Tuulimuna ja...

... raskausoireet

Millaisia raskausoireita teillä on ollut vaikka raskaus olisikin paljastunut sitten tuulimunaksi?

Mulla oli tuulimuna, joka päättyi itsekseen kuudennella raskausviikolla. Mitään muita oireita ei ollut kuin että rinnat arat.

Nyt on uusi raskaus meneillään (7. raskausviikko) ja tuulimunakokemuksen takia tietysti pelkään ja jännitän pahinta tälläkin kertaa. Nyt vain on tuota oireilua paljon enemmän, väsymystä, etovaa oloa jne. Mutta kannattaako siitä vetää mitään johtopäätöksiä..?

Varhaisultra reilun viikon kuluttua, tää odottaminen on todella piinaavaa...

10

5524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4/8

Kyllä se lupaavaa on, että oireet ovat vahvemmat. Minulla 8 raskaudesta yksi on ollut tuulimuna, joka keskeytettiin viikolla 12. Ja se tuulimunaraskaus on ollut ainut raskaus jonka aikana en voinut pahoin. Toisaalta raskauksissa, joissa sikiö on todistetusti löytynyt, ei ole voinut oireiden määrän perusteella ennustaa, tuleeko keskenmeno vai ei.

• pelottaa

=( laskin juuri jostain netin sivuilta että olisin 8vk ja ns raskaus oireita ei ole muita kuin rinnat vähän herkät ja joskus yököttää, mutta ei okseta.

Masua pääsen näyttämään vasta ensi viikolla ja pelottaa tosi paljon että siellä on vaan tyhjä pussi.
        Miten ihmeessä kestän tämän puolitoista viikkoa...

• Mir69
        pelottaa kirjoitti:

=( laskin juuri jostain netin sivuilta että olisin 8vk ja ns raskaus oireita ei ole muita kuin rinnat vähän herkät ja joskus yököttää, mutta ei okseta.

Masua pääsen näyttämään vasta ensi viikolla ja pelottaa tosi paljon että siellä on vaan tyhjä pussi.
        Miten ihmeessä kestän tämän puolitoista viikkoa...

... tuo odottaminen meinaan -kokemuksesta tiedän. Mulla oli ensin tuulimuna, sitten keskenmeno, mutta nyt ollaan onnelisia, kohta 10 kk tyllerön vanhempia. Joka kerralla oli samanlaiset selvät, joskin aika vaimeat raskausoireet (ei esim. selvää pahoinvointia millään kerralla, jonkinasteista kuvotusta vaan), eli niistä ei valitettavasti voi absoluuttisesti mitään päätellä -suuntaan tai toiseen. Kolmannella kerralla asennoiduin jo ottamaan huonot uutiset vastaan, mutta sielläpä sykkikin maailman suloisin pieni sydän!

Eli en voi muuta neuvoa, kuin että järjestä itsellesi paljon tekemistä (teatteria, konsertteja, kyläilyjä tms.) tämän piinaviikon ajaksi, että saat edes hetkeksi ajatukset muualle ja aika kuluu nopeammin.

Paljon onnea täältäkin päin, ja itellä sormet ja varpaat ristiin neuvolakäynnillä! Ja jos ei tällä kerralla onnista, niin uutta putkeen vaan!

• Mir69
        Mir69 kirjoitti:

... tuo odottaminen meinaan -kokemuksesta tiedän. Mulla oli ensin tuulimuna, sitten keskenmeno, mutta nyt ollaan onnelisia, kohta 10 kk tyllerön vanhempia. Joka kerralla oli samanlaiset selvät, joskin aika vaimeat raskausoireet (ei esim. selvää pahoinvointia millään kerralla, jonkinasteista kuvotusta vaan), eli niistä ei valitettavasti voi absoluuttisesti mitään päätellä -suuntaan tai toiseen. Kolmannella kerralla asennoiduin jo ottamaan huonot uutiset vastaan, mutta sielläpä sykkikin maailman suloisin pieni sydän!

Eli en voi muuta neuvoa, kuin että järjestä itsellesi paljon tekemistä (teatteria, konsertteja, kyläilyjä tms.) tämän piinaviikon ajaksi, että saat edes hetkeksi ajatukset muualle ja aika kuluu nopeammin.

Paljon onnea täältäkin päin, ja itellä sormet ja varpaat ristiin neuvolakäynnillä! Ja jos ei tällä kerralla onnista, niin uutta putkeen vaan!

Täsmennän vielä, että myös tuon onnistuneen (ja tuloksellisen) raskauden oireet olivat yhtä vaimeat ja muutenkin ihan samanlaiset, kuin noissa epäonnisissa. Eli tarkoitus oli rohkaista toivomaan parasta!

• tuulimunallinen

Itselläni todettiin tuulimunaraskaus (11 6)
      lokakuussa 06 ja oireina minulla oli
      ainoastaan arat rinnat ja päätä särki.

Tulin uudelleen raskaaksi
      syyskuussa 07 ja oireet olivat heti selkeämmät.
      Väsytti ja etoi, oli menkkamaisia kipuja.
      Oireet vahvistuivat viikko viikolta enemmän
      Alussa oli verenvuotoakin ihan kirkasta verta
      muutaman päivän aina. (rv 4,5,6)
      ja olin varma,että taas kyseessä on tuulimuna.

Mutta ultrassa rv 8 2 kellui elävä
      pieni sikiö :)
      Ja nyt tuo pieni kelluja on jo 4kk vanha poika :)

Sanotaan, että oireista ei pysty
      päätellä onko raskaus normaali vai tuulimuna yms.
      Mutta itse uskon, että normaali raskaus
      oireilee vahvemmin.
      En tietenkään mene vannomaan.

Tsemppiä sinne ja toivotaan,
      että masussasi kasvaisi terve vauva :)

• pelottaa

vaihdettua ajan jo heit huomiseksi. Yksi yö kestettävä enää..

Toivottavasti saan edes vähän unta tänä yönä =D

• pelottaa
        pelottaa kirjoitti:

vaihdettua ajan jo heit huomiseksi. Yksi yö kestettävä enää..

Toivottavasti saan edes vähän unta tänä yönä =D

menin perjantaina varhaisultraan, sain vähän maksaa mutta oli se sen arvoista.

Pieni ihmisen alku siellä näkyi ja kaikki kunnossa. Iso kivi vierähti pois sydämeltäni =)

• h.h.
        pelottaa kirjoitti:

Pieni ihmisen alku siellä näkyi ja kaikki kunnossa. Iso kivi vierähti pois sydämeltäni =)

kovasti jo odotinkin kuulumisiasi; ihanaa, että kaikki on hyvin! Hyvää jatkoa teille!

• alkuper. kirjoittelija
        pelottaa kirjoitti:

Hienoa että sulla asiat hyvin!

Mulla ultra huomenna aamulla. Nyt tuntuu siltä että oli tulos mikä oli, kunhan pääsee tästä epätietoisuudesta...

• minä vain
        pelottaa kirjoitti:

Onnea ja kaikkea hyvää tulevalle odotukselle!

Raskausoireiden määrästä tai laadusta ei voi päätellä onko kohdussa tuulimuna vai elävä sikiö. Tuulimunaraskaudessahan keho tuottaa raskaushormonia samalla lailla kuin "oikeassa" odotuksessakin. Näistä johtuu siis myös raskausoireet, kuvotus, väsymys jne jne.

Mä kysyin kätilöltä, että oisinko voinut tunnistaa oman tuulimunani jostain ennen ultraa. Kätilö vakuutteli, ettei sitä itse voi tietää. Ennen kun oli vain yksi ultraääni raskauden puolivälissä, naiset saivat vasta silloin tietää, ettei vauvaa olekaan tulossa. Keho on vaan käyttäytynyt niinkuin olisi ollut raskaana. (Istukka suurentunut, kohtu täyttynyt lapsivedellä jne)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe