Olkapään magneettikuvaus

piikkikammoinen

Onko tietoa, että sattuuko olkapään magneettikuvaus ja siihen varjoaineen laitto ?

11

23212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei satu

      Minulle on tehty kyseinen toimenpide ja vasta polilla kuulin että olkaniveleen laitetaan myös varjoaine! Piikkikammoisena tietenkin hermostuin ja pelkäsin, harkitsin jo rauhoittavan ottoa mutta hoitaja oli hyvin asiansa osaava ja rauhoitteli minut pelkällä puheellaan ja niinpä menin rohkeasti toimenpiteeseen "selvin päin". Kerroin myös lääkärille että pelkään piikkejä ja hän sitten asiallisesti kertoi koko ajan mitä tapahtuu. Pistoalue desinfioitiin ja laitettiin leikkausliina ympärille ja valot pois (monitorista lääkäri seurasi tapahtumaa)ja sitten lääkäri aloitti pistämällä puudutteen, pikku hiljaa syvemmälle mennen ja samalla puuduttaen homma eteni. Vain vähän painon tunnetta kun neula läpäisi nivelkapselin, vai miksi sitä kutsutaan. Sitten vain lääkäri jätti neulan siihen ja vaihtoi ruiskua ja ruiskutti varjoaineen sisään. Se oli siinä, pikkujuttu, usko pois! Itse magneettikuvaus ei tunnu miltään, aivan kuin yrittäisit nukkua tietyömaalla, sen verran meteliä kone pitää. Itse makoilin silmät kiinni eikä mitään paniikkia tullut. Rohkeasti vaan toimenpiteeseen, tiedän että jännittää, mutta huomaat jälkeenpäin että ihan turhaan! Tsemppiä!

      • piikkikammoinen

        tiedosta ! Nyt ei hirvitä ainakaan niin paljoa !


      • Spede112

        Itse olin olkapää kuvauksessa. Olen luovuttanut verta ja seurannut piikin laittoa joka on suurempi kuin varjoaineen laitossa. En tiedä mihin se piikki joutui ensimmäisellä pistolla mutta polte oli sen verran kova että rupesin hikoilemaan ja meilkein lähti taju kivusta. En ehtinyt olla kuin 2min putkessa kun ilmottivat kuulokkeissa että pitää ruiskuttaa uudestaan koska oli menny päin honkia. Oletan että toinen yritys osui maaliin koska se ei sattunut pätkääkää ja kuvat onnistuivat


      • ToinenSpede

        Nii en tiiä mihin ne sulla sit oli tökänny, ilmeisesti lihakseen, eikä suoneen, ku meni uudestaan koko show? Mut mul ainaki oli valmis kanyyli mihin ne pruuttas, ni ei voinu ihan ohikaan mennä (tai ois tietty, jos ois johku korvaan vaikka tökänny? :P ) Mut ite kokemus ei ainaka ollu kovinkaan miellyttävä, ku tuntu ku ois laavaa kaatanu putkistoon, senverran poltteli! Mut vaan aluks, ja ihan parin sekunnin ajan. Sen jälkeen ei tuntunu enää missään.

        Ja itse kuvantaminenhan ei sit satu ku korkeintaan korviin, ku senverra tuppaa kolisemaan noi "donitsit".

        Ja noita varjoaineitakin on varmaan erilaisia eri käyttötarkotuksiin, et tää nyt joski vaan sitä mun saamaani. Ja älkää ees kysykö että mitä se oli, kun mullei o hajuakaan mitä se itse aine oli. Pääasia et se näky toimivan, ja selvis et missä on vika!


      • Anonyymi

        Menossa ollaan samaan hommaan..🙄


    • kipeään olkaan

      moikka, tarkoitus ei ole pelotella, kerron kuinka itsellä meni tuo.
      tosiaan loukkaisn olkani syksyllä 07, kauan meni ennenkuin sitä edes tosissaan kukaan otti, vihdoin varjoaine MRI, olkani oli tosi kipeä ja oli hankala olla vatsallaan siinä sängyllä kun lääkäri etsi ultralla kohdan johon piikki menisi hyvin. No pari kertaan siinä tökittin ja ei onnistunut, sitte lekuri vielä keksi vetää kättäni ja kysyi miten olkani loukkasin kun nivelkapseli oli kuulemma jotenkin outo. No onneksi se varjoaine saatin ja tuo aine itessään tuntu hyvältä kipeään olkaan, puristi mukavasti kun olkani oli muuten löysä ja tuon kapselivaurion takia sellanen että notkahteli miten sattuu ja piti kokoajan jännittää itse kättä jottei olka valahtaisi alas.Mutta jos olis pakko, menisin uudelleen, mutta nyt ei onneksi tarvii..vaikka uusi olkaleikkaus edessä. Tsemppiä, mm.mietoja rauhoittavia voi saada, se tietenkin auttaa turhassa hermoilussa ja joku minulle aikoinaan sanoikin että jos pelkää jotain tilannetta paljon, PUUDUTUKSET EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ TEHOA .

      • ei piikki pelota

        Olkapääni on jo kahdesti leikattu ja kahdesti otettu magneettikuva varjoaineella. Olkapää oli tosi kipeä kummassakin kuvauksessa mutta magneettikuva oli helppo. Piikki ei tuntunut yhtään missään.Puudute vaikutti heti ja toimenpide oli kivuton.

        Nyt olen saanut olkapäähäni jo kahdesti kortisonipiikin ultralla laitettuna. Eli "isompi juttu" kuin toi varjoaine. Ei mitään kipuja.

        Miksi olet menossa uuteen leikkaukseen? Mitä leikattiin ekalla kerralla? Minulla ehkä tammikuussa edessä kolmas leikkaus.


      • kipeään olkaan
        ei piikki pelota kirjoitti:

        Olkapääni on jo kahdesti leikattu ja kahdesti otettu magneettikuva varjoaineella. Olkapää oli tosi kipeä kummassakin kuvauksessa mutta magneettikuva oli helppo. Piikki ei tuntunut yhtään missään.Puudute vaikutti heti ja toimenpide oli kivuton.

        Nyt olen saanut olkapäähäni jo kahdesti kortisonipiikin ultralla laitettuna. Eli "isompi juttu" kuin toi varjoaine. Ei mitään kipuja.

        Miksi olet menossa uuteen leikkaukseen? Mitä leikattiin ekalla kerralla? Minulla ehkä tammikuussa edessä kolmas leikkaus.

        No mulla oli tuo olka revähtänyt väännöstä ja loppu diagnoosi leikkauksen jälkeen oli S43.4 (jos muistan oikein) eli distorsio=revähdys. Ja nyt taas sitten S43.0 Luxatio jotakin. Kiva vain odotella vakuutusyhtiön päätösä olka risana. Mutta se mitä tehtiin ekassa oli tuo revenneen nivelkapselin korjaus ja nostavia ompeleita (olkani oli siis eteenpäin ja alas revähtänyt). Ton kapselivamman takia varmaan se oli todella inhottava se varjoaine. On koitettu viime syksynä laittaa kortisonia mutta verenvuodon takia (ja mielettömien kipujen) jätetty kesken.

        Mua ainakin hirvittää ne kivut mitä on leikauksen jälkeen, ne yllätti täysin ja vaikka jäin osastolle yöksi, ei heidänkään särkylääkkeet auttaneet ja meni monta unetonta yötä ennen kuin helpotti.

        Mitä sinulla on olkapäässä?


      • ei piikki pelota
        kipeään olkaan kirjoitti:

        No mulla oli tuo olka revähtänyt väännöstä ja loppu diagnoosi leikkauksen jälkeen oli S43.4 (jos muistan oikein) eli distorsio=revähdys. Ja nyt taas sitten S43.0 Luxatio jotakin. Kiva vain odotella vakuutusyhtiön päätösä olka risana. Mutta se mitä tehtiin ekassa oli tuo revenneen nivelkapselin korjaus ja nostavia ompeleita (olkani oli siis eteenpäin ja alas revähtänyt). Ton kapselivamman takia varmaan se oli todella inhottava se varjoaine. On koitettu viime syksynä laittaa kortisonia mutta verenvuodon takia (ja mielettömien kipujen) jätetty kesken.

        Mua ainakin hirvittää ne kivut mitä on leikauksen jälkeen, ne yllätti täysin ja vaikka jäin osastolle yöksi, ei heidänkään särkylääkkeet auttaneet ja meni monta unetonta yötä ennen kuin helpotti.

        Mitä sinulla on olkapäässä?

        Alunperin todettiin ahdasolkapää ja kiertäjäkalvosinoireyhtymä. Leikkautin kalliisti yksityisellä, ei parantunut (ei ole tapaturma). Kului vuosi ja olka oireili edelleen. Kävin leikanneella ortopedilla ja huomasin, ettei oikein ottanut asiakseen hoitaa minut kuntoon. Puhui koko olkanivelen jäykistämisestä yms.

        Surffailin netissä ja löysin uuden ortopedin Diacorista. Menin hänen vastaanotolleen. Sanoi heti, että uusi leikkaus on välttämätön. Otettiin varmuudeksi magneettikuvat. Leikattiin. Löytyi pieniä repeämiä, tulehdusta ja kaikenlisäksi olkapää oli löysä. Pidin kantosidettä 5 viikkoa.Tuosta leikkauksesta on kulunut 3 vuotta.

        Nyt olka oireilee siis taas. Nivelkapselissa vikaa. Kokeillaan kortisonia. Kolmas leikkaus viimeinen keino.

        Kumpikin leikkaus on ollut täysin kivuton. Menin aamulla leikkaukseen ja pääsin pois iltapäivällä. Kotona söin panacodeja jonkin aikaa kun määrättiin turvotuksen takia. Kipuun en olisi tarvinnut.Eli sekä magneettikuvaukset, että leikkaukset ovat menneet loistavasti. Rahaa on kulunut ja nyt alkaa pinna olla kireällä...saisi jo olka parantua.Olen edelleen toisen leikkauksen tehneen ortopedin hoidossa, osaa asiansa. On kai uskottava, että minunkin olkani "paranee" joskus.


    • Anonyymi

      Tänään luvattiin olkapää varjoaineella Mehiläisessä. Ensin menin pötköttämään mahalleni hoitopöydälle ja lääkäri katsoi ultralla oikean kohdan mihin pistään. Ensin pistettiin puudutetta ja siitä ei tuntunut kuin se että neula meni ihon läpi. Ei ollenkaan paha! Sitten neula jäi sisään ja siihen vaihdettiin putki mistä ruutattiin varjoaine. Se tuntui hieman paineena, mutta ei sattunut. Yllätyin miten nopeaa ja kivutonta oli! Lääkäri kertoi koko ajan mitä teki ja oli oikein rento meininki

    • Anonyymi

      Eipä otettu minulla huomioon kun tultiin yllättäen pistämään olkaan ja heti puudutteen jälkeen toinen piikki. ei puutunut. Sattu hitosti ja ihme repiminen kättä ylös ja sivulle siinä välissä. Huom. Teki äärettömän kipeätä, ei huomioitu kipuani ja uloslähtiessä oksensin ja kipushokki. Tulos 2 revennyttä, 1 poikki ja yksi ehjä. Mietin potilasasiamiestä asiasta, ei pahemmin huomioitu tai kuunneltu. Hoitajakin häkeltyi tilanteessa täysin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe