Miten tästä eteenpäin? No hope anymore

No hope?

Hei,

Kysyisin teiltä yhtä juttuu. Onko tämä kehityskulku käynyt jollekin teistä? Olen nyt 25-vuotias nainen.Sairastuin ensi kertaa syömishäiriöön 14-15 vuotiaana, anoreksiaan, olen 160 cm ja painoin vähän yli 30 kg. Jouduin hoitoon, kun taju lähti ja minua pakkoruokittiin sairaalassa. Paraneminen lähti tuosta järkytyksestä, mutta vuosi pari myöhemmin sairastuin bulimiaan: aina ruoka mielessä paastoa ja ahmimista ja itseinhoa. Painoni pysyi kutakuinkin terveen lukemissa.
Tätä kierrettä jatkui monta vuotta. Nyt vähän
yli pari kybäsenä tuli seinä vastaan, kun lakkasin
välittämästä ja ajattelin ettei tässä mitään ja
annoin vaan mennä, sairastuin bediin. Ahmin ja
ahmin, laihdutan ja laihdutan, mutten oksenna.
Nyt painoni 160 cm ja 85 kg. Itseinho valtava.
Tänä aamuna päätin etten enää ahmi, en toisaalta
halua syödäkkään enää ja haluaisin näyttää kaikille "normaaleille" joilla on aina jotain sanottavaa toisten ulkonäöstä että haistakaa paskat tällä tavalla. Mitä teen, en tiedä enää
en enää ahmi, mutta pelkäänkin että anoreksiaan
taas päädyn tai kaulailemaan salaa vessanpönttöä.
Mitä teen, mistä apua? (terapiassa on käyny,
muttei lähetettä syömishäiriöpoliklinikalle. En oo enää hoitosuhteessa ja fluoksetiinikuurit vedetty, eikä ollut apua mulle, joten tässäkö se mun elämä nyt sitten oli?) Blaah.

3

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bulimiaa vuosia vuosia vuosia

      Hei!
      Toivoa on aina. Itse olen kärsinyt bulimiasta murkkuiästä asti ja nyt olen jo yli 40! Edelleenkin tulee välillä ahmimiskohtauksia ja sitt työnnän sormet kurkkuun. Olen ajatellut ett kaiketi näin on sitt koko loppuelämän. Olen 163 ja painan 65. Eli en kovin pulskassa kunnossa mutta ainainen itseinho seurana. Taplaan kuitenkin päivästä toiseen ja yritän etsiä niitä positiivisa asioita elämässäni. Olen vain huomannut, että aina kun tulee jotain vastóinkäymisiä elämässä niin yritän hakea syömisestä lohtua. Sen takia pidän aina huolen että kotoa on hedelmiä, porkkanoita yms. etten ahmisia muuta. Kakkuja, karkkeja yms. en uskalla pitää ns. vierasvarana ollenkaan, koska jos tulee paha tilanne vedän ne omaan huiviin. Tämä voi kuulostaa huvittavalta, että tällasella vanhalla kurpalla ei ole sen vertaa itsekuria ett jättäis herkut kaappiin, mutta ...
      Toivotan sinulle jaksamista ja jos haluat laita sähköpostia. Et ole yksin ongelmasi kanssa. Meitä samaassa veneessä olijoita on paljon. Liian paljon! Ehkä me olemme liian ankaria itsellemme!! Pärjäile!!!! Muista AINA ON TOIVOA!!!!Yritä päästä johonkin vertaisryhmään tai ota ainakin yhteyttä paikkakuntasi terveyskeskukseen ja asiantuntijaan!!!

      • toinen samanlainen

        hei no hope! olen 21-vuotias tyttö, olen ollut syömishäiriöinen koko ikäni tavalla tai toisella. nuorempana, 17-vuotiaana sairastuin ortoreksiaan joka kummittelee edelleen, vuorotellen bedin kanssa. ruoka hallitsee elämääni. välillä olen urheilullinen ja niin "terve" että, välillä sorruttuani syön syön syön vain koko ajan. olen aina ääripäässä. seuranani on myös masennus, en tiedä kumpi oli ensin, syömishäiriö vai masennus.. olen 166/165 eli ns. normaalipainoinen, mutta koen tämän silti todella suurena ongelmana. jos haluat vaihtaa ajatuksia jne, laita mailia: [email protected] ...älä säikähdä mailiosoitetta, tein sen 13-vuotiaana enkä ole jaksanut vaihtaa sitä :D


    • Nimetön

      Mä sairastuin 12 vuotiaana anoreksiaan ja olin si 13 vuotiaana puolenvuoden sairaala kierteessä klinikalta suljetulle ja klinikalle ja avolle ja sitä rataa. Paino mulla oli tuolloin sama ku sul tasan 160/30.Sit tuli ahmiminen kuvioon. Paino nousi hurjaa vauhtia. Enimmillään se oli about 65. Sit aloin taas liikkua. Liikunta oli ehdottomasti mulle se juttu mikä anto mulle uuden elämän alun. Adrenaliini ja endorfiini tasojen nousu hiki liikunnassa vaan tuo tasapinoisemman ja paremman olon.Pyrin syömään säännöllisesti ja elämään niin kuin eläisin jos olisin tyytyväinen vartalooni. Tuntui paljon luotevammalta välttää sokeri ja rasva kaloripommeja kun ajatteli et on jo siinä painossa missä halusin olla ja sitä piti vaan yllä pitää terveellisillä kohtuullisilla elämän tavoilla. Ahmisiskohtaukseen vaikka kasviksia ja 3,5 prossasta kermaviili dippiä,Kevyt jugurtista(40kcal/100g,ingman) saa tosi hyvää ku siihe lisää vähä 4-7 prossasta ruokakermaa.Jos tekee lihakeiton ni sitä voi vetää vaik kaks kattilaa kalorimäärien nousematta pilviin(lihakeitto 30kcal/100g)riippuu tietty miten tekee. Keitot on muutenki helppo tehä kevyiks ja hyviks. Paino tippu vähä niinku ittestää ku ei liikaa stressanu et pitäs laihduttaa. Nyt olen 20v.ja olen tolleen saanu painon tippuu 46 kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4678
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2765
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      206
      1798
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1329
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1268
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe