Ajattelin kysäistä täällä, koska tiedän teidän uskovan siihen, että sielu ei kuole.
Näin unen jossa tapasin kuolleen ystävättäreni.
Menin kauppaan jollaisessa hän aikoinaan työskenteli, Yllättäen näin hänet ja menin hänen luokseen. Sanoin:"Minä luulin kuule, että sinä olet kuollut, mutta siinähän sinä olet ilmielävänänä ja terveenä" Hän katsoi minua hymyillen ja sanoi,"Niin minäkin luulin kuolleeni mutta tässä minä olen. Ihanaa nähdä sinua, TIESIN, ETTÄ TULET TAPAAMAAN MINUA"
Sitten halasimme toisiamme ja itkimme. "Ihanaa, että olet siinä. Ihanaa nähdä sut taas pitkästä aikaa" Sanoimme toisillemme.
Tuo jälleen kohtaaminen oli ylinuonnollisen tuntuinen ihanan olotila.
Tuo uni vaikutti todella syvästi. Se ei ollut ahdistava vaan se toi hyvän olon ja tunteen, että ysätävättäreni voi hyvin.
Hän kuoli viime helmikuussa 40-vuotiaana.
Olimme hyvin läheisiä ja pidimme pitkiä keskustelu sessioita ennen hänen kuolemaansa.
Mitähän tuo uni tarkoittaa?
Osaako kukaan selittää?
edesmennyt ystävä
10
749
Vastaukset
- KUKAAN
Eikö kukaan osaa vastata tähän uneni tarkoitukseen?
Olisin kiitollinen mikäli kertoisitte mitä se teille merkitsee siis teidän aatteenne pohjalta.
Vai onko unet unia?- Sipoon Siddha
En ole asiantuntija, mutta koska välttämättä haluat vastauksen, niin jatka lukemista omalla vastuulla:
Tiibetinbuddhalaisten opetusten mukaan ystäväsi on jo jälleensyntynyt, tai on siis jo ainakin kohdussa. Kuoleman välitilassa (bardo) ollaan muistaakseni maksimissaan n. seitsemän viikkoa. Tämän jälkeen siis yhdeksän kuukautta ihmisen kohdussa, jos ihmisten maailmaan on menossa.
Sanotaan myös, että kyetäkseen tulkitsemaan unien sisältöä oikein, henkilön täytyy olla saavuttanut varsin korkean tason. En siis analysoi sisältöä, vaan lähinnä yleiskuvaa.
Ensinnäkin, jos tuo uni sattuisi itselleni, niin tulkitsisin sen positiiviseksi merkiksi. Arviointiperusteena tässä ja yleensäkin on omat tuntemukset välittömästi heräämisen jälkeen.
Joka tapauksessa voidaan toki sanoa että teillä on läheinen suhde, minkä vuoksi saatatte tavata jossain toisessa elämässä; eri paikassa ja eri henkilöinä.
Kaksi vaihtoehtoa:
1) Uni oli alitajuntasi tuote, ja sillä ei siten ollut oikeastaan merkitystä. Alitajunnasta voi tulla esiin voimakkaitakin tunteita jne., joten periaatteessa tuo unesi voi aivan hyvin olla sellainen. Toisaalta, mitä voimakkaampi ja selkeämpi uni, sitä todennäköisemmin taustalla on jotain muuta. Lisäksi jos unesi sattui yön viimeisen kolmanneksen aikana, ennen heräämistä, niin sekin vähentää alitajunnan vaikutusta. Ruoansulatus, päivän tapahtumat jne. aiheuttavat unia välittömästi nukahtamisen jälkeen.
2) Kenties ystäväsi on juuri läpikäynyt jonkin kriittisen vaiheen. Esim. hän on saattanut olla kohdussa, raskaus keskeytyä ja on nyt jälleen matkalla toiseen kohtuun tms. Tässäkin tapauksessa tulkinta on siis positiivinen - mahdolliset vaikeudet ovat ohi ja tilanne on nyt ok.
Jos olisit buddhalainen, voisit halutessasi meditoida ja omistaa tuon meditaation avulla aikaansaadun 'meriitin' ystävällesi, toistaa mantroja tms. Mutta yhtä hyvin - jos haluat tehdä jotain - voit toivoa vahvasti kaikkea hyvää ystävällesi (ja myös muillekin samassa tilanteessa oleville). En tiedä auttavatko positiiviset toiveet, mutta ei niistä missään nimessä mitään haittaakaan ole, kaikkein vähiten itsellesi. - unitähti
Sipoon Siddha kirjoitti:
En ole asiantuntija, mutta koska välttämättä haluat vastauksen, niin jatka lukemista omalla vastuulla:
Tiibetinbuddhalaisten opetusten mukaan ystäväsi on jo jälleensyntynyt, tai on siis jo ainakin kohdussa. Kuoleman välitilassa (bardo) ollaan muistaakseni maksimissaan n. seitsemän viikkoa. Tämän jälkeen siis yhdeksän kuukautta ihmisen kohdussa, jos ihmisten maailmaan on menossa.
Sanotaan myös, että kyetäkseen tulkitsemaan unien sisältöä oikein, henkilön täytyy olla saavuttanut varsin korkean tason. En siis analysoi sisältöä, vaan lähinnä yleiskuvaa.
Ensinnäkin, jos tuo uni sattuisi itselleni, niin tulkitsisin sen positiiviseksi merkiksi. Arviointiperusteena tässä ja yleensäkin on omat tuntemukset välittömästi heräämisen jälkeen.
Joka tapauksessa voidaan toki sanoa että teillä on läheinen suhde, minkä vuoksi saatatte tavata jossain toisessa elämässä; eri paikassa ja eri henkilöinä.
Kaksi vaihtoehtoa:
1) Uni oli alitajuntasi tuote, ja sillä ei siten ollut oikeastaan merkitystä. Alitajunnasta voi tulla esiin voimakkaitakin tunteita jne., joten periaatteessa tuo unesi voi aivan hyvin olla sellainen. Toisaalta, mitä voimakkaampi ja selkeämpi uni, sitä todennäköisemmin taustalla on jotain muuta. Lisäksi jos unesi sattui yön viimeisen kolmanneksen aikana, ennen heräämistä, niin sekin vähentää alitajunnan vaikutusta. Ruoansulatus, päivän tapahtumat jne. aiheuttavat unia välittömästi nukahtamisen jälkeen.
2) Kenties ystäväsi on juuri läpikäynyt jonkin kriittisen vaiheen. Esim. hän on saattanut olla kohdussa, raskaus keskeytyä ja on nyt jälleen matkalla toiseen kohtuun tms. Tässäkin tapauksessa tulkinta on siis positiivinen - mahdolliset vaikeudet ovat ohi ja tilanne on nyt ok.
Jos olisit buddhalainen, voisit halutessasi meditoida ja omistaa tuon meditaation avulla aikaansaadun 'meriitin' ystävällesi, toistaa mantroja tms. Mutta yhtä hyvin - jos haluat tehdä jotain - voit toivoa vahvasti kaikkea hyvää ystävällesi (ja myös muillekin samassa tilanteessa oleville). En tiedä auttavatko positiiviset toiveet, mutta ei niistä missään nimessä mitään haittaakaan ole, kaikkein vähiten itsellesi.Saattaisko tuo edesmennyt ystäväni unessa tarkoittaa, että olen synnyttävä lapsen jossa on hänen sielunsa.
Olen jo aika iäkäs 45 vuotias.
Tuo uni vain jäi jotenkin mieleeni niin rauhallisena ja ihanana. Siinä tosiaan halasimme toisiamme ja totesimme, että kyllä me vielä nähdään ja ollaan yhdessä.
Se oli hirveän vaikuttava uni. Jotenkin oli olo kuin olisin puhunut tosiaan tuon "kuolleen" henkilön kanssa.
Tai sitten minä vain ole hirvittävän herkkä kaikelle tällaiselle unen näölle. - Sipoon Siddha
unitähti kirjoitti:
Saattaisko tuo edesmennyt ystäväni unessa tarkoittaa, että olen synnyttävä lapsen jossa on hänen sielunsa.
Olen jo aika iäkäs 45 vuotias.
Tuo uni vain jäi jotenkin mieleeni niin rauhallisena ja ihanana. Siinä tosiaan halasimme toisiamme ja totesimme, että kyllä me vielä nähdään ja ollaan yhdessä.
Se oli hirveän vaikuttava uni. Jotenkin oli olo kuin olisin puhunut tosiaan tuon "kuolleen" henkilön kanssa.
Tai sitten minä vain ole hirvittävän herkkä kaikelle tällaiselle unen näölle."Saattaisko tuo edesmennyt ystäväni unessa tarkoittaa, että olen synnyttävä lapsen jossa on hänen sielunsa."
Mielestäni siinä ei ollut mitään sellaiseen viittaavaa, lisäksi sinun pitäisi olla jo nyt raskaana. Sinulla ja kenellä tahansa synnyttämälläsi lapsella on todennäköisesti jokin läheinen yhteys (hyvä tai huono) jostain aiemmasta elämästä - muuten lapsi olisi syntynyt jonnekin muualle. Meillä kaikilla on lukemattomia ystäviä entisistä elämistä.
Äidilläni oli samantapainen juttu hänen sisarensa kuoltua. Ero oli siinä, että hän heräsi ja näki sängyn päässä sisarensa. En muista, sanoiko tuo henkilö mitään, sanoi kai, ja äitini sanoi kokeneensa syvää rauhallisuutta ja helpotusta. Se ei siis ollut uni, vaan näky. Kaikkea sattuu, mutta buddhalaisuudessa pyritään olemaan kiinnittämättä liikaa huomiota noihin asioihin. Tärkeää on eläminen tässä ja nyt.
- mä.vaa
Olen kokenut samanlaista. Kyseessä oli siskopuoleni. Meillä on sama isä mutta eri äiti. Ja huom. samana yönä kun näin hänestä unta myös isäni näki hänestä unta. Isäni koki myös tapaamisen hyvin todellisena tapaamisena. Siksi luulenkin, että kyseinen henkilö todella tapasi minut ja isäni jollain astraalitasolla. Me siis puhuimme hänen kanssaan. Muistan vieläkin, mitä keskustelimme, vaikka tästä on 30 vuotta aikaa. Niin todelliselta tapaaminen tuntui.
- unitähti
Tuli vain mieleni, että jos tämä ystävättäreni halusi tulla kertomaa, etä olen itse tuolssa sinne rajan taa. Ja kaikki on ook.
Tuo , että hän sanoi;"tiesin etä me vielä tapaamme" Sai minut ajettelemaan josko olisi oma loppuni lähitulevaisuudessa.
Tai sitten sillä on jokin muu tarkoitus.....
mutta nuo sanat ;" Tiesin että tapaamme"...
ne vähän ihmetyttävät - mä.vaa
unitähti kirjoitti:
Tuli vain mieleni, että jos tämä ystävättäreni halusi tulla kertomaa, etä olen itse tuolssa sinne rajan taa. Ja kaikki on ook.
Tuo , että hän sanoi;"tiesin etä me vielä tapaamme" Sai minut ajettelemaan josko olisi oma loppuni lähitulevaisuudessa.
Tai sitten sillä on jokin muu tarkoitus.....
mutta nuo sanat ;" Tiesin että tapaamme"...
ne vähän ihmetyttävätTulevaisuuden ennustaminen on helppoa: olet syntynyt ja elossa ja jonain päivänä jätät maallisen ruumiisi. Se on 100% varmaa. On suhteellista se aika - pian tai ei. Monesti jokin asia on kuin olisi tapahtunut eilen.
Muuten Raymond Moody on kirjoittanut kirjan, jossa hän väittää, että kuka tahansa voi "tavata" kuolleita tuttujaan. Kirjassaan hän kertoo menetelmän. Sen nimi oli ruotsiksi "Återföreningar".
- HaH
Unet ovat pääasiassa pelkiä unia. Ne syntyvät omassa mielessä, ja niihin ei juurikaan sisälly oman mielen ulkopuolista informaatiota.
_______
Mitä tulee tässäkin viestiketjussa mainittuihin "kuolleitten kohtaamisiin", niin niissä ei (buddhalaisuuden mukaan) ole kyse vainajan kohtaamisesta, vaan erään henkiolentotyypin kohtaamisista. Nämä olennot, kinnarat, huvittelevat joskus ottamalla yhteyttä ihmisiin. Kinnarat ovat verbaalisesti lahjakkaita ja hyvin huumorintajuisia olentoja, mutta heiltä ei kuitenkaan saa mitään hengellisesti merkityksellistä informaatiota; he tarjoavat tyhjiä vaikkakin kauniita sanoja. - kirjekyyhky
Unessa tai valveilla voi tavata menneen henkilön. Sinä näit hänet unessasi. Kävit siis yöllä vierailemassa/tapaamassa hyvää ja sinulle aikanaan tärkeää ihmistä. Sinä itse olet herkkä ja luottavainen, jolloin pääsit itse "kyläilemään" tuttuun ympäristöön. Sitä ystäväsikin tarkoitti, että tapaatte uudelleen. Niinhän siinä kävi. Luultavasti hän tulee itse tai toimittamaan sinulle opastajaa henkisellä matkallasi täällä. Ei hän sinne ole sinua hakemassa. Enkeleitä vierelläsi.
- unitähti
Kiitos rohkaisevaista sanoista;)))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,654936Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk313725Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699223350- 792325
- 241899
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271571Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401522Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3311476Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔141443Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?331330