Kuulemisesta

Raamattu puhuu paljon lampaista. Lammashan on laumaeläin. Jeesus sanoo omista lampaistaan, eli hänen omistaan:

Joh.10:4. "Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä".

Weha: Lampaalla on myös henkien erottamisen lahja ja näin lammas kuuntelee tarkasti korvillaan onko ääni Vapahtajan. Muiden ääntä hänen omansa ei kuule, vaan pekenevat niitä. Jos ei ole väliä miten opetetaan ja puhutaan, ei ole Kristuksen lammas.

16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

Weha: Niinpä tänne yhteen laumaan saatetaan kaikki ja täällä saavat kuulla Vapahtajan äänen, kaitsijoiden suulla, niin juutalaiset, kuin muutkin kansat.

18

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl-foorumilainen myös

      Mikä on tämä ihmeellinen saarnakampanja taas, jonka olet aloittanut?

      Kummastuttaa suuresti. Ja varsinkin se, miten töykeästi suhtaudut monien täällä kirjoittavien kommentteihin.

      Mitä Taavetti ja OM ynnä JaniS ovat mieltä tästä jälleen alkaneesta invaasiostasi ja paatoksellisesta julistuksen suoltamisestasi, joka ei kyllä istu siihen, miten uskovaisia on neuvottu nöyryydellä ja pelolla puhelemaan uskomisen asioista.

      Jotenkin maistuu tympeältä toimintasi, Weha.

      • Tuota, eipä tästä harmia ole. Heti itketään kun vähän vastaa täällä palstalla törkeyksiin...


    • sinut hyväksyttiin

      takaisian vl:n porukkaan, kirjoitella ahkerasti
      nettiin?
      Sekö takaa paikkasi "pyhien joukossa"?
      Eikö sinulla ole parempaa paikkaa purkaa saarna-tautiasi?

      • Palstalla haukutaan ja parjataan VL:iä, ja sitten kun kerron asioita Raamatusta, itketään.


    • white lamb

      on puhujatauti ja pätemisentarve. Suhtaudut asiallisiinkin vastaväitteisiin ja mielipiteisiin aggressiivisesti. Ei riitä, että kiivailee "totuuden" puolesta; täytyy olla myös oikea, rakkaudellinen henki. Sitä sinulla ei ole.

      Muista, että sävyisyys mainitaan yhtenä Hengen hedelmistä.Sen puuttuminen on yleistä vl-piireissä, olen huomannut.

      • on silkka VL:ien parjaus paikka. Olen toki siitä pahoillani, jos on asiallisia viestejä. Mutta empä ole niitä huomannut ei V:älliltä.

        Uskovaiset nimittäin altapäin kantaa, jos on vikaan mennyt. Sinun viestisi ei ole ensinkään sellainen...


    • wanhawaimo

      Siinä olet oikeassa weha, että lammasten tulee kuulla Paimenen ääntä ja he kuulevat sen tarkkaan. Heillä on hengen erottamisen lahja.

      Niinpä ne, jotka huomaavat, että ääni ei olekaan Paimenen ääni, kavahtavat ja jättävät sen paimenen, joka on väärä paimen. Sellainen Hyvän Paimenen ääni ei enää kuulu vl-liikkeestä. Niinpä minäkään en Hengen erottamisen lahjan perusteella sitä enää kuuntele. Sieltä ei kuulu rakkauden ja sävyisyyden sekä ilon äänet.

      Hoitokokousvuosina vl-liikkeessä riehuivat lammasten vaatteeseen puetut sudet, jotka "eivät laumaa säästä". Eikä ne sudet ole sieltä vieläkään kaikonneet.

      Ja siihen suureen lammashuoneeseen joka on maapallon laajuinen uskovaisten seurakunta, kootaan kaikki uskovaiset, myös vl-liikkeeseen kuuluvat todelliset uskovaiset. Heitäkin vielä joitakin on:)

      • muualla kuullut tätä opetusta, mitä Raamattu opettaa.

        1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.


      • wanhawaimo
        weha kirjoitti:

        muualla kuullut tätä opetusta, mitä Raamattu opettaa.

        1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

        Et ole kai tarpeeksi etsinyt.

        Suosittelen etsimään, sillä sen palkkapaimenen joukoissa joutuu harhaan.

        "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan".


    • pitkään seurannut

      Elämälläsi Weha olet osoittanut niin huonoja hedelmiä, ettei sinun kannattaisi paasata suurella suulla täällä sellaisille uskovaisille, jotka ovat elämänsä siveästi ja nöyrästi eläneet.

      Eikö sinua edes hävetä naissekoilusi ja muut kyseenalaiset vaiheesi vl-opetusten haukkumisineen? Olisiko parempi antaa suunvuoro välillä niillekin, jotka myös elävät niin kuin opettavat? Olet vihoviimeinen ihminen toisia ojentamaan.

      • Kun tuo saarnatauti

        ei lähde hänestä niin kovin helpolla!

        Minkäs teet!


      • mattinykäsälyllä
        Kun tuo saarnatauti kirjoitti:

        ei lähde hänestä niin kovin helpolla!

        Minkäs teet!

        varustettu pelle, joka ei ymmärrä, ettei hänellä ole lahjoja ja valtuutusta saarnata. Koko usko on hänellä suorittamista.


      • saanut

        syntinsä anteeksi.
        Matt. 18:
        "21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."

        Room. 14:3
        J"oka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa."
        Room. 14:13
        "Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. "


      • tuo saarnatautikin ole
        saanut kirjoitti:

        syntinsä anteeksi.
        Matt. 18:
        "21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."

        Room. 14:3
        J"oka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa."
        Room. 14:13
        "Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. "

        synti?
        Sehän on itsensä korottamista ja ylpeyttä.

        Siitä pitää tehdä parannus!


      • syntini anteeksi suuret, koko velkani maksettu, ole kiitetty Herrani Jeesus, ole kiitetty kiitetty-

        Raamattua oon vain kirjoitellu ja heti loukkaannutaan.

        Täällä saa kyllä törkeyksiä ladella VL:iä kohtaa, mutta heti loukkaannutaan, kun Raamattua ottaa...


      • nyt loukkaantuu????
        weha kirjoitti:

        syntini anteeksi suuret, koko velkani maksettu, ole kiitetty Herrani Jeesus, ole kiitetty kiitetty-

        Raamattua oon vain kirjoitellu ja heti loukkaannutaan.

        Täällä saa kyllä törkeyksiä ladella VL:iä kohtaa, mutta heti loukkaannutaan, kun Raamattua ottaa...

        Jos sinun syntisi, Weha, ovat anteeksi annetut,
        niin miksi se ei näy elämässäsi?

        Ole samanlainen, kuin se palvelija, joka oli saanut pienet rikkeet anteeksi ja oli heti toisten kur-
        kussa kiinni! Matt 18:23-30


      • nyt loukkaantuu???? kirjoitti:

        Jos sinun syntisi, Weha, ovat anteeksi annetut,
        niin miksi se ei näy elämässäsi?

        Ole samanlainen, kuin se palvelija, joka oli saanut pienet rikkeet anteeksi ja oli heti toisten kur-
        kussa kiinni! Matt 18:23-30

        Raamatun sanaan, niin ootte vääriä....


      • loukkaantuu
        weha kirjoitti:

        Raamatun sanaan, niin ootte vääriä....

        Raamatun sanaan, mutta sinun yksisilmäisiin tul-
        kintoihin saattaa joku loukkaantua.
        Mutta, eihän se ole loukkaantumista, jos me yritämme
        ohjata sinua harhaan mennyttä oikeaan.
        Kehoittaahan Sanakin meitä:
        "Joka palauttaa eksyneen takaisin oikealle tielle,
        on pelastanut hänen sielunsa kuolemalta"

        Tuollainen hengellinen ylpeys, kuin mitä sinulla
        on, estää sinua näkemästä tilaasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3321
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1808
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe