Elikkäs mulla on 14viikkonen suomenlapinkoira. Tämä koira on meidän perheen ensimmäinen emmekä vielä oikein tiedä konsteja miten voisimme kouluttaa koirastamme kiltin ja luotettavan jne..
Koiramme on alkanut murista ja haukkua silloin kun sitä kielletään, onko muut huomanneet samaa käytöstä ja jos on niin mitä tähän pitäisi tehdä. Toinen juttu on näykkiminen, mikä olisi hyvä keino saada koira lopettamaan se? Remmissä roikkuminen on myös yksi suuri ongelmamme, tiedän että 14viikkoisen koiran ei tarvi vielä osatakkaan olla remmissä mutta siihen sen täytyy joskus kuitenkin oppia. Ihmeellistä on kuitenkin se että koiramme on täysin sisäsiisti..Ja sitten olisi kysymys tottelevaisuuskoulutuksesta ja agilitystä. Milloin koiran kanssa voisi mennä tokoon tai agilityyn ja kannattaisiko ensin käydä toko ja sen jälkeen mennä vasta agilityyn?
Kiitos kun jaksoitte lukea viestini ja toivottavasti joku voisi vastata kysymyksiini. Olemme todella avun tarpeessa!
Mitä tehdä?
2
685
Vastaukset
- Tuiskuturkki
Pentumaisuttaan tuon ikäinen vielä näykkii, roikkuu ja muriseekin. Kannattaa vaan poistua ja kääntää selkä pennulle, kun se alkaa toimimaan kurittomasti. Vuoden ikään mennessä ylimääräinen kurittomuus jää itsestään pois. Tokoon kannattaa pentu viedä ensin, eli kun vahvistusrokotukset on 4kk:n iässä annettu, niin siitä kahden viikon kuluttua voi pennun kanssa mennä tokonalkeisiin. Tokossa pentu saa valmiuksia, joita vaaditaan agilityn aloittamiseen. Agilityyn voi osallistua 1v:n ikäisestä.
- karvakasat
Moi!
Kuulostaa niiiin tutulle tuo hihnassa näykkiminen! Meidän vanhempi koira,nyt 1,5 vee poitsu teki pentuna ihan sitä samaa. Yritin torua sitä,kiinnittää huomiota muualle yms. Oiskos ollut Tuire Kaimion kirjassa "koirien käyttäytyminen",jossa kerrottiin huomiotta jättämisestä.Eli joka kerta kun venkoilut alkoi,pysähdyin enkä kiinnittänyt pentuun mitään huomiota. Kovasti se kummasteli,et miksi matka ei jatku,vaikka hän haluaisi vähän leikkiä. Matka jatkui heti kun oltiin nätisti. Tämä kyllä toimi meillä ja pikkuhiljaa se alkoi hoksata miten mennään. Päälle tietysti kovasti kehuja.
Meidän nuorempi pentu 0,5 vee,uros sekin onkin sit niin kovapäinen,ettei tunnu mikään uppoavan. Se toisin oppi hihnassa kävelyn vanhemmalta,mutta on kova haukkumaan ja murisemaan. Siinä onkin työnsarkaa yrittää kitkeä sitä pois. Hampaita yrittää näyttää,kun leikkaan kynsiä,mutta olen kylmän viileästi alistanut sen. Isot kehut nätisti olemisesta toimii ja lopuksi namipala.
Hiljaa hyvä tulee,usko pois! Pentunne on vielä niin hyvässä iässä,että on helppo kouluttaa. Tsemppiä ja pitkää pinnaa! (Osaavat muuten joskus olla ihan just niin itsepäisiä,et ei oo tosikaan ;) )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368