Taistiksen "pesiminen"

Aloittelija toista kertaa

Mitenkäs kauan menee että munat "kuoriutuvat"? Julmettu soikoon, eka kertaa onnistui kutuhommat ja just silloin kun pitäis koko altaan vesi saada vaihdettua :(

Ellei kenelläkään ole hyvää ideaa mitä tehdä kun muksu pääsi kaatamaan purkillisen ruokaa altaaseen ja vesi on ihan sameaa. Kerkesin vaihtaa reilusti vettä (imuroimaan lähes kaiken ruuan pois) mutta vesi samentui silti. Meinasin siirtää taistot toiseen altaaseen kun huomasin että ukkelilla on pesässä munat. Nyt en tiedä mitä tekisin, ei meinaan ole IKINÄ ennen kudetus onnistunut vaikka mulla on ollut taistoja useampi uros naaraat tässä menneiden vuosien aikana. En edes osannut odottaa näiltä mitään poikastouhuja kun uros ei ole edes pesää rakennellut ennenkuin nyt. Tympäisee eikä ihan vähääkään.

2

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

Että kyllä siinä kuoritumisessa jokunen päivä meen, mutta tietenkin voit yrittää siirtää pesän, minulla onnistui kerran (iskä perään tietenkin). Mutta jos eke kerta, niin voi olla ettei siitä mitään välttämättä tulekaan, eli isukki voi ssyödä kudun itse. Mutta hvyiä puolia tässä on se, että ne tekee sen uusiksi, kun on vauhtiin päässyt.

• Aloittelija toista kertaa

No tässä noita tihrusteltuani olettaisin että poikaset on tainneet jo kuoriutua, tai ainakin niillä munilla on häntä. Tai siis pyrstö. Nyt niitä taitaa olla vähän ympäri altaan pohjaa vaikka isukki kovasti yrittää niitä pesässä pitää (ei ole syönyt).

No teen nyt niin että siirrän tuon isukinkin pois tuolta altaasta vaikka huomenna, katson mitä poikasille tapahtuu (lähteekö kasvamaan vai ei) ja siivoan pikkualtaan perusteellisesti sitten kun joko poikaset ovat niin isoja että saan ne siirrettyä pois tai ovat "kadonneet". Eipä kai tässä muu auta.

En oikein luota siihen että tekevät sen uudelleen, kyllä tää on meillä aika ainutlaatuinen juttu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4082
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      14
      3080
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2355
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2337
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162