Korkea nitraatti ja nitriittiarvo akvaariossa??

APUA

Eli mittasin just tikkutestillä noi arvot korkeaksi ja mitä nyt pitäis tehdä??En ymmärrä mistä johtuu,vettä vaihdettu tällä viikolla,ei muutosta ruokintatavoissa tms.Nyt äkkiä apua,mitä tolle pitäis tehdä???

4

1050

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Rihma-

Onko akvaario vastaperustettu? Onko sitä kypsytetty kuinkaan? Jos ei ja siellä on jo kaloja, syynä on nitriittipiikki joka voi tappaa/sairastuttaa kaloja.
      Vaihda vettä niin paljon että nitriitti laskee nollaan, nitraattia akvassa saa olla.

Tikkutestit ei ole kovin luotettavia(Paitsi Jungle), joten menisin hakeen tippatestejä. :)

• APUA

ELi akvaario ei ole uusi vaan ollu meillä jo kauemmin.Ja aiemmin noi tikkutestit(JBL) näyttäny ihan ok tuloksia.
        No kävin akveeriokaupassa ja sain ohjeeksi että nyt ei kaloille ruokaa ennen sunnuntaita(nyt pe).Tänään vaihdettu n. puolet vedestä ja laitettu veteen Safestarttia.uusi nitriittumittaus sunnuntaina ja jos vesi edelleen huonoa jatketaan veden vaihtamista.

En ymmärrä edelleenkään miksi nyt tällainen "vaiva" yhtäkkiä,toivotaan et kalat pysyy hengissä.

• fish KING
        APUA kirjoitti:

ELi akvaario ei ole uusi vaan ollu meillä jo kauemmin.Ja aiemmin noi tikkutestit(JBL) näyttäny ihan ok tuloksia.
        No kävin akveeriokaupassa ja sain ohjeeksi että nyt ei kaloille ruokaa ennen sunnuntaita(nyt pe).Tänään vaihdettu n. puolet vedestä ja laitettu veteen Safestarttia.uusi nitriittumittaus sunnuntaina ja jos vesi edelleen huonoa jatketaan veden vaihtamista.

En ymmärrä edelleenkään miksi nyt tällainen "vaiva" yhtäkkiä,toivotaan et kalat pysyy hengissä.

Suodatin tukossa, eikä pesty vähään aikaan
        Kalasto kasvanut suodatimelle liian suureksi
        Äkillinen ruokalakko
        Kuollut kala/kaloja
        Jokin mätänee akvassa
        Onko pohjaa möyhitty
        Tikkutestereiden tulkinnan varaisuus, saatko lainattua tippatesteritä mistään (kaupasta)
        Safestartin lisääminen ei auta asiaa .. http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/tasapain.php .. http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/typenkrt.php .. kaloille voit antaa ruokaa mutta niukasti, niin että yhtään ruokaa ei jäisi akvaarion pohjalle lillumaan ja mätänemään, tarkkaile kalojen syömistä ruokinnan aikana... voit pitää paasto päiviäkin jos kalat ovat jo riittävän vanhoja, yli puolivuotiaita.
        Itse pidän puolenvuoden vanhoille jo koko viikonlopun kestävää paastoa viikottain.

-... mietis itse jotain asiasta poikkeavaa, yleensä syy onkin liian lähellä sitä itse huomatakseen ;)

• ...

sinulla on nähtävästi jo paljon apua, mutta liian tarkka akvaarion siivoaminen voi johtaa uuteen nitriittipiikkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1364
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      807
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      696
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      124
      604
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      551
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      526
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      186
      523
    9. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      517
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      510
    Aihe