Onko mahdollista, että yläasteella on kaksi koetta samanapäivänä, koska olen kuulut että se ei ole mahdollista.
2 koetta samanapäivänä
11
5693
Vastaukset
- mahdollista.
On se mahdollista, mutta vain pakkotilanteessa. Opettajainhuoneen seinälle ripustetaan jo alkusyksystä kalenteri, johon opettajat merkitsevät omien opetusryhmiensä kokeet. Kalenterin tarkoitus on pitää kunkin ryhmän kokeet mahdollisimman kaukana toisistaan, mutta ei se aina onnistu.
- ei saisi olla
Lukion koeviikot on kanssa jotain ihan järjetöntä. Ei oikeassa elämässäkään ole mitään koeviikkoja, vaan duunia painetaan tasaista tahtia.
Ei ole reilua opettajilta, sen verran voisivat järjestää kokeita, ettei tuollaista tapahtuisi. Laikia pitää muuttaa.
Yo-kirjoituksetkin pitäisi ajoittaa toisin eli niin lyhyin välein kokeita, jotta ehtii palautua ja kerrata.- voi käyttää myös opiskellessa.
Kannattaa lukea ehkä lukiossa jo kurssien aikana, jolloin kokeeseen tarvitsee vain kertailla. Opiskelen nyt yliopistossa ja on ollut pääaineen luentokertaus, kirjatentti ja sivuaineen kirjatentti samanapäivänä. Eli käytänössä 5 kpl n. 250-300s. pitkää kirjaa luennot. Ja ihan hyvin selvisin kun on tehnyt hommat jo ennakkoon. Suosittelen!
- amiksestterveisii
Vitu paviaani, niitä kokeita on sitä varte et sua voitais arvioida. Et sä esim pääse lakimieheks pelkäl lukemalla, teet kokeita tai sitte et ja oot paska.
- hmmmm..
En tiedä onko "laillista" pitää yläkoulussa kahta koetta samana päivänä, luultavasti on. Omat kokemukset ovat kuitenkin sen suuntaisia, että yläkoulussa on hyvä "opetella" painamaan duunia kokeiden eteen. Kaksi koetta samana päivänä ei ole ylitsepääsemätöntä, kun verrataan vaikka lukion koeviikkoihin, jolloin kokeita voi joutua tekemään vaikka viisikin peräkkäisinä päivinä.
- aloita läksyistä
Lukiolaisen (?)kanssa aivan samaa ajattelen: kokeita ei ole kiva tehdä kahta samana päivänä, mutta ... peruskoulu on niin helppoa useimmille, että kuuntelemalla ja läksyt tekemällä pärjää kokeissakin. Kokemusta on. Oppii sitä paitsi tulevaa koulu-uraa varten tärkeitä taitoja: opiskelua ja asioiden nopeaa kertaamista.
- parsapersikka
Kyllä on, meillä on keskiviikkona (oon 6lk) kaks koetta muusiikki ja enkku et kiva vaan!:)
- joo-op
Tein kerran yläasteella neljä koetta samana päivänä. Olin ollut kipeenä, enkä jaksanut alkaa siirtelemään ja valittamaan :D
- Anonyymi
No mulla olis tällä viikolla 5 isoa koetta ja olen (7 lk) Saankohan mä siirtää niitä vai??
- Anonyymi
Sellaista elämä on! Ethän sä kuitenkaan mitään kokeisiin lukisi, vaikka ne olisi eri viikoilla.
- Anonyymi
Siis en tiiä onko viikkoon 5 koetta laillista koska moni sanoo ettei olisi mutta itsellä se aiheuttaa ihan järkysti stressiä ja ahdistusta kun vaikeita aiheita ja kaikissa ois tavoite numeron nosto sit on myös ens viikolla 3 koetta ja tuntuu vaan ettei oo aikaa ees käydä pihalla tai tehdä muuta kun on myös joku neulomisprojekti ja ties mitä projekteja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019