Uudenkarheaan Mercury 60 EFI:iin tehtiin syyshuoltoa. Sytytystulpat otettiin auki ja sylintereihin laitettin öljyä pitämään sylinteri voideltuna koko talven.
Kaikkien kolmen tulpan takaisinlaitossa meni hieman "sormi suuhun";
Vaikka tulppa tuntui olevan linjassa tulpanreiän kanssa, ei koko tulpan kierre mennyt sylinterin jenkoihin. En uskaltanut kiristää hampaat irvessä.
Ohjekirjassa neuvotaan kiristämään käsin kireälle ja avaimella 1/4 kierros.
Toiminko oikein vai tuleeko tulppien mennä koko jenkalla sylinteriin.
Onkohan Mercuryssä alumiinilohko, jolloin väärille jenkoille menossa vaarana kierteettömyys?
ASIALLISISTA VASTAUKSISTA KIITOS!!!!
Sytytystulppien kiristys
15
3818
Vastaukset
- tuluppamies
kuulostaa kyl siltä et menee vääril jenkoil,kyl ne täytyy men loppuun asti ja momenttiavaimel kiristys.olik se 20 tai 21 jotai sin päin.sun kannattaa kysyä joltain korjaajalta.älä väännä väkisi.
- mercurymiäs
Mercuryn 60 EFI on nelisylinterinen ja siinä on neljä tulppaa.
Kyllä tulpan pitää mennä niin paikoilleen, että tiiviste puristuu loppukiristyksessä.
Lohko on alumiinia eikä siedä väkivaltaa. - k baarm
Itse vedän huollossa akku pulttikoneella kiinni ja kyllä pysyy.terv hi-perf guru k-b
- Uusi juttu
Vai niin ....:D :D :D :D :D ihanko tosi :D
- tarkistaa____
Kiristät avaimella, jossa jatkovarsi(väh. 1m) niin paljon kuin ikinä ruista riittää ranteessa. Korva tarkkana, sitten kun kuuluu, 'naps' -ääni, niin käännät puoli kierrosta takaisinpäin. Silloin on sopiva kireys.
- vittuilua
Joku ajankuluksi kysyy jotain älytöntä, tulppien kiristys, joku vastaa asiallisesti. Joku huomaa koiran ja heittää vitsiksi. Menkää jonnekin teinien herjaussivuille. Jutellaan asiallisesti niin palstassa on järkeä.
- vittu0+8970+
vittuilua kirjoitti:
Joku ajankuluksi kysyy jotain älytöntä, tulppien kiristys, joku vastaa asiallisesti. Joku huomaa koiran ja heittää vitsiksi. Menkää jonnekin teinien herjaussivuille. Jutellaan asiallisesti niin palstassa on järkeä.
Ne on sellaisia ihmisiä, jotka luulevat osanneensa kaiken syntymästään saakka vaikka ovat amiksessa eivätkä osaa edes pyyhkiä nenäänsä.
- tulppatango
Ei kannata mennä kauas merellä, jos ei oikein ole varma että onko tulpat jenkoilla..tämä on minun turvallisuus neuvoni.ei ainakaan perhettä mukaan.kone voi sammua ja pitäisi osata tehdä jotain,aina ei ole merivartiostoa tai kännykän akku loppu. varatulpat täytyy olla aina mukana retkillä.
- hommaa
Njoo, noiden tulppien kannssa joutuu olemaan todella tarkkana, tai lähtevät helposti menemään väärälle kierteelle. Kuvauksesi perusteella jäi vähän epäselväksi että ehtikö tulppa tehdä jo uutta jenkaa? Kierteellä olevan tulpanhan saa kierrettyä käsivoimin perille asti, eli jos olet joutunut kättämään vähänkin enemmän voimaa kiristäessä, on kierteet todennäköisesti ottaneet osumaa.
- Pete1972
...voimaa en käyttänyt ja jenkaa ei mennyt kuin pari-kolme kierrosta ja tällöin alkoi tökkimään.
Ilmeisen hyvä, etten laittanut voimaa vääntöön vaan ymmärsin lopettaa.
Jengasta korkeintaan 1/4 - 1/5 "vaurioitunut" - tulpissa on ...
Pete1972 kirjoitti:
...voimaa en käyttänyt ja jenkaa ei mennyt kuin pari-kolme kierrosta ja tällöin alkoi tökkimään.
Jengasta korkeintaan 1/4 - 1/5 "vaurioitunut"venäläinen pystykierre joka hoituu seuraavasti.
Teet putkesta työkalun ja lyöt lekalla loput. - puujalka 45
tulpissa on ... kirjoitti:
venäläinen pystykierre joka hoituu seuraavasti.
Teet putkesta työkalun ja lyöt lekalla loput.Nauroitko itse omalle vitsillesi? Me muut emme nimittäin nauraneet.
- luokitellaan ...
puujalka 45 kirjoitti:
Nauroitko itse omalle vitsillesi? Me muut emme nimittäin nauraneet.
pahaksi luonneviaksi.
- myös pete
Pete1972 kirjoitti:
Jengasta korkeintaan 1/4 - 1/5 "vaurioitunut"oikea kierre uusissa tulpissa.
- Pete1972
myös pete kirjoitti:
oikea kierre uusissa tulpissa.
...puhdistettuina olin takaisin laittamassa.
Ajotunteja olosuhteista johtuen niin vähän, ettei vuotuiselle tulppien vaihdolle perusteita.
Kiitos kuitenkin viestistäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244