250l akvaarioon uusi suodatin?

Leilax

Mulla on juvelin n 250l akvaario jossa on nyt juvellin oma 1000l/h sisäsuodatin.
Akvaariosta löytyy lehtikalapariskunta ja mustiamolleja sekä pohjakaloja.

Kuulin akvaarioliikkeestä että juvellin oma suodatin ei ole pitkäikäinen joten olen nyt ostamassa ulkosuodatinta. Mikä olisi hyvä ja mitä minun tulee ottaa huomioon suodatinta hankkiessa?
Hinta? Huolto?

Millä saa vanhan juvellin sisäsuodattimen pöntön irti akvaariosta?

5

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Olikos ton akvan mitat 100x50x50cm??

      Mollit vaativat aivan erilaiset vesi olosuhteet kuin mitä pehmeän veden lehtikala, mollit ovat toiseksi kovia lisääntymään joten petokaloina tunnetut ahvenesi syövät elävää ruokaa joka on lemmikkieläinlaissa kiellettyä.
      Suosittelen vaihtamaan mollit vaikka timattitetroihin.

      Mitä suodattimeen tulee niin sen irrottamiseen täytyy koko akvaario tyhjentää ja pitkällä nk. villaveitsellä nylkyttää silikoninna liimatut napit pois suodattimen takaa ja toiselta sivulta.
      Asiallinen suodatin vaihtoehto ulkosuodattimeksi on EHEIMin PRO II sarjan kolme ämpäriset tai PRO III sarjan suodattimet.

      • jeyeutki

        Leveys muistaakseni 110-120, syvyys jotain 40 korkeus ainakin sen 50 lehtikalojen takia. Mollit ovat tilapäisesti lehtikalojen kanssa, koska pienemmässä akvaariossa alkoi olla hieman mollien liikatuotantoa. Mollit muuttavat kyllä pois kunhan löydän eläinkaupan, jolla ei ole mollien liikatuotanto ongelmia. Jos tiedät nokian tai tampereen seudulta sellaisen, niin kerro ihmeessä.


      • fish KING
        jeyeutki kirjoitti:

        Leveys muistaakseni 110-120, syvyys jotain 40 korkeus ainakin sen 50 lehtikalojen takia. Mollit ovat tilapäisesti lehtikalojen kanssa, koska pienemmässä akvaariossa alkoi olla hieman mollien liikatuotantoa. Mollit muuttavat kyllä pois kunhan löydän eläinkaupan, jolla ei ole mollien liikatuotanto ongelmia. Jos tiedät nokian tai tampereen seudulta sellaisen, niin kerro ihmeessä.

        Nokialla:
        - lemmikkitarvike tai jokin... siinä härkitiellä, suihkulähdettä/poutunpuistoa vastapäätä sellanen pikkuputiikki mutta saattavat ottaa ja jopa vaihtaakin kalan poikasia, esim. ruokaan etc. tarvikkeisiin jos oikein tinkaat...

        Tampesterissa:
        - Lielahdessa EuroPet
        - Tesomalla Lemmikkiliike siinä KotiPizzan takana Valtatien puolella kukkaputiikin vieressä
        - NokSoppi Koskikeskuksessa

        ... noihin vois koittaa soittaa eka ja kysellä, kerro että olis "hyvä laatuisia" poikasia tarjolla, esim. vaihdossa kalanruokaan etc. älä osta noista kaloja, hae kalat Viherkalasta Tampereen Sampolasta.


      • leilax
        fish KING kirjoitti:

        Nokialla:
        - lemmikkitarvike tai jokin... siinä härkitiellä, suihkulähdettä/poutunpuistoa vastapäätä sellanen pikkuputiikki mutta saattavat ottaa ja jopa vaihtaakin kalan poikasia, esim. ruokaan etc. tarvikkeisiin jos oikein tinkaat...

        Tampesterissa:
        - Lielahdessa EuroPet
        - Tesomalla Lemmikkiliike siinä KotiPizzan takana Valtatien puolella kukkaputiikin vieressä
        - NokSoppi Koskikeskuksessa

        ... noihin vois koittaa soittaa eka ja kysellä, kerro että olis "hyvä laatuisia" poikasia tarjolla, esim. vaihdossa kalanruokaan etc. älä osta noista kaloja, hae kalat Viherkalasta Tampereen Sampolasta.

        Nokialla se lemmikkiliike ei ota vastaa mollyjen poikasia koska heilläkin oli altaat täynnä sitä viimeviikolla.

        Noksoppi on nykyään City-käytävällä Tampereen Lintu- ja kalaliikkeen paikalla.

        Miksi niistä ei voisi ostaa kaloja? Mun mielestä olen eniten löytänyt kuolleita kaloja viherkalasta sampolasta ja Nokian faunattaresta.


      • fish KING
        leilax kirjoitti:

        Nokialla se lemmikkiliike ei ota vastaa mollyjen poikasia koska heilläkin oli altaat täynnä sitä viimeviikolla.

        Noksoppi on nykyään City-käytävällä Tampereen Lintu- ja kalaliikkeen paikalla.

        Miksi niistä ei voisi ostaa kaloja? Mun mielestä olen eniten löytänyt kuolleita kaloja viherkalasta sampolasta ja Nokian faunattaresta.

        Mitäs ihmettä onko Jenny alkanut lepsuileen???
        En tosin itsekään ole sieltä ostanut mitään pitkiin aikoihin mutta pari vuotta sitten se oli ehdottomasti tampereen paras akvaliike! ??? nyt kyllä kummastuttaa... jos kaltaisia kommentteja alkaa tulla vielä muutama lisää, annan kylle Jennille palautetta!! Kiitos omastasi.

        Faunatar on fransicing riisto ketju jossa on maamme kalleimmat hinnat joka osastolla.

        Entäs tuo EuroPet?
        - en sieltäkään kyllä ostaisi kaloja, jos en tietäisi mitä hakea, tytöt on kyllä söpöjä mutta niden lemmikki tietämys ei oikein ole mun luoton tasoa ;(

        Noksopin liike on ehdottomassa pannassa toimintansa takia
        - myynti altaita ei huolleta säännöllisesti
        - sairaita kaloja todella paljon myyntiin saakka, ei välitetä karanteenista
        - hinnat kohtuu korkeat
        EN SUOSITTELE

        Kuolleista kaloista kannattaa AINA ilmoittaa myyjälle, jos hän noukkii ne heti pois on oletettavaa että myynti altaista huolehditaan oikeasti, kalakuolema prosentti on aikas korkea sillä jopa puolet tukkureilta saaduista kaloista saattaa kuolla tänne suomeen saapuessaan, kotimaisista tukuista kauppaan asti selviää hengissä 80%, kaupasta kuluttajan hoiviin kaloja kuolee enää n. 30% joten tällaisella tuloksella voidaan olettaa että muutama kuollut kala myyntialtaissa on aikas joka päiväistä arkea yrittäjälle.

        Entäs Nokian Faunatar?
        Pirkkalan Faunatar?
        Koivistonkylän Faunatar?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe