Isosaaren Linnake SANTAHAMINA

merivoimat

Nii elikkäs minut määrättiin Isosaareen palvelemaan 2010 tammikkuussa ja jos joku on ollut tuolla niin voisiko kertoa että minkälainen paikka on kyseessä?? olisi kiva tietää jo vähän etukäteen.

Myös että kun siellä koulutetaan rannikkojalkaväkeä ja tulenjohtojoukkoja niin itseäni ei kiinnostaisi yhtään olla misssään tykin takana kokoajan vaan haluaisin rannikkojalkaväkeen niin että miten ne sit päätetään että mihi pääseen ja onko omalla sanalla mitään vaikutusta??

KIITOS JO ETUKÄTEEN!

20

6233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jacksob

      itse palvelin isosaaressa vuonna 2002-2003 mutta siinä välissä sitten oliv AUK koulutuksessa upinniemessä.

      aliupseerikurssille ja sieltä RanJV linjalle (sillä nimellä kulki ainakin silloin) ja yks tupakaverikin sinne silloin meni/pääsi/laitettiin

      paikkana isosaari on yks parhaimmista ainakin silloin oli. n. 200 varumiestä kerralla eli ei mikään iso mesta mutta sitäkin makeempi. sotilaskoti on samassa rakennuksessa kuin kasarmi ja mikä parasta siellä on törkeen hyvär safkat !!!

      • vm.1985

        HYvä merellinen paikka on.


    • Janiporo

      On vissiin paikka mun ajoistani sitten muuttunut lastentarhaksi. Itse oli 94-95 muistaakseni isosaaressa, ja voin sanoa että mielenterveydellisesti hirveämpää kokemusta en tiedä.

      Ihan natsi paikka, kyseinen kantahenkilökunta silloin osaksi täysin mielenvikaista.

      Lomat ei pyöri, iltalomaa ei periaatteessa ole, koska saarelta et pääse millään pois. Aktiviteetteinä sauna tai sotkussa/tuvassa istuminen.

      Joka kolmas viikko oli muistaakseni vartioviikko, jolloin ei paljon nukuttu. Helpoimmalla pääsivät ehkä autokuskit ja lääkintämiehet.

      Tuskin mitenkään voit vaikuttaa siihen mihin tehtävään pääset, vaan menee lotolla. Mulle luvattiin että sieltä löytyy moottorikelkkoja ja muuta, ja niillä pääsee ajelemaan. Vitut, siel ei oo ku vanhoja muiden armeijayksikön hylättyjä autoja, ja joku vene.

      Sodessa oli ainaki sillon ihan paskaa ruokaa, ja se ämmä aina kypsytti lihiksiä liikaa, ni ne koveni.

      En voi MISSÄÄN nimessä suositella kyseistä paikkaa kenellekkään, jolla on hiemankin auktoriteettiongelmaa, tai masennuksen poikasta. Itsetuhoiselle haasteita rakastavalle seikkailijalle sensijaan voin suositella lämpimästi.

      Ainoa positiivinen puoli oli se että löytyy rantasauna, jossa voi käydä iltaisin. Ja tietenkin se että lomat tuntuivat oikeasti lomilta silloin, kun pääsi tuosta vankilasaaresta pois.

      -Jani-

      • Tykkimies8586

        No on ollu letkeää touhua -90 luvulla. Iltaisin saitte käydä rantasaunassa? Olin -85 siellä, ei meille edes kerrottu mistään rantasaunasta. Kasarmilta ei saatu poistua yhtään minnekään vapaa-ajalla. 2 kertaa kuukaudessa lomille viikonlopuksi.

        Joka aamu aamulenkki saaren ympäri juosten, jonka jälkeen mereen myöhäiseen syksyyn saakka (kun ei meri ollut vielä jäässä)vesi n. napaan asti, ja "viheltää", tuli siis lenkkisuihkussa käytyä tuolla tavalla. Ei kait nykyään näille "kullannupuille" saisi edes ehdottaa sellaista.

        Sodat oli sentään sotia vielä -80 luvulla.


    • tttttmmmmttttt

      mä olin isosaaressa -96.hyvä paikka se silloin oli.helvetin kylmä siellä talvisin on,sattuu meinaan tuulemaan jommosesti.aluks otti pannuun ku ei päässyt iltalomille mut se että viikonloppuvapaat päätty vasta maanantaiaamuna oli kyllä tosi jees.ruoka tosi hyvää.sauna loistava.punttis oli silloin kyl aika vaatimaton.

    • Jesse.k hanko

      Tota. Minäkin lähden santahaminaan 11.1.2010.
      Paikkaa on kehuttu aika paljon mitä minun kaverini siellä on käynyt. =)
      Itse jäi epäselväksi että kun minulle sanottiin että ilmottaudu sitten santa haminassa? Missä siellä?

    • bpo

      isosaari on hyvä paikka..itse olen siel tuliasemamiehenä,enää 91aamua jälel..koko ajan olen tykissä:(

      • 91 syntyny

        Itsekkin olen menossa isosaareen 11.01.2010. :) Ite en tiiä että missä pitää ilmottautua mutta eiköhän sen saa viellä selville.


    • sipilä

      Janiporo ei vissiin kauaa intissä viihtyny kun sanoo sodessa olevan vain yhden muijan. Tammikuussa jos menet on saari ehkä hieman 'inhospitable', tuulee aina ja sataa aina. Välillä tuntuu että sauna on ainut lämmin paikka. Talvesta riippuen, ei lunta välttis edes ole. Samaa skeidaan ku ihan jokaisessa varuskunnassa paitsi vaan 10 kertaa pienemmässä mittakaavassa, mikä jo pelkästään tekee Isoslkeesta parhaan palveluspaikan.

      Ekat 2 kk, eli P-kauden, olet isosaaressa jossa sitte päätetään tuleva koulutus ja mahdollinen johtajakoulutus. Saarella on taas noin 10-kertaiset mahdollisuudet selvitä kuudella kuukaudella verrattuna Upinniemeen, näin omia kokemuksia ja frendien tarinoita rinnastaen. Omat toiveet otettiin huomioon muistaakseni aika monella, mutta joillekkin sen 9kkn nakin oli viuhuttava. Mun saapumiserästä ei taidettu ketään pakottaa aukkiin kun vapaaehtoisia oli niin monia, se kertoo myös aika helvetisti Isosaaren fiiliksistä 07. Jos et ole kahen kkn jälkeen enää Isosaarssa ni Upinniemi tais olla se ainut paikka mihin voit joutua kun säämiesten koulutus loppu.

      Se on ikävää ku iltavapait ei oo, mut pidennetyt viikonloppuvapaat korvaa sen. Upinniemessä ja Santiksessa jengi la aamuna lomille ja su iltana takas, ku Isosaares lomautus on pe iltana ja paluu ma aamuna, aina.

      • Lops

        Elämäni paras kokemus oli palvelus linnakkeella ,kun pääsin isosaaren vieroitushaoitolaan ja kotiuduin saaren parhain arvosteluin korpraalina. Lomat eivät juurikaan rullanneet ,mutta tätä puutetta pääsi paikkaamaan hankkimalla kuntoutuslomia. Vapaata ei ,luojan kiitos, ollut niin paljon ,että olisi voinut juoda itselleen pään täyteen useita kertoja viikossa. Kiitos isosaarelle tulen suurella todennäköisyydellä elämään vuosikymmeniä oletettua pidempään.


      • vv
        Lops kirjoitti:

        Elämäni paras kokemus oli palvelus linnakkeella ,kun pääsin isosaaren vieroitushaoitolaan ja kotiuduin saaren parhain arvosteluin korpraalina. Lomat eivät juurikaan rullanneet ,mutta tätä puutetta pääsi paikkaamaan hankkimalla kuntoutuslomia. Vapaata ei ,luojan kiitos, ollut niin paljon ,että olisi voinut juoda itselleen pään täyteen useita kertoja viikossa. Kiitos isosaarelle tulen suurella todennäköisyydellä elämään vuosikymmeniä oletettua pidempään.

        Aivan suolesta koko mesta...aivan vitun tylsää kokoajan....


    • Tykkijulli vm. 1975

      Tulin vanhana viettämään saaressa 4kk elo-marraskuu 1979 ja siihen aikaan olin päivästä toiseen laiturivartiossa sekä päivisin käytiin kuivasaaressa 100tk koulutuksessa.Kun pääsin sieltä siviliin kerroin eukolle siellä olevan keittäjä paikka vapaana et paperit vain kapteeni Kaipialle ja eukko aloitti vuoden pituisen ajan isosaaren keittiöllä ja muutin itsekkin sinne asumaan eukon kanssa rivitaloon. Hienot on muistot niiltä ajoilta.

      • pylle72

        itse asuin koko lapsuuden isosaaressa ja kapteeni Kaipian poika oli paras kaverini,naapuruksina kun asuttiin


    • Sandis JP

      Mikä on tilanne Isosaaressa nyt ?

      • Sotilassalaisuuksia

        Isosaari lukeutuu Suomen suurimpiin varuskuntiin. Alueelta löytyy myös lentotukikohta uusille Horneteille ja helikopterilaivue. Myös Suomen sukellusveneet on huoltotoimineen keskitetty Isosaaren satamaan.

        Ilmatorjuntakoulutuksessa Isosaari on Suomen huippua. Sen olaltalaukaistavien erikoiskoulutuskomppaniaan on jatkuvasti enemmän hakijoita kuin voi ottaa vastaan.

        Myös Pietariin ja Moskovaan suunnatut mannertenväliset ohjukset, kaukopartiomiesten koulutus, laskuvarjojääkärien, desanttien, maailma-ilman-natsismia-dosenttien ja tarkk´ampuja-käkien koulutus on keskitetty Isosaareen.

        Tämä kaikkihan on tietenkin sotilassalaisuus ja luottamuksellista, joten älä levitä tätä viestiä eteenpäin.


      • Sotilassalaisuuksia

        Isosaari (Isosaari Military Special Forces Camp in Hollola. lisätietoja Google ja Wikileaks) on palveluspaikkana Suomen tunnetuimpia ja suurimpia. Sijainti on sotilasstrategisesti erittäin keskeinen, noin seitsemän kilometriä Lahden kaupungista pohjoiseen, Hollolan puolella Kukkilan kylän lähellä, laajan ja helposti vihollista vastaan puolustettavan Vesijärven ympäröimä.

        Raskaasti linnoitetussa Hollolan Isosaaressa koulutetaan vuosittain 200 000 varusmiestä, pääosin Etelä- ja Pohjois-Suomesta kotoisin olevia, mutta myös NATO-joukkoja Virosta, Latviasta, Liettuasta ja Valko-Venäjältä.

        Hollolan Isosaaren (Hollola Isosaari Military Air Forces Base) sotilaslentokenttä on Pohjois-Euroopan suurimpia, ja sinne on siirretty mm. amerikkalainen lentotukikohta Islannin Keflavikistä, CIA:n Pohjois-Euroopan ja Venäjän osastot, vastavakoilukoulutus, mir-bez-nazisma -erikoisjoukkojen, desanttien ja dosenttien erikoiskoulutus, sekä Guantanamon sivuleiri.


      • Military sercets
        Sotilassalaisuuksia kirjoitti:

        Isosaari (Isosaari Military Special Forces Camp in Hollola. lisätietoja Google ja Wikileaks) on palveluspaikkana Suomen tunnetuimpia ja suurimpia. Sijainti on sotilasstrategisesti erittäin keskeinen, noin seitsemän kilometriä Lahden kaupungista pohjoiseen, Hollolan puolella Kukkilan kylän lähellä, laajan ja helposti vihollista vastaan puolustettavan Vesijärven ympäröimä.

        Raskaasti linnoitetussa Hollolan Isosaaressa koulutetaan vuosittain 200 000 varusmiestä, pääosin Etelä- ja Pohjois-Suomesta kotoisin olevia, mutta myös NATO-joukkoja Virosta, Latviasta, Liettuasta ja Valko-Venäjältä.

        Hollolan Isosaaren (Hollola Isosaari Military Air Forces Base) sotilaslentokenttä on Pohjois-Euroopan suurimpia, ja sinne on siirretty mm. amerikkalainen lentotukikohta Islannin Keflavikistä, CIA:n Pohjois-Euroopan ja Venäjän osastot, vastavakoilukoulutus, mir-bez-nazisma -erikoisjoukkojen, desanttien ja dosenttien erikoiskoulutus, sekä Guantanamon sivuleiri.

        Tulihan varmasti kylliksi osumia "Kuukkeli-hakukoneelle"?

        Hakusanojahan olivat CIA, Hollola Isosaari Secret Military Base, Israel, Hamas, Putin, Russia, Guantánamo, nuclear weapons Finland, intelligence, spy, warfare, army, NATO, attack on Russia, Gustav Emertia, Barack Obama, Wikileaks.


      • aLokkaaksI
        Sotilassalaisuuksia kirjoitti:

        Isosaari (Isosaari Military Special Forces Camp in Hollola. lisätietoja Google ja Wikileaks) on palveluspaikkana Suomen tunnetuimpia ja suurimpia. Sijainti on sotilasstrategisesti erittäin keskeinen, noin seitsemän kilometriä Lahden kaupungista pohjoiseen, Hollolan puolella Kukkilan kylän lähellä, laajan ja helposti vihollista vastaan puolustettavan Vesijärven ympäröimä.

        Raskaasti linnoitetussa Hollolan Isosaaressa koulutetaan vuosittain 200 000 varusmiestä, pääosin Etelä- ja Pohjois-Suomesta kotoisin olevia, mutta myös NATO-joukkoja Virosta, Latviasta, Liettuasta ja Valko-Venäjältä.

        Hollolan Isosaaren (Hollola Isosaari Military Air Forces Base) sotilaslentokenttä on Pohjois-Euroopan suurimpia, ja sinne on siirretty mm. amerikkalainen lentotukikohta Islannin Keflavikistä, CIA:n Pohjois-Euroopan ja Venäjän osastot, vastavakoilukoulutus, mir-bez-nazisma -erikoisjoukkojen, desanttien ja dosenttien erikoiskoulutus, sekä Guantanamon sivuleiri.

        Voiks siellä suorittaa yhdistettyä tarkka-ampuja traktorinkuljettaja koulutusta?
        pyöriiks lomat hyvin ettei tarvii olla montaa päivää putkeen ? ;'O


      • sotilassalaisuus

        Kyllä. Isosaari military base in Kuukkelinjärvi on paikka jossa harjoitellaan tarkka-ammuntaa liikkuvasta traktorista.

        Nykyään Isosaari on NATOn tukikohta, jossa on pysyvästi 100 000 amerikkalaista merijalkaväen sotilasta.

        Tämä on tietenkin huippusalaista, joten älä levitä tietoa kenellekään.


    • AlikHyvönen

      Astun palvelukseen Isosaaressa 2018.

      Sinne on kuulemma tuotu uutta kalustoa. Jännä päästä näkemään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe