Mazda6 valojen korkeussäätö ONGELMA!

Masimies

Moro!

Mazda 6 vm.2003 halogeenivaloila. Kävin katsastamassa ja vasen ajovalon korkeussäätö ei pelannu. Hyväksytty, mutta merkintä rekkariin korjattavaksi.

Mitens yleinen? Ei taida löytyä pelkkää moottoria?? Onko umpion osto ainoa vaihtoehto. Mitäs olette liikkeessä maksanu oheisesta korjauksesta????

Jos olette itse korjannut niin millainen homma???


Terveisin,

vm.83 Mazda 626 dieselillä (635tkm) aloitin Mazdat ja lopetanko kutosella

21

10416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies.

      Jos se on yhdestä ajovalon korkeussäädöstä kiinni
      niin vaihda ihmeessä toiseen merkkiin!

      • Masimies

        Juu ei se ny yhestä korkeussäädöstä jää kiini....mut onhan siinä tota pientä ruostekukkasta ollu (korjattu 4 kertaa), ohjausakselia, vinkkuhan kääntäessä ja syö öljyä (2L vaihtovälillä).

        T.Kyhän Masalla muuten.


      • batman vs fatman
        Masimies kirjoitti:

        Juu ei se ny yhestä korkeussäädöstä jää kiini....mut onhan siinä tota pientä ruostekukkasta ollu (korjattu 4 kertaa), ohjausakselia, vinkkuhan kääntäessä ja syö öljyä (2L vaihtovälillä).

        T.Kyhän Masalla muuten.

        mullapa on korjattu 100 kertaa ja vinkkuhan vääntäessä. juu sullakin on karvalakki kesäisin. juu


    • kallis moka

      Tää on Mazda 6:n tyyppivika. Mulla vaihdettiin molemmat takuuseen. Ja olen kuullut muiltakin.

      Käytetyn Mazda 6:n osto-oppaassa pitäisi ehdottomasti olla yhtenä kohtana "tarkista toimivatko valojen korkeussäädöt"

      Kun sain homman siis takuuna korjattua, niin säätöjen käyttö on ehdottomasti kielletty. Käytän niitä vain kerran vuodessa ennen katsastukseen menoa tarkistan että pelaako vielä ja sitten katsastuksen jälkeen ilmastointiteippi nippelin päälle että vaimo ei vahingossakaan koske siiten.

      Tässä kohtaa on Mazdan laatu kyllä surkea, muuten hyvässä autossa.

      • masa esa

        Käyttäkää niitä korkeus säätöjänne
        Ne menee muuten jumiin kerta viikossa alas ja takaisin niin pelaavat aina.


      • ville_691
        masa esa kirjoitti:

        Käyttäkää niitä korkeus säätöjänne
        Ne menee muuten jumiin kerta viikossa alas ja takaisin niin pelaavat aina.

        Tee sinä niin, minä en.
        Tuo sääntö pätee käsijarruun, mutta ei Mazda 6:n valoihin.

        Kun autoni oli uusi ja rakensin silloin, niin peräkärryä vedellessä tuli käytettyä tuota säätöä aika usein. Ja molemmat valot pas..ksi vuodessa. Että näin meillä...


    • Adzam

      Mulle kävi ihan samoin kesän katsastuksessa (vm. 2003). En ole tehnyt vielä asian hyväksi mitään. Korkeussäätöhän ei ole pakollinen varuste, joten pidän säädön pohjassa, jolloin molemmat valot ovat samalla korkeudella. Ei pitäisi haitata ketään. Huollossa sanoivat, että koko umpio täytyy vaihtaa (hinta n. 300-400 €)

      • meezes

        kylläpä se korkeudensäätö on pakollinen vuoden 96- rekisteröidyissä autoissa


    • m6

      Ei kannata maksaa umpioista sitä liikkeen pyytämää 400€/kpl kun tarvikkeena saa 130€/kpl.

      Tai sitten näkee vähän vaivaa ja vaihtaa moottorin umpion sisään. Ite tein sen moottorin vaihdon ja hintaa tuli 45€ (moottorista). Aikaa meni 3 tuntia hommaan kun en ollut ennen autoa purkanut niin sekin olla sillä selitettävissä.

      Kerran jo homman tehneenä sanoisin että n. tunnista kahteen ottaa aikaa..

      • moottorin

        Minulla olisi pari umpiota joista moottori rikki, voisi joskus katsoa mitä ovat syöneet. Tuli vaihdatettua tarvike umpiot molemmille puolille.


      • m6
        moottorin kirjoitti:

        Minulla olisi pari umpiota joista moottori rikki, voisi joskus katsoa mitä ovat syöneet. Tuli vaihdatettua tarvike umpiot molemmille puolille.

        Ostin Autobodypartsilta. Niillä on myymälä Espoossa mut laittavat postillakin.. Ite löysin ton firman taas Mazdago.net sivuston keskustelusta.


      • Anonyymi

        Osta netistä!!!


      • Anonyymi
        m6 kirjoitti:

        Ostin Autobodypartsilta. Niillä on myymälä Espoossa mut laittavat postillakin.. Ite löysin ton firman taas Mazdago.net sivuston keskustelusta.

        Osta autoon!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta netistä!!!

        Autodock


      • Anonyymi

        purkaamoilta voi saada 50-60€


    • mazda6 sedan 03

      terve. sama juttu mazda 6 -03 ja vasen umpio korkeuden säätö mykkä. pörisee ja menee sulake lopuksi.
      -olen selvittäny, se on kiinteä moottori ei voi korjata?!?
      Ratkaisu on Motonet; uusi umpio moottori koko paketti about 70e
      Onnistuu vaihtaa itsekin, mutta aikaa menee. jos omaa näppäriä kavereita kuulemma tunnin homma. Oikea umpio kannattaa vaihtaa samassa rytäkässä se menee vuoden päästä!

      • Anonyymi

        Hyvä!!!!


    • Tee-se-itse-mies

      Nosto.

      Mun autossa on vasemman umpion moottori sökö. Motonetin sivuilla lukee "6" 02-> jos Bosch-malli (Vaihto erittäin vaikea!) [2002 - 2007]. Osaako kukaan sanoa, että mikä tekee vaihdosta erittäin hankalaa? Tietäis purkamatta ostanko uuden umpion vai koitanko vaihtaa moottorin.

    • Tee-se-itse-mies

      Kiitos avusta.... Vika löytykin hapettuneesta liittimestä, joten eipä tarvi enää murehtia uuden umpion ostoa.

    • Kiire

      Mistä löydän mazda 6 -04 ajovalojen sivuttaissäädön?

    • Anonyymi

      Mistä johtuu?kun ajovalot seilaa pientä ylös-alas liikettä?surina kuuluu molemmin puolin etuosasta,katkaisija jo vaihdoin,mutta vika ei tainnut olla siinä kun alkoi suriseen ja seilaan uudestaan.korkeuden säätö kyllä pelaa,mutta ärsyttää tuo seilaaminen ylös alas pieni liike

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe