Hebrealaiskirjeessä sanotaan:
6:4. "Sillä se on mahdotoin, että ne, jotka kerran valaistus ovat, ja sitä taivaallista lahjaa maistaneet, ja ovat Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet,
5. Ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa, ja tulevaisen maailman voimaa,
6. Jos he lankeevat pois, että he vasta-uudesta parannukseen uudistettaisiin, jotka toistamiseen itsellensä Jumalan Pojan ristiinnaulitsevat ja pilkkana pitävät".
Weha: "Tässä puhutaan, että evankeliumia voi maistaa. Jeesus sanoo:
Joh.6:35. "Jesus sanoi heille: minä olen elämän leipä: joka tulee minun tyköni, ei hän suinkaan isoo, ja joka uskoo minun päälleni, ei hän koskaan janoo".
Weha: "Raamattu opettaa, että Jumalan lapsi omistaa pelastuksen ja Jeesuksen nimessä ja veressä on kaikki synnit anteeksi, kun on nyt uskomassa ja halu uskoa". Uskomisen asia on myös henkilökohtainen asia, eikä juuri tätä asiaa, voi muut arvostella".
Pyhän Hengen pilkka, on taas sitä, että on pilkannut armon Henkeä, eikä välitä armosta. Sitten on opetettu, että taas jos kantaa huolta synnistä ja murehtii, niin ei ole syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan. Näin seuroissa hiljan opetettiin.
Maistamisesta
3
280
Vastaukset
- älä pilaa
Tämä raamatunpaikka puhuu uskossa heilumisesta, kuten sinä valitettavasti teet. Ei niin, että uskoa voi ikäänkuin kokeilla, tai sitten luopua siitä vähäksi aikaa jonkin lihalle mieluisen asian tähden, ja ajatella että teenpä parannuksen taas sitten uudestaan. Se ei ole samaa kuin uskossa lankeaminen ja jälleen nouseminen, sitä tapahtuu kristitylle jatkuvasti.
Uskomisen asia on todella henkilökohtainen eikä sitä muut voi arvostella, siinä sinä olet oikeassa.Vain Jumala näkee sydämeen ja tietää, kuka uskoo Hänen päällensä,ei kukaan ihminen. Siksipä meidän kenenkään ei tule asettaa toistemme uskoa kyseenalaiseksi.
Pyhän Hengen pilkka on niin suuri ja laaja asia,ettei sitä voi parilla rivillä kuitata.luopumisesta: 6. "mutta luopuneet uskostaan". kohta sanoo selvästi.
...ja nyt sitten mollaat minua? ja että pilaan Raamatun kohdan?
Pyhän Hengen pilkka on toki tärkeä asia sekin, mutta voidaan lyhyestikkin kertoa, kuten pyhä apostoli tässä tekeekin.
1.kor.10:12. "Sentähden joka luulee seisovansa, katsokaan, ettei hän lankee".
- sinua, matti-
nykäsälyllä varustettua hyypiötä riivaa? Tehtailet aloituksia. Kuvittelet olevasi apostoli. Ei jokaisella uskovaisella ole kykyä eikä edes valtuuksia apostoloida. Kuivatat itsesi, nolaat uskovaiset, olet pelle. Pysy vain pois palstoilta ja usko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.881296Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111125Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120- 77949
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942