ilman mitään vääntöä ja mietintöjä! Ymmärrättekö?
Otetaan esimerkiksi vaikkapa auto. Ei köyhä voi mitenkään omistaa autoa. Siitä on luovuttu vuosia sitten :) Ei siis tarvitse neuvoa kulkemaan hienosti ja ekologisesti bussilla kun kuljen jo fillarilla lähes kaikki matkat! Eikö se nyt ole jo itsestäänselvyys?
Tänään luin Me-lehdestä säästövinkkejä. Ihmettelen vain, miksi helvetissä pitäisi säästää rakettien tikut hernemaata varten? Eikö kannattaisi säästää jo alunperinkin olemalla ostamatta moista humpuukia kuin raketit ?!
Miettikää nyt ihmiset tosissanne ennenkuin kertoilette "surkeita kohtaloitanne" toisen auton vaihtumisesta yhteen, ruoantähteiden pakastamisesta evääksi ym. kakkaa. Se ei tässä tilanteessa juuri naurata. Joillekin nälkä on sitä ihan normaalia elämää.

5

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman huomannut

      Olen myös lukenut säännöllisesti näitä säästämisvinkkejä täältä ja muualta. Luin myös tuon Me -lehden säästämisideat. Oli kyllä kaikkea muuta kun hyvä.

      Itse olen pitänyt jo pari vuotta Excelissä kotibudjettia ja kirjanpitoa. ja se on auttanut hahmottamaan niistä pienistäkin asioista tinkimisestä, mistä yllättäen on kasvanut kuukausitasolla iso summa.

      sitten pitäisi päästä ajantasalle laskujen maksamisen kanssa. Niihin uppoo vuositasolla kammottavat summat maksuhuomautuksineen ja korkoineen. Yhdessä vuodessa minulta meni lähes 80 € näihin!! Sitten onneksi olen ryhdistäytynyt tuon suhteen.

    • ei köyhyys palsta

      Tämän paikan nimi on SÄÄSTÖVINKIT. Säästää voi yhtähyvin köyhä tai rikas. Kyllähän 8000e/kk palkkalainen voi säästää esimerkiksi uutta asuntoa varten, joten tämä palsta sopii hänellekkin.

      Tänne palstalle kuuluu kaikki säästövinkit sekä rikkaiden että köyhien. Esimerkiksi joku voi säästää 20000euroa ostamalla käytetyn auton verrattuna uuden auton hankintaan.

      Tietenkin se on eriasia olla köyhän tai rikas, mutta ei ole ollenkaan naurettavaa puhua esim. kalliista veneistä, jos se liittyy säästämiseen.

      Itse annan tähän loppuun säästövinkkejä sinulle sämpylän/ leivän leipomisesta, jotka varmasti jo tiedät koska olet tottunut nälkääkin näkemään.
      1. Elikkä osta sämpylöihin tarvitsemasi leivontahiiva 1kg paketeissä, nimittäin tulee puolet halvempi kilohinta verrattuna 50g paketteihin.

      2. Osta viljanjyvät suoraan viljelijältä syksyllä. Esim 100kg. Niistä voit sitten vuoden aikana jauhaa jauhot sämpylöihin 0,2e/kilohintaan. Terveellistä syödä täysjyväjauhoista valmistettua ruokaa. Lisäksi käytä sämpylöihin tai leipään nokkosta,

      • otsalohkoon!

        Mikä lie pelle jakelee aivottomia typeriä säästövinkkejä. SIlkkaa pilkkaamista.
        Olenkin usein pyytänyt poistamaan ja usein niitä onkin poistettu!


      • tällä palstalla
        otsalohkoon! kirjoitti:

        Mikä lie pelle jakelee aivottomia typeriä säästövinkkejä. SIlkkaa pilkkaamista.
        Olenkin usein pyytänyt poistamaan ja usein niitä onkin poistettu!

        kaikki muu on höpöhöpöä mutta juippie saa hyvälle tuulelle ja keventää köyhän elämää.


    • guppa

      se on juppie aloittanut palstan pilkkaamisen eikä muut voi kuin jatkaa, vaikka samalla nimimerkillä, kun nimimerkki vapaa...

      hyödytön palsta nykyään.

      sehän on tätä juippie: "säästä rahaa, älä lue tätä palstaa vaan lue ilmaisjakelulehtiä tai käärepapereita niin säästät sähköä"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe