Pullojen/tölkkien keräys

pullonkerääjä.

Keräävätkö muut tällä palstalla käyvät tyhjiä pulloja ja tölkkejä saadakseen niistä rahaa?

Itse olen useamman vuoden harrastanut tyhjien pullojen- ja tölkkienkeräystä. En siinä mielessä, että haluaisin asuntoni täyteen pulloja ja tölkkejä, vaan siksi että palautettuani pullot/tölkit kauppaan saan niistä pantin, joka vaihtelee 10-40 sentin välillä per pullo/tölkki.

Usein kävely- ja pyörälenkkien yhteydessä pulloja tulee kerättyä. Kuljen tyhjä reppu selässä ja pullon/tölkin nähdessäni laitan sen reppuun. Roskisten penkomista en harrasta, tosin jotkut tekevät sitäkin.

Elantoni ei ole kiinni tästä harrastuksesta, mutta olen jatkanut sitä koska pidän siitä. Toiset nauttivat sienien keräämisestä, minä pidän pullojen keräämisestä. Harrastus ei tuota taloudellisia kuluja, vaan päinvastoin - tässähän tienaa yllättävän suuriakin summia. Jos yhdestä pullosta saat 20 snt, kymmenestä saat 2 euroa, sadasta 20 euroa ja tuhannesta 200 euroa :)

Harrastukseni on samalla luonnonsuojelua. Kun kerään toisten heittämiä pulloja ja tölkkejä ja vien ne palautuspisteeseen, teen "ekoteon".

Netistä en ole löytänyt pullonkerääjille mitään omaa nettisivustoa, sellaisen yhteisö-sivuston joku voisi perustaa. Tai tänne Suomi24:n palstalle voisi perustaa pullonkerääjille oman keskustelupalstan. Juttua ja vinkkejä aiheesta varmaasti riittäisi.

13

1314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äippä

Hyvä! Liikuntaa, luonnonsuojelua ja hiukan rahaa. Opetin lapsilleni aikanaan, että jos ulkona löytävät lasipullon ja tuovat sen sisälle, maksan pantin verran heille rahaa siitä. Näin pullo tuli ehjänä pois pihalta. Sen olisi aikanaan joku rikkonut ja lasinsirujen kerääminen olisi ollut paljon työläämpää. Ei sattunut lapsien jalat lasinsiruihin eikä eläinten tassuihin tullut ikäviä haavoja.

• Kerään kerään

Lenkkeilen koirieni kanssa melko paljon, vitsailemme usein että oikeastaan koirat maksavat omat ruokansa kun niitä ulkoiluttaessani löydän pulloja.

• vieras3

miksei kaikkia pulloja valmisteta muovista ettei tulisi lasinsiruja lemmikkien tassuihin? Miten tyhmä oikein on ihminen joka tahallaan rikkoo pullon luontoon?

• Pullonket

Minä itsekin olen keräillyt pulloja / tölkkejä mutta ei tule paljoo rahaa joten haluaisin tietää että mistä paikoista tölkkejä/pulloja löytyy hyvin julkisilta paikoiltako kertokaa apu on tarpeen! KIITOKSIA

• Anonyymi

Minä itsekin olen keräillyt pulloja / tölkkejä mutta ei tule paljoo rahaa joten haluaisin tietää että mistä paikoista tölkkejä/pulloja löytyy hyvin julkisilta paikoiltako kertokaa apu on tarpeen! KIITOKSIA

Perjantai ja lauantai iltana ainakin baarien ja bubien edustat on hyviä. Kaikki rokki konserit yms festarit. Harmi vaan, että matut ja mamut ovat löytäneet tämänkin hommman.

• Pullonket

KILTIT APU ON TARPEEN OLEN TOSISSANI
      T.Pullonket

• pullonerääjä

Minä kerään pulloja/tölkkejä lähes joka päivä.Kerään aina Maanantaista perjantaihin ja perjantaina käyn aina palauttamassa pullot/tölkit kauppaan.

• Anonyymi

Kerään. Taloyhtiön metallipönttöön laittaa monet tölkit. Pantilliset. Minä sieppaan ne mukaan. Tänä aamuna oli 48 tölkkiä eli rahaa tuli 7,20€. Ostin sillä kananmunat,vehnäjauhot,maitoa,limsaa,hampurilaisia sekä kissanruokaa. Eipä mennyt omaa rahaa kuin pari euroa. Viime viikolla oli kaksi kertaa pönttö puolillaan tölkkejä eli silloinkin kaupassa niillä. En ymmärrä miten joillaan varaa heittää rahaa roskiin. No minä otan kyllä,vähävarainen olen.

• Anonyymi

Niin, samaa minäkin ihmettelen. Kerran oli metallikeräyslaatikkoon heitetty panttitölkkejä parinkympin edestä. Samalla vaivalla ne tölkit olisi voinut viedä viereiseen kaupan palautusautomaattiin. No, minulle ne kelpasi, jätesäkillisen keräsin niitä ja vein ne siihen kauppaan.

• Anonyymi

Muistakaa sitten ilmoittaa verotuksessa, niin saadaan lisää discoläpsyttelijöitä...

• Anonyymi

Itse vein pari päivää sitten tyhjät tölkit ja pullot, rahaa niistä tuli 123,40euroa

• Anonyymi

Parhaat tölkkien keräyspaikat ovat karkkilassa asemansuo, ABCmasuuni, kaupungintalon parkkipaikka. Kesällä Beach party josta saan säkeittäin tölkkejä. Monet nuoret tuovat minulle usein kasseittain tölkkejä. Kiitos siitä heille. Olen pienellä eläkkeellä joten lisätulo on tarpeen.

• Anonyymi

Suurin osalistaja nämä sivut ovat poliisi.
      Nämä eivät sitä tee ovat kuin veljeni edes mennyt Pekka emme alennus mansikan keruuseen, juomme kahvit kun suku kaukaa tulee käymään.

Pullojen keräily yksitys henkilöt .
      Koulujen järjestämät roskat pois tienvarsilta.
      Huomio yritysten piha alue pullot.
      Taas on ajanut poliisi auto katon alle alko työ autoonsa.
      Huoli kehitys vammaiset menee keräämään tieltä yksin ilman mukana olijaa jotain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6768
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2500
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe