Eipä ole ennen peruutusvalot häipyneet (jos nyt noilla ylipäänsä mitään käyttöä on!!??), mutta nyt häipyi. Aiemmista autoista (useampi Opel, muutama Volvo ja vaimolla japseja 2 - 3 kpl) korkeintaan polttomoja vaihdeltu ja nekin äärimmäisen harvoin.
Tutkimuksesta ainakin polttimot kunnossa ja ilmeisesti myös sulake, kun varmaankin vaikuttaisi myös muihin valoihin tai sähköihin.
Oisko mitä chekata vielä Opelissa (Vectra 1,8 vm -99) noin itsekseen??
Kas kun peruutusvalot häipyi
11
4315
Vastaukset
- Pete
Kytkin on prakannut, löytyy vaihdelaatikon kyljestä ja on helppo vaihtaa ainakin Astrassa. Hinta motonetissä alle 10e.
- hese
Kiitos vastauksesta. Saattaa olla syy hyvinkin. Ei ole tullut aiemmin vastaan, lienevät kuitenkin pitkäikäisiä/toimivia yleensä.
Pääseekö ko kytkintä kopistelemaan/vaihtamaan yläkautta mahdollisesti vaihdekepin luota vai edellyytääkö auton nostamista/alle kömpimistä? - Done that
hese kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Saattaa olla syy hyvinkin. Ei ole tullut aiemmin vastaan, lienevät kuitenkin pitkäikäisiä/toimivia yleensä.
Pääseekö ko kytkintä kopistelemaan/vaihtamaan yläkautta mahdollisesti vaihdekepin luota vai edellyytääkö auton nostamista/alle kömpimistä?Yläkautta pääsee. Avaa konepelti, paikanna vaihdelaatikko (moottorin oikealla puolella edestä katsottuna), vaihdelaatikon etuseinässä on n. viiden sentin mittainen tappi, jonka päästä lähtee johto. Ko. tappi on peruutusvalokytkin. Irrota johtoliitin, joka on kiinni varmistuskynnellä alapuolelta. Sen jälkeen itse kytkin irtoaa pitkällä 19 mm hylsyllä. Uusi kytkin paikalleen ja siinä se. Paikka voi näyttää ahtaalta, mutta edessä on lähinnä letkuja ja johtoja, jotka myötäävät. Ihan normaalilla räikkävarrella työskentely onnistuu.
- hese
Done that kirjoitti:
Yläkautta pääsee. Avaa konepelti, paikanna vaihdelaatikko (moottorin oikealla puolella edestä katsottuna), vaihdelaatikon etuseinässä on n. viiden sentin mittainen tappi, jonka päästä lähtee johto. Ko. tappi on peruutusvalokytkin. Irrota johtoliitin, joka on kiinni varmistuskynnellä alapuolelta. Sen jälkeen itse kytkin irtoaa pitkällä 19 mm hylsyllä. Uusi kytkin paikalleen ja siinä se. Paikka voi näyttää ahtaalta, mutta edessä on lähinnä letkuja ja johtoja, jotka myötäävät. Ihan normaalilla räikkävarrella työskentely onnistuu.
Kiitos "Done that" erinomaisesta vastauksesta.
Esimerkillinen, asiallinen vastaus
Pitänee chekata, josko alkaisi valot toimii kytkimen vaihdolla. - Done that
hese kirjoitti:
Kiitos "Done that" erinomaisesta vastauksesta.
Esimerkillinen, asiallinen vastaus
Pitänee chekata, josko alkaisi valot toimii kytkimen vaihdolla.Mukavaa, jos joskus voi olla avuksi :) Omassa -99 1,6 Vectrassa kytkin meni toissa kesänä, kilometrejä oli tuolloin vajaat 100 000. Hiukan verran tuli vaihdeltua polttimoita ja etsittyä peruutusvalojen sulaketta ennen kuin menin merkkiliikkeeseen kysymään, että minkä sulakkeen takana ne peruutusvalot ovat. Kaveri sanoi heti, että kytkimessä se vika on ja antoi vaihto-ohjeetkin. Merkkiliikkeessä kytkin maksoi muistaakseni n. 16 EUR.
Mainittakoon nyt vielä, että tämä on toistaiseksi ainoa Vectrassa ilmennyt tekninen vika. Kilometrejä nyt takana 141 tuhatta. Aika hyvin niinkin huonolaatuiseksi "tiedetyltä" autolta. - hese
Done that kirjoitti:
Mukavaa, jos joskus voi olla avuksi :) Omassa -99 1,6 Vectrassa kytkin meni toissa kesänä, kilometrejä oli tuolloin vajaat 100 000. Hiukan verran tuli vaihdeltua polttimoita ja etsittyä peruutusvalojen sulaketta ennen kuin menin merkkiliikkeeseen kysymään, että minkä sulakkeen takana ne peruutusvalot ovat. Kaveri sanoi heti, että kytkimessä se vika on ja antoi vaihto-ohjeetkin. Merkkiliikkeessä kytkin maksoi muistaakseni n. 16 EUR.
Mainittakoon nyt vielä, että tämä on toistaiseksi ainoa Vectrassa ilmennyt tekninen vika. Kilometrejä nyt takana 141 tuhatta. Aika hyvin niinkin huonolaatuiseksi "tiedetyltä" autolta.Nih, en kehdannut sanoa, jotta sulakkeen löytäminen ei todellakaan onnistunut.....ainakaan manuaalin perusteella..
Hyvin neuvottu tai oikeastaan näin niiden pitää palvellakin merkkihuollosa.
Hyvin olet muuten selvinnyt.
Mulla on myös -99 Vectra 1,8 mallinen eikä vielä teknisiä murheita ajettuna noin 68 tkm.
Kolmas Vectra peräkkäin menossa.
Kahdessa aiemmassa ollut vikana noin 90 tkm:ssa kummassakin, jotta jotkut anturitunnistimet moottorissa "pimahtavat" ei kai mikään suurempi haitta, mutta vaihdettava kuitenkin, kun polttaa koko ajan moottorin "kuntoisuusvaloa" kojetaulussa eikä tiedä ennen vaihtoa, jotta liekkö suurempikin vika.
Ja sehän tässä Vectrassa on kun huoltoväli on melko pieni ja jakohihna vaihtoväli tuo 60 tkm.
Vaihdoin tuossa 60 tkm:ssa merkkihuollossa niin hinta koko huollolle on näin tehden (hihna vaihtaen) noin 550,00 euroa, jota voinee pitää jonkinmoisena.
Eiku menestystä ajelulle. - Pete
hese kirjoitti:
Nih, en kehdannut sanoa, jotta sulakkeen löytäminen ei todellakaan onnistunut.....ainakaan manuaalin perusteella..
Hyvin neuvottu tai oikeastaan näin niiden pitää palvellakin merkkihuollosa.
Hyvin olet muuten selvinnyt.
Mulla on myös -99 Vectra 1,8 mallinen eikä vielä teknisiä murheita ajettuna noin 68 tkm.
Kolmas Vectra peräkkäin menossa.
Kahdessa aiemmassa ollut vikana noin 90 tkm:ssa kummassakin, jotta jotkut anturitunnistimet moottorissa "pimahtavat" ei kai mikään suurempi haitta, mutta vaihdettava kuitenkin, kun polttaa koko ajan moottorin "kuntoisuusvaloa" kojetaulussa eikä tiedä ennen vaihtoa, jotta liekkö suurempikin vika.
Ja sehän tässä Vectrassa on kun huoltoväli on melko pieni ja jakohihna vaihtoväli tuo 60 tkm.
Vaihdoin tuossa 60 tkm:ssa merkkihuollossa niin hinta koko huollolle on näin tehden (hihna vaihtaen) noin 550,00 euroa, jota voinee pitää jonkinmoisena.
Eiku menestystä ajelulle.Sama juttu -99 1.6 Astrassa, peruutusvalon kytkin meni n. 100tkm ajettuna. Ilmeisesti huonolaatuinen kytkinerä alihankkijalta...
Täälläkin on Astra pelannut hienosti, tosin ajovaloautomatiikan rele on toinen hajonnut osa. - Pelastunut
Done that kirjoitti:
Yläkautta pääsee. Avaa konepelti, paikanna vaihdelaatikko (moottorin oikealla puolella edestä katsottuna), vaihdelaatikon etuseinässä on n. viiden sentin mittainen tappi, jonka päästä lähtee johto. Ko. tappi on peruutusvalokytkin. Irrota johtoliitin, joka on kiinni varmistuskynnellä alapuolelta. Sen jälkeen itse kytkin irtoaa pitkällä 19 mm hylsyllä. Uusi kytkin paikalleen ja siinä se. Paikka voi näyttää ahtaalta, mutta edessä on lähinnä letkuja ja johtoja, jotka myötäävät. Ihan normaalilla räikkävarrella työskentely onnistuu.
Näin reilu 10 vuodenkin jälkeen pakko kiittää, loistavat ohjeet jotka pelastivat tuntitolkulla työaikaani.
- still going strong?
Pelastunut kirjoitti:
Näin reilu 10 vuodenkin jälkeen pakko kiittää, loistavat ohjeet jotka pelastivat tuntitolkulla työaikaani.
Ja vieläkin ajelet sillä -99 mallin Vectralla? hahahahahahahahahahahahahahaha.
- Juupajokisata
Kiitos hyvästä ohjeesta. Astra vm 1998.
Still going strong- BMW328
HAHHHAAHAAA!!! Aamun parhaat naurut :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594040
- 1053445
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342911Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262508- 452087
- 201919
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51889- 1861797
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3881481Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91268