Kysymys sijaisen palkkauksesta

....

Hei

Tein tässä aiemmin kuuden päivän sijaisuuden lukiossa. Opetettavia tunteja kertyi 25 kappaletta.

Tänään sitten saapui palkkakuitti, ja kysymykseni liittyykin siihen. Minulla on suoritettuna kandidaatin tutkielma, ja käsitykseni mukaan tämän pitäisi vaikuttaa palkkaukseen? Olin käsittänyt, että kandin tutkielman kanssa tuntipalkan pitäisi olla hieman yli 30 euroa per tunti. Palkkaa näin ollen olisi pitänyt tulla noin 750 euroa.

Sain kuitenkin palkkaa "vain" 550 euroa bruttona, ja 580 nettona. Näin ollen tuntipalkka olisi ollut vain hieman alle 23 euroa, mikä käsitykseni mukaan on tuntipalkka silloin, kun sijaisella EI ole mitään tutkintoa suoritettuna!

Kysymykseni siis onkin, että vaikuttaa tuo kandin tutkielma edes tuntipalkkaan? Pitääkö tässä yrittää kyniä saatavia kunnalta? :)

9

4862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostaa palkkaa

Korkeakoulututkinto vaikuttaa lukion sijaisen palkkaan muut sitä ennen tehdyt suoritukset eivät. Jos sinulla on todistus alemmasta korkeakoulututkinnosta, niin toimita se palkanlaskijalle tms.

• .......

Minulla on Hum.kand tutkinto, joka on alempi korkeakoulututkinto. Toimitin tämän koulun kanslistille.

Mielenkiintoni keskittyykin lähinnä tuohon, että onko se tuntipalkka vain 23 euron pintaan tutkinnon kanssakin. Olin siinä käsityksessä, että sen piti olla kolmen kympin luokkaa.

• se palkka
        ....... kirjoitti:

Minulla on Hum.kand tutkinto, joka on alempi korkeakoulututkinto. Toimitin tämän koulun kanslistille.

Mielenkiintoni keskittyykin lähinnä tuohon, että onko se tuntipalkka vain 23 euron pintaan tutkinnon kanssakin. Olin siinä käsityksessä, että sen piti olla kolmen kympin luokkaa.

Kysymykseesi ei voi vastata, kun ei tiedä mitä opetit. Opetusvelvollisuus vaikutt tuntipalkkaan. Kysy palkanlaskijalta, millä perusteella maksettiin.

• minulla ainakin
        ....... kirjoitti:

tuohon 23 euron pintaan jäi. Hum. kand mittavasti kasvatusalankoulutusta,ei kuitenkaanns. opettajanpätevyyttä.

• ent sij

Sijaisuudesta saa tuntipalkkaa vain, jos sijaisuus kestää enintään 5 työpäivää. Kuudesta työpäivästä samassa sijaisuudessa maksetaan päiväpalkkaa, jossa on mukana myös työpäivien väliin jäävät lauantai ja sunnuntai. Elikkä siis varmaankin 8 päivän palkka laskettuna kuukausipalkasta ja ylitunteja myös, jos niitä oli.

• kkana

Minä olen joskus sijaistanut kahta eri opettajaa. Eli olin tavallisessa luokassa luokanopettajan sijaisena josta sain muistaakseni 17€ tunti ja kun olin erityisluokassa sijaisena niin muistaakseni tuo vastaava tuntipalkka oli 23€. Eli mun koulutuksella ei ollut juurikaan merkitystä vaan sillä millaisessa luokassa olin.
      Niin molemmat luokat oli 2. luokkia.

• palkkasi
    • alempaa

"satunnaisten sijaisuuksien palkkiot". Eiköhän sieltä saa jotain kuvaa sijaisten palkasta.

• Karolous

Mikäli sijaistaa opettajaa 3 vk, menee palkka päiväpalkaksi. Jos samaan putkeen tulee toiselta opettajalta parin päivän pätkä, meneekö sekin samaan settiin, vai tuleeko niistä erikseen palkka tuntipalkkana? Voiko tähän vaikuttaa, vai meneekö palkka joka tapauksessa jomman kumman käytännön mukaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3970
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2071
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      86
      1323
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1107
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      215
      909
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe