Hommasin Skiket,mut vielä sauvat puuttuu..
Eli kokemuksia sauvoista ja pituuksista kaipaisin.
Pituus suositushan on sama kuin luisteluhiihtoon suositeltu mitta.Vähän "ylipitkillä" oon hiihtänyt talvella.Eikö tarvii olla pitempi sauva vaikka skiken päällä ollaan ylempänä kuin suksen päällä.
Rullaluistelussahan kait sauvat ovat pitempiä kuin hiihdossa.Mitkähän merkit/mallit vois olla suositeltavia asfaltille? Ja halvatkin sais vielä olla!...Vai kannattaako ees alle 100€ hintasta harkita?
Skikeilysauvat
5
7287
Vastaukset
- Hemmo
Jos talvisauvasi ovat mielestäsi hyvät, niin osta pelkät asfaltille tarkoitetut kovametallikärjillä olevat "sommat" ja vaihda ne talvisauvoihin. Lisäksi tarvit sompaliimaa.
Hintaa tulee vain 10...20 €.
Somman irroitus:
Kuumaa vettä , sauvan sompa siihen , hanska käteen ja nykäise sompa irti.
Somman kiinnitys:
Kuumenna sompaliima, kasta sauvan kärki liimassa, paina sompa sauvaan esim. lattiaa vasten (tarkista somman asento ennen liimausta).
Ja kun lunta tulee, vaihdat talvisommat takaisin samallatavalla. - mad-1
Semmoset löysin kun ensin aikani kyselin kans täällä neuvoja. Siinä on 40% hiilikuitua niin ei iske käsille niin kovaa asfaltilla kuin nää 100%:t. Mulla ei oo skikejä että ne on vain rullasuksikäytös, mutta pituus on sama ainaki mulla kuin luistelusauvoissaki. Se sauvan pituus on vähä siitäki kiinni että mihin oot itte tottunu... jotkut kun työntää tasuria tosi pitkillä sauvoilla.
Niin.... Häijään urheiluliikkeestä ostin ne ja tarjoushinta 49€... ostin kaks viimeistä paria jotka silloin oli sopivaa pituutta jäljellä, joten sain viä vähä siitäki tingittyä. Ja lähettivät samaan hintaan viä asfalttipiikitki jälkikäteen postis ku niillä ei silloin ollu niitä siä.- mie vaan
Ostin viime talvena Kolströmiltä One Wayn Strom(tai jotain sinne päin)100% hiilikuitusauvat joissa oli onnettoman pienet sommat.Yritettiin ko. liikkeessä vaihtaa sompia suuremmiksi muttta ei niin paljon uskallettu kuumentaa kuumailmapuhaltimella, että ois saatu sompaa irti...Sen verran arvokkaat kepit kysymyksessä.Onko muissa sauvoissa sommat eri aineilla kiinni vai mistä lie johtunut.Ihmettelivät kovasti liikkeesäkin sompien tiukkuutta.Pitääkö somman irrotuksessa veden olla kiehuvaa vai riittääkö hanakuuma vesi jos vielä kokeilis?Olisko tuo 40% hiilikuitua sauvassa sopivin määrä asfaltille
- mad-1
mie vaan kirjoitti:
Ostin viime talvena Kolströmiltä One Wayn Strom(tai jotain sinne päin)100% hiilikuitusauvat joissa oli onnettoman pienet sommat.Yritettiin ko. liikkeessä vaihtaa sompia suuremmiksi muttta ei niin paljon uskallettu kuumentaa kuumailmapuhaltimella, että ois saatu sompaa irti...Sen verran arvokkaat kepit kysymyksessä.Onko muissa sauvoissa sommat eri aineilla kiinni vai mistä lie johtunut.Ihmettelivät kovasti liikkeesäkin sompien tiukkuutta.Pitääkö somman irrotuksessa veden olla kiehuvaa vai riittääkö hanakuuma vesi jos vielä kokeilis?Olisko tuo 40% hiilikuitua sauvassa sopivin määrä asfaltille
Muistaakseni oli kyllä aika lujassa sommat. En ny aivan varmasti muista uitinko niitä kuumas vedes vai lämmittelinkö vaimon hiustenkuivaajalla, mutta tosissaan sai vääntää. Ja sitte napsahti irti kun vain ei antanu periksi. Hanakuumalla oon muuten aina liotellu kun vedellä oon lämmittäny. Että silleen.
40% hiilikuitua pitäs kai olla aika hyvä määrä asfalttisauvalle... siä oli uudempaa versioo jossa oli vain 20%, mutta siäki kyllä sanottiin 940:ä paremmaksi sauvaksi. Ja itse sain kokeneemmilta neuvoja kun samaa kyselin tuos joskus keväällä joten otin tietysti sen 940:n. - vedessä
mie vaan kirjoitti:
Pari kertaa olen jo kesän ja syksyn aikana sompaa vaihtanut. Sauva sompa edellä kiehuvaan veteen, 1-2 minuuttia siinä, niin lähtee helposti nykäisemällä irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161