voi itku-

näitä neuvoja

Lueskelen tätä palstaa välillä, syystä että olen itsekin heikosti toimeentuleva ihminen. Välillä oltu työttömyyskorvauksen turvin, välillä toimeentulotuella. Myös naurettava siivoojan palkka on tullut vuosien varrella tutuksi. Marinani koskeekin nyt ihmisten naurettavia "säästövinkkejä".
Näistä suurin osa on meille "oikeasti köyhille" ihan normaalia elämää, ilman mitään vääntöä ja mietintöjä! Ymmärrättekö?
Otetaan esimerkiksi vaikkapa auto. Ei köyhä voi mitenkään omistaa autoa. Siitä on luovuttu vuosia sitten :) Ei siis tarvitse neuvoa kulkemaan hienosti ja ekologisesti bussilla kun kuljen jo fillarilla lähes kaikki matkat! Eikö se nyt ole jo itsestäänselvyys?
Tänään luin Me-lehdestä säästövinkkejä. Ihmettelen vain, miksi helvetissä pitäisi säästää rakettien tikut hernemaata varten? Eikö kannattaisi säästää jo alunperinkin olemalla ostamatta moista humpuukia kuin raketit ?!
Miettikää nyt ihmiset tosissanne ennenkuin kertoilette "surkeita kohtaloitanne" toisen auton vaihtumisesta yhteen, ruoantähteiden pakastamisesta evääksi ym. kakkaa. Se ei tässä tilanteessa juuri naurata. Joillekin nälkä on sitä ihan normaalia elämää.

5

1318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman huomannut

Olen myös lukenut säännöllisesti näitä säästämisvinkkejä täältä ja muualta. Luin myös tuon Me -lehden säästämisideat. Oli kyllä kaikkea muuta kun hyvä.

Itse olen pitänyt jo pari vuotta Excelissä kotibudjettia ja kirjanpitoa. ja se on auttanut hahmottamaan niistä pienistäkin asioista tinkimisestä, mistä yllättäen on kasvanut kuukausitasolla iso summa.

sitten pitäisi päästä ajantasalle laskujen maksamisen kanssa. Niihin uppoo vuositasolla kammottavat summat maksuhuomautuksineen ja korkoineen. Yhdessä vuodessa minulta meni lähes 80 € näihin!! Sitten onneksi olen ryhdistäytynyt tuon suhteen.

• ei köyhyys palsta

Tämän paikan nimi on SÄÄSTÖVINKIT. Säästää voi yhtähyvin köyhä tai rikas. Kyllähän 8000e/kk palkkalainen voi säästää esimerkiksi uutta asuntoa varten, joten tämä palsta sopii hänellekkin.

Tänne palstalle kuuluu kaikki säästövinkit sekä rikkaiden että köyhien. Esimerkiksi joku voi säästää 20000euroa ostamalla käytetyn auton verrattuna uuden auton hankintaan.

Tietenkin se on eriasia olla köyhän tai rikas, mutta ei ole ollenkaan naurettavaa puhua esim. kalliista veneistä, jos se liittyy säästämiseen.

Itse annan tähän loppuun säästövinkkejä sinulle sämpylän/ leivän leipomisesta, jotka varmasti jo tiedät koska olet tottunut nälkääkin näkemään.
      1. Elikkä osta sämpylöihin tarvitsemasi leivontahiiva 1kg paketeissä, nimittäin tulee puolet halvempi kilohinta verrattuna 50g paketteihin.

2. Osta viljanjyvät suoraan viljelijältä syksyllä. Esim 100kg. Niistä voit sitten vuoden aikana jauhaa jauhot sämpylöihin 0,2e/kilohintaan. Terveellistä syödä täysjyväjauhoista valmistettua ruokaa. Lisäksi käytä sämpylöihin tai leipään nokkosta,

• otsalohkoon!

Mikä lie pelle jakelee aivottomia typeriä säästövinkkejä. SIlkkaa pilkkaamista.
        Olenkin usein pyytänyt poistamaan ja usein niitä onkin poistettu!

• tällä palstalla
        otsalohkoon! kirjoitti:

Mikä lie pelle jakelee aivottomia typeriä säästövinkkejä. SIlkkaa pilkkaamista.
        Olenkin usein pyytänyt poistamaan ja usein niitä onkin poistettu!

kaikki muu on höpöhöpöä mutta juippie saa hyvälle tuulelle ja keventää köyhän elämää.

• guppa

se on juppie aloittanut palstan pilkkaamisen eikä muut voi kuin jatkaa, vaikka samalla nimimerkillä, kun nimimerkki vapaa...

hyödytön palsta nykyään.

sehän on tätä juippie: "säästä rahaa, älä lue tätä palstaa vaan lue ilmaisjakelulehtiä tai käärepapereita niin säästät sähköä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe