Kenelläkään tietoa, mikä tuo bavaria holiday on?
Onko se jo tätä uudempaa kuttaperkkalaatua, vai vanhan liiton laatua.
Mitä tuo Holiday meinaa, joku mallimerkintä, varustelu...?
Bavaria Holiday
11
2378
Vastaukset
- tekivät...
parempaa Exclusive laatua ja halvempaaa Holiday laatúa. Halvempi möi, joten keskittivät tuotannon siihen...
- olga
tekivät tuolloin rinnakkais mallinna ocean mallia joka oli sisätiloiltaan ahtaampi ja ehkä atlannille sopivampi, mutta holiday malli taas sopii rannikolle ja näin ollen parempi tänne suomen vesille.sisätiloissa siis enemmän tilaa........
- tekivät...
olga kirjoitti:
tekivät tuolloin rinnakkais mallinna ocean mallia joka oli sisätiloiltaan ahtaampi ja ehkä atlannille sopivampi, mutta holiday malli taas sopii rannikolle ja näin ollen parempi tänne suomen vesille.sisätiloissa siis enemmän tilaa........
nimenomaan samasta rungosta ja kannesta kahta eri versiota, Exclusive ja Holiday. Ocean mallit eivät liity tähän mitenkään ja ovat aivan eri veneitä kaikin puolin, mutta eivät missään mielessä ahtaampia.
Holiday oli tarkoitettu vuoravenemarkkinoille, halvempi, yksinkertaisempi ja kaikin puolin riisutumpi. Exclusive taas oli ns. omistajan versio. Totuus oli kuitenkin se, että useimmat omaankäyttöön ostetut veneet olivat myös tuota Holiday mallisarjaa ja tästä lähti Bavarian halpistuotanto varsinaisestiliikkeelle. Tämä on fakta. Perehdy asioihin ennen kuin rydyt potaskaa kirjoittamaan. - kalustesuunnittelija
tekivät... kirjoitti:
nimenomaan samasta rungosta ja kannesta kahta eri versiota, Exclusive ja Holiday. Ocean mallit eivät liity tähän mitenkään ja ovat aivan eri veneitä kaikin puolin, mutta eivät missään mielessä ahtaampia.
Holiday oli tarkoitettu vuoravenemarkkinoille, halvempi, yksinkertaisempi ja kaikin puolin riisutumpi. Exclusive taas oli ns. omistajan versio. Totuus oli kuitenkin se, että useimmat omaankäyttöön ostetut veneet olivat myös tuota Holiday mallisarjaa ja tästä lähti Bavarian halpistuotanto varsinaisestiliikkeelle. Tämä on fakta. Perehdy asioihin ennen kuin rydyt potaskaa kirjoittamaan.Tuo termi "halpisvene" on mielestäni iskostunut joidenkin sanastoon hieman tarkoitushakuisesti. Itselläni on ruotsalainen "laatuvene" 80-luvun lopulta, mutta olen perehtynyt tuttavaperheemme uuteen Bavariaan vm 2006.
Sen rakenneratkaisut ja teollinen laatutaso ovat omaan veneeseemme verrattuna erilaiset, mutta eivät käytännöllisesti ajatellen huonompia. Selvästi parempaa Bavarian ratkaisuissa ovat kaikki se, millä tuotteen hinta saadaan tuotannossa edullisemmaksi tinkimättä rakenteellisesta kestävyydestä liikaa. Tällä on tietenkin ollut vaikutusta varsinkin sisustuksen ulkonäköön, mutta ei mielestäni kestävyyteen. Kirjoitan tätä luonnollisesti enemmän kalustesuunnittelijan näkökannalta, en niinkään purjehtijan. Toistaiseksi purjehdin vielä mieluummin omalla svensillä. - olga
tekivät... kirjoitti:
nimenomaan samasta rungosta ja kannesta kahta eri versiota, Exclusive ja Holiday. Ocean mallit eivät liity tähän mitenkään ja ovat aivan eri veneitä kaikin puolin, mutta eivät missään mielessä ahtaampia.
Holiday oli tarkoitettu vuoravenemarkkinoille, halvempi, yksinkertaisempi ja kaikin puolin riisutumpi. Exclusive taas oli ns. omistajan versio. Totuus oli kuitenkin se, että useimmat omaankäyttöön ostetut veneet olivat myös tuota Holiday mallisarjaa ja tästä lähti Bavarian halpistuotanto varsinaisestiliikkeelle. Tämä on fakta. Perehdy asioihin ennen kuin rydyt potaskaa kirjoittamaan.Empä muuten muistanut tuota omistajan version olemassaoloa, niitä en suomessa ole nähnyt.
en muuten ole nähnyt ocean malliakaan täällä.
Mutta mutta ei se halpa tuotanto vielä alkanut holday mallista
bavaria holiday 35 539000 mk -1995
avanse 36 540000 mk 1995
dehler 35 551000 mk 1995
maestro 35 579000 mk 1995
Jokainen voi ajatella iha ite - veneiden..
olga kirjoitti:
Empä muuten muistanut tuota omistajan version olemassaoloa, niitä en suomessa ole nähnyt.
en muuten ole nähnyt ocean malliakaan täällä.
Mutta mutta ei se halpa tuotanto vielä alkanut holday mallista
bavaria holiday 35 539000 mk -1995
avanse 36 540000 mk 1995
dehler 35 551000 mk 1995
maestro 35 579000 mk 1995
Jokainen voi ajatella iha itehinnat karkaavat käsistä:
Vuosi Hinta . Vene
1999 115966 e Bavaria 38
2008 111500 e Bavaria 38
Muutos-% -4
1999 108235 e Beneteau 36
2008 115800 e Beneteau 37
Muutos-% 7
1999 184874 e Beneteau 40
2008 141400 e Beneteau 40
Muutos-% -24
1994 127731 e Jeanneau 39
2008 146580 e Jeanneau 39
Muutos-% 15
1999 118655 e Elan 38 i
2008 138500 e Elan 38 i
Muutos-% 17
1999 168067 e X-38
2008 216000 e X-37
Muutos-% 29
1999 245210 e Najad 390
2008 333000 e Najad 380
Muutos-% 36
1994 154622 e CA 40
2008 380000 e CA 40
Muutos-% 146
1994 143529 e Maestro 38
2008 275000 e Maestro 40
Muutos-% 92
1994 115126 e Finngulf 38
2008 207600 e Finngulf 37
Muutos-% 80
1994 123697 € Degerö 35
2008 290000 € Degerö 38
Muutos-% 134
Kuluttajahintaindeksin muutos vuodesta 1994 on 25% ja vuodesta 1999 noin 20 %
Yhdenkään noiden keskieurooppalaisten veneiden hinta ei ole noussut edes kuluttajahintaindeksin määrää.
Skandien, X ja Najad, hinta on noussut hiukan yli kuluttajahintaindeksin määrän.
Suomessa tehtyjen veneiden hinta on noussut 3-6 kertaisesti kuluttajahintaindeksin määrän.
Taulukko on vain suuntaa antava, veneiden mallit tietysti vaihtuvat 10-15 v aikana, mutta näkymä on silti selvä. Mitä lähemmäs Suomea tullaan, sitä suuremmat ovat hintapaineet olleet.
Suomen veneteollisuus sahaa omaa oksaansa, viime vuosien tulosilmoituksista päätellen se on jo lähes poikki. - ajatusmalli.
veneiden.. kirjoitti:
hinnat karkaavat käsistä:
Vuosi Hinta . Vene
1999 115966 e Bavaria 38
2008 111500 e Bavaria 38
Muutos-% -4
1999 108235 e Beneteau 36
2008 115800 e Beneteau 37
Muutos-% 7
1999 184874 e Beneteau 40
2008 141400 e Beneteau 40
Muutos-% -24
1994 127731 e Jeanneau 39
2008 146580 e Jeanneau 39
Muutos-% 15
1999 118655 e Elan 38 i
2008 138500 e Elan 38 i
Muutos-% 17
1999 168067 e X-38
2008 216000 e X-37
Muutos-% 29
1999 245210 e Najad 390
2008 333000 e Najad 380
Muutos-% 36
1994 154622 e CA 40
2008 380000 e CA 40
Muutos-% 146
1994 143529 e Maestro 38
2008 275000 e Maestro 40
Muutos-% 92
1994 115126 e Finngulf 38
2008 207600 e Finngulf 37
Muutos-% 80
1994 123697 € Degerö 35
2008 290000 € Degerö 38
Muutos-% 134
Kuluttajahintaindeksin muutos vuodesta 1994 on 25% ja vuodesta 1999 noin 20 %
Yhdenkään noiden keskieurooppalaisten veneiden hinta ei ole noussut edes kuluttajahintaindeksin määrää.
Skandien, X ja Najad, hinta on noussut hiukan yli kuluttajahintaindeksin määrän.
Suomessa tehtyjen veneiden hinta on noussut 3-6 kertaisesti kuluttajahintaindeksin määrän.
Taulukko on vain suuntaa antava, veneiden mallit tietysti vaihtuvat 10-15 v aikana, mutta näkymä on silti selvä. Mitä lähemmäs Suomea tullaan, sitä suuremmat ovat hintapaineet olleet.
Suomen veneteollisuus sahaa omaa oksaansa, viime vuosien tulosilmoituksista päätellen se on jo lähes poikki.En viitsinyt kontrolloida lukujasi, mutta vertailusi lähtöasetelma voi olla täysin päin p:ttä.
Voit vertailla sellaisten tuotteiden hintakehitystä, joissa itse tuote on täsmälleen sama eri vuosina - esim. litra bensaa, viinapullo tai maitolitra.
En voi uskoa, että vaikkapa vuoden 1994 Degerö 35 on täsmälleen sama tuote kuin vuoden 2008 mallinen Degerö 38. Se kaiketi oli vertailusi ainoa suomalaisvalmiste. Silti otsikkosi oli "Totta, suomalaisten veneiden hinnat karkaavat käsistä". Bavarian, ranskisten ja Elanin malleista en tiedä, ehkä niissä ei tosiaankaan ole tapahtunut mitään muutosta v. 1999 ja 2008 välillä? Vai onko?
Jotain sinulta tuntuu "karanneen käsistä".... - ajatuksella..
ajatusmalli. kirjoitti:
En viitsinyt kontrolloida lukujasi, mutta vertailusi lähtöasetelma voi olla täysin päin p:ttä.
Voit vertailla sellaisten tuotteiden hintakehitystä, joissa itse tuote on täsmälleen sama eri vuosina - esim. litra bensaa, viinapullo tai maitolitra.
En voi uskoa, että vaikkapa vuoden 1994 Degerö 35 on täsmälleen sama tuote kuin vuoden 2008 mallinen Degerö 38. Se kaiketi oli vertailusi ainoa suomalaisvalmiste. Silti otsikkosi oli "Totta, suomalaisten veneiden hinnat karkaavat käsistä". Bavarian, ranskisten ja Elanin malleista en tiedä, ehkä niissä ei tosiaankaan ole tapahtunut mitään muutosta v. 1999 ja 2008 välillä? Vai onko?
Jotain sinulta tuntuu "karanneen käsistä"....tuon jutun, sanoin myös:
"Taulukko on vain suuntaa antava, veneiden mallit tietysti vaihtuvat 10-15 v aikana, mutta näkymä on silti selvä."
Mutta otetaan parempi vertauskohta, Grand Soleil muutti mallinumeroitaan juuri kuten FG ja Maestro:
Nuo suomalaiset purret olivat 1990 luvun puolivälissä vastaavaa Grand Soleilia halvempia, nyt paljon kalliimpia.
Grand Soleil sopinee FG:n ja Maestron kanssa hyvin vertailtavaksi, ei niin kovin ison veistämön arvostettu kisakäyttöönkin sopiva matkapursi.
FG / Grand Soleil (mallit 38/1994 -> 37/2008)
1994 115126 € Finngulf 38
2008 207600 € Finngulf 37
Muutos-% 80
1994 154 622 € Grand Soleil 38
2008 149 800 € Grand Soleil 37
Muutos-% -3
Maestro / Grand Soleil (mallit 38/1994 -> 40/2008)
1994 143529 € Maestro 38
2008 275000 € Maestro 40
Muutos-% 92
1994 154 622 € Grand Soleil 38
2008 194 900 € Grand Soleil 40
Muutos-% 26
Vaikea on käsittää, miksi suomalaiset eivät ole saaneet hintaa pysymään kurissa kun se onnistuu esim. Grand Soleil'lta. Ja miksi aikanaan nuo Grand Soleil'ia halvemmat suomalaiset veneet ovat pian tuplahintaisia Grand Soleil'iin (ja moniin muihinkin) verraten.
Onko suomalaisten veneiden laatu tai varustelutaso noussut paljon? Jos on, sen on täytynyt olla surkea -90 luvulla. Tuskin kuitenkaan näin on. Toisaalta esim. Grand Soleil'in laatu / varustelukaan tuskin on romahtanut. Jäljelle jää telakat, ehkä suomalaisien pikkutelakoiden toimintatavoissa ei vain ole tapahtunut tarvittavaa kehitystä ja samaan aikaan palkka- ym kustannusten nousu on hinnoitellut veneet lähes pihalle.
Tuo suomalaisten veneiden 15 v kestänyt kova hinnan nousu selittää, miksi ainakin osan suomalaisten käytettyjen hinnat ovat viime vuosina pysyneet korkealla.
Ajatustapa "40% uuden hinnasta" nostaa kotimaisten käytettyjen hintaa verrattuna keskieurooppalaisiin, joissa uuden hintakehitys ei ole nostamassa käytettyjä.
Suomessa inflaatio ja palkkakustannukset ovat juuri nyt hiukan karkaamassa, joten lähivuosina suomalaisten telakoiden hintapaineet varmasti jatkuvat ja pitäisivät käytettyjenkin hintoja ylhäällä, mutta pian alkaa Grand Soleil'inkin tyyppisten uusien veneiden hinta jo rajoittamaan vanhojen käytettyjen hintaa. - asdfga
ajatusmalli. kirjoitti:
En viitsinyt kontrolloida lukujasi, mutta vertailusi lähtöasetelma voi olla täysin päin p:ttä.
Voit vertailla sellaisten tuotteiden hintakehitystä, joissa itse tuote on täsmälleen sama eri vuosina - esim. litra bensaa, viinapullo tai maitolitra.
En voi uskoa, että vaikkapa vuoden 1994 Degerö 35 on täsmälleen sama tuote kuin vuoden 2008 mallinen Degerö 38. Se kaiketi oli vertailusi ainoa suomalaisvalmiste. Silti otsikkosi oli "Totta, suomalaisten veneiden hinnat karkaavat käsistä". Bavarian, ranskisten ja Elanin malleista en tiedä, ehkä niissä ei tosiaankaan ole tapahtunut mitään muutosta v. 1999 ja 2008 välillä? Vai onko?
Jotain sinulta tuntuu "karanneen käsistä"....ai eiks muka fg ja maestro ja ca ole Suomalaisia venetä.mee takas sinne 60 palstalle
- tekivät...
olga kirjoitti:
Empä muuten muistanut tuota omistajan version olemassaoloa, niitä en suomessa ole nähnyt.
en muuten ole nähnyt ocean malliakaan täällä.
Mutta mutta ei se halpa tuotanto vielä alkanut holday mallista
bavaria holiday 35 539000 mk -1995
avanse 36 540000 mk 1995
dehler 35 551000 mk 1995
maestro 35 579000 mk 1995
Jokainen voi ajatella iha iteei Bavarian myyntimäärät olleet vielä kovin suuria Suomessa. Exclusive ja varsinkin Ocean olivat merkittävästi kalliimpia kuin Holiday. Niitä on sikisi vähemmän. Exclusiveö on vikea heti erottaa, jos ei ryhdy tarkempaan tarkasteluun. Ocean mllia olen nåhnyt myös Suomen lippuperässä. En tosin tiedä koska tuotu maahan jos vaikka olisi käytettynä tuotu.
Tuosta se halpatuotanto kuitenkin lähti liikkeelle. Valmistusmenetelmät kehittyivät entisestään ja läpipulttaus siirtyi historiaan Bvarian osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181