Itselläni on tapana sulkea televisio, kun on tulossa vieraita kylään. Haluan keskittyä enemmän vieraiden kanssa seurusteluun. Muistan lapsuudestani, kun tuttavat tuijottivat telkkarista typeriä ohjelmia ja kommentoivat näitä. Kaikkien katseet kohdistuivat televisioruutuun. Voin pyydettäessä avata TV:n, jos joku haluaa nähdä jonkun tietyn ohjelman, mutta muuten se on kiinni.
Saisko tästä keskustelua aikaan?
Vieraita kylässä
47
2204
Vastaukset
- Putkivalo
kun piti pyytää että sais telkkarin laittaa päälle edes formulan lähdön ajaksi, ettei tarvinnut kotiin lähteä. Ei se nyt kovasti häirinnyt. Jos startti oli niin tärkeää, niin mikäs siinä, se oli lähinnä järjestelykysymys.
Pidemmät ohjelmat voi äänittää kotonansa, vähän huonosti onnistuu seurusteleminen telkkarin välityksellä :) En rupea nipottamaan tuossa asiassa kuitenkaan, jos joku haluaa katsoa jotain, niin siitä vaan. Toiset tuntee itsensä rennompana silloin.- naisellinen nainen
kun on "vieraita" on epäkohtelista vieraita kohtaan. Ja toisinkin päin vierailta. Kyllä tota toosaa jokainen voi omassa himassaan tsiigaa sit ihan tarpeeksi niin paljo ku huvittaa. Harvoin sitä kuitenkaan "vieraillaan". Siinä Tompan kanssa täysin samaa mieltä. Erikseen on sit jos on joku teema-juttu, et ollaan niinku suunniteltu joku yhteinen elkku-ilta, tai formula-ilta. Tai muu vastaava.
Ajatelkaa nyt ite. Toosa. Tollane taulu-toosa. Vie kyllä kaiken huomion. Ei sitä edes pysty kuuntelee mitä vieraat niinku haluu bamlaa. Toosa kylmästi kiinni vaa. Ei nyt kuitenkaan mentäis ton toosan ehdoilla...
Hyvää Sunnuntai Päivää;
t.friidu - Putkivalo
naisellinen nainen kirjoitti:
kun on "vieraita" on epäkohtelista vieraita kohtaan. Ja toisinkin päin vierailta. Kyllä tota toosaa jokainen voi omassa himassaan tsiigaa sit ihan tarpeeksi niin paljo ku huvittaa. Harvoin sitä kuitenkaan "vieraillaan". Siinä Tompan kanssa täysin samaa mieltä. Erikseen on sit jos on joku teema-juttu, et ollaan niinku suunniteltu joku yhteinen elkku-ilta, tai formula-ilta. Tai muu vastaava.
Ajatelkaa nyt ite. Toosa. Tollane taulu-toosa. Vie kyllä kaiken huomion. Ei sitä edes pysty kuuntelee mitä vieraat niinku haluu bamlaa. Toosa kylmästi kiinni vaa. Ei nyt kuitenkaan mentäis ton toosan ehdoilla...
Hyvää Sunnuntai Päivää;
t.friiduettä vähän överiks on mennyt nuo telkkarien koot. Pitää olla 50 tuumainen vaikka on pieni kämppä, saa katsoa tennistäkin kuten katsomossa, että pää kääntyy pallon mukaan. Ehkä se on ison telkkarin juju? Tulee vähän todellisempi fiilis :))
Hyvää sunnuntaita Friidullekin :) - naisellinen nainen
Putkivalo kirjoitti:
että vähän överiks on mennyt nuo telkkarien koot. Pitää olla 50 tuumainen vaikka on pieni kämppä, saa katsoa tennistäkin kuten katsomossa, että pää kääntyy pallon mukaan. Ehkä se on ison telkkarin juju? Tulee vähän todellisempi fiilis :))
Hyvää sunnuntaita Friidullekin :)..kundiki kanssa, ku ei ollu minkäälaista toosaa. Kuunneltiin tota radioo, sieltä tulee laadukasta ohjelmaa. Muusiikkia, kuunnelmaa ja asiaohjelmaa.. Mut sit toi Toosa niinku tuli meidänki elämään ja himaan. Kaiken huippu on kyllä tää taulu-toosa. Niskat on kipeet ku seuraa jotaki tennismatsii..Mies meilläki sellase halus, kun sen kavereilla oli sellane hankittu himaan. Luonto-ohjelmat on kiva tsiigaa tästä toosasta. Mut muuten, musta joutais olla kiinni koko toosa. Kirjojakaa ei tuu enää samanlailla tsiigattua ja lesattua ku ennen. Mut mee täki sit ehdottaa "kundiporukalle"....riita siitä syntyis ja MAHTAVA sellaine eikä siitä riidasta sit tulis loppua. Kiva hävitä friiduna ja mutsina kilpailu toosalle. Tosi mahtavaa Hei.
Ei ku jatkamaan pakkaamista;
t.friidu - tomppa2006
...formula startin saa katsoa, jos joku muu kuin minä haluan...
Koko kaksi tuntisen uhraaminen vierailuajasta formulalle on mielestäni turhaa, oikeastaan viime aikoina alkanut koko formulat maistumaan puulta. Onneksi ei tuttavapiiriin kuulu noita urheiluhulluja. - Putkivalo
naisellinen nainen kirjoitti:
..kundiki kanssa, ku ei ollu minkäälaista toosaa. Kuunneltiin tota radioo, sieltä tulee laadukasta ohjelmaa. Muusiikkia, kuunnelmaa ja asiaohjelmaa.. Mut sit toi Toosa niinku tuli meidänki elämään ja himaan. Kaiken huippu on kyllä tää taulu-toosa. Niskat on kipeet ku seuraa jotaki tennismatsii..Mies meilläki sellase halus, kun sen kavereilla oli sellane hankittu himaan. Luonto-ohjelmat on kiva tsiigaa tästä toosasta. Mut muuten, musta joutais olla kiinni koko toosa. Kirjojakaa ei tuu enää samanlailla tsiigattua ja lesattua ku ennen. Mut mee täki sit ehdottaa "kundiporukalle"....riita siitä syntyis ja MAHTAVA sellaine eikä siitä riidasta sit tulis loppua. Kiva hävitä friiduna ja mutsina kilpailu toosalle. Tosi mahtavaa Hei.
Ei ku jatkamaan pakkaamista;
t.friiduSaa se mielikuvitus kyytiä ihan eri lailla radiolla ja kirjalla.
Täytyy muuten tarkentaa tuota omaa vastaustani tompalle, huomasin nyt kuin luin että vähän vaiheeseen jäi se vastaus. Ei ollut minä joka halusi lähdöt katsoa, vaan exä. Pitäis kai harjoitella enemmän kirjoittamista tai ajattelua tai jotain että se ulosanti olis vähän tarkempaa :))
Sulla on muuten kiva tapa kirjoittaa stadin slangilla, olen niitä ennenkin tirskahdellut naapuripalstalla :)) piristävää tuollainen :) - Putkivalo
tomppa2006 kirjoitti:
...formula startin saa katsoa, jos joku muu kuin minä haluan...
Koko kaksi tuntisen uhraaminen vierailuajasta formulalle on mielestäni turhaa, oikeastaan viime aikoina alkanut koko formulat maistumaan puulta. Onneksi ei tuttavapiiriin kuulu noita urheiluhulluja.ihan samaa mieltä, ja sitäpaitsi pelottavaa sekin ettei pääse eroon vieraista moneen tuntiin :))
- huomioiminen on
tärkeää ikään katsomatta.
Miellät "vieraat" todennäköisyydellä aikuisiksi tai ainakin täysi-ikäisyyden haltijoiksi.Mutta eikö ole tärkeää huomioida vaikkapa koko kylään tuleva perhe, johon suurella todennäköisyydellä kuuluu alaikäisiä lapsukaisia.
Telkusta tulee useilta kanavilta lasten ohjelmia ja siksi mielestäni on myös tärkeää heidän viihtyminen kyläpaikassa.Volyymin voi säätää niin ettei lasten telkun katselu häirtse aikuisten keskusteluja.
Aiheellinen aihe ihan kaikille.- arghh
vielä tuoreessa muistissa, että lasten ohjelmat tulee useimmiten aamulla. Kyävierailut tehdään illalla. Monille vanhemmille helpoin ratkaisu lapsukaisten viihtyvyyteen tuntuu olevan tuo television katselu, ainoa vastaus lapselle jos ei ole mitään tekemistä. Katso televisiota!
- tomppa2006
...touhuavat meidän alaikäisen kanssa...
Useimmiten jotain seura- tai korttipelejä. Vanhemmat lähtevät toisinaan mielellään peliin mukaan. Olipa tuossa lähiaikoina erään perheen lapset kylässä, jotka eivät osanneet pelata korttia, heillä ei kuulemma pelata kuin tietokonepelejä. - ohjelmat tule
arghh kirjoitti:
vielä tuoreessa muistissa, että lasten ohjelmat tulee useimmiten aamulla. Kyävierailut tehdään illalla. Monille vanhemmille helpoin ratkaisu lapsukaisten viihtyvyyteen tuntuu olevan tuo television katselu, ainoa vastaus lapselle jos ei ole mitään tekemistä. Katso televisiota!
lähellekään aina aamuisin.Kylävierailut kuuluvat yhtä lailla aamupäiviin-iltapäiviin kuin myös iltoihin.Jopa viikonloppuisin vieraillaan ilman kellonaikaa.
Nykyaikana on telkussa kanavia, eritoten lapsille ohjattuja asiallisia, joita voivat katsoa sillä aikaa jos vierailevassa perheessä ole omia lapsia heidän leikkikavereikseen.
Tunnut olevan aika mustavalko- ratkaisun antaja.
Minulla vaan on tapana huolehtia vieraiden lasten mukaantulo paremmin kuin hyvin.Siihen kuuluu paljon muutakin kuin oikeanlaisen lastenkanavan vähäinen katselu. - onnellinen kun
tomppa2006 kirjoitti:
...touhuavat meidän alaikäisen kanssa...
Useimmiten jotain seura- tai korttipelejä. Vanhemmat lähtevät toisinaan mielellään peliin mukaan. Olipa tuossa lähiaikoina erään perheen lapset kylässä, jotka eivät osanneet pelata korttia, heillä ei kuulemma pelata kuin tietokonepelejä.sulla on omista lapsista seuraa kylään tuleville lapsille.Mutta noin ei ole läheskään kaikilla.
Kyläilevät lapset saavat varmaan teiltä hyvää ohjausta muuhunkin kuin tietsikkapeleihin.Ainakin olette näyttämässä hyvää esimerkkiä.
- on niin, että
itse ehdottaa tai vieraat, että katsotaanko joku ohjelma. Televisiota ei kannata turhaan pitää päällä. Se lisää stressin tunnetta.
- tomppa2006
...raivostuttaa ainakin minua, on vaikea säätää volyymi niin, ettei se häiritsisi...
Tottakai yhteisellä päätöksellä voidaan katsoa joku ohjelma, ei se telkkari mikään koriste-esine ole. Toivottavaa silti, ettei se koko iltaa auki ole.
vähän vieraista..Jos vaa systeri tulee kylään,niin en kyllä sammuta..:)
- tomppa2006
...systeri ole vieras, sehän on sisko...
Viimeksi kun sisko tuli kylään, olin tulossa suihkusta ja ovikellon soidessa vielä nakupellenä. Ei minulla ollut kiirettä pukea päälleni, hän on kyllä nähnyt minut alasti ennenkin. tomppa2006 kirjoitti:
...systeri ole vieras, sehän on sisko...
Viimeksi kun sisko tuli kylään, olin tulossa suihkusta ja ovikellon soidessa vielä nakupellenä. Ei minulla ollut kiirettä pukea päälleni, hän on kyllä nähnyt minut alasti ennenkin.sisarukset on vieraita...Onneksi käyvät harvoin.:/ Enemmän pidän omista työkavereistani ja kun heistä joku tulee käymään,niin ei ole telkkari auki..
- ...kantaatti...
Meillä käy nykyään vieraita kotona noin kaksi kertaa vuodessa. Odotettuja ja pidettyjä.
Siivouksen, kokkailun jne. lisäksi ensimmäisiä asioita vieraita odotellessa, on sulkea TV.
Musiikki soi useasti hiljaisella taustalla. Jotain Sibbee tai Tsaukkaria. Mutta hiljaa, luo vain fiilistä, ei saa olla kiintoasia.
Ei olla erakoita. Kun tää elo on niin heitellyt, arvostan vierasta enenpi kuin telkkarin saippuaoopperoita tai tositeeveetä.
=DW=- tomppa2006
...on menettänyt suosionsa, ei pitäisi olla sellaisia must-juttuja, jotka pitää joka päivä telkkarista nähdä ja voihan ne tietysti nauhoittaa kotona...
Kylävierailu on tapahtuma, mieluisa tapahtuma, ei meilläkään kovin paljoa porukkaa lappaa, mutta haluan siitä hetkestä viihtyisän ja seurallisen. Sen että ihmiset puhuvat keskenään, eivätkä katso televisiota.
- Siivetön-Enkuli
TV saa kyllä olla auki vieraiden aikana, jos joku sitä katsoo, niin se on hänen asiansa, mutta sarjakuvalehdet piilotan visusti ja valokuvat.
Vieläkin näen painajaisia kun vierailimme jonkin kaukaisen sukulaisen luona ja suurin osa ajasta meni tylsääkin tylsempien valokuvien katseluun. Ja entäs kun tulivat nämä videokamerat, niin siinä sitä istuttiin, kuin "Rinkisen kanat orrella" ja katsottiin kotivideoita. YÖK
Valokuva- ja videovastainen: Siivetön
PS: EI omista videokameraa ;-)- .sonaatti....
Meilläkään ei ole videokameraa. Kännyköillä ja digi-kameroilla toki saisi otettua klippejä. Ei jottenkin kiinnosta......
=DW= - tomppa2006
...on mielestäni syvältä...
Valokuvia suostun juuri ja juuri katselemaan, jos ne ovat siisteissä kansioissa. Näitä nippu valokuvia tilanteita inhoan.
Katos... Tomppaakin näkee...=))))
Tietysti töllö aukeaa jos joku pyytää, eikä kanavalla ole väliä.- tomppa2006
...minä tulen nyt teille kylään...
Mitäs ajattelit tällä hetkellä minulla katsotuttaa?
Moro mohna, hieno nähdä sinua! tomppa2006 kirjoitti:
...minä tulen nyt teille kylään...
Mitäs ajattelit tällä hetkellä minulla katsotuttaa?
Moro mohna, hieno nähdä sinua!1, 2, 3, 4, sub ja kaikki mitä plustv tarjoaa. Tuossa kapula, surffaa mielesi mukaa...=))))
Pikku-möhön kanssa katsellaan tiskikaveria (discovery) aika useasti...- tomppa2006
mohna kirjoitti:
1, 2, 3, 4, sub ja kaikki mitä plustv tarjoaa. Tuossa kapula, surffaa mielesi mukaa...=))))
Pikku-möhön kanssa katsellaan tiskikaveria (discovery) aika useasti......Räikkönen on yhdeksäntenä, Rosbergia en oikein suomalaiseksi laske...
Discovery on hyvä kanava, tykkään katsella dokumentteja.
- gg-10
Muistan eräänkin kerran kun mentiin kylään tuttavapariskunnan luo. Telkkarista sattui juuri silloin tulemaan Pulmuset jos oikein muistan. Tämä perhe katsoi ohjelmaa herkeämättä ka nauroi. Siinä tilanteessa oli aika ihme fiilis.
Jälkeenpäin kyllä on katseltu samaisen kaverin kanssa Suomi-Ruotsi -otteluita yhdessä oikealla hengellä. Mutta kuitenkin: sitä aiempaa tapausta kaikkien vuosien jälkeen vieläkin sisälläni hekottelen.
Kirjoittamastasi aiheesta olen kanssasi täysin samaa mieltä.- tomppa2006
...vastaavaan tilanteeseen, aika outo tunnelma...
Isäntäväki on niin keskittynyt television katseluun, että vieraille tavallisesti kuuluva huomio jää kokonaan antamatta. - gg-10
tomppa2006 kirjoitti:
...vastaavaan tilanteeseen, aika outo tunnelma...
Isäntäväki on niin keskittynyt television katseluun, että vieraille tavallisesti kuuluva huomio jää kokonaan antamatta.Joo mutta olen silloin ollut ihan tyynesti vaan. Ainakin korostamatta itseäni. Talossa talon tavalla ja vieraat ovat vain vieraita.
Ja televisio on hieno keksintö kaiken lisäksi. Tarjoaa kivaa viihdettä. Sen ajatuksen kanssa on kiva leikitellä. - tomppa2006
gg-10 kirjoitti:
Joo mutta olen silloin ollut ihan tyynesti vaan. Ainakin korostamatta itseäni. Talossa talon tavalla ja vieraat ovat vain vieraita.
Ja televisio on hieno keksintö kaiken lisäksi. Tarjoaa kivaa viihdettä. Sen ajatuksen kanssa on kiva leikitellä....se TV on, olen samaa mieltä...
Mutta ehkä siitä kuitenkin on tullut sellainen itsestään selvyys, että mukamas sen pitää olla aina auki? Muistan lapsuudestani kuinka isäukko avasi aina aamulla radion ja se myös sitten oli koko päivän auki iltaan saakka, kunnes avattiin televisio. Melusaastetta!
- Rattus sp.
Tapailen ystäviä muualla kuin kotona. Jokainen meistä saa olla aivan tarpeeksi kotonansa, joten mukavampi on lähteä lenkille, keilaamaan tai kuten tänään yritin houkutella mukaan huutokauppaan :).
Toisaalta ystävien kanssa voisi tietysti katsoa kaikkia kiinnostavan elokuvan. Toisaalta televisiosta tuleva ohjelma ei ole sen tasoista, että se kiinnostaisi enemmän kuin kiinnostava ohjelma.- Rattus sp.
Siis kunnollinen keskustelu on kiinnostavampaa kuin tv-ohjelma. Ilman nikkiä ei pääse korjaamaan, mutta nikillinen aika on ohi. Samoin kuin ylimääräinen aika..
- tomppa2006
Rattus sp. kirjoitti:
Siis kunnollinen keskustelu on kiinnostavampaa kuin tv-ohjelma. Ilman nikkiä ei pääse korjaamaan, mutta nikillinen aika on ohi. Samoin kuin ylimääräinen aika..
...ja mainitsemasi elokuvan katselu on ihan ok...
Nuorempana olen vienyt mennessä kyläpaikkaan popcornit ja viiniputelit ja on ollut varsin mukava meininki. Vielä mukavammaksi katselu tuli videoaikakauden myötä, kun pystyi pitämään välillä pausseja. - Rattus sp.
tomppa2006 kirjoitti:
...ja mainitsemasi elokuvan katselu on ihan ok...
Nuorempana olen vienyt mennessä kyläpaikkaan popcornit ja viiniputelit ja on ollut varsin mukava meininki. Vielä mukavammaksi katselu tuli videoaikakauden myötä, kun pystyi pitämään välillä pausseja.Popcornit saivat aivonystyräni liikkeelle. Mitenkähän esim. popcornit, salaattiainekset, banaani, hunaja ja hyvin paistettu pihvi sopisivat yhteen? Tuli vain mieleeni.. Popcornin suolaisuus, hunajan makeus jne.. Vaikuttaa siltä, että olen liiaksikin miettinyt ruuanlaittoa :).
Hyvää alkavaa viikkoa! Oli tarkoitus olla viiden päivän vapaalla, mutta työpaikalta soitettiin ja en voi vastustaa rahan kutsua :). Sanokoot muut mitä tahansa, mutta raha rauhoittaa.. ja antaa mahdollisuuksia tulevaisuuden järjestämiseen.. - tomppa2006
Rattus sp. kirjoitti:
Popcornit saivat aivonystyräni liikkeelle. Mitenkähän esim. popcornit, salaattiainekset, banaani, hunaja ja hyvin paistettu pihvi sopisivat yhteen? Tuli vain mieleeni.. Popcornin suolaisuus, hunajan makeus jne.. Vaikuttaa siltä, että olen liiaksikin miettinyt ruuanlaittoa :).
Hyvää alkavaa viikkoa! Oli tarkoitus olla viiden päivän vapaalla, mutta työpaikalta soitettiin ja en voi vastustaa rahan kutsua :). Sanokoot muut mitä tahansa, mutta raha rauhoittaa.. ja antaa mahdollisuuksia tulevaisuuden järjestämiseen.....ruokavinkin laitoit viestiisi...
Kylävieraille kun useimmiten tarjotaan tiikerikakkua, pippareita tai jäätelöä. Mainitsemasi yhdistelmä voisi olla piristävä yllätys, herättäisi ainakin keskustelua, heh.
Money talks! Harvoin tulee kieltäydyttyä, jos on mahdollisuus lisätienisteihin. Talvinen aurinkolomamatka suunnitteilla täälläpäin ja viikko on alkanut mitä mainioimmin. - Rattus sp.
tomppa2006 kirjoitti:
...ruokavinkin laitoit viestiisi...
Kylävieraille kun useimmiten tarjotaan tiikerikakkua, pippareita tai jäätelöä. Mainitsemasi yhdistelmä voisi olla piristävä yllätys, herättäisi ainakin keskustelua, heh.
Money talks! Harvoin tulee kieltäydyttyä, jos on mahdollisuus lisätienisteihin. Talvinen aurinkolomamatka suunnitteilla täälläpäin ja viikko on alkanut mitä mainioimmin.Pipareita ja jäätelöä. Oletko ajatellut tarjota jäätelöannoksina, jossa on seassa muruina pipareita tai muita keksejä sekä hedelmiä? Tiikerikakusta en keksinyt vastaavaa :). Monesti eri aineisten yhdisteleminen tuottaa maittavia tuloksia..
Onneksi valitsin uuden alan, jolla on aivan selvästi pulaa henkilökunnasta. Eli seuraavat vuodet on tarkoitus tehdä ylitöitä reippaanlaisesti. Toisaalta ei se ole muusta poissa, jos pitää huolta riittävästä levosta, terveellisestä ruuasta ja kuntoilusta. - tomppa2006
Rattus sp. kirjoitti:
Pipareita ja jäätelöä. Oletko ajatellut tarjota jäätelöannoksina, jossa on seassa muruina pipareita tai muita keksejä sekä hedelmiä? Tiikerikakusta en keksinyt vastaavaa :). Monesti eri aineisten yhdisteleminen tuottaa maittavia tuloksia..
Onneksi valitsin uuden alan, jolla on aivan selvästi pulaa henkilökunnasta. Eli seuraavat vuodet on tarkoitus tehdä ylitöitä reippaanlaisesti. Toisaalta ei se ole muusta poissa, jos pitää huolta riittävästä levosta, terveellisestä ruuasta ja kuntoilusta....noiden sekotusten kanssa, en silti katso karsaasti, jos joku muu haluaa makuelämyksiä...
Tuosta työnteosta olen omalla kohdallani huomannut viime vuosina tulleen itsestään selvyyden. Varsinkin näinä aikoina pitäisi arvostaa ja olla onnellinen siitä, mutta vuosikymmenet vaan jotenkin ehkä turruttaa. Terveydestä huolehdin kyllä, ehkä jonkun mielestä liikaakin, heh.
- Tilja
En ikävä kyllä saa tästä irti muuta kommentoitavaa. Tästä ei oikein helppoa ole keksiä muuta kuin, että avaan tai suljen telkkarin vieraiden ajaksi.
- tomppa2006
...hakenutkaan muuta kommentoitavaa kuin...
Mielipidettä asiaan, koska olen huomannut monissa perheissä sen telkkarin huutavan vieressä koko kylässä vierailun ajan.
- Matti Näsä....
Onhan tuosta jo tosin aikaa. Asuttiin ulkomailla, hardship-maassa. Kamu täytti kolkyt, kutsui kylään.
Ajettiin raskaan työviikon päälle 900 kilometria synttäreille, lahjakin oli jne.
Noh, alkuilta katseltiin Kummelivideoita, porukat sitten baariin. Me ei jaksettu lähteä, laitettiin lattialle nukkumaan.
Aamulla räjäytettiin auto käyntiin ja häivyttiin, aamuksi töihin. 900 kilometriä.
Jätin puoliakustisen kaksitoistakielisen kaverin autoa vasten nojaamaan. Minne lie työntänyt, ei oikein kiinnosta.
V******* aivan valtavasti. Viikonloppu pilalla, rahaakin paloi lahjoihin ja pensoihin. Lepoa, sitä olisi tarvinnut ja mielenvirkeyttä- not.
Tyyppi täytti taannoin 40. Pyysi synttäreille. Kerroin etten oikein pidä Kummelista. Suuttui aivan sikana.
Kostoksi olen pyytänyt tyypin viisikymppisilleni. Lupasi tulla. En muistanut mainita siitä, että paikalla pieni rock-festari, missä tyyppi saa soittaa bassoa ja laulaa koko illan.
Tämäkin tarina on tosi.
=DW=- tomppa2006
...kirjoittamasi tilanteen...
Olet suunnitellut viettäväsi viihtyisää synttäri-iltaa hyvässä seurassa. Olet odottanut keskusteluja, muisteluja ja kitaransoittoa vanhojen kaverusten kesken. Juhlapaikan ohjelma hoidetaan helpoimmalla tavalla - Kummelivideoilla. Ja sen jälkeen tuikitavallinen baari-ilta. Masentavaa!
Tarinan loppuosaa nauroin kippurassa. Kirjoitat hyvin elävästi suunnitelmastasi. Se on hyvä suunnitelma, oikein hyvä kosto.
..runsaasti yli 20 v.. Oltiin pienimuotoisilla
40 vuotispäivillä iltaa istumassa. Tarjoilut oli
mahtavat, ja muutenkin kaikki ok :)
Mutta telkku oli päällä, jos oikein muistan, koko illan. Koolla oli sukulaisia, ja läheisiä ystäviä & kumppaneitaan.
Keskenään toiset jupisivat, ois nyt edes musaa;
oiskohan ollut loukkaus kysyä suoraan ?)- tomppa2006
...tuo ja luo sen oikean juhlatunnelman...
Vaikea silti mennä sitä varsinaisesti pyytämään, eikä myöskään oikein kehtaa sanoa, että sulkekaa nyt tuo helkutin televisio. Isäntäväen pitäisi pystyä arvioimaan se tilaisuutta järjestäessään.
Eikä se musiikki saa viedä kaikkea huomiota, vaan sopivalla äänenvoimakkuudella pitää olla. Ei sillä tasolla, millä nuoriso soittaa nykyään autoissaan jumps jumps musaa, heh. - Ninas
tomppa2006 kirjoitti:
...tuo ja luo sen oikean juhlatunnelman...
Vaikea silti mennä sitä varsinaisesti pyytämään, eikä myöskään oikein kehtaa sanoa, että sulkekaa nyt tuo helkutin televisio. Isäntäväen pitäisi pystyä arvioimaan se tilaisuutta järjestäessään.
Eikä se musiikki saa viedä kaikkea huomiota, vaan sopivalla äänenvoimakkuudella pitää olla. Ei sillä tasolla, millä nuoriso soittaa nykyään autoissaan jumps jumps musaa, heh.olin silloin kaverin kumppani.. mutta voisin
kuvitella, että veli/serkku esim. vois vihjaista, mitä porukat haluaa.. ainakin pienten boolien jälkeen :) - tomppa2006
Ninas kirjoitti:
olin silloin kaverin kumppani.. mutta voisin
kuvitella, että veli/serkku esim. vois vihjaista, mitä porukat haluaa.. ainakin pienten boolien jälkeen :)...ainakin itse pystyn parhaiten huomauttamaan...
Sisarilleni sanon aivan suoraan, jos en ole kylävierailulla tyytyväinen johonkin. He tuntevat minut ja hymyilen, pieni virne suupielessään kommentoivat veljensä ajatusmaailmaa.
- Märk
Olet periaatteessa aivan oikeassa. Miksi yleensä järjestää kyläilyjä, jos sohvalla istutaan vain tuijottamassa teeveetä? Olen katsonut yhden jakson Salatut elämät -sarjasta, ja se tapahtui juuri tuollaisen vierailun yhteydessä. Vieraat ovat jonkinlaisia salkkari-faneja, ja heidän isäntänään urakoin sitten tuon tuskastuttavan puolituntisen.
Mutta telkkarin varaan voisi tietysti järjestää teemavierailun. "Kun viimeksi katsottiin futismatsi teillä, niin ehkä nyt formulat meillä? Tehdään voileivät ja korkataan kaljat, niin menee iltapäivä mukavasti!" Tällaisessa tilanteessa pelin henki on kaikille selvä, eikä telkkari ole vain tylsistyttävä töllötin, joka estää todellisen keskustelun.- tomppa2006
...täältä tullaan futismatsin pariin...
Urheiluhan on asia erikseen ja täysin hyväksyttävää yhteisellä sopimuksella. Naiset sopii myös mukaan aivan mainiosti.
Mutta puuduttavat jatkosarjat tai uutiset tai tositeeveet tai tietokilpailut. Thanks but no thanks!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221