Raamattu ei erehdy

Raamatu

Täällä on asetettu Raamattu kyseenalaiseksi aika yleisesti. Ilmankos kaikenlaisia villihenkiä sitten liikkuu mielipiteineen. Kun näitä kirjoituksia täällä lukee on hirveä opinnollinen kaaos. Ainakin itse olen pyrkinyt Raamattua ottamaan esiin, että vältyttäisiin ihmisopeilta.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa, ja millä tämä sitten selviää? ihmismielipiteilläkö? Ei vaan, ihan Raamatun omasta sanasta ja tietysti seurakunnan opetuksesta.

Ensiksikin Raamattu sanoo,ettei "yli sen mitä kirjoitettu on" (1.kor.4:6).

Weha: On se Raamattu vaan tarkka kirja, kuin ei saa mennä yli mitä on kirjoitettu. Tälläkin palstalla on kaikenlaista sepityksiä, esim. ilmestyskirjasta ja olen siitä kuullut avan mahdottomia juttuja hurmoksellisten puheista, ihan huoltoasemalla taannoin. Nää hurmokselliset on usein juuri uudestikastajia ja viidesläiset ilmeisesti matkivat heitä. Nämä kirjoitan omasta puolestani, eikä näistä ole muut vastuussa.

Luther sanoi varmuudella: "Raamattu ei voi valehdella" Tätä hän ei sanonut vain pelastussanomasta, vaan myös historiallisista ja muistakin asioista. Apostolin esimerkki on tässä oikea: "Minä uskon kaiken" (apt.24:14).

Raamattu on Jumalan lapsen tärkein kirja. Jumala puhuu sen kautta meille. Ei sen kirjoittajat omiaan kirjoitellut, niinkuin jotku "melperit", esittää. Ihmiset Pyhän Hengen johtamina kirjoittivat sen minkä Jumalalta saivat(2.Piet.1:21). Pyhä Henki otti siis heidän persoonallisuutensa palvelukseena ja käyttöönsä, että hän antoi heidän kauttaan oman sanansa. Jeesus todistaa: "Raamattu ei voi raueta tyhjiin"(Joh.10:35). Pyhä Henki on totuuden Henki, sanotaan myös eräässä laulussa. "Jumala ei voi valehdella" (Room.3:4).

Jos epäilemme Raamatun jumalallisuutta, olemme langenneet vihollisen ansaan.

41

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • -porukka-

        on muuttanut jo aikaa sitten Professorintielle. Nythän siellä on jo kovat laajennussuunnitelmat sillekin pytingille.


      • -porukka- kirjoitti:

        on muuttanut jo aikaa sitten Professorintielle. Nythän siellä on jo kovat laajennussuunnitelmat sillekin pytingille.

        toimii vl-herätysliikkeen keskuselimenä ja määrittelee vl-opit ja vl-teologian suuntaviivat.

        SRK:n osoite: Uusikatu 28, Oulu.


      • Joakim K
        Melperi1 kirjoitti:

        toimii vl-herätysliikkeen keskuselimenä ja määrittelee vl-opit ja vl-teologian suuntaviivat.

        SRK:n osoite: Uusikatu 28, Oulu.

        tämä Melperi1 oikeen on? Oma veikkaukseni on, että noin 10-vuotias. Ainakin hänen kirjoituksien taso on sitä luokkaa. Onko se niin vaikea kirjoittaa asiallisesti? Räkytyksellä ei voita mitään.


      • Apukoululaiselle

      • on viisas...

      • keskimääräinen

      • acimlai nen

        Jumalan Sana ja Jumalan sanat eivät ole yksi ja sama asia.

        Jumalan Sana, isolla ässällä, PYSYY MUUTTUMATTOMANA kun taas sanat valitaan siten että ne kuulijan edellytykset huomioon ottaen parhaalla mahdollisella tavalla kirkastavat hänelle Jumalan Sanan.


    • V.A Sara

      Seuraavassa kirjoitus henkilöytyy, kirjoitin oman avauksesi alle jotta tarvittaessa voit poistaa ketjun jos tulee kuumat paikat tms?

      Voisitko Weha pitää vähän "pienempää" suuta? Sinun kiihkojulistuksesi, mitä se sitten aina onkaan et saavuta mitään, lähinnä kirjoituksesi saa ihmiset ihmettelemään; mikä henkilö oikein oletkaan.

      Jos nyt tunnet olevasi oiealla tavalla uskovainen, kun "perinnäissäännökset" ja niiden noudataminen tuntuvat Jumalan tahdolta, niin ole onnellinen tykönäsi. Kirjoittelusi ja täyskäännöksesi oikean opin suhteen, jättää paljon kysymyksiä, ja toivon ettei sen paikkakunnan ry:n johtokunnassa kenellekään tule sellaista ilmoitusta, että weha pitäis asettaa saarnavirkaan.

      Luulen että sinun on parempi pysyä sanakuulijan paikalla, eikä sananjulistajan paikalla.

      • Eihän tämä ole mikään seurakunta, enkä todella ole kykenevä sen kaitsijan virkaan, joten älä tollasia kirjoittele.

        Alustus on Raamattua, ja kirjoitan ihan hengellisen pappeuden perusteella. Kuulunhan Jumalan omaisuuskansaan:

        1.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
        10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut".


      • loistava.

        tulevaisuus vl-puhujaveljenä. w. antaa parhaillaan kisällinäytteitään tällä palstalla.


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        Eihän tämä ole mikään seurakunta, enkä todella ole kykenevä sen kaitsijan virkaan, joten älä tollasia kirjoittele.

        Alustus on Raamattua, ja kirjoitan ihan hengellisen pappeuden perusteella. Kuulunhan Jumalan omaisuuskansaan:

        1.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
        10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut".

        voi itse nimittää itseään "Jumalan omaisuuskansaksi". Jos joku niin julistaa, se perustuu asianomaisen luuloon.

        Jumala on se joka vanhurskauttaa, ihmisen luulo itsestään on omavanhurskautta.


      • hirvas kirjoitti:

        voi itse nimittää itseään "Jumalan omaisuuskansaksi". Jos joku niin julistaa, se perustuu asianomaisen luuloon.

        Jumala on se joka vanhurskauttaa, ihmisen luulo itsestään on omavanhurskautta.

        No Raamattu siis julistaa, että Jumalan lapset ovat nyt uudessaliitossa hänen kanssaansa ja kuuluvat israeliin:

        Room.2:28. "Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä".

        Halu minulla on kuulua Jumalan kansaan, ja kuulua hänen yhteen ja ainoaan omaan laumaansa.

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        No Raamattu siis julistaa, että Jumalan lapset ovat nyt uudessaliitossa hänen kanssaansa ja kuuluvat israeliin:

        Room.2:28. "Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä".

        Halu minulla on kuulua Jumalan kansaan, ja kuulua hänen yhteen ja ainoaan omaan laumaansa.

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33

        käsityksenä pitää nykyisin sisällään yli 10 000 erilaista uskontoa ja lahkoa. Kaikilla on omat käsityksensä ja ne opettavat "omia totuuksiaan" Jumalan sanana.

        Se että puhut yhdestä pyhästä joukosta maan päällä, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä, on periaatteessa oikein. Mutta silloin pitää muistaa se, että vain Jumalan vanhurskauttaa ja valitsee ne jotka pelastuvat. Kuuluminen johonkin uskontoon, lahkoon tai kirkkoon ei pelasta ketään.
        Lainaat evl-uskontunnustuksia. Sinällään ne eivät todista mitään, koska ne on ihmisen keksimää opetusta. Sellaiseen uskomalla ei yksikään pelastu, eikä kukaan tarvitse sitä.

        Mikäli luulee, että minä kuulun siihen Jumalan kansaan, koska kuulun kirkkoon, on auttamattomasti eksyksissä. Ei Jeesus opettanut, että ihmisen on liityttävä johonkin ihmisten toimesta perustettuihin uskontoihin pelastuakseen. Vain usko Kristukseen pelastaa, ihmisopit vievät kadotukseen.


      • hirvas kirjoitti:

        käsityksenä pitää nykyisin sisällään yli 10 000 erilaista uskontoa ja lahkoa. Kaikilla on omat käsityksensä ja ne opettavat "omia totuuksiaan" Jumalan sanana.

        Se että puhut yhdestä pyhästä joukosta maan päällä, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä, on periaatteessa oikein. Mutta silloin pitää muistaa se, että vain Jumalan vanhurskauttaa ja valitsee ne jotka pelastuvat. Kuuluminen johonkin uskontoon, lahkoon tai kirkkoon ei pelasta ketään.
        Lainaat evl-uskontunnustuksia. Sinällään ne eivät todista mitään, koska ne on ihmisen keksimää opetusta. Sellaiseen uskomalla ei yksikään pelastu, eikä kukaan tarvitse sitä.

        Mikäli luulee, että minä kuulun siihen Jumalan kansaan, koska kuulun kirkkoon, on auttamattomasti eksyksissä. Ei Jeesus opettanut, että ihmisen on liityttävä johonkin ihmisten toimesta perustettuihin uskontoihin pelastuakseen. Vain usko Kristukseen pelastaa, ihmisopit vievät kadotukseen.

        "sekahedelmäkeitossa". Lainaamani teksti tunnustuskirjoista, pohjautuu hyvin elävästi Raamattuun.

        Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        Tässähän tuo tunnustuskirjojen opetus on.
        Pyhä Henki on rakkauden henki ja johtaa hänen omansa aina yhteen.

        Lainaan tämän "uskon kautta" olevasta kirjasesta:

        "Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen".


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        "sekahedelmäkeitossa". Lainaamani teksti tunnustuskirjoista, pohjautuu hyvin elävästi Raamattuun.

        Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        Tässähän tuo tunnustuskirjojen opetus on.
        Pyhä Henki on rakkauden henki ja johtaa hänen omansa aina yhteen.

        Lainaan tämän "uskon kautta" olevasta kirjasesta:

        "Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen".

        tarkoitinkin, ettei Jeesus kehoittanut ketään uskomaan "sekametelikeittoihin", vaan Jumalan sanaan, joka on totuus.

        Ihminen, joka on saanut lahjaksi Pyhän Hengen, ei tarvitse tunnustuksia eikä mitään muutakaan ihmislähtöisiä järkeilyjä eikä oppeja. Oletko siitä samaa mieltä?

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Minun totuus on Jeesus Kristus, muuta totuutta Jumala ei ole antanut ihmiskunnalle pelastukseksi.


      • hirvas kirjoitti:

        tarkoitinkin, ettei Jeesus kehoittanut ketään uskomaan "sekametelikeittoihin", vaan Jumalan sanaan, joka on totuus.

        Ihminen, joka on saanut lahjaksi Pyhän Hengen, ei tarvitse tunnustuksia eikä mitään muutakaan ihmislähtöisiä järkeilyjä eikä oppeja. Oletko siitä samaa mieltä?

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Minun totuus on Jeesus Kristus, muuta totuutta Jumala ei ole antanut ihmiskunnalle pelastukseksi.

        on aina ollut oikea tunnustus ja oppi, oikea usko. Oikea oppi taas on elävän uskon seurausta. Kaikkialla Raamattu puhuu siitä, kuinka hänen omillaan on sama mieli ja käsitys.

        Se ilmenee tästäkin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        on aina ollut oikea tunnustus ja oppi, oikea usko. Oikea oppi taas on elävän uskon seurausta. Kaikkialla Raamattu puhuu siitä, kuinka hänen omillaan on sama mieli ja käsitys.

        Se ilmenee tästäkin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

        ainuttakaan uskontoa pelastuakseni, en ihmisten tekemiä tunnustuksia, sakramentteja enkä mitään muutakaan ollakseni Jeesuksen opetuslapsi.

        Sellainen, joka ei usko mitä ainoa opettajamme Jeesus sanoi, ei ole Hänen opetuslapsi lainkaan.
        Tämä on totuus.


      • hirvas kirjoitti:

        ainuttakaan uskontoa pelastuakseni, en ihmisten tekemiä tunnustuksia, sakramentteja enkä mitään muutakaan ollakseni Jeesuksen opetuslapsi.

        Sellainen, joka ei usko mitä ainoa opettajamme Jeesus sanoi, ei ole Hänen opetuslapsi lainkaan.
        Tämä on totuus.

        eihän Jeesus enää elä maanpäällä, kuten silloin kerran täällä käveli lihallisesti. Jo apostolit perustivat seurakuntia ja luotettavia miehiä niihin opettamaan. Jumalahan on itse asettanut opettajat, kaitsijat, evankelistat ym.

        Niinpä täällä maanpäällä on hänen omiansa vielä tänäänkin, kokoontumassa yhteen ja julistamassa ilosanomaa, halukkaille autuudeksi.


      • osoitus siitä,
        loistava. kirjoitti:

        tulevaisuus vl-puhujaveljenä. w. antaa parhaillaan kisällinäytteitään tällä palstalla.

        millainen poppoo tuo SRK on, kun tuollainen saa olla
        äänessä!!
        Annetaan Wehan vaan pauhata omia höpinöitään.
        Sehän on tehokkain tapa estää, että kukaan täys-
        järkinen viitsisi liittyä tuollaiseen seurakuintaan!

        Wehan touhu on parasta mainosta pysyä kaukana
        vl-liikkeestä!


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        eihän Jeesus enää elä maanpäällä, kuten silloin kerran täällä käveli lihallisesti. Jo apostolit perustivat seurakuntia ja luotettavia miehiä niihin opettamaan. Jumalahan on itse asettanut opettajat, kaitsijat, evankelistat ym.

        Niinpä täällä maanpäällä on hänen omiansa vielä tänäänkin, kokoontumassa yhteen ja julistamassa ilosanomaa, halukkaille autuudeksi.

        juuri aiemmin sinulle sanoin, että ne jotka lainailevat ihmisten keksimiä tunnustuksia ym. ihmisoppeja, eivät ole Jumalasta.

        2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        Eli kukaan ei tarvitse mitään tunnustuksia ei uskontoja eikä lahkoja pelastuakseen. Näin se vaan.


      • chili
        weha kirjoitti:

        eihän Jeesus enää elä maanpäällä, kuten silloin kerran täällä käveli lihallisesti. Jo apostolit perustivat seurakuntia ja luotettavia miehiä niihin opettamaan. Jumalahan on itse asettanut opettajat, kaitsijat, evankelistat ym.

        Niinpä täällä maanpäällä on hänen omiansa vielä tänäänkin, kokoontumassa yhteen ja julistamassa ilosanomaa, halukkaille autuudeksi.

        Sanoit "eihän Jeesus enää elä maanpäällä, kuten silloin kerran täällä käveli lihallisesti."

        Kyllä elää, edelleen Jeesus elää. Älä pilaa Sanaa.


      • chili kirjoitti:

        Sanoit "eihän Jeesus enää elä maanpäällä, kuten silloin kerran täällä käveli lihallisesti."

        Kyllä elää, edelleen Jeesus elää. Älä pilaa Sanaa.

        hän kävelee?


      • chili
        weha kirjoitti:

        hän kävelee?

        Jeesus elää omissansa. Uskovaisissa. Sinä et siis ole uskovainen?


      • chili kirjoitti:

        Jeesus elää omissansa. Uskovaisissa. Sinä et siis ole uskovainen?

        ettei hän kävele täällä maanpäällä, siten kuin aikanaan tallusteli. Omissaan hän kyllä on ja vaikuttaa.


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        ettei hän kävele täällä maanpäällä, siten kuin aikanaan tallusteli. Omissaan hän kyllä on ja vaikuttaa.

        joissakin ei. Ne, jotka ovat haalineet itselleen ihmisten oppeja ovat hylänneet Jeesuksen.


      • hirvas kirjoitti:

        joissakin ei. Ne, jotka ovat haalineet itselleen ihmisten oppeja ovat hylänneet Jeesuksen.

        käy, kun omillaan yrittää tulla toimeen. Ei tule jättää omaa seurakunnan tilaisuutta...


      • on lähdettävä!
        weha kirjoitti:

        käy, kun omillaan yrittää tulla toimeen. Ei tule jättää omaa seurakunnan tilaisuutta...

        Ilm 18:4
        "Lähtekää siitä ulos, minun kansani,ettette tulisi
        hänen synteihinsä osalliseksi."

        SRK:han on porttoseurakunta, koska se veljeilee
        tämän maailman muotojumalisten ja politiikan kanssa!


      • on lähdettävä! kirjoitti:

        Ilm 18:4
        "Lähtekää siitä ulos, minun kansani,ettette tulisi
        hänen synteihinsä osalliseksi."

        SRK:han on porttoseurakunta, koska se veljeilee
        tämän maailman muotojumalisten ja politiikan kanssa!

        pakeneminen on hengellistä pakenemista.Vaikkakin:

        19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.


      • on niin monta
        weha kirjoitti:

        Eihän tämä ole mikään seurakunta, enkä todella ole kykenevä sen kaitsijan virkaan, joten älä tollasia kirjoittele.

        Alustus on Raamattua, ja kirjoitan ihan hengellisen pappeuden perusteella. Kuulunhan Jumalan omaisuuskansaan:

        1.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
        10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut".

        eri suuntausta???
        Raamatun mukaan ne ovat LIHAN TEKOJA:

        "vihamielilisyys, riita, eriseurat, lahkot ..... Gal 5:20


    • Punkrock-vl-nuori

      • Enpäs hirveästi halua, enkä ole noita elin-tärkeitä asioita laittanut juuri vastakkain. Toivottavasti nyt ymmärrät käsitykseni, eikä aleta "paaviksi" sanomaan.

        Raamatun mukaan, seurakunnan pää on Jeesus, johon myös tervehenkinen kristillisyys rakentuu. Jumalan vanhurskaus ilmenee uskosta, uskoon ja veljien ja siskojen keskinäisenä lohdutuksena.

        Raamattu opettaa, myös, että seurakunta nimenomaan on se totuuden pylväs ja perustus (1.Tim.3:15) ja joka ei kuule seurakuntaa, pidetään sitä pakanana tai buplikaanina (Matt.18:17). Nämä on siis ihan omaa Raamatun sanaa. Pyhä Henki on myös totuuden Henki ja se "näkymätön" seurakunta ei taatusti silloin erehdy. Tämä on ihan Raamatun ja uskonpuhdistan opetus.


    • Valitettavasti on todettava, että Raamattu edustaa aikalaistensa uskon näkemyksiä ja vaikka itse uskon Raamatun sanomaan pelastuksesta, niin sanoma on tullut vajavaisten ihmisten kautta ja siinä on mukana paljon erehtyväisten ihmisten virheellisiä käsityksiä.

      Ellei Raamatussa olisi niin paljon littanan maan kuvauksia, niin katolisella kirkollakaan ei olisi ollut tarvetta taistella tieteen tekijöitä vastaan julistaessaan heitä kerettiläisiksi ja Paavin bannaan.

      Esimerkiksi tästä näkee selkeästi kuinka maa kuviteltiin tasaiseksi ja taivas kuviteltiin olevan maahan rakennettujen pilareiden päällä:
      "Maa tärisi ja järkkyi, taivaan pilarit vavahtelivat, hänen vihansa sai ne horjumaan" (2. Sam. 22:8)

      Miten paholainen löytää niin korkean vuoren että sieltä näkisi maapallon toisella puolella sijaitseviin valtakuntiin, ellei maata olisikin ymmärretty pannukakuksi?
      "Taas vei hänen perkele sangen korkialle vuorelle, ja osoitti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden kunnian" (Matt. 4:8)

      Miten puun latva voi näkyä kaikkialle pallon muotoisessa maailmassa? Ei mitenkään, ellei maata olisi ymmärretty pannukakuksi:
      "Se puu kasvoi ja vahvistui, sen latva ulottui taivaaseen asti ja se näkyi kaikkialle maailmaan." (Daniel 4:11)

      Linkki, jossa on nuo ja useita kymmeniä muita kohtia Raamatusta, millä litteää pannukakkumaata on aikoinaan perusteltu nimenomaan Raamatun erehtymättömyydellä:
      http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/U_LITT.html

      >> Luther sanoi varmuudella: "Raamattu ei voi valehdella" Tätä hän ei sanonut vain pelastussanomasta, vaan myös historiallisista ja muistakin asioista.

      • evolutionistien ajatusmalli, mutta ei käsittääkseni ole Raamatun opetus.

        On varmaan joku ateistien raamatunväännös, joka väittää naapallon olevan litteä.


      • weha kirjoitti:

        evolutionistien ajatusmalli, mutta ei käsittääkseni ole Raamatun opetus.

        On varmaan joku ateistien raamatunväännös, joka väittää naapallon olevan litteä.

        En ymmärtänyt mitä tarkoitit viittauksellasi evolutionismiin. Siitähän en maininnut sanaakaan.

        >> On varmaan joku ateistien raamatunväännös, joka väittää naapallon olevan litteä.


    • "Täällä on asetettu Raamattu kyseenalaiseksi aika yleisesti. Ilmankos kaikenlaisia villihenkiä sitten liikkuu mielipiteineen. Kun näitä kirjoituksia täällä lukee on hirveä opinnollinen kaaos. Ainakin itse olen pyrkinyt Raamattua ottamaan esiin, että vältyttäisiin ihmisopeilta."

      Mitä sinä olet tehnyt. Olet heitellyt asiayhteysksitä irrotettuja raamatun paikkoja ja sanonut että tämä on totuus. Totuus toki löytyy raamatusta mutte ei tuolla tavalla. Vaan sen ilmoitus on ymmärrettävä pintapulisesti kokonaisuudessaan.

      Ja toisekseen sinä pidät raamatuna vl tulkintaa raamatusta. Missä kohdassa Weha meneään ihmsopiin. Siinä kun on asiauyhyteydestä irrotettu raamatun paikka jota ihmisymmäryksellä väänetään oman mielen mukaiseksi.

      Mikä on se seurakunta joka ei pysy raamatun sanassa Weha? Se on kysymys jota et voi ohitaa jos mielit pysyä raamatun sanassa.

      Sinä iste sanoit etten sinä tunne tuota kirjaa. Ja nyt väität että se on tärkein kirja. Koita nyt päätää mitä mieltä siitä olet.

      Sinun pitäisi ymärtää oma rajallisuutesi ja se ettei Jumala avaa siitä kirjasta kuin määrä osan.

      • ...enhän voi koko Raamattua lainata, vaan asian mistä on kyse. Kyllä ne on ihan Raamatun omaa sanaa, jota otin esiin.

        Jäit itse kiikkiin mistä minua syytät ja aivan aiheettomasti.

        Annampa sinulle yhden esimerkin. Jos esitän, että väärähengellisiä tulee karttaa, niin otan kohdan, joka puhuu tästä. En voi koko Raamattua saatika lukua lainata. Yrität inttää aivaan turhaa väitettä.


      • weha kirjoitti:

        ...enhän voi koko Raamattua lainata, vaan asian mistä on kyse. Kyllä ne on ihan Raamatun omaa sanaa, jota otin esiin.

        Jäit itse kiikkiin mistä minua syytät ja aivan aiheettomasti.

        Annampa sinulle yhden esimerkin. Jos esitän, että väärähengellisiä tulee karttaa, niin otan kohdan, joka puhuu tästä. En voi koko Raamattua saatika lukua lainata. Yrität inttää aivaan turhaa väitettä.

        Jatketaanpa sitten...

        Myönnytn ettet voi lainata koko raamattua mutta kuitenkin sinun pitää ymmärtää lainaamasi teksi. Miten se on osa kokonaisuutta.

        Heitän vain yhden paljon seuroissa käsitellytn raamatun paikkan. Raamattu ei erehdy mutta lukijan kannalta on niin ja näin.

        Toivotavasti linkki toimii se on mooseksen kirjan 27 luku ... se luku jossa Iisak siunaa Jaakobin vaikka tämä ei ole esikoinen. Muistin virkistämiseksi tuossa raamatun paikassa vilahtelee Rebekka....

        Ja tätä raamatun paikaa tiedät kyllä paljon puhutaan ja tulkitaan vl seroissa. NIIN kuinka on mahdollista että tuo raamatun paikka vääntyy muotoon - tämä osoitaa kuinka meidän tulee olla kuuliaisia serakunnan neuvoille....

        NIIN tuossa raamatun paikassa ei sanota, ei vaikka niin kuulen vl optettavan jatkuvasti.

        Tämä on vain yksi esimerkki Weha

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Moos. 27:1&rnd=1222627644783


      • hyshys kirjoitti:

        Jatketaanpa sitten...

        Myönnytn ettet voi lainata koko raamattua mutta kuitenkin sinun pitää ymmärtää lainaamasi teksi. Miten se on osa kokonaisuutta.

        Heitän vain yhden paljon seuroissa käsitellytn raamatun paikkan. Raamattu ei erehdy mutta lukijan kannalta on niin ja näin.

        Toivotavasti linkki toimii se on mooseksen kirjan 27 luku ... se luku jossa Iisak siunaa Jaakobin vaikka tämä ei ole esikoinen. Muistin virkistämiseksi tuossa raamatun paikassa vilahtelee Rebekka....

        Ja tätä raamatun paikaa tiedät kyllä paljon puhutaan ja tulkitaan vl seroissa. NIIN kuinka on mahdollista että tuo raamatun paikka vääntyy muotoon - tämä osoitaa kuinka meidän tulee olla kuuliaisia serakunnan neuvoille....

        NIIN tuossa raamatun paikassa ei sanota, ei vaikka niin kuulen vl optettavan jatkuvasti.

        Tämä on vain yksi esimerkki Weha

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Moos. 27:1&rnd=1222627644783

        nyt seurakunnassa väärin siitäkään opeta, ei varmasti.

        Uskon Raamattua,ennémmin kuin ihmisten mielipiteitä, eli Raamatun mukaan seurakunnalle tulee olla kuuliainen...

        Hepr.13:17. Olkaat teidän opettajillenne kuuliaiset ja seuratkaat heitä; sillä he valvovat teidän sieluanne niinkuin ne, jotka luvun niistä tekemän pitää; että he sen ilolla tekisivät ja ei huokauksella; sillä ei se ole teille hyödyllinen.

        17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.


      • Aikakirja
        weha kirjoitti:

        nyt seurakunnassa väärin siitäkään opeta, ei varmasti.

        Uskon Raamattua,ennémmin kuin ihmisten mielipiteitä, eli Raamatun mukaan seurakunnalle tulee olla kuuliainen...

        Hepr.13:17. Olkaat teidän opettajillenne kuuliaiset ja seuratkaat heitä; sillä he valvovat teidän sieluanne niinkuin ne, jotka luvun niistä tekemän pitää; että he sen ilolla tekisivät ja ei huokauksella; sillä ei se ole teille hyödyllinen.

        17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Täysin hetreettinen liike tältäkin osin tuo vanhoillislestadiolaisuus.

        Pakanat ja publikaanit tulevat nimittäin Jumalan valtakuntaan ennen fariseuksia, joita vanhoillislestadiolaiset puhtaasti edustavat.

        Vain hullu lukee tämän Raamatun paikan niin peräti väärin, että syntiin joutunut henkilö erotettaisiin seurakunnasta. :-(((((

        Matt. 21:28   Mutta miten teistä on?

        Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani.'
        Matt. 21:29   Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo';...

        ... mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.

        Matt. 21:30   Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi:
        'Minä menen, herra',...

        ... mutta ei mennytkään.

        Matt. 21:31   Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?"

        He sanoivat: "Ensimmäinen."

        Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille:

        publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

        Matt. 21:32   Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä,...

        ... mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä;

        ... ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.


    • Bibliaa kylläkin

      Samoin kyseenalaistetaan seurojen maallikkopaasaajien asiantuntemus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe