Taistiksen "pesiminen"

Aloittelija toista kertaa

Mitenkäs kauan menee että munat "kuoriutuvat"? Julmettu soikoon, eka kertaa onnistui kutuhommat ja just silloin kun pitäis koko altaan vesi saada vaihdettua :(

Ellei kenelläkään ole hyvää ideaa mitä tehdä kun muksu pääsi kaatamaan purkillisen ruokaa altaaseen ja vesi on ihan sameaa. Kerkesin vaihtaa reilusti vettä (imuroimaan lähes kaiken ruuan pois) mutta vesi samentui silti. Meinasin siirtää taistot toiseen altaaseen kun huomasin että ukkelilla on pesässä munat. Nyt en tiedä mitä tekisin, ei meinaan ole IKINÄ ennen kudetus onnistunut vaikka mulla on ollut taistoja useampi uros naaraat tässä menneiden vuosien aikana. En edes osannut odottaa näiltä mitään poikastouhuja kun uros ei ole edes pesää rakennellut ennenkuin nyt. Tympäisee eikä ihan vähääkään.

2

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

      Että kyllä siinä kuoritumisessa jokunen päivä meen, mutta tietenkin voit yrittää siirtää pesän, minulla onnistui kerran (iskä perään tietenkin). Mutta jos eke kerta, niin voi olla ettei siitä mitään välttämättä tulekaan, eli isukki voi ssyödä kudun itse. Mutta hvyiä puolia tässä on se, että ne tekee sen uusiksi, kun on vauhtiin päässyt.

      • Aloittelija toista kertaa

        No tässä noita tihrusteltuani olettaisin että poikaset on tainneet jo kuoriutua, tai ainakin niillä munilla on häntä. Tai siis pyrstö. Nyt niitä taitaa olla vähän ympäri altaan pohjaa vaikka isukki kovasti yrittää niitä pesässä pitää (ei ole syönyt).

        No teen nyt niin että siirrän tuon isukinkin pois tuolta altaasta vaikka huomenna, katson mitä poikasille tapahtuu (lähteekö kasvamaan vai ei) ja siivoan pikkualtaan perusteellisesti sitten kun joko poikaset ovat niin isoja että saan ne siirrettyä pois tai ovat "kadonneet". Eipä kai tässä muu auta.

        En oikein luota siihen että tekevät sen uudelleen, kyllä tää on meillä aika ainutlaatuinen juttu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3440
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2790
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2594
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1962
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      154
      1596
    Aihe