Olen itse syntynyt Sipoossa (-73), ja pitkän poissaolon jälkeen olen nyt muuttanut tänne takaisin muutamia kuukausia sitten.
Lapsena täällä oli kivaa. Ruotsinkieliset tappelivat suomenkielisten kanssa (siis lähinnä koulussa, mutta ehkä myös Rkp vastaan muut?), mutta se oli sellaista pientä ymmärrettävää kränää.
Nyt täällä on ihan erilaista, ja jotenkin uudempaa ja vapaampaa, mutta kuitenkin taitaa jokaisen mielestä olla jotain väärin?
Helsingin osaliitoksesta ei varmasti tarvitse enää puhua, se on jo historiaa, mutta minua kiinnostaisi tietää, mikä muu Sipoossa haisee? Ja mitä sille pitäisi tehdä?
--
ehdokas #134 Sipoossa
Mikä Sipoossa haisee eniten?
11
1643
Vastaukset
- niinku muissa R,rrissä
mitään ei saada aikaan, ihmetellään ku hesa otti omat maansa sitten alettiin haikailemaan et siihenhän meidän piti se kanala .
- valitettavasti sipoolaiseks...
Senhän me tiedämme, mikä haisee. Koko sipoolainen viemärijärjestelmä on viallinen, tiedä mistä johtuu. Ensin ei ole haluttu kehittää ja sitten nuukailtu varmaan väärässä paikassa. Kunnan vesi ja viemäri pitäisi saada joka taloon. Merkillistä, että 50 km säteellä pääkaupungista ihmisten vessavedet edelleen valuvat pohjavesiin. Meidän mökkikunnassakin periferiassa ollaan kehityksessä jo pidemmällä.
Lisää yrityksiä kuntaan. Olen ymmärtänyt, että sipoolaiset päättäjät ovat sitäkin vastaan. No, ei varmaan fiksut firmat tänne enää haikailekaan, vaan menevät naapurikuntiin lihottamaan niitä.
Ruotsinkielisen lapsen koulu maksaa puolet enemmän kuin suomenkielisen lapsen. Pieniä ruotsinkielisiä kyläkouluja tekohengitetään. Suomenkieliset lapset on ahdettu mammuttikouluihin, joissa ongelmat keskittyvät.
Tehoa kunnan toimistoihin ja toimintaan - äkkiä. Kenelläkään ei ole vastuuta, asioita pallotellaan vuosikausia.
Tympii....- taas johtuu
aivan siitä pysähtyneisyyden ajan, ei mitään mikä on jotenkin ulkopuolista ei h:ki,läinen puli ole ihminen sivistymätön on.
- ..............tietämätön
Eikö suomalaiselle suomalainen tavallinen peruskoulu ole ilmaista??
- Sipoo Sipoolaisille
se, että kunnallispoliitikkojen energia menee Suomenkieliset vastaan Ruotsinkieliset -vääntöön. Pitäisi pikku hiljaa tajuta, että, mikä on hyväksi Suomenkieliselle Sipoolaiselle on todennäköisesti hyväksi Ruotsinkieliselle Sipoolaiselle. Ei pitäisi keskittyä siihen yhteen keskinäiseen eroavaisuuteen eli kieleen, vaan niihin lukuisiin yhtäläisyyksiin. Koko kunnallisjohto pitäisi ulkoistaa Suomen- ja Ruotsinkielisistä, vaikka Englanninkielisille, niin saataisiin asiat eteenpäin.
(Kunnallis)politiikan harjoittaminen pitäisi olla hakijan hylkäävä tekijä, jos hakee töihin kouluun tai johonkin osaan kunnan opetusjärjestelmässä. Surullista, kun lapset joutuvat pelinappuloiksi.
- Boxissa
Huumaava P haju joka leviää ympäristöön kun tuuli on suotuisa.
On kompostori tehdas jossa Sipoolaisten P skat kompostoituu. Hesa tuo ne siihen kun ne johdetaan sinne. - tulossa...
Itse juuri muuttanut pois, mutta paljon eri ikäluokkia tuntevana kerron pika puolin vastauksen...
- ertagsdv
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1729131
Mutta missäpä loisvahinkolaukaukset eivät haisisi?- hyh hyh...
sipoossa haisee sipoolaiset eikä mikkää muu
- HAISEEEEEEEEEE
eniten haisee ruotsalaista maitoa jalostava ruotsalainen ingman!! Eli ruotsalainen lehmän pissa!!!!
- Macareno13
No koulussa tapellaan edelleen svedujen kanssa ja bussi yhteydet Nikkilään on niin p*skat että iha suututtaa (asun söderkullassa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663065
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252133Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671719Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251587Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161317- 281301
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281180Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621031