Pieksämäen haka

Teltassa ei tarkene

Pieksämäen hakan toimitusjohtaja itkeskeli lehden palstalla, että kumpa se ideaparkki tulisi, että hakan REMONTOITUIHIN asuntoihin saataisiin asukkaita! Ihme ja kumma, tiedän useammankin henkilön, jotka kuukausia asuntoa hakalta jonotettuaan ovat yhäkin jonossa ilman minkäänlaista yhteydenottoa saati sitten asuntoa. Itsekin olen jonottanut kesäkuusta asti, ja ehkä marraskuussa voisi kämppä löytyä tai sitten ei - voihan se mennä tammikuuhun tai sitten ensikesään, kun tuntuu tuolla pärstäkertoimella olevan suuri merkitys.

147

10218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas1234

      Mitä sitten jos pärstäkertoimella on väliä? Sitä paitsi mä sain ainakin kämpän ehkä noin kahdessa viikossa ilman, että kukaan näki minun pärstää. Laitoin vaan paperille tiedot, joten tuskin pärstäkerroin ratkaisi.

    • kesästä

      asti odoteltu asuntoa, asutaan hakalla nytkin mutta isompi haussa koska saamme perheenlisäystä pian. vietiin hakemukset ja kysyttiin ollaanko valmiita muuttamaan vaikka samantien, kyllä mutta asuntoa ei vain ole kuulunut. käytiin kysymässä kuukausi hakemuksien viennin jälkeen asuntoa ja isännöitsijä etsi hakemuksemme ja sanoi että kappas teille onkin tulossa perheenlisäystä ja laitetaan hakemus tänne kiireellisiin ja tästäkin on muutama kuukausi mennyt eikä mitään ole kuulunut!!

    • _-_-

      olen samaa mieltä, tuntuu pärstäkertoimella olevan merkitystä. Itse haluaisin vaihtaa hieman isompaan kämppään ja hakalta vaan sanotaan että ei ole YHTÄÄN vapaata asuntoa pieksämäellä vaikka saatana joka puolella on tyhjiä asuntoja. Isännöitsijä sanoi, että voin soitellu heillepäin ja kysellä olisiko vapaita asuntoja, noh näin olen tehnyt muutaman kerran ja tullut niin hapanta tekstiä puhelimen toisesta päästä ja eivät antaneet käydä katsomassa asuntoja vaikka ne olivat tyhjillään. Ihme toimintaa, en voi muuta sanoa. Täytyy yksityisiltä etsiä.

      • Vittuuntunut

        Minäkin olen halenut asuntoa elokuusta saakka, asutaan kun sillit suolassa tässä, on ahdasta kun persereiässä. Vaan ei se hakan isännöitsijää kiinnosta eihän sitä itse joudu kokemaan.Itsehän asuu isossa omakotitalossa tahinniemessä. Ei siellä pahemmin varmaan mietitytä miten toisilla menee. Asuntoa ollaan haettu ja tämä otettiin vaan väliaikaisesti ja uusi hakemus isommsta lähti heti vetämään. Vaan tässä sitä vielä ollaan eikä asuntoa kuulu!!!!!!!!!!!! olen niin vittuuntunut hakaan kun olla ja voi. On se kumma ettei niitä asuntoja vapaudu ja eikä niitä anneta vaikka vapautuiskin.
        Saatana että sekin vituttaa kun tänne mätetään rivitaloja myyntiin ja vuokra asunnoista on pulaa! Ehkä tälläinen vuokralainenkin haluaisi asua tilavassa rivitalossa. Tää on niin perseestä!
        Eikö täällä saatana ole muita asunnon vuokraajia kuin tuo HAKA, kyllä sillä hyvin pyyhkii. Tuosta Pärstästä on puhunut muutkin, että kyllä siinä voi hitunen totta olla. Mutta en tujuu miten sellsinen voi vaikuttaa asunnon vuokraukseen. Tää on niin kuollut paikka ja se taitaa jo näkyä hakallakin.
        voisi lopettaa koko toiminnan!!!


      • Anonyymi
        Vittuuntunut kirjoitti:

        Minäkin olen halenut asuntoa elokuusta saakka, asutaan kun sillit suolassa tässä, on ahdasta kun persereiässä. Vaan ei se hakan isännöitsijää kiinnosta eihän sitä itse joudu kokemaan.Itsehän asuu isossa omakotitalossa tahinniemessä. Ei siellä pahemmin varmaan mietitytä miten toisilla menee. Asuntoa ollaan haettu ja tämä otettiin vaan väliaikaisesti ja uusi hakemus isommsta lähti heti vetämään. Vaan tässä sitä vielä ollaan eikä asuntoa kuulu!!!!!!!!!!!! olen niin vittuuntunut hakaan kun olla ja voi. On se kumma ettei niitä asuntoja vapaudu ja eikä niitä anneta vaikka vapautuiskin.
        Saatana että sekin vituttaa kun tänne mätetään rivitaloja myyntiin ja vuokra asunnoista on pulaa! Ehkä tälläinen vuokralainenkin haluaisi asua tilavassa rivitalossa. Tää on niin perseestä!
        Eikö täällä saatana ole muita asunnon vuokraajia kuin tuo HAKA, kyllä sillä hyvin pyyhkii. Tuosta Pärstästä on puhunut muutkin, että kyllä siinä voi hitunen totta olla. Mutta en tujuu miten sellsinen voi vaikuttaa asunnon vuokraukseen. Tää on niin kuollut paikka ja se taitaa jo näkyä hakallakin.
        voisi lopettaa koko toiminnan!!!

        Pieksämäki haka isännöinti. Nyt uusi Hallitus.
        Valittu 2021
        Ex isännöinti.
        Kultainen käden. Puristus
        Eläke.
        Oikeat syyt, tietää v2019-2020,aikana mm. Montola ruukintie 460 asunnot. Rivitalot
        Joita, asutettiin. Luotto häiriö. Ym. Alkoholin päivittäis käyttäjät ihmiset jotka ei enää, jaksaneet välittää.
        Tai tyytyivät kohtaloonsa
        Asunnot oli asumis kelvottomia . Home itiöt. Bakteerit, huobeilna, pyutteliset ilmastoinnit, rakenne vauriot. Puutteet. Mm erustys. Seinä vieret. Lvi. Rännit. Imetyskaivot, kaikki puutokset. Mitään ei tehty. Ja jos tehtiin. Tarkastus oli lähinnä. Että oli määrätty, huolto miehet. Katsomaan. Että onko ruohon leikkurissa bensaa, tai että löytyykö esim. Harava. Yhteiset tiloista.
        Terveys tarkastajan raportti, jota myös etelä Savon yli tarkastaja tuki. Kirjasi. Kävi mittaamassa pinraa mittaus. Ja toteamassa, yhdessä "parhaista" home loukoista, jossa vesi maistui oudolta. Seinät oli vihreää pilkkua täynnä pesutilat. Seinän vieret mädät. Ei eristystä.ei imetys kaivoja. Osasta puutui jopa rännin pätkiä. Välistä. Katto. Paikat. Näkyi siellä täällä. Niinku purikumi reikä kohtaan. Piipun vierustat homeessa. Ruostuneet. Sisä ilma epäterveellistä. Mittari lukemat. Kosteat tilat kwrtoi. Että putkisto. Ym. Home, bakteeri ym. Oli jo itänyt pitkään.
        Ja asunnot ei olleet asumus kelpoisia. Vaadittiin. Mm. Kosteuden tilojen korjata. Muovi matot revittävä. Seinä vierys kaivettava auki. Selvitettävä laajuus, ongelmien. Jotka terveys riski. Suuri sellainen.
        Ihmisten jatkuviin ilmoituksiin oli jo vuosia vastattu. Katsotaan tilannetta ja luvattu. Että asiaa tutkitaan. No ei oltu tutkittu.
        Kun tämä sitte, yritettiin ratkaista. Lähinnä ex isännöijä Haka. Ilmoituksilla. Ja pyydettiin suhtautumaan, vakavasti. Ihmisten terveys ja arsuminen noli näissä. Vaarallista. Näissä rivitaloissa. Siihrnnsuhtautuminrnnoli ylimielustö. Kun uhkattiin oikeus toimilla, sama meinki. Sanottiin että siitä vasn. Hakan lakimiehet hoitaa. Että ei teillä ole mitään mahdollisuuksia! Jopa lakipuokrn palkkasi Haka. Niin että lakiapua joutui hakemaan kauempaa. Ja raha. Sitä ei näillä tavan tallaajilla ollut
        Terveys raportin. Vaatimus jatkotutkimukset, korjaukset. Ym. Toimenpiteet. Mitään ei tapahtunut. Ex media työläinen. Otti yhteyttä. Valta medioihin. Asiaa ruvettiin tutkimaan. Etelä Savo. Ylitarkastaja. Vaati. Asuntojen tyhjäämistä. Korjauksien ja terveys haittojen takia. No monet hankki asunnon itse. Home itiöt ym. Huonekalut. Kaikki jäi . Puhdistus olisi jo maksanut
        Enemmän kuin tavarat.
        Julkisuus kuitenkin. Puri. Isännöijä Haka, lähti eläkkeelle. Ja kai siitä lähti laimin lyönnit mm. Kunto ym. Tarkastus. Lähinnä niiden puutos moni muukin.!! Asunnot tyhjättiin. Asumis kelvottomiksi todetut. Koko alue. Ja toivon mukaan, kaikki ihmiset sai paremman asunnon. Jossa voi elää. Sairastumista pelkäämättä.
        Tämä tappio alueen. Pakko asutus. Ihmiset joilla alkoholi ongelmat, ym. Luotto jne
        Tietoisesti tiedettiin puutteet, riskit. Silti rahaa lypsettiin. Niinkauan kun. Yksi rohkea kaveri taisteli, näiden ihmisten puolesta. Käyttäen mediaa rohkeasti. Tuli julkisuuteen
        Kertoi. Tästä asuttamis tavasta. Joka oli, aika yleistä toimintaa, entinen isännöijä. Tappio alueiden asuttaja, oli hakalle, suuri sankari.
        Mutta millä hinnalla!? Moniko sairastui. Moniko sairasti vuosia, allergisia, hengitys tie. Ym. Sairauksia. Bakteeri infektiot. Ym. nuha, Päänsärky jatkuva. Siitä kärsi jo lyhyt aikaiset vierailijat, eri perheiden. Näissä asunnoissa!!
        Mitään ei tehty. Katsottiin sormien läpi. Toimintaa kauan. Kunhan kate ja tappio alueet olisi vain, mahdollisimman pitkään. Asutettu.!! Raha.
        Mitä sai hmiset. Joiden terveydellä leikittiin. Olipa sitten laita puolen. Tai alkoholin käyttö. Lähtenyt käsistä. Tai ei. Silti täysin ala arvoista, vastuutonta.
        Haka isännöinti. Ex. Huom. Nii esim. Talon mies. Oli "palkattu" alueella asuva, 70v mummo. Teki lumityöt asunnot 6-10,haravoi

        Mitä?? Ihmetystä herätti myös kun pyydettiin rännien puhdistus ne putsattiin. Kaikista vuoden lehdet kaikki lika. Mutta niiltä jotka ei ollu ilmoitusta tehny... Täysin huolto puolen tehtäviin kuuluva tehtävä. Joka syksy. Kevät
        Lumityöt. . Hätä tie asunnot 1-5, tukossa. Ja koko touhu. Täysin... Tehtäviä. Huolto nolla!! Ei huollon vika. Isännöinti, päätti. Minimikulut tappioalue!
        No he tekivät mitä oli käsketty. Eli ei mitään.
        Tämä yhden ihmisen taistelu, valtakoneistoa vastaan. Sai kuitenkin asunnot näille ihmisille. Ja nämä home loukot purettiin tyhjättiin. Tai sitten ne seisotetaan kunnes tuuli kaataa ne! Mutta ainakin kaksi menehtyi. V. 2019-2021. Nämä on helppo sanoa. Että oli kyse vanhoista. Laita puolen kulkija. Kuoli viina, piste! Mikä oli osuus, vuosien asumisella homeloukku. Asunnoissa. Terveyteen. Moniko sai vuokrahyvitystä. Muutto kulut ym.. En ole kuulut että yksikään. Ja tämä yksi, joka kaikkipelasti tai ainakin sai heille uudet asunnot. Menetti kaiken.! Mutta ihmiset on tärkeitä! Ei raha, tavarat. Ja toivon, että uusi isännöinti Haka. Olisi oppinut jotain tästä!!X


      • Anonyymi
        Vittuuntunut kirjoitti:

        Minäkin olen halenut asuntoa elokuusta saakka, asutaan kun sillit suolassa tässä, on ahdasta kun persereiässä. Vaan ei se hakan isännöitsijää kiinnosta eihän sitä itse joudu kokemaan.Itsehän asuu isossa omakotitalossa tahinniemessä. Ei siellä pahemmin varmaan mietitytä miten toisilla menee. Asuntoa ollaan haettu ja tämä otettiin vaan väliaikaisesti ja uusi hakemus isommsta lähti heti vetämään. Vaan tässä sitä vielä ollaan eikä asuntoa kuulu!!!!!!!!!!!! olen niin vittuuntunut hakaan kun olla ja voi. On se kumma ettei niitä asuntoja vapaudu ja eikä niitä anneta vaikka vapautuiskin.
        Saatana että sekin vituttaa kun tänne mätetään rivitaloja myyntiin ja vuokra asunnoista on pulaa! Ehkä tälläinen vuokralainenkin haluaisi asua tilavassa rivitalossa. Tää on niin perseestä!
        Eikö täällä saatana ole muita asunnon vuokraajia kuin tuo HAKA, kyllä sillä hyvin pyyhkii. Tuosta Pärstästä on puhunut muutkin, että kyllä siinä voi hitunen totta olla. Mutta en tujuu miten sellsinen voi vaikuttaa asunnon vuokraukseen. Tää on niin kuollut paikka ja se taitaa jo näkyä hakallakin.
        voisi lopettaa koko toiminnan!!!

        Ennen oli VVO.


    • heiheihaka

      muutetaan pois hakalta, löydettiin muualta parempi asunto! todellakaan hakan asunnot ei oo hyviä, vuokrat vaan nousee vaikka mitään kunnostusta asunnoissa ei tehdä, luvattiin että asunto kunnostetaan ennenkun muutimme tänne, paskanmarjat, vähän oli jotain seinää maalattu vaikka ois ollu muuta kunnostettavaa! kylmää ja varmaan kosteusongelmiakin tässä asunnossa..

    • vuokralainen..

      asunnoissa ei hintatasoon nähden minusta mitään vikaa ja ollaan viihdytty kyllä. kunhan ei tarvitse olla kauheasti toimiston suuntaan tekemisissä. muutama vuosi sitten saatiin varoitus, joka oli osittain perusteltu, osittain ei. sen jälkeen ei ole ollut ongelmia ja sillonkin taisi olla vika enemmän naapureissa kun meissä. itekkin valitin koirasta joka haukkui aamuyöt parvekkeella, sanottiin hakalta, ettei voi tehdä mitään jos vaan yksi valittaa. siinä ne ongelmat sitten ovatkin olleet. asuntoa hakiessa on tarjottu aina vain yhtä, korkeintaan kahta ja sanottu että jos ei näistä kelpaa niin sitten ei tiedä millon tulee vapaita. onneks on käynyt tuuri ja tarjotut asunnot olleet hyviä. isännöitsijä on kyllä tuulella käypä ja vaihtaa mieltään miten sattuu milloinkin tuntumaa, mutta eihän sen kanssa tartte kaveerata. ja sille kannattaa vaan ystävällismielisesti osoittaa, ettei voi kohdella sua miten tykkää, niin kyllä se aikanaan lämpenee.

      • tympiintynyt hakaan

        Itse muutin Hakan asuntoon helmikuussa 2008, kun töiden perässä vanhalle kotipaikkakunnalleni muutin. Vaihtoehtoja oli muutamia ja koska itse asuin tuolloin vielä toisella paikkakunnalla, kävivät vanhempani puolestani katsomassa asunnot. Tähän mihin sitten päädyin kuvausten perusteella, tuntui ihan ok asunnolta (kerrostalo), mutta koska minulla on koira, pistin samantien menemään Hakalle uuden asuntohakemuksen rivitaloon. Kas kummaa, yhtään rivitaloasuntoa ei ole ollut tarjolla tämän 1v10kk aikana...mutta silti toisille niitä löytyy (niin asunnonvaihtajat kuin uudet asukkaat). Aina kun asiaa on kysynyt, isännöitsijä vastaa vain että kyllä sinä olet niin kärsivällisesti odottanut että kyllä varmaan pikapuoliin rivitalokaksio sulle löytyy. Jaa että koska se pikapuoliin on?

        Eipä tässä ole mikään kiva asua kun alakerran naapurit terrorisoivat minkä ehtivät. Isäntä on oikein ketjupolttaja ja kesällä on turha pitää parvekkeen ovea auki tai edes tuuletusikkunaa kun äijä polttaa jatkuvasti ja nojailee silleen kivasti kaiteeseen et savut tulee mulle suoraan sisälle ja muutenkin kun kesällä vaivaa allergia, niin olo on vielä tukalampi tämän tupakansavun vuoksi. Lisäksi näillä naapureilla on pieni lapsi (joku 3-4vee?), joka itkee lähestulkoon aina ja sitten tämä isä huutaa kurkkusuorana, jopa keskellä yötä, kaiken maailman kirosanat lapselle että tämä "tukkisi turpansa" tai olisi "s**tana hiljaa".

        Koiria he tuntuvat vihaavan yli kaiken, naapuritalon koiranpentua potkaisi tämä mies kesällä, rouva kävi kiinni samaiseen koiraan ja kerran yritti tämä mies potkaista minun koiraani rappukäytävässä. Kehtasipa tämä rouva kerran sanoa minulle että minun pitäisi muuttaa pois kun koirani aiheuttaa ongelmia! Koirani ei edes hauku yksinollessaan (kuultu muilta naapureilta, siivoojalta, postinkantajalta) ja mitä siitä jos muutaman kerran päivällä haukahtaa innoissaan kun leikitään, ollaan lähdössä ulos jne? On nämä naapurit yrittäneet työntää koiraani alaspäin portaissa meidän mennessä ylös ja heidän tullessa alas...ei tuollainen mäyräkoira niin vain portaissa pysty kääntymään (ja kun ei edes uskalla kulkea näitä portaita alaspäin). Kesällä töissä ollessani oli sillä välin kahdesti kannettu hiekkaa oveni taakse, varmaan yritettiin että se on ollut koirani joka on hiekat rappuun tuonut (tosin pitäisi olla kenneli että niin paljon sitä hiekkaa olisi koira(t) saanut tuotua). Huvittavinta oli tässä viikko sitten kun olin ulkona koirani kanssa, tuli tämä rouva lapsensa kanssa vastaan. Lapsi kulki lumihangessa, äiti jalkakäytävän toisessa reunassa, meidän piti koiran kansa mennä siitä välistä. No, kohdalla tämä rouva sitten näyttelee todella hyvin tukehtumiskohtauksen, köhii ja köhii oikein teeskennellysti että nyt tuo koira saa hänet tukehtumaan. Okei, jos vaikka oletkin allerginen koiralle, ei koiran ohikulkeminen pitäisi tuollaista kohtausta aiheuttaa.

        Tekisin mitä vain päästäkseni pois tästä talosta ja asunnosta. Mutta ei, isännöitsijä ei ota kuuleviin korviinsa ongelmia ja lupailee taivaat ja maat että kyllä se rivarikaksio löytyy. Yksityiseltä on turha etsiä asuntoa kun on koira.


      • googletaAsuntoja
        tympiintynyt hakaan kirjoitti:

        Itse muutin Hakan asuntoon helmikuussa 2008, kun töiden perässä vanhalle kotipaikkakunnalleni muutin. Vaihtoehtoja oli muutamia ja koska itse asuin tuolloin vielä toisella paikkakunnalla, kävivät vanhempani puolestani katsomassa asunnot. Tähän mihin sitten päädyin kuvausten perusteella, tuntui ihan ok asunnolta (kerrostalo), mutta koska minulla on koira, pistin samantien menemään Hakalle uuden asuntohakemuksen rivitaloon. Kas kummaa, yhtään rivitaloasuntoa ei ole ollut tarjolla tämän 1v10kk aikana...mutta silti toisille niitä löytyy (niin asunnonvaihtajat kuin uudet asukkaat). Aina kun asiaa on kysynyt, isännöitsijä vastaa vain että kyllä sinä olet niin kärsivällisesti odottanut että kyllä varmaan pikapuoliin rivitalokaksio sulle löytyy. Jaa että koska se pikapuoliin on?

        Eipä tässä ole mikään kiva asua kun alakerran naapurit terrorisoivat minkä ehtivät. Isäntä on oikein ketjupolttaja ja kesällä on turha pitää parvekkeen ovea auki tai edes tuuletusikkunaa kun äijä polttaa jatkuvasti ja nojailee silleen kivasti kaiteeseen et savut tulee mulle suoraan sisälle ja muutenkin kun kesällä vaivaa allergia, niin olo on vielä tukalampi tämän tupakansavun vuoksi. Lisäksi näillä naapureilla on pieni lapsi (joku 3-4vee?), joka itkee lähestulkoon aina ja sitten tämä isä huutaa kurkkusuorana, jopa keskellä yötä, kaiken maailman kirosanat lapselle että tämä "tukkisi turpansa" tai olisi "s**tana hiljaa".

        Koiria he tuntuvat vihaavan yli kaiken, naapuritalon koiranpentua potkaisi tämä mies kesällä, rouva kävi kiinni samaiseen koiraan ja kerran yritti tämä mies potkaista minun koiraani rappukäytävässä. Kehtasipa tämä rouva kerran sanoa minulle että minun pitäisi muuttaa pois kun koirani aiheuttaa ongelmia! Koirani ei edes hauku yksinollessaan (kuultu muilta naapureilta, siivoojalta, postinkantajalta) ja mitä siitä jos muutaman kerran päivällä haukahtaa innoissaan kun leikitään, ollaan lähdössä ulos jne? On nämä naapurit yrittäneet työntää koiraani alaspäin portaissa meidän mennessä ylös ja heidän tullessa alas...ei tuollainen mäyräkoira niin vain portaissa pysty kääntymään (ja kun ei edes uskalla kulkea näitä portaita alaspäin). Kesällä töissä ollessani oli sillä välin kahdesti kannettu hiekkaa oveni taakse, varmaan yritettiin että se on ollut koirani joka on hiekat rappuun tuonut (tosin pitäisi olla kenneli että niin paljon sitä hiekkaa olisi koira(t) saanut tuotua). Huvittavinta oli tässä viikko sitten kun olin ulkona koirani kanssa, tuli tämä rouva lapsensa kanssa vastaan. Lapsi kulki lumihangessa, äiti jalkakäytävän toisessa reunassa, meidän piti koiran kansa mennä siitä välistä. No, kohdalla tämä rouva sitten näyttelee todella hyvin tukehtumiskohtauksen, köhii ja köhii oikein teeskennellysti että nyt tuo koira saa hänet tukehtumaan. Okei, jos vaikka oletkin allerginen koiralle, ei koiran ohikulkeminen pitäisi tuollaista kohtausta aiheuttaa.

        Tekisin mitä vain päästäkseni pois tästä talosta ja asunnosta. Mutta ei, isännöitsijä ei ota kuuleviin korviinsa ongelmia ja lupailee taivaat ja maat että kyllä se rivarikaksio löytyy. Yksityiseltä on turha etsiä asuntoa kun on koira.

        onhan nuita asunnonvuokrafirmoja kun vaan etsit.
        me saimme aiheettomia valituksia juuri mm että potkassu joku koiraa,vaikkei kyseinen henkilö oo koiran lähel ees ollu ikinä.emme varmaan ole tuo samainen porukka koska ei oo 3-4v lasta meillä.me haimme ihan muualta kuin hakalta asunnon.
        meillä ei polteta tupakkia:)


      • korvienväliskövika
        googletaAsuntoja kirjoitti:

        onhan nuita asunnonvuokrafirmoja kun vaan etsit.
        me saimme aiheettomia valituksia juuri mm että potkassu joku koiraa,vaikkei kyseinen henkilö oo koiran lähel ees ollu ikinä.emme varmaan ole tuo samainen porukka koska ei oo 3-4v lasta meillä.me haimme ihan muualta kuin hakalta asunnon.
        meillä ei polteta tupakkia:)

        kun yhet ja samat henkilöt saa meluta vuokra-asunnossaan. naapurit supisee kyl selän takana,mut asialle ei kukaan tee mitään.
        mut onhan tuo omalaatusta,että on aikaa jymistellä lattioita ja huutaa...pimeetä


      • iloa!
        tympiintynyt hakaan kirjoitti:

        Itse muutin Hakan asuntoon helmikuussa 2008, kun töiden perässä vanhalle kotipaikkakunnalleni muutin. Vaihtoehtoja oli muutamia ja koska itse asuin tuolloin vielä toisella paikkakunnalla, kävivät vanhempani puolestani katsomassa asunnot. Tähän mihin sitten päädyin kuvausten perusteella, tuntui ihan ok asunnolta (kerrostalo), mutta koska minulla on koira, pistin samantien menemään Hakalle uuden asuntohakemuksen rivitaloon. Kas kummaa, yhtään rivitaloasuntoa ei ole ollut tarjolla tämän 1v10kk aikana...mutta silti toisille niitä löytyy (niin asunnonvaihtajat kuin uudet asukkaat). Aina kun asiaa on kysynyt, isännöitsijä vastaa vain että kyllä sinä olet niin kärsivällisesti odottanut että kyllä varmaan pikapuoliin rivitalokaksio sulle löytyy. Jaa että koska se pikapuoliin on?

        Eipä tässä ole mikään kiva asua kun alakerran naapurit terrorisoivat minkä ehtivät. Isäntä on oikein ketjupolttaja ja kesällä on turha pitää parvekkeen ovea auki tai edes tuuletusikkunaa kun äijä polttaa jatkuvasti ja nojailee silleen kivasti kaiteeseen et savut tulee mulle suoraan sisälle ja muutenkin kun kesällä vaivaa allergia, niin olo on vielä tukalampi tämän tupakansavun vuoksi. Lisäksi näillä naapureilla on pieni lapsi (joku 3-4vee?), joka itkee lähestulkoon aina ja sitten tämä isä huutaa kurkkusuorana, jopa keskellä yötä, kaiken maailman kirosanat lapselle että tämä "tukkisi turpansa" tai olisi "s**tana hiljaa".

        Koiria he tuntuvat vihaavan yli kaiken, naapuritalon koiranpentua potkaisi tämä mies kesällä, rouva kävi kiinni samaiseen koiraan ja kerran yritti tämä mies potkaista minun koiraani rappukäytävässä. Kehtasipa tämä rouva kerran sanoa minulle että minun pitäisi muuttaa pois kun koirani aiheuttaa ongelmia! Koirani ei edes hauku yksinollessaan (kuultu muilta naapureilta, siivoojalta, postinkantajalta) ja mitä siitä jos muutaman kerran päivällä haukahtaa innoissaan kun leikitään, ollaan lähdössä ulos jne? On nämä naapurit yrittäneet työntää koiraani alaspäin portaissa meidän mennessä ylös ja heidän tullessa alas...ei tuollainen mäyräkoira niin vain portaissa pysty kääntymään (ja kun ei edes uskalla kulkea näitä portaita alaspäin). Kesällä töissä ollessani oli sillä välin kahdesti kannettu hiekkaa oveni taakse, varmaan yritettiin että se on ollut koirani joka on hiekat rappuun tuonut (tosin pitäisi olla kenneli että niin paljon sitä hiekkaa olisi koira(t) saanut tuotua). Huvittavinta oli tässä viikko sitten kun olin ulkona koirani kanssa, tuli tämä rouva lapsensa kanssa vastaan. Lapsi kulki lumihangessa, äiti jalkakäytävän toisessa reunassa, meidän piti koiran kansa mennä siitä välistä. No, kohdalla tämä rouva sitten näyttelee todella hyvin tukehtumiskohtauksen, köhii ja köhii oikein teeskennellysti että nyt tuo koira saa hänet tukehtumaan. Okei, jos vaikka oletkin allerginen koiralle, ei koiran ohikulkeminen pitäisi tuollaista kohtausta aiheuttaa.

        Tekisin mitä vain päästäkseni pois tästä talosta ja asunnosta. Mutta ei, isännöitsijä ei ota kuuleviin korviinsa ongelmia ja lupailee taivaat ja maat että kyllä se rivarikaksio löytyy. Yksityiseltä on turha etsiä asuntoa kun on koira.

        onkse 12 jalkanen se sun mäyräkoiras


      • fuuler
        iloa! kirjoitti:

        onkse 12 jalkanen se sun mäyräkoiras

        nyt on lääkitys lähes kohillaan...


      • rumatvosuuut
        fuuler kirjoitti:

        nyt on lääkitys lähes kohillaan...

        nii kelpaasko teltta ja makhuupussi:)


      • monacoympäristö
        rumatvosuuut kirjoitti:

        nii kelpaasko teltta ja makhuupussi:)

        ei ne hakan (monaco) asunnot mitään surkeita ole... remontoituja taloja... mitäs jos ei niitä olisi lainkaan. Tai jos kaupunki ei olisi millään muotoon edes koskaan ollut vuokratarjonnassa mukana. Tai missään muussakaan kiinteistöihin liittyvissä...

        yst terv minä
        kaupungin varmin ja suurin vuokranmaksaja


      • Yeaaah
        monacoympäristö kirjoitti:

        ei ne hakan (monaco) asunnot mitään surkeita ole... remontoituja taloja... mitäs jos ei niitä olisi lainkaan. Tai jos kaupunki ei olisi millään muotoon edes koskaan ollut vuokratarjonnassa mukana. Tai missään muussakaan kiinteistöihin liittyvissä...

        yst terv minä
        kaupungin varmin ja suurin vuokranmaksaja

        miettikääs niit tummaihosia ketkä asuu savimajoissa eikä oo ees safkaa:(
        varmaan nekii asuis ennemmin hakan asunnois ku slummeis...
        ollaan tyytyväisii ku on katto pään päällä,vaikkei ny mikää luxuskämppä oliskaa.
        nii ja että on ruokaa jne. niin tarviiko sitä muuta immeinen.
        ei keskitytä epäolennaisiin.
        syyään ja ollaan tyytyväisii,eikä mollata kettään ihmisiä.
        syyttömänä on jokkainen synnytty tänne.eikä oo parempi toistaan kukaan:)
        ja samal taval jokainen potkastaan aikanaan tyhjää.kuka ennemmin,kuka myöhemmin.
        sitä ei tiedä koska se viikatemies noukkaa matkaan...siihen asti rest and peace.


      • -symppis-
        Yeaaah kirjoitti:

        miettikääs niit tummaihosia ketkä asuu savimajoissa eikä oo ees safkaa:(
        varmaan nekii asuis ennemmin hakan asunnois ku slummeis...
        ollaan tyytyväisii ku on katto pään päällä,vaikkei ny mikää luxuskämppä oliskaa.
        nii ja että on ruokaa jne. niin tarviiko sitä muuta immeinen.
        ei keskitytä epäolennaisiin.
        syyään ja ollaan tyytyväisii,eikä mollata kettään ihmisiä.
        syyttömänä on jokkainen synnytty tänne.eikä oo parempi toistaan kukaan:)
        ja samal taval jokainen potkastaan aikanaan tyhjää.kuka ennemmin,kuka myöhemmin.
        sitä ei tiedä koska se viikatemies noukkaa matkaan...siihen asti rest and peace.

        meneeköhän tää nyt jo vähän aiheesta? ja kyllähä myö afrikan lapsia sydän verillä ajatellaan kun heitetään ruokaa menee ja haukutaan vuokranantajaa.


      • monacoympäristö
        monacoympäristö kirjoitti:

        ei ne hakan (monaco) asunnot mitään surkeita ole... remontoituja taloja... mitäs jos ei niitä olisi lainkaan. Tai jos kaupunki ei olisi millään muotoon edes koskaan ollut vuokratarjonnassa mukana. Tai missään muussakaan kiinteistöihin liittyvissä...

        yst terv minä
        kaupungin varmin ja suurin vuokranmaksaja

        häiriöitä mitä täällä hakamonacossa joutuu kokemaan.. naapurikin ajelee veturillaan melkein ohimolle... kait sekin päässä jyskyttää... vois mennä leikkimään hiekkalaatikolle välillä.. yöt ja päivät jaksaa sitä samaa.. kun on uuden lelun saanut niin ymmärränhän minä sen. Ajelis huoltoon sen veturin sinne vanhoihin veturitalleihin.


      • haka paras...
        monacoympäristö kirjoitti:

        häiriöitä mitä täällä hakamonacossa joutuu kokemaan.. naapurikin ajelee veturillaan melkein ohimolle... kait sekin päässä jyskyttää... vois mennä leikkimään hiekkalaatikolle välillä.. yöt ja päivät jaksaa sitä samaa.. kun on uuden lelun saanut niin ymmärränhän minä sen. Ajelis huoltoon sen veturin sinne vanhoihin veturitalleihin.

        kun seuraa näitä keskusteluja niin väkisin mieleeni tulee valitusta valituksen perään,on poikkeuksiakin.Minusta on suorastaan törkeää arvostella hakan toimitusjohtajaa,hän välittää asunnon asiakkaalle,on ystävällinen ihminen voisi sanoa sympaattinen,enkä minäkään häntä tunne muuta kuin ulkonäöstä,ja kaikkiin kysymyksiini olen saanut vastauksen ja olen täysin tyytyväinen.Itse soitin hänelle ja kysyin asuntoa,kun oli vaan muutama kk kulunut.Sain ystävällisen puhelun asunnosta,joka vapautui,olen ennekin asunut hakalla ja ollut täysin tyytyväinen...Kaikki on niin suhteellista...Toivoisin että ihmiset näkisivät sen totuuden,ei näillähinnoilla,voi huippua vaatia,sensijaan ihan ok asunnon saa,jossa todellakin hinta/laatu on kohdallaan
        Oikein hyvää uuttavuotta kaikille hakalaisille...


      • vai niin
        haka paras... kirjoitti:

        kun seuraa näitä keskusteluja niin väkisin mieleeni tulee valitusta valituksen perään,on poikkeuksiakin.Minusta on suorastaan törkeää arvostella hakan toimitusjohtajaa,hän välittää asunnon asiakkaalle,on ystävällinen ihminen voisi sanoa sympaattinen,enkä minäkään häntä tunne muuta kuin ulkonäöstä,ja kaikkiin kysymyksiini olen saanut vastauksen ja olen täysin tyytyväinen.Itse soitin hänelle ja kysyin asuntoa,kun oli vaan muutama kk kulunut.Sain ystävällisen puhelun asunnosta,joka vapautui,olen ennekin asunut hakalla ja ollut täysin tyytyväinen...Kaikki on niin suhteellista...Toivoisin että ihmiset näkisivät sen totuuden,ei näillähinnoilla,voi huippua vaatia,sensijaan ihan ok asunnon saa,jossa todellakin hinta/laatu on kohdallaan
        Oikein hyvää uuttavuotta kaikille hakalaisille...

        No vähäinen tuntuu olevan kokemuksesi kun tällaisia kirjoittelet. Sulle on käynyt hyvä tuuri. Valitettavasti toisnlaista tarinaa kuulee 99 % enemmän, eivätkä ne välttämättä ole perättömiä.

        Yleensä kannattaa olla tarkkana kun vuokraa asunnon, eli missä kunnossa asunto on vuokratessa ja pois lähtiessä. Mieluiten valokuvat kannattaa ottaa heti muutettaessa, niin voi sitten myöhemmin todistaa että missä kunnossa asunto oli jo tultaessa, jotta ei joudu muiden rikkomisia maksamaan.


      • Sarppa_1
        vai niin kirjoitti:

        No vähäinen tuntuu olevan kokemuksesi kun tällaisia kirjoittelet. Sulle on käynyt hyvä tuuri. Valitettavasti toisnlaista tarinaa kuulee 99 % enemmän, eivätkä ne välttämättä ole perättömiä.

        Yleensä kannattaa olla tarkkana kun vuokraa asunnon, eli missä kunnossa asunto on vuokratessa ja pois lähtiessä. Mieluiten valokuvat kannattaa ottaa heti muutettaessa, niin voi sitten myöhemmin todistaa että missä kunnossa asunto oli jo tultaessa, jotta ei joudu muiden rikkomisia maksamaan.

        Jos Hakan toiminta tai asunnot ei miellytä, kääntykää yksityisten puoleen. Asuntoilmoituksia taitaa olla lähes joka kerta Pieksämäen lehdessä. Vai onko ne sitten liian kalliita. Ja jos Hakalta ei saa asuntoa, niin itse on saattanut asiansa möhliä. Minä sain varmaan parissa viikossa, kun itse hain. Ei mitään ongelmaa...


      • vai niin
        Sarppa_1 kirjoitti:

        Jos Hakan toiminta tai asunnot ei miellytä, kääntykää yksityisten puoleen. Asuntoilmoituksia taitaa olla lähes joka kerta Pieksämäen lehdessä. Vai onko ne sitten liian kalliita. Ja jos Hakalta ei saa asuntoa, niin itse on saattanut asiansa möhliä. Minä sain varmaan parissa viikossa, kun itse hain. Ei mitään ongelmaa...

        Onpa sulla käynyt hyvä tuuri. Ihme että Hakan toiminnasta kuulee paljon negatiivista. Varsinkin Kivisestä. Pohjalaisella "määräilyasenteella" tulee varmasti hankaluuksia Savolaisten kanssa. Täällä pitäisi ola enempi supliikkia pelissä niin hommatkin luistaisi paremmin. Kumma kyllä on saanut pitää vielä hommansa ja ei ole laitettu mihinkään "kehitystehtäviin". Huoltomiehet ovat lienee paikallisia koska niillä homma toimii.


      • nelinkotona
        vai niin kirjoitti:

        Onpa sulla käynyt hyvä tuuri. Ihme että Hakan toiminnasta kuulee paljon negatiivista. Varsinkin Kivisestä. Pohjalaisella "määräilyasenteella" tulee varmasti hankaluuksia Savolaisten kanssa. Täällä pitäisi ola enempi supliikkia pelissä niin hommatkin luistaisi paremmin. Kumma kyllä on saanut pitää vielä hommansa ja ei ole laitettu mihinkään "kehitystehtäviin". Huoltomiehet ovat lienee paikallisia koska niillä homma toimii.

        Onpa mennyt kummaksi tuo touhu Pieksämäellä. Kuulee niin paljon valitusta siitä että asuntoja ei vapaana ja sitten onkin näin asian laita. Onkohan niillä rempatuilla asunnoilla tosiaan joku pärstä - sukukerroin....En tiedä, kun en asu moisen omistamissa enkä kyllä haluaiskaan. Aikanaan Suhosen aikana muutaman kuukauden elelin Hakan kämpässä tilapäisesti ja Suhosen kanssa asiat suju. Tästä nyk pomosta en tiedä, moitetta tämän palstan mukaan saa.
        On se totta toinen puoli. Joskus 90-luvun alussa ainakii suhteet merkkas ja se että olit valtion leivissä. Eräskin ihminen sai kämpän heti ja Kela anto samana päivänä asumistuetkin, kun oli valtion leivissä ko henkilö. Ja tais olla tämän nyk johtajan tuttukin. En tiä onko valtiolla tämä tyyppi enää ja missä asunee, mut ei sen tok välii ole. Mut tosiasia on se, että suhteet merkkaa aina, siks kannattais kai hankkii hyvät suhteet joka hemmetin lafkaan, et jos hätä tulee, niin apu on siin ja heti. Mut kun ei ole ruskeekieli, niin itte joutuu kaiken tekee ja se sopii kyl hemmetin hyvin mulle. Mä en ketään nuoleskele, enkä tartte mitään ikikiitollisuus velkaa kellekään. Välil paremmin ja välil huonommin. Tätä se elämä on, hienoo kaikinpuolin. Pääasia et on ruokaa ja katto pään päällä, edes jonkinlainen tupa. Huonomminkii vois olla...


      • hämmästyttää
        vai niin kirjoitti:

        Onpa sulla käynyt hyvä tuuri. Ihme että Hakan toiminnasta kuulee paljon negatiivista. Varsinkin Kivisestä. Pohjalaisella "määräilyasenteella" tulee varmasti hankaluuksia Savolaisten kanssa. Täällä pitäisi ola enempi supliikkia pelissä niin hommatkin luistaisi paremmin. Kumma kyllä on saanut pitää vielä hommansa ja ei ole laitettu mihinkään "kehitystehtäviin". Huoltomiehet ovat lienee paikallisia koska niillä homma toimii.

        Olisin tiedustellut onko muilla vastaavaa hakan asunnoissa
        esim lattiamatossa on pahoja jälkijä huonekaluista imeytyneitä mustija isoja läiskijä,harmittaa kun muutoin suhteellisen siisti kämppä mutta lattia paska,haka ei suostu vaihtamaan mattoa,siis kysynkin onko muilla tämmöisiä läikkiä lattioissaan eikö se kuulu edelliselle vuokralaiselle maksaa maton vaihto,kun on vahingon aiheuttanutkin
        ps:epätietoinen....


      • kyllä kannattaa
        hämmästyttää kirjoitti:

        Olisin tiedustellut onko muilla vastaavaa hakan asunnoissa
        esim lattiamatossa on pahoja jälkijä huonekaluista imeytyneitä mustija isoja läiskijä,harmittaa kun muutoin suhteellisen siisti kämppä mutta lattia paska,haka ei suostu vaihtamaan mattoa,siis kysynkin onko muilla tämmöisiä läikkiä lattioissaan eikö se kuulu edelliselle vuokralaiselle maksaa maton vaihto,kun on vahingon aiheuttanutkin
        ps:epätietoinen....

        Osta oma kämppä, lainaa pankista ja kaupoille. Äläkä sitten tingi, niin hintataso säilyy.


      • järki käteen, haloo!
        kyllä kannattaa kirjoitti:

        Osta oma kämppä, lainaa pankista ja kaupoille. Äläkä sitten tingi, niin hintataso säilyy.

        No ei se Hakalle saati vuokralaiselle kuulu lattiamaton vaihto/korvaus. Normaaleja asumisen jälkiä mitä tulee huonekaluista. Saahan ne piiloon matoilla tai sitten sijoittamalla omat huonekalut siihen päälle. Olisihan se ihan järjetöntä nyt jokaisen vuokralaisen jälkeen vaihtaa matto tai maksattaa asumisen jäljet, huh huh! Eri asia jos on jotain pahempaa tapahtunut, niin se maksatetaan asukkaalla ja kyllä haka korjaa jos esim. vaikka lattiamaton sauma on ratkennut auki. Mitä oikein odotat vuokra-asunnolta jos lattiatkin pitäis olla moitteettomassa kunnossa? Eikö se ole pääasia että muuten asunto on asuttavassa kunnossa? Siinä asunnossa on saattanut ennen sinua asua vaikka kymmenet eri asukkaat ja mistä sen tietää kenen jäljiltä ne kalusteista tulleet jäljet siellä lattiassa on? On niitä minullakin tässä asunnossa ja oli edellisesäkin, mutta eipä ole tullut mieleen mennä ruikuttamaan uutta lattiamattoa... Sitä paitsi kun aikanaan asuin vastavalmistuneessa vuokratalossa toisella paikkakunnalla, jäi joitakin jälkiä lattiamattoon kalusteita, niin eipä kyllä huoltofirma lopputarkastuksen yhteydessä siitä mitään veloittanut.

        Osta sitten vaikka oma asunto jos ne jäljet lattiassa häiritsevät. Saat ainakin remontoida sen mieleiseen kuntoon, vaihtaa lattiamatot jne. Asumisen jälkiä nyt kuitenkin tulee vuosien mittaan kaikkiin asuntoihin, ei niiltä voi välttyä.


      • Hakalle aikova
        järki käteen, haloo! kirjoitti:

        No ei se Hakalle saati vuokralaiselle kuulu lattiamaton vaihto/korvaus. Normaaleja asumisen jälkiä mitä tulee huonekaluista. Saahan ne piiloon matoilla tai sitten sijoittamalla omat huonekalut siihen päälle. Olisihan se ihan järjetöntä nyt jokaisen vuokralaisen jälkeen vaihtaa matto tai maksattaa asumisen jäljet, huh huh! Eri asia jos on jotain pahempaa tapahtunut, niin se maksatetaan asukkaalla ja kyllä haka korjaa jos esim. vaikka lattiamaton sauma on ratkennut auki. Mitä oikein odotat vuokra-asunnolta jos lattiatkin pitäis olla moitteettomassa kunnossa? Eikö se ole pääasia että muuten asunto on asuttavassa kunnossa? Siinä asunnossa on saattanut ennen sinua asua vaikka kymmenet eri asukkaat ja mistä sen tietää kenen jäljiltä ne kalusteista tulleet jäljet siellä lattiassa on? On niitä minullakin tässä asunnossa ja oli edellisesäkin, mutta eipä ole tullut mieleen mennä ruikuttamaan uutta lattiamattoa... Sitä paitsi kun aikanaan asuin vastavalmistuneessa vuokratalossa toisella paikkakunnalla, jäi joitakin jälkiä lattiamattoon kalusteita, niin eipä kyllä huoltofirma lopputarkastuksen yhteydessä siitä mitään veloittanut.

        Osta sitten vaikka oma asunto jos ne jäljet lattiassa häiritsevät. Saat ainakin remontoida sen mieleiseen kuntoon, vaihtaa lattiamatot jne. Asumisen jälkiä nyt kuitenkin tulee vuosien mittaan kaikkiin asuntoihin, ei niiltä voi välttyä.

        Vapautuuko esim keväällä enemmän asuntoja kuin esim syksyllä,onko kellään kokemusta
        ja onko jonot lyhemmät kevättäkohti mentäessä,missäpäin kaupunkia on hakan parhaat kerrostalot,esim juuri remontoidut tai ainakin siisteimmät...Hakalle aikova varma vuokralainen..kiitos etukäteen


      • oma kämppä
        tympiintynyt hakaan kirjoitti:

        Itse muutin Hakan asuntoon helmikuussa 2008, kun töiden perässä vanhalle kotipaikkakunnalleni muutin. Vaihtoehtoja oli muutamia ja koska itse asuin tuolloin vielä toisella paikkakunnalla, kävivät vanhempani puolestani katsomassa asunnot. Tähän mihin sitten päädyin kuvausten perusteella, tuntui ihan ok asunnolta (kerrostalo), mutta koska minulla on koira, pistin samantien menemään Hakalle uuden asuntohakemuksen rivitaloon. Kas kummaa, yhtään rivitaloasuntoa ei ole ollut tarjolla tämän 1v10kk aikana...mutta silti toisille niitä löytyy (niin asunnonvaihtajat kuin uudet asukkaat). Aina kun asiaa on kysynyt, isännöitsijä vastaa vain että kyllä sinä olet niin kärsivällisesti odottanut että kyllä varmaan pikapuoliin rivitalokaksio sulle löytyy. Jaa että koska se pikapuoliin on?

        Eipä tässä ole mikään kiva asua kun alakerran naapurit terrorisoivat minkä ehtivät. Isäntä on oikein ketjupolttaja ja kesällä on turha pitää parvekkeen ovea auki tai edes tuuletusikkunaa kun äijä polttaa jatkuvasti ja nojailee silleen kivasti kaiteeseen et savut tulee mulle suoraan sisälle ja muutenkin kun kesällä vaivaa allergia, niin olo on vielä tukalampi tämän tupakansavun vuoksi. Lisäksi näillä naapureilla on pieni lapsi (joku 3-4vee?), joka itkee lähestulkoon aina ja sitten tämä isä huutaa kurkkusuorana, jopa keskellä yötä, kaiken maailman kirosanat lapselle että tämä "tukkisi turpansa" tai olisi "s**tana hiljaa".

        Koiria he tuntuvat vihaavan yli kaiken, naapuritalon koiranpentua potkaisi tämä mies kesällä, rouva kävi kiinni samaiseen koiraan ja kerran yritti tämä mies potkaista minun koiraani rappukäytävässä. Kehtasipa tämä rouva kerran sanoa minulle että minun pitäisi muuttaa pois kun koirani aiheuttaa ongelmia! Koirani ei edes hauku yksinollessaan (kuultu muilta naapureilta, siivoojalta, postinkantajalta) ja mitä siitä jos muutaman kerran päivällä haukahtaa innoissaan kun leikitään, ollaan lähdössä ulos jne? On nämä naapurit yrittäneet työntää koiraani alaspäin portaissa meidän mennessä ylös ja heidän tullessa alas...ei tuollainen mäyräkoira niin vain portaissa pysty kääntymään (ja kun ei edes uskalla kulkea näitä portaita alaspäin). Kesällä töissä ollessani oli sillä välin kahdesti kannettu hiekkaa oveni taakse, varmaan yritettiin että se on ollut koirani joka on hiekat rappuun tuonut (tosin pitäisi olla kenneli että niin paljon sitä hiekkaa olisi koira(t) saanut tuotua). Huvittavinta oli tässä viikko sitten kun olin ulkona koirani kanssa, tuli tämä rouva lapsensa kanssa vastaan. Lapsi kulki lumihangessa, äiti jalkakäytävän toisessa reunassa, meidän piti koiran kansa mennä siitä välistä. No, kohdalla tämä rouva sitten näyttelee todella hyvin tukehtumiskohtauksen, köhii ja köhii oikein teeskennellysti että nyt tuo koira saa hänet tukehtumaan. Okei, jos vaikka oletkin allerginen koiralle, ei koiran ohikulkeminen pitäisi tuollaista kohtausta aiheuttaa.

        Tekisin mitä vain päästäkseni pois tästä talosta ja asunnosta. Mutta ei, isännöitsijä ei ota kuuleviin korviinsa ongelmia ja lupailee taivaat ja maat että kyllä se rivarikaksio löytyy. Yksityiseltä on turha etsiä asuntoa kun on koira.

        Etuovi.com, siellä ne asunnot on. Jos olet työssä käyvä, ota vaikka 20 vuoden laina ja osta oma rivari. Pankille maksat pienempää kuukausimaksua kuin hakalle vuokraa. Herätys!!!!


      • Omakotitalonomistava
        vai niin kirjoitti:

        No vähäinen tuntuu olevan kokemuksesi kun tällaisia kirjoittelet. Sulle on käynyt hyvä tuuri. Valitettavasti toisnlaista tarinaa kuulee 99 % enemmän, eivätkä ne välttämättä ole perättömiä.

        Yleensä kannattaa olla tarkkana kun vuokraa asunnon, eli missä kunnossa asunto on vuokratessa ja pois lähtiessä. Mieluiten valokuvat kannattaa ottaa heti muutettaessa, niin voi sitten myöhemmin todistaa että missä kunnossa asunto oli jo tultaessa, jotta ei joudu muiden rikkomisia maksamaan.

        Huoria,juoppoja,narkkareita asuu hakan asunnoissa.
        Kunnon ihmisillä on omistusasunnot tai ok-talot.Näin asia vaan on.
        He joutuvat itse maksamaan asuntolainat,


      • Cs*
        Omakotitalonomistava kirjoitti:

        Huoria,juoppoja,narkkareita asuu hakan asunnoissa.
        Kunnon ihmisillä on omistusasunnot tai ok-talot.Näin asia vaan on.
        He joutuvat itse maksamaan asuntolainat,

        Olen huora, juoppo ja asun omakotitalossa.


      • työtätekevä
        Cs* kirjoitti:

        Olen huora, juoppo ja asun omakotitalossa.

        Mun mielestä tää koko ketju on iha helvetin asiatonta !
        >Me asutaa hakan asunnossa ja käyää töissä molemmat !
        Koko ketju pois tai mä suutun tosissaan!
        Kivistä turha haukkua,hän on tosi asiallinen aina ollut ja ystävällinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • khjgfxcvghjfhdc
        työtätekevä kirjoitti:

        Mun mielestä tää koko ketju on iha helvetin asiatonta !
        >Me asutaa hakan asunnossa ja käyää töissä molemmat !
        Koko ketju pois tai mä suutun tosissaan!
        Kivistä turha haukkua,hän on tosi asiallinen aina ollut ja ystävällinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ihmeen paljon on kuitenkin tullut kommentteja Hakan ja Kivisen toimintaa kohtaan. Lieneekö kaikki sitten perätöntä jupinaa. Epäilen.


      • ,,
        Hakalle aikova kirjoitti:

        Vapautuuko esim keväällä enemmän asuntoja kuin esim syksyllä,onko kellään kokemusta
        ja onko jonot lyhemmät kevättäkohti mentäessä,missäpäin kaupunkia on hakan parhaat kerrostalot,esim juuri remontoidut tai ainakin siisteimmät...Hakalle aikova varma vuokralainen..kiitos etukäteen

        Mistä sen tietää miten vapautuu
        kun ei osaa ennustaa miten ihmisiä muuttaa pois


      • Hohhoijaa.
        tympiintynyt hakaan kirjoitti:

        Itse muutin Hakan asuntoon helmikuussa 2008, kun töiden perässä vanhalle kotipaikkakunnalleni muutin. Vaihtoehtoja oli muutamia ja koska itse asuin tuolloin vielä toisella paikkakunnalla, kävivät vanhempani puolestani katsomassa asunnot. Tähän mihin sitten päädyin kuvausten perusteella, tuntui ihan ok asunnolta (kerrostalo), mutta koska minulla on koira, pistin samantien menemään Hakalle uuden asuntohakemuksen rivitaloon. Kas kummaa, yhtään rivitaloasuntoa ei ole ollut tarjolla tämän 1v10kk aikana...mutta silti toisille niitä löytyy (niin asunnonvaihtajat kuin uudet asukkaat). Aina kun asiaa on kysynyt, isännöitsijä vastaa vain että kyllä sinä olet niin kärsivällisesti odottanut että kyllä varmaan pikapuoliin rivitalokaksio sulle löytyy. Jaa että koska se pikapuoliin on?

        Eipä tässä ole mikään kiva asua kun alakerran naapurit terrorisoivat minkä ehtivät. Isäntä on oikein ketjupolttaja ja kesällä on turha pitää parvekkeen ovea auki tai edes tuuletusikkunaa kun äijä polttaa jatkuvasti ja nojailee silleen kivasti kaiteeseen et savut tulee mulle suoraan sisälle ja muutenkin kun kesällä vaivaa allergia, niin olo on vielä tukalampi tämän tupakansavun vuoksi. Lisäksi näillä naapureilla on pieni lapsi (joku 3-4vee?), joka itkee lähestulkoon aina ja sitten tämä isä huutaa kurkkusuorana, jopa keskellä yötä, kaiken maailman kirosanat lapselle että tämä "tukkisi turpansa" tai olisi "s**tana hiljaa".

        Koiria he tuntuvat vihaavan yli kaiken, naapuritalon koiranpentua potkaisi tämä mies kesällä, rouva kävi kiinni samaiseen koiraan ja kerran yritti tämä mies potkaista minun koiraani rappukäytävässä. Kehtasipa tämä rouva kerran sanoa minulle että minun pitäisi muuttaa pois kun koirani aiheuttaa ongelmia! Koirani ei edes hauku yksinollessaan (kuultu muilta naapureilta, siivoojalta, postinkantajalta) ja mitä siitä jos muutaman kerran päivällä haukahtaa innoissaan kun leikitään, ollaan lähdössä ulos jne? On nämä naapurit yrittäneet työntää koiraani alaspäin portaissa meidän mennessä ylös ja heidän tullessa alas...ei tuollainen mäyräkoira niin vain portaissa pysty kääntymään (ja kun ei edes uskalla kulkea näitä portaita alaspäin). Kesällä töissä ollessani oli sillä välin kahdesti kannettu hiekkaa oveni taakse, varmaan yritettiin että se on ollut koirani joka on hiekat rappuun tuonut (tosin pitäisi olla kenneli että niin paljon sitä hiekkaa olisi koira(t) saanut tuotua). Huvittavinta oli tässä viikko sitten kun olin ulkona koirani kanssa, tuli tämä rouva lapsensa kanssa vastaan. Lapsi kulki lumihangessa, äiti jalkakäytävän toisessa reunassa, meidän piti koiran kansa mennä siitä välistä. No, kohdalla tämä rouva sitten näyttelee todella hyvin tukehtumiskohtauksen, köhii ja köhii oikein teeskennellysti että nyt tuo koira saa hänet tukehtumaan. Okei, jos vaikka oletkin allerginen koiralle, ei koiran ohikulkeminen pitäisi tuollaista kohtausta aiheuttaa.

        Tekisin mitä vain päästäkseni pois tästä talosta ja asunnosta. Mutta ei, isännöitsijä ei ota kuuleviin korviinsa ongelmia ja lupailee taivaat ja maat että kyllä se rivarikaksio löytyy. Yksityiseltä on turha etsiä asuntoa kun on koira.

        Hakan homma on perseestä,itse sen kokeneena.Naaman mukaan jaetaan asunnot,ei kannata jumia siihen firmaan, yksityisiltä saa parempia asuntoja.


      • Anonyymi
        Hohhoijaa. kirjoitti:

        Hakan homma on perseestä,itse sen kokeneena.Naaman mukaan jaetaan asunnot,ei kannata jumia siihen firmaan, yksityisiltä saa parempia asuntoja.

        Meillä oli aikanaan iso lihava nainen yläpuolella. Joi ja lauloi usein. Jyskytti ja tahallaan häiritsi. Muutettiin sitten rauhallisempaan taloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä oli aikanaan iso lihava nainen yläpuolella. Joi ja lauloi usein. Jyskytti ja tahallaan häiritsi. Muutettiin sitten rauhallisempaan taloon.

        En pidä suoja paikoista


    • Turku no happy

      setvi juttuu. Kerro sitte meille muillekin mist kiikastaa. Monii varmast kiinostais ! Muuten, tuleeks sitä ideaparkkii vai ei. Lehdist ei oo selvinny. Moni vois muuttaa sinne jos tulis kaupallisii työpaikkoi.

    • hakan asiakas. :)

      En ole varma mutta olen käsittänyt että hakalle kun lähetetään hakemuksia niin he sitten joko hyväkyvät sen tai sitten ei. se riippuu onko asunnon hakija heidän mielestään asunnon tarpeessa. Kun ensimmäisen kerran kolmisen vuotta sitten haimme opiskelujen takia (emme olleet kaupungista kotoisin) hakalta asuntoa niin meille myönnettiin asunto mutta olimmekin jo ottaneet toisen asunnon. toisen kerran kun halusin muuttaa omaan kämppään,en halunnut enää asua siskoni kanssa samassa niin he eivät myöntäneet asuntoa.. en kuullut hakalta kieltävää vastausta mutta aikasemmi ku he myöntivät asunnon he sanoivat jo aikasemmin että tämä hakemus on nyt jotenkin hyväksytty...en muista tarkkaan mitä he sanoivat mutta kuitenkin ku sopiva asunto sitten oli vapaana niin he ottivat yhteyttä. mielestäni hyvä syy myöntää asunto on esim. perheenlisäys ja vähävaraisuus...

    • Onnellinen asuja

      Olen asunut Hakan vuokralaisena yli 20 vuotta ja koskaan ei ole ollut valittamisen asiaa.Olen saanut asunnon tosi nopeasti,ei ole koskaan tarvinnut olla jonossa pitkään.
      Jos asunto on tuntunut kylmältä,kyllä huoltomiehet ovat tulleet pattereita "vääntämään".Yksi ainut asunto ollut aika kylmä ja heti sain lämpöä lisää,kun vain kiltisti pyysin.
      Minä voin vaan kiittää "Hakalaisia",olen tosi tyytyväinen heihin.

      • näitä sattuu

        Kannattaa ottaa kaikki "sopimukset" hakalta kirjallisena, eikä luottaa suullisesti sovittuun. Sitten kun tulee maksun aika, niin raha kiinnostaa hakaa enemmän kun se mitä on hakan edustajan kanssa sovittu.

        Vaikka asian kävisi uudelleen sopimassa ja sen pitäisi olla selvä niin vielä haka perii kuitenkin maksujaan.

        Oma mokani tietysti, että en kirjallisesti hoitanut niinkin yksinkertaista asiaa kun sauna vuoron peruuttaminen. Haka se vaan sitten on kylvettänyt meitä vaikka ei paikkakunnalla oltu.

        Mutta maksetaan nyt hakalle niin ei talous kaadu meillä on varaa.


      • södöjshfd
        näitä sattuu kirjoitti:

        Kannattaa ottaa kaikki "sopimukset" hakalta kirjallisena, eikä luottaa suullisesti sovittuun. Sitten kun tulee maksun aika, niin raha kiinnostaa hakaa enemmän kun se mitä on hakan edustajan kanssa sovittu.

        Vaikka asian kävisi uudelleen sopimassa ja sen pitäisi olla selvä niin vielä haka perii kuitenkin maksujaan.

        Oma mokani tietysti, että en kirjallisesti hoitanut niinkin yksinkertaista asiaa kun sauna vuoron peruuttaminen. Haka se vaan sitten on kylvettänyt meitä vaikka ei paikkakunnalla oltu.

        Mutta maksetaan nyt hakalle niin ei talous kaadu meillä on varaa.

        Niin, asiat pitää sopia kirjallisesti ja asuntoon muuttaessa kannattaa olemassa olevat vauriot kuvata, jotta on todistusaineistoa pois lähtiessä missä kunnossa asunto oli sinne muuttaessa. Näin välttyy kiviseltä typerältä kiistelyltä. Päteeköhän täällä sanona että "se ei ole mies/nainen eikä mikään, joka ei sanojaan syö".


      • etsin asuntoa yksity
        södöjshfd kirjoitti:

        Niin, asiat pitää sopia kirjallisesti ja asuntoon muuttaessa kannattaa olemassa olevat vauriot kuvata, jotta on todistusaineistoa pois lähtiessä missä kunnossa asunto oli sinne muuttaessa. Näin välttyy kiviseltä typerältä kiistelyltä. Päteeköhän täällä sanona että "se ei ole mies/nainen eikä mikään, joka ei sanojaan syö".

        Joo se mitä Kivinen lupaa, ei ole sama kuin se mitä tulee tapahtumaan. Vaikka kuinka suoraan kysyt, et saa suoraa vastausta vaan sen "totuuden" mikä on firmalle tuottavin tai helpoin. Kun ei tartte kilpailla asukkaista on helppo antaa katteettomia lupauksia. Antaapa ruovan kuvitella, että kaikkia on yhtä helppo kusettaa, on niitä asuntoja muillakin tarjolla.


    • kyrpiintynyt hakaan

      Minulle haka teki kusiset ja ajoi minut ja alle 2 vuotiaan lapseni näin talvella ulos asunnostani. "Naapurit" olivat kuulema valittaneet että 2 kissaani juoksee vapaina rappukäytävässä ja kusevat muiden ovien taakse. Asunnostani kuulema lemahti karmea kissanpissan haju joka levisi myös käytävään. Jännä ettei asuntoni haissut kissanpissalle tai muutenkaan pahalle koska kissani ovat sisäsiistejä.
      Sain 7 päivää aikaa muuttaa ja tiedän kokemuksella että siinä ajassa on mahdotonta löytää uutta asuntoa !
      Noh, he antoivat jatkoaikaa piiiiiiiiiitkän harkinnan jälkeen,kun olivat tarkastaneet asuntoni uudelleen. Heidän mielestään asunto haisi edelleen kissanpissalle vaikka olin toisen kissani jo hävittänyt ja pessyt lattiat ja kaapit 3 kertaa ja pyykännyt kaikki vaatteet!! Kissan nähdessään he nyrpistivät nenäänsä ( siis isännöitsijä ja huoltopäällikkö) ja sanoivat että "tuo kissa haisee pahalle".

      Rasisteja he ovat ja oli tasan viimeinen kerta kun vuokraan Hakalta ensimmäistäkään asuntoa. He ajoivat meidät kodistamme ja stressaannuin ja kouluni alkoi menemään päin mäntyä sen takia.

      Kysyin vuokraemännältä/isännöitsijältä että mihin minä muka menen alle 2 vuotiaan tytön kanssa vieraalla paikkakunnalla ja vastaus oli jäätävä "Se ei ole meidän ongelmamme."

      Kävin vuokrasopimuksen purkamisen johdosta myös asianajalla joka tarkisti että vuokralaisella on sopimuksen purun jälkeen 3 kk aikaa muuttaa ja ketään ei voi heittää kadulle talvipakkasilla.
      Haka painoi tämän asian villasella. Heille oli tärkeämpää saada minut ulos asunnosta kissoineni kuin se että mihin minä menen.

      sanon suoraan; VOI VITTU MITÄ TOIMINTAA !

      • voimia

        Alta löytyy tietoa, miten vuokrasopimuksen purkaminen lain mukaan tapahtuu:

        http://www.vuokraturva.fi/palvelua-vuokranantajille/huoneenvuokralaki/vuokrasopimuksen-purkaminen/

        Ei muuta kuin yhteyttä oikeusaputoimistoon, jos asia ei ole edennyt lain mukaan.

        Vaikka olisit oikeassa, ei se välttämättä ratkaise ongelmaasi. Kaupunki omistaa Pieksämäen Hakan. Tiedä vaikka olet vahingossa suututtanut jonkun kaupungin työntekijän tai jonkun pahansuovan henkilön, jolla on suhteet kunnossa kaupungin suuntaan.


      • Anonyymi
        voimia kirjoitti:

        Alta löytyy tietoa, miten vuokrasopimuksen purkaminen lain mukaan tapahtuu:

        http://www.vuokraturva.fi/palvelua-vuokranantajille/huoneenvuokralaki/vuokrasopimuksen-purkaminen/

        Ei muuta kuin yhteyttä oikeusaputoimistoon, jos asia ei ole edennyt lain mukaan.

        Vaikka olisit oikeassa, ei se välttämättä ratkaise ongelmaasi. Kaupunki omistaa Pieksämäen Hakan. Tiedä vaikka olet vahingossa suututtanut jonkun kaupungin työntekijän tai jonkun pahansuovan henkilön, jolla on suhteet kunnossa kaupungin suuntaan.

        Millään henkikökohtaisilla suututtamisilla ei saa olla vaikutusta. Myöskään toisten ulosottotietoja ei saa virkailijat puhua missään. Vaitiolo koskee.


    • Kirjaudu sisään

      Otapa yhteyttä oikeusaputoimistoon ja pyydä sieltä apua. Tällaiset piiiiiitkät harkinnat ovat vain teatteria (huonoa sellaista ja amatöörimäistä puuhastelua).

      Pöyristyttävää toimintaa taas Hakalta. Eikö tuonne Hakalle saisi jonkun asiakaspalveluhenkisemmän pyörittämään hommaa. Kannattaisi kaupungin jo oman maineemme takia huolehtia, että asiat hoidetaan myös vuokranantajan puolesta mallikkaasti. Tällaiset kertomukset/kokemukset pilaavat vaan Pieksämäen maineen.

    • TavisMINÄKIN

      heh ei niissä haka-asunnoissa kyllä mitään missejä ja mistereitä asu...Kun oli tuosta naamakertoimesta muka kyse...

      • HaistaHakaIso

        Osa siellä saa riehua , meidänkin yläpuolella perhe jossa äiti ja isä joi ja tyttö ja poika metelöi.
        Itse muutin just pois.


    • Miten Hakassa?

      http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/01/1477028/aamulehti-vvo-suosii-liiton-jasenia-asunnon-vuokrauksessa

      Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi sanoo lehdelle, että liittojen jäsenet voivat saada vuokra-asuntoyritykseltä asunnon helpommin kuin liittoon kuulumattomat. Jäsenyys pitää mainita asuntohakemuksessa.

      Harjuniemi kertoo itse olleensa vaikuttamassa siihen, että liiton jäsenet ovat saaneet asuntoja. Hänen mukaansa kyse ei ole syrjinnästä, koska yhtiöllä on oikeus valita vuokralaisensa.

    • sattuu

      ei se kivinen kyllä kattele mitään tollasia sopimuksia kun päätoksensä tekee sillä on pohjalainen luonne sen ukkohan istuu kans jossain työkkärin lautakunassa päättämässä kelle maksetaan ja kelle ei

    • hörhökö?

      Kerrankin kunnon isännöisijä joka pistää öykkääjät ja metelöijät ja muutenkin häiriköivät kuriin. Oikeata toimintaa!

      • sattuu

        ei kyllä ota mitään kantaa kattoo vaan omaa pitkää nenää


    • huh huh

      Asuin 37 neliöisessä kaksiossa yksin muutama vuosi sitten. Rupesin seurustelemaan ja poikaystäväni muutti luokseni ja ilmoitimme asiasta tietenkin hakalle että laittaavat kirjoille myös poikaystäväni. Vaan kappas isännöitsijä keksi sellaisen jutun että emme saa asua kyseissä asunnossa vaan täytyy muuttaa suurempaan asuntoon, koska kuulemma hakan asuntojen neliömäärät määrää kuinka monta asukasta saa asunnossa asua...siis mitä helvettiä...okei eihän tossa mitään, mutta ei taida päteä tuo sääntö ihan kaikkiin asukkaisiin sillä tämä meidän nykyinen asunto johon jouduimme pakon edessä muuttaamaan (siitäkin huolimatta että oli rahat helvetin tiukilla alkaa turhaan muuttamaan mutta eipä se hakan akkaa kiinnostanu) on 54 neliöinen kaksio ja ihmetyttää suuresti että tässä samassa rapussa eräs YKSIN asuva asukas vaihtoi yksiöstä saman kokoiseen kaksioon missä me asumme...pari vuotta sitten tässä samassa rapussa asui viisi henkinen perhe samankokoisessa kaksiossa kuin me nyt... silloin kun jouduimme pakon edessä vaihtamaan asunnon tähän nykyiseen niin isännöitsijä hoki vaan että tämä on heidän käytäntö, että emme me poikaystäväni kanssa saa asua pienessä kaksiossa koska jos joku yksin asuva etsii asuntoa niin ensisijaisesti sellaiselle asunto luovutetaan... pyysin näyttämään "käytännöstä" mustaa valkoisella mutta yllätys yllätys eipä jostain syystä käynyt. Jos tollanen käytäntö on niin eikös loogisesti ajateltuna yksiöt ole sit yksin asuville ja kaksiot kahdelle hengelle.... huh huh mitä paskaa.. Niin inhottava ämmä kun olla ja voi.

    • Laki24.fi

      Ei tuo ole laillista.Hesassa asuu jopa mies ja nainen ja vauva yksiössä vuokralla!
      Täällä on vissiin omat säännöt sitten?

    • Aijak

      Kannattaa pyytää mustaa valkosella asiasta.
      Pahimmassa tai äärimmäisessä tapauksessa oot käräjillä hakan kanssa.
      Meille joutuvat pulittamaan takuuvuokran takaisin,vaikka ensin yrittivät sen pimittää väittämällä,että asuntoa ei ole siivottu ja vanhoja juttuja maksattaa meillä,asioita jotka edellinen vuokralainen oli aiheuttanut.
      Emme asuneet Hakalla kuin puoli vuotta.Alkoi kyrsiä moni asia.
      Nyt on helpompaa hengittää kun asumme yksityisellä ja oma talo on rakenteilla.

    • Lomakkeenhakenut

      Olen harkinnut hakea asuntoa.Vuokrat ei päätä huimaa.
      Asuuko paljon alkoholisteja?
      Mistä päin kannattaisi hakea?
      Yläristillä on kuulema villiä,entä K-puisto,Tahiniemi ja viljelyksen alue.
      Kaksiota haettaisiin ja saadaan käydä katsomassa noilta alueilta tyhjiä ja kuulema valita.

      • Reino&rouva

        Olemme asuneet Hakan asunnoissa vuodesta 1982.
        Ensin Savontiellä kolmiossa, lasten kasvettua muutettiin kaksioon.
        Nyt asutaan Viljelyksen alueella ihanassa kaksiossa.
        Vuokrat on aina olleet mielestämme edullisia.
        Nyt miehen kanssa eläkkeellä ja tästä nykyisestä asuinpaikasta on lyhyt matka kävelyille rantateille.
        Huoltomiehet on niin reippaita.Milloin joku pikkuvika ollut,niin nopeasti ovat tulleet korjaamaan.
        Ei ole mitään pahaa sanottavaa.


      • Reino&rouva
        Reino&rouva kirjoitti:

        Olemme asuneet Hakan asunnoissa vuodesta 1982.
        Ensin Savontiellä kolmiossa, lasten kasvettua muutettiin kaksioon.
        Nyt asutaan Viljelyksen alueella ihanassa kaksiossa.
        Vuokrat on aina olleet mielestämme edullisia.
        Nyt miehen kanssa eläkkeellä ja tästä nykyisestä asuinpaikasta on lyhyt matka kävelyille rantateille.
        Huoltomiehet on niin reippaita.Milloin joku pikkuvika ollut,niin nopeasti ovat tulleet korjaamaan.
        Ei ole mitään pahaa sanottavaa.

        lasten kasvettua eli muutettua kotoa pois,emme tarvinneet enää kolmea huonetta


    • Yläristin

      Pamahti uunista se lasi luukusta hajalle,Uunissa oli lämpöö vain 175
      Huoltoukko väitti että oon pitäny liian kauan liian kuumalla uunii.
      Olin vähä että mitähäh?
      Nää asunnot peruskorjattu 2000 ja uuni ollut siitä asti sama
      Luultavasti se vain otti jotain pintajännitettä tai sitten vaan ollut niin ahkerassa käytössä melkeen 12vuotta.
      Itse tässä olen asunut helmikuun alusta.
      Sain kyllä uuden lasin tuohon mutta se että epäillään asukkaan aiheuttaneen niin ei ei.

      • ...

        Joko mennyt ,

        Ei näytä ilmoitusta


    • Opiskelija

      HAKA sitä HAKA tätä.
      Voisitte poistaa koko tämän marinaketjun.
      Asun hakan yksiössä ja mitään valittamista en löydä.
      Edullista on asua.

    • ..!...

      Minulla on ollu hakalla 2 vuotta paperit ollu vetämässä.Olen soittanu sinne ja käynny ihan paikan päällä ja ei kuulma löydy asuntoja,vaikka koko ajan tutut saavat kolmioita..Minulla on kolme lasta ja asun keskustassa, mikä ei ole lapsille paras paikka olla.Ja sit ku sanoin että alan sossun kautta hakemaan sitä asuntoa niin laittoi kivinen luurin kiini!! Ei oikein ole kohteliasta.Mut olen samaa mieltä että valitukset suoraan kiviselle tai sit johonki korkeamme vastaavalle.Ei se oikein noita hommia hoida!

      • vituttaa

        Paskinta,että ennen kaupungin vuokra-asunnot oli eri kautta vuokrattavis,nyt on kaikki HAKALLA!


    • Yksiössä asuva

      Ehkä ne ei hyvällä katso jos sossun kautta hakee asuntoa...
      Minä itse säästin takuurahat ja maksoin sen Hakalle.
      Toki jos lapsia on niin silloin voi joutua hakemaan sossusta.

    • A

      Jos ei kelpaa vuokra-asunnot ja muu siihen liittyvä,se on mentävä hakemaan asuntolaina tai se on voitettava rahaa jostain tai odotettava,jos saisi perintöä?
      Me asumme niin kauan nyt vuokralla,että talomme on valmis.

    • Kimmo

      Hakaa kohtaan tai hakan asuntoja kohtaan ei ole mitään,mutta asuin siinä Ratakadun talossa muutama vuosi sitten.
      Jotenkin ankealla paikkaa kerrostalo,vaikka rautatieasema ja keskusta lähellä.
      Siitä plussaa.

      • Suusäkkiämyöten

        Vieläkö hakalla sisältyy vesi vuokraan?
        Älkää valittako.
        Me maksamme mittarin mukaan veden ihan omasta pussista!
        Lisäksi lämmitys - ja jätekulut!
        Oma talo nääs!
        Välillä näiden maksujen takia tulee olo,että voi kun sais vielä asua hakan asunnossa,kaukolämpö ja vesi kun "ilmaista"!


    • vesi sisältyy kyllä

      Niin paljon kuulee tätä valitusta Hakan toiminnasta.
      Kyllä se vähän ihmetyttää, että miksi niitä asuntoja ei anneta ihmisille, kun niitä kuitenkin on!
      Itselle on aina löytynyt asunto samantien kun olen sellaista hakenut, mistä lie johtuu? Oikeanlainen pärstä? :D

      • Pariskunta

        Kaksioita on naapurissa tyhjänä tässäkin!


    • Pariskunta

      No kyllähän sieltä saa asunnon.
      Saimme 3kk päästä siitä kun hakemus laitettiin !
      Ei se mikää pärstäkerroin vaikuta,ehkä ne katsoo menneisyyttä,jos on vaikka
      rästejä vuokrista,häätöö yms
      Meillä ei ole mitään näistä takana.
      Kaksiota haettiin,kaksio saatiin.
      Käymme töissä , ei saada asumistukea,vuokravakuusraha oli plakkarissa valmiina.

    • ulyigkhlj

      Pankkiin ja lainaa. Ostakaa oma, ei tartte ulista.

      • Tyyttyväinen

        Täysin samaa mieltä ja veikkaanpa,ettei monikaan hakan asukki,itseni mukaan lukien,pysty sitä lainaa ottamaan.
        Pakko asua vuokralla näillä tuloilla.


      • Lehdenjakajana
        Tyyttyväinen kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä ja veikkaanpa,ettei monikaan hakan asukki,itseni mukaan lukien,pysty sitä lainaa ottamaan.
        Pakko asua vuokralla näillä tuloilla.

        Asun perikunnan omistamassa yksiösä
        Melko pieni 29neliötä
        Vuokra on 260e
        Hakalta kysyin joskus yksiöihen hintoja
        Oli ne korkeempia,mutta neliöitäkin taisi olla enemmälti
        Joskus jos tarvihtia tästä lähtiä hakalle pistän vetämmää hakemusta


      • Piexämäkiläinen

        Ottaisin lainan, jos vaan olisin varma,että työtä riittää vielä parikymmentä vuotta, ei ole varmaa nimittäin se asia...
        Tällä hetkellä on työ,mutta miten asiat kääntyy tulevaisuudessa,ei voi tietää ja riskienottaja en ole.
        Selviytyisin toki 300e lyhennyksestä,vaikka ansiosidonnaisella ollessa,mutta
        en ole tarkkaan tätä asunnonostoa pohtinut.
        Asun yksityishenkilön omistamassa asunnossa.


    • Yksiö

      Niilontiellä olen asunut 7 vuotta. Hyvin viihdyn .
      Vuokra on mielestäni halpa. Tässä on ihan viihtyisä pihakin.
      Häiriökäyttäyviä ihmisiä ei asu tässä rapussa.
      Kaikki toimii.
      Haka on hyvä.

    • plää

      "No kyllähän sieltä saa asunnon.
      Saimme 3kk päästä siitä kun hakemus laitettiin !"

      Älkää vittu väittäkö vastaan, jos ei ole kaikki saanut, niinkuin täältä käy ilmi? :D Mekin jonotettiin yli 8kk, kunnes alettiin etsiä uutta yksityiseltä, ja heti löytyi oikein mieluisa, en hakan listoille viitsi edes ikinä enää hakea :)
      Eivät ottaneet mitn yhteyttä, ja kun kyseltiin asuntoa vielä uusiks paikan päällä niin tuli vastaus, että ei ole vapaana, vaikka siskonkin naapurissa oli silloin kaksi kaksiota vapaana... En sitten tiiä mikä meissä oli vikana, molemmat töissä ja "normaaleja" :D

    • Siistii

      Sainpahan tuota taas asunnon alle 3kk.
      Asuttu tahiniemessä hakalla,nyt niilontiellä.

    • Näinkösemenee

      Joo en ole asuntoa saanut hakan kautta enkä kyllä enää ikinä haekkaan. Ihan naurettavaa on toiminta tällä firmalla.

      • Junttu

        EN oikeasti tajua mitä jengii ootte jos ette EDES hakalta saa asuntoo.Onkohan luottotiedot menneet.
        Meikällä ne kunnossa ja sain yksiön pikapikaa kun tuli avioero!


      • Rottajaloukku
        Junttu kirjoitti:

        EN oikeasti tajua mitä jengii ootte jos ette EDES hakalta saa asuntoo.Onkohan luottotiedot menneet.
        Meikällä ne kunnossa ja sain yksiön pikapikaa kun tuli avioero!

        Arvoton ihminen on,jos luottotiedot menneet tai käyttää liikaa päihteitä.
        Kamalasti asuu haka-asunnoissa näitä työssäkäyviä alkoholisoituneita moniongelmaisia ihmisiä,yksinäisiä ja perheellisiä.
        Kamala meno on ,mutta pakko asua itsekkin,kun ei ole vara ostaa omaa!


    • ....

      Kuuma puheenaihe t. hakalla asunu

      • RailiM

        3h ja k rivitalossa sekä kaksio omakotitalon yhteydessä vuokrattavana.
        Ainut ehto,että luottotiedot kunnossa(so. vuokrarästejäkään ei mihinkään suuntaan)
        Moitteettomille ihmisille ,tupakoimattomille,ei eläimiä.


      • GGallin
        RailiM kirjoitti:

        3h ja k rivitalossa sekä kaksio omakotitalon yhteydessä vuokrattavana.
        Ainut ehto,että luottotiedot kunnossa(so. vuokrarästejäkään ei mihinkään suuntaan)
        Moitteettomille ihmisille ,tupakoimattomille,ei eläimiä.

        Noilla kriteereillä ei pieksämäeltä saa vuokralaisia,kun kaikki melkeenpä polttaa ja luottotiedot menneet.White trashia koko pieksämäki.


      • Mopojustus
        RailiM kirjoitti:

        3h ja k rivitalossa sekä kaksio omakotitalon yhteydessä vuokrattavana.
        Ainut ehto,että luottotiedot kunnossa(so. vuokrarästejäkään ei mihinkään suuntaan)
        Moitteettomille ihmisille ,tupakoimattomille,ei eläimiä.

        Onko kaksiota vielä ja mikä vuokran määrä?
        Yksiökin piisaisi,mutta kaksiokin käy,


    • Haka-asukki

      Itse olet huuhkaja.

    • Mopojustus

      Kerran sain kyllä väärää infoa tai johtaja kertoi väärin sanavalinnoin,mutta Pieksämäen kaupunki omistaa Haka oy.n eikä niinpäin että haka omistaa entiset kaupungin vuokra-asunnot.
      Kyselin eri vaihtoehtoja,kun nuorena poikana muistan,että asuin kaupungin vuokra-asunnossa ja niitä menin nyt kyselemään pitkästä aikaa,niin sanottiin,että ne ovat nykyjään Hakan kautta vuokrattavia asuntoja.
      Sittemmin tämän Hakan tj.n juttusilla hän sanoi,että he omistavat kaupungin vuokra-asunnot myös. Mutta infoiltuani internetissä löysin sivun jolla lukee näin:
      Pieksämäen Haka Oy:n omistaa Pieksämäen kaupunki.

      Vuokraushinnat

      Asuminen Pieksämäen Hakan asunnoissa on edullista johtuen siitä, että yhtiöt eivät ole voittoa tavoittelevia. Kiinteistöjen hoitokulut on pystytty pitämään yhtiöissämme esimerkillisen alhaisina. Vuokraushinnat ovatkin alemmat kuin valtakunnan keskineliövuokrat samankokoisissa kunnissa. Paikkakunnalla hinnat ovat ehdottomasti kilpailukykyisiä. Vaikka hinnat ovat hyvin kohtuulliset, tarjoamme katseen kestävän tarkastelun kiinteistöjen ja asuntojen kunnon suhteen. Ja huolto pelaa!

    • Cikka

      Me käyään molemmat töissä,mutta ei ole vara ostaa omaa asuntoa,joten asumme hakalla ja olemme tyytyväisiä.Jää enemmän rahaa kaljaan ja tupakkaan.
      Hyvä näin.

    • mir8

      En edes viitsi laittaa hakemusta hakalle, kun siinä kysellään sitä sun tätä ja vaaditaan kaikenlaisia..

    • Zuu

      Eipä tuossa meiän hakemuksessa kyselty paljon mitään.Onko sitten uudistaneet kaavakkeita.Kaksi vuotta sitten tähän kaksioon muutimme.
      Asunnontarpeesta oli kyse ja edellisestä asunnosta,mutta kun asuimme poikakaverin kanssa kumpikin omien vanhempiemme luona vielä niin
      helppo oli laittaa perustelut miksi tarvitsemme asunnon.
      Ikää molemmilla silloin 19v,joten aika lentää omilleen.
      Hyvin on tämä elo sujunut ja toivottavasti jatkossakin.

    • piip2

      Hmm, hakasta voi olla montaa mieltä. Itse asunut hakalla nyt pariin otteeseen, välissä asuin toisella paikkakunnalla. Minulle tarjoiltiin homeista asuntoa ja kieltäydyin ottamasta, koska tuttavani asui tässä kyseisessä taloyhtiössä. Erehdyin sanomaan suoraan et ei kiitos homeista asuntoa. Siellähän vähän suutahdettiin ja sanoivat ilkeästi, että muuta takaisin sinne paikkakunnalle mistä tulitkin. Melko ikävää..Nyt vielä hakalla mutta ensi vuonna en enää enkä aio ikinä ellei ole pakko.

    • oloihinsatyytyväinen

      plaa plaa mä sanon vaan,että bla bla bla blaa...

    • alakerta

      hakalla ei huolto pelaa,asunnossa haisee tupakka (tulee rakenteitten kautta) huoltopäällikkö ja tj ei ymmärrä miten hauskaa on elää tupakansavun keskellä pienten penskojen kanssa!! asialla ei kuulemma voi tehdä mitää ( ei haluta tehdä menis työaikaa hukkaan)

      • Hakan asukas

        Lopettakaa se paskanpuhuminen jo tai sitten menette omalla turvalla ja nimellä tonne hakan toimistoon sanomaan,että huolto ei pelaa ja paska (omanne ) haisee.vai tupakkako se oli.
        Työssäkäyvänä itse vuokrani maksavana sanon,että muuttakaa ulos pakkaseen,jos ei muka kelpaa!
        Ystäväni joka on sentään sairaanhoitaja,asuu myös hakan vuokra-asunnossa ja on tyytyväinen.
        Mitä hienohelmoja te,olettaisin vähävaraiset matalapalkkaiset kuvittelette olevanne.


      • Totuus ??
        Hakan asukas kirjoitti:

        Lopettakaa se paskanpuhuminen jo tai sitten menette omalla turvalla ja nimellä tonne hakan toimistoon sanomaan,että huolto ei pelaa ja paska (omanne ) haisee.vai tupakkako se oli.
        Työssäkäyvänä itse vuokrani maksavana sanon,että muuttakaa ulos pakkaseen,jos ei muka kelpaa!
        Ystäväni joka on sentään sairaanhoitaja,asuu myös hakan vuokra-asunnossa ja on tyytyväinen.
        Mitä hienohelmoja te,olettaisin vähävaraiset matalapalkkaiset kuvittelette olevanne.

        Sairaanhoitaja?
        Huh.Heissäkin on paljon mielenterveys/päihdeongelmaisia.

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/valvira-varoittaa-lahihoitajaksi-opiskelevissa-paihde-ja-mielenterveyspotilaita/4518936

        Jotenkin se ei katso siihen ammattiin tai titteliin millainen ihminen on noin niinkuin muutoin.Siviilielämässä voi olla melkoinen juoppo tai huora tai pukki?


    • Vesipedo

      Hakalla pelaa huolto ja miettikää,VESI kuuluu vuokraan,kaikissa ei ole näin. Mittarin mukaan kun maksat vettä,saat koko ajan hermoilla,että paljonkohan on 6kk vesilasku!

    • kiitollinen1

      olen odottanu asuntoa noin 5v. tältä kuuluisalta hakalta. ei ole kuulunu mitään!! onneks on tosi hyviä yksityisten asuntoja. tyytyväinen olen.

      • Pahoillaanpuolestasi

        No sinulla ehkä luottotiedoissa mätää tai olet saanut häädön tai jotain vilunkia.
        Aina on pelannut hyvin asiat ja saatiin jopa vuokralle maksuaikaa 15.päivälle joka kuukausi kun kummankin palkka tulee silloin.
        Olet kussut asiasi.


      • tot1
        Pahoillaanpuolestasi kirjoitti:

        No sinulla ehkä luottotiedoissa mätää tai olet saanut häädön tai jotain vilunkia.
        Aina on pelannut hyvin asiat ja saatiin jopa vuokralle maksuaikaa 15.päivälle joka kuukausi kun kummankin palkka tulee silloin.
        Olet kussut asiasi.

        MIKSI ISÄNNÖITSIJÄ LUPAA ASUNNON EIKÄ PIDÄ LUPAUSTAAN??? se on valehtelemista!!!!! SYNTIÄ.


    • Bogmmbon

      Onko kirjallinen sopimus tehty? Silloin voit vetää oikeuteen asian.Suusanallisiin lupauksiin ei kannata uskoa tai luottaa.

    • ???

      Meidän naapurissakin ollut kolmio tyhjänä jo monta kuukautta, luulis tulijoita olevan, kenellekköhän sitä säästellään?

      • pimpuli1

        Olette ilkeitä niin kukaan ei halua naapuriksenne?


    • PMK opiskelija

      Ihme marisijoita. Taitaa olla iso porukka kussu asiansa. Minä jonotin pelkästään 4kk ja sain 50 neliöisen kaksioasunnon Kontiopuistosta. Vuokrakaan ei kirpaise kun on vaivaiset 354,71e/kk ja hintaan kuuluu vesi ja lämmitys. Niin se vain on, että sitkeä odottaminen palkitaan.

      Tässä muutama vinkki:

      1. Sopikaa tietty aika milloin käytte uudelleen paikanpäällä jos soittoa ei kuulu tietyn ajan kuluttua esim. 3 viikon päästä.

      2.. Koittakaa pitää ulkoinen olemus siistinä.

      3. Hymyilkää ja jutelkaa tavallisia asioita.

      4. Älkää pistäkö hakemukseen mahdottomia. Kaikkea ei voi saada mitä haluaa eli jostain on joskus tingittävä.

      5. Olkaa ajoissa paikanpäällä jos on sovittu jokin aika.

      6. Olkaa rehellisiä.

    • mummeli

      Asunto löytyy kun kaikki asiat ovat kunnossa. Hoitakaa omat asiat kuntoon seuraavasti.
      Maksakaa laskunne, ettei tule luottohäiriöitä.
      Opetelkaa järjestyssäännöt, ettette häiritse naapureita sillä naapureille kuuluu myös kotirauha.
      Isännöitsijän tehtäviin ei kuulu kasvatus vaikkakin voi joutua siihen puuttumaan monesti ja pahinta, että nämä kasvatettavat ovat jo täysi-ikäisiä :(
      Ihan oikein kun järjestystä pidetään yllä.
      Nyt näkyy tämä vapaa kasvatus näissä vuokralaisissakin:(

    • paskapaikka1

      Joo ei saanu asuntoa vaikka kaikki yllämainitut oli kunnossa.
      Vastaus oli että ei tule asuntoa ennenkun toisen koirista sijotat muualle. Ja mulla siis kaksi koiraa. Sanotaanko siellä kahden lapsen perheellekkin että sori mutta teille ei ole asuntoa kun teillä on kaksi lasta, antakaa toinen pois. Että jos asuntoa ei muualta olis saanu niin asuisin teltassa tai jossain muualla paikkakunnalla. Ihan pimeetä touhua.

      • jo on kele

        Koirat ei kuulu ihmisasuntoon.Näin vastattiin meillekin.Ostimme pienen talon!! koska koirista emme luovu!!


    • Kokenut kaikki

      Pieksämäkeläiset alkakaa elämään kuin ihmiset, kyllä Hakalta sitten asunto löytyy.
      Kokemus.

    • Zeke

      Itse olen jonotellut hakalla vuoden, ei ole asuntoa kuulunut. Itselläni on tilanne sellainen että olen muuttanut kuopiosta pieksänmäelle pakon edessä, en mene tarkemmin asiaan miksi näin, mutta tuntuu että katotaan asuinpaikan perusteella, kelle asuntoja annetaan. Tuntuu että naamataulun mukaan kattovat, kelle vittiivät antaa asuntoja. Tällä hetkellä ei ole hakalla asuntoja vapaana, tuskin se on kiinni pelkästään asioitten hoitamisesta, Vuokransa kannattaa aina hoitaa, siitä on kiinni asunnon saanti. Saattavat katsoa kieroon jos löytyy vuokrarästejä. Se on totta että rehellinen kannattaa olla. Eikähän hakalla asu monenmoista kulkijaa.

      • Zeke

        Eiköhän*


    • Mikko M

      Mä oon paluumuuttaja ja Hakalta on heti kaksio tiedossa,kun itse vain tiedän muutanko heti uudenvuodenvaihteen jälkeen vai helmikuussa.
      Nykyisen asuntoni omistaja on yksityinen ja olen ilmoittanut hänelle,että irtisanoudun joku marraskuussa tai joulukuussa. Hetkeksi joudun ehkä muuttamaan sukulaisten nurkkiin ja osa tavaroista on jo Pieksämäellä.
      Hakalla asuin aiemmin ja tervetulleeksi koen itseni.

    • Soskun asiakas

      Haka vuokraa nykyisin myös entiset kaupungin vuokra-asunnot ja luottotiedotonkin saa asunnon ihan 1kk vuokratakuulla.Tiedän kun itse sain !!

    • Yli-ihminen

      Minun mielestä vuokra-asunnossa asuva ei ole ihminen. Jos ei ole vara edes lainalla omaa kämppää ostaa,niin sietäisi hävetä!!!
      Minulla on oma kaksio.Lainaa vielä 8000€ ja joka kuukausi lyhennän 450€.

      • mr x

        Olet harvinaisen empatiakyvytön säälittävä ihminen. Jos tuota mieltä vuokralla asujista. Sinun sietäisi hävetä tuota aivotonta kommenttiasi, toivottavasti epäonnistut lainasi maksussa, jonka vanhemmasi ovat sinulle takanneet.


    • Tämmönen

      Minä en sitten ole ihminen enkä edes olento. Koskapa olen asunut koko ikäni vuokralla. Kääk.Mitä tuommosista välittämään.Jokanen taaplaa tyylillää:P
      Joskus noilla lesoilijoilla on velkaa s-tanasti;)

    • Siipirikkovain

      Sinulle yli-ihminen(olevinasi parempi kuin muut vaikka et ole) kerron,että kaikki eivät synny kultalusikka suussa.
      Elämä vie eri tavalla. Joskus työkyky voi mennä esim masennuksen takia.Ja puhun nyt oikeasta masennuksesta !
      Työurani tyssäsi kun olin parhaassa iässä eli 28vuotias.
      Henkisesti sairastuin ja se ei ole laiskuutta tai esittämistä.
      En ehtinyt onneksi omaa asuntoa hankkia vaan vuokra-asunnossa asuin ja avokki lähti ja yksin jäin sairauteni kanssa.
      Pieksämäellä ei parane julki huudella masennusta tai muuta mielenterveysvaivaa.Saa helposti ivaa ja leimaa otsaan. Sanovat HULLU HULLU.
      Kuka tahansa voi sairastua näin.
      Tukiryhmässä käy ja päiväpiirissä.
      Yritän liikkua ja lukea kirjoja sen sellaista joka pitäisi sen vähäisen vireyden yllä mitä vielä on.
      Olen lukenut Pieksämäen asioita mm tältäkin kanavalta.Aika asian vierestä menee jutut.
      Tuohon oli pakko tarttua ja vastata että vuokralaiset ei ole muka ihmisiä.
      Ihmisen arvoa ei määritä paljonko omistaa tai onko työssä vai onko eläkkeellä.
      Ihminen on samalla viivalla toisen kanssa.
      Kaikki samanarvoisia.
      Siitä kiitollinen olen että fyysisiä kipuja ei ole. On minulla sairauksia kropassakin.
      Tämän hetkinen tila on hyvä.

    • xerkses

      Olen itse ollut vuoden hakalla jonossa, ei ole asuntoa kuulunut., yksiötä
      etsin, tosin saattaa asuinpaikkani vaikuttaa asiaan. katotaan kieroon :S
      näissä stanan tukiasuinnoissa asun! tuntuu olevan vaikutusta,
      ei näköjään pidä olla liian rehellinen, on näköjään vaikea saada asuntoa hakalta, ei ole kuulemma asuntoja yksiön, voi olla oikeasti että ei ole asuntoja, jospa ensi vuonna parempi tilanne.

    • 2h ja k

      Aika outoa,jos ei kuulu.Yleensä 1-3kk ajassa jo on ihminen asumassa hakemuksesta.
      Yksiöt tosin saattaa olla kortilla.Ne on suosittuja.Kaksiota helpompi saada.

    • xerkses

      Juu, onneksi sain yksiön, asiat maistuu taas :)

      • Mustone

        http://www.nettiasunto.com/pieksamaki/75738
        Jos ei ole varaa edes lainalla ostaa tuommoista,niin tosi huonosti on asiat.Omistan jo 3 pikkukaksiota,joissa vuokralaiset ja kaikki sujunut mallikkaasti.
        Olen elänyt aina säästeliäästi ja sijoittanut rahaa asuntoihin.
        Katsokaa nenäänne edemmäksi.


      • Anonyymi
        Mustone kirjoitti:

        http://www.nettiasunto.com/pieksamaki/75738
        Jos ei ole varaa edes lainalla ostaa tuommoista,niin tosi huonosti on asiat.Omistan jo 3 pikkukaksiota,joissa vuokralaiset ja kaikki sujunut mallikkaasti.
        Olen elänyt aina säästeliäästi ja sijoittanut rahaa asuntoihin.
        Katsokaa nenäänne edemmäksi.

        Sinä et pysty toisten kenkiin asettumaan, miltä tuntuu omistaa arvoton asunto, luuletko oikeasti että tulee asukkaita tuon viestin jälkeen, katso sinä omaa älykkyysosamäärääsi mikä on kengännumerosi..Narttu


    • Zeke

      Minkälaista asuinaluetta on tahinnuppu II
      tahiniemi?, sieltä sain yksiön, ennestään tuntematon seutu.
      as oy yhtiö

    • Suosittelut

      On hyvä.

    • Hyvää sikajoulua

      Haka rohmi kaupungin vuokra-asunnotkin itselleen.Sikamaista.

    • suvakitmajoitukseen

      Ntyhän olis tulijoita ei muuta kun ovet vaan auki suvakeille

    • entinenasukas

      Isännöitsijä on ja on aina ollut erittäin ylimielinen.....VAIHTOON!

    • tintero

      Minä pidän ja never ei omaa osaketta. Sinne itse maksat korjaukset ja naapurinkin uudet parveke ovet yms maksavat minullekin. Yhtiövastike ja lainan lyhennys, kannattaako täällä. Itse luovuin matalaan hintaan, vanha velkaantunut talo-osake eikä kaupaksi mennyt kun talon velallisuus oli esitettävä. Omakotitalo vaatii omilla rahoilla remppa, eihän se ikuinen ole. Täällä on nimitelty tavallisia vuokralaisia mutta tuliko mieleen että tod moni haluaa näin asua. Huolto toimii ja Kivinen on erittäin ystävällinen. Asuntokin järjestyi tod pian. Muuttakaa asennetta. Se ympäristö on tod rauhallinen myös, tätä ihmettelen missä ne riehujat ovat. Taloyhtiön sijoitusosakkeissa asui sossun asukkaita ja poliisia soiteltiin yhtenään. Näinkin voi mennä.

    • tuubatuuba

      HAKAN ASUNNOT SAVONTIELLÄ HELVETIN KYLMIÄ TALVELLA!! Joka ikkuna vetää !

      • Anonyymi

        Kyllä kai se kylmälle tuntuu jos on tottunut 25 asteen lämpötiloihin ja sisällä oleskellaan puolialasti, laittakaa villasukat jalkaan ja villapaita ja villahousut ylle niin ei ole kylmä.


    • 1234321

      Oon kanssa kuullut että monilla hieman vääntöä isännöitsijän kanssa mutta osa valittaa silti turhaan. Muistan kun alaikäisinä vielä yksi kaverini kitisi kun ei heti saanut hakalta asuntoa: saattoi vaikuttaa se fakta että asui vanhempiensa luona. Jos on joku paikka missä asua, niin sillon valitettavasti menee edelle ne keillä ei ole mitään missä asua esim. toiselta paikkakunnalta muuttavat jne. Ja sekin vaikeuttaa asunnon saamista jos olet aiemmin törttöillyt hakan kämpissä.

    • Juukespss

      Nerro

    • Reiska58

      Korjaukset viipyy ja juoppoja ei saada pois vaikka useamman vuokralaisen allekirjoitus valituksissa. Olisko aika vaihtaa johtoporukkaa?

      • Follow_the_money

        Juopot on hyvä tulonlahde! Ei niistä haluta eroon kun niillä on loputon piikki sossun luukulla ja siksi vuodesta toiseen jatkuvaa tasaista maksukykyä.


      • Anonyymi
        Follow_the_money kirjoitti:

        Juopot on hyvä tulonlahde! Ei niistä haluta eroon kun niillä on loputon piikki sossun luukulla ja siksi vuodesta toiseen jatkuvaa tasaista maksukykyä.

        On teissä töissä olevissakin juovia. Mies Mikkeli.


    • kivinentaival

      Onneksi Pieksämäellä löytyy vapailta markkinoilta hyvin vuokra-asuntoja. Hakan asuntja en suosittele kenellekään omien ja lähipiirin kokemusten perusteella. Syyn Hakan boikottiimme löytyy tästä viestiketjusta.

    • Pietupaavali

      Syrjäkylien vuokralaiset unohdettu täysin. Mitään ei korjata nämä rivitalot homehtuu käsiin.

    • Esa51

      Lumia eivät saa aurattua pihoilta. Isännöitsijä ei hoida hommiaan täällä kohta 2 kk odotettu luvattua korjausta. Poliitikko hallitus voisi vähän toimitusjohtajaa ojentaa nyt.

      • Anonyymi

        Ei osata .


      • Anonyymi

        Muutama sentti lunta niin kauhea valitus.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe