ILP:n pelkkä asennus Lahdessa

Hartsa

Ostin tossa suoraan fujitsu asyb9ld pumpun,nyt tarttis saada laite paikalleen.Onko kellään tietoa/kokemusta ammattitaitoisista asentajista lahden seudulla.Laitelkaa yhteys tietoja tänne sivulle/Kautta hinta tietoja.Kiitosta etukäteen.
PS.Onkohan sopivan kokoinen pumppu,kun neliöitä on 116,5,kommentteja kehiin...

14

5868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On ILP

Hintoja voit myös kysellä!

http://www.tukes.fi/fi/Palvelut/Rekisterit/painelaite-rekisterit/
      Kylmäainetoiminnanharjoittajat, jotka ovat tehneet asetuksen 1187/2001 mukaisen toimintailmoituksen (Excel 5.0/95-tiedostona
      www.sulpu.fi
      TUKES: www.tukes.fi www.ymparisto.fi
      www.skll.fi

Pumpun koko:
      Nyrkkisääntönä on, että 1 kW riittää n. 30 m2 lämmitykseen ja n. 15 m2 jäähdytykseen. Oikean tehoista ilmalämpöpummppua valittaessa on huomioitava talon koko ja energialuokka - elikkä kuinka hyvin lämpö pysyy talon sisällä. (eristys, ilmanvaihto, ikkunat, ym),
      http://www.tut.fi/units/me/ener/julkaisut/LP-Rap.pdf
      N. 100 m2 omakotitaloon pitäisi 3,3 kW perusmallin riittää. Mikäli kuitenkin kesällä on suuri jäähdytystarve - suosittellaan tehokkaampaa mallia. Myös pienempi invertteri-malli tulee kysymykseen. Ilmalämpöpumppu-asentajat ja myyjät auttavat oikean mallin valinnassa.

http://www.valkeakoski.fi/attachments/asuntomessut/lampopumpputaulukko.pdf
      Fujitsu
      Plasma
      ASYB 9LD
      AOYS 9LD
      1kW/30m^2
      3,6 kW
      -20~ 24
      COP 4,44
      Tämän mukaan riittänee lämmitykseen, suureen jäähdytystarpeeseen saisi olla pykälää isompi.
      Fujitsu on kyllä saanut käyttäjien kehuja mm takuu 5 v ja äänettömyys.

• tule

asentamaan muiden myymää laitetta ja tuskin paljon muutkaan!

• Sharp ILP

Jos yksi ei tule! niin joku toinen aina tulee, ei ne ILP pumput asentamatta jää!
      Tämänlaatuiset kirjoitukset ( minä en tule asentamaan ) saatta koko kylmäalan huonoon valoon,
      tulee mieleen "kartelloituminen" johonkin klikkiin!

Kysy vaikka täältä, joudut kyllä maksamaan matkoista yli 150 km.
      Asentajia varmaan löytyy Lahdestakin!
      Ps kompensoi matkakustannukset sillä että asennat pumpun itse ja otat vaan tyhjiöinnin, vuotojen tarkastuksen ym. kylmämieheltä.

http://www.netikka.net/kkh-luoma/
      ASENNUSHINTA
      ILMALÄMPÖPUMPPUJEN ASENNUS!
      HUOMIO! ILMALÄMPÖPUMPUN ASENNUSTYÖ ON KOTITALOUSVÄHENNYSKELPOINEN MENOERÄ, mikä saadaan verotuksessa KOKONAAN VÄHENTÄÄ!!
      Suoritamme myös pelkät laiteasennukset!
      ITSEASENTAJILLE myös pelkät tyhjiöpumppaukset, tai ns. osa-asennukset ks. lisää linkistä: "säästä satasia- asenna itse"

Normaali perusasennus, kun sisäyksikkö ja ulkoyksikkö voidaan asentaa samalle seinälle, kun yksi läpivientireikä.
      Kun perusasennustarvikkeet tulevat asennusliikkeestä.
      Eristetyt putket 1- 4 m
      Välikaapeli sisäyksiköltä ulkoyksikköön
      Sulatusvesiputki
      Ulkoyksikön seinätelineet tarvikkeet
      Tärinävaimentimet
      Putkien ja kaapelin kotelot tarvikket
      Asennustyöt sis. myös sähkösyötön pistorasialle,ja käyttöopastuksen.
      Mahdollisia lisäkustannuksia:
      Matkat Seinäjoelta yli 150 km
      Betoniseinän timanttiporaus (tavalliset tiili- ja puumateriaalit eivät aiheuta lisäkustannuksia)
      Pitkä putkimatka tai useampi läpivientireikä(toisen huoneen läpi kuljetus) ym.hankala asennus.

SÄÄSTÄ SATASIA - asenna itse!
      TIESITKÖ?
      ILMALÄMPÖPUMPUN ASENNUKSEN VOIT SUORITTAA ITSE.
      Jokaisen ilmalämpöpumpun peruasennuksen, eli ulko ja sisäyksikön kiinnittämisen seinään ja liitäntäsarjan läpiviennin on aika helppo suorittaa itse.
      Tarvitset tavallisten työkalujen lisäksi seinän läpivientireiän poraamiseen pitkän poran ja ns. rasiaporan ( 50-60mm). Tiilen läpäisyyn käy normaali iskupora tai poravasara ja piikkaustyökalu.
      TYHJIÖPUMPPUKSEEN tarvitset kylmäkoneasentajan, että kylmäaine saadaan paineistettua ja kytkennät voidaan tarkistaa. Tämä toimenpide on välttämätön takuuehtojen täyttymiselle.
      Tyhjiöpumppaus ei ole suuri (eikä kallis toimenpide). Suoritamme näitä pumppauksia, sekä ns. osa-asennuksia, jolloin lämpöpumpun asennuskustannukset jäävät alhaisiksi.

Sanyon asennus:
      http://www.kylmakone.fi/Heatpump/index.htm
      Panasonicin asennus:
      http://www.teeitse.com/Shared/bildbank/FI-pdf/FIGDS012008_4700_Pumpe.pdf
      Yleisohje ILP:n asennuksesta:
      http://internet.onninen.fi/onninen/onninen suomi/liiketoimintayksikot/ilma-kylma/tekinen-materiaali/lg/asennusohjeet/lgasennusohjeartcoolmirrorash126ud0finlopullinen.pdf
      Paljon asiaa asennuksista tekniikasta ym:
      http://lampopumput.info/foorumi/index.php?action=collapse;c=2;sa=collapse;#2

• On myös ILP

• hiace mieheltä

mistä ostit ilman asennusta.........joku aika sit jossain uutisis oli että pumppuja oli varastettu jostain ja varoiteltiin ettei pumppua kannata ostaa keltään ovelta ovelle kiertäviltä hiace miehiltä...........
      ;)

• Hartsa

Tuttu putkimies järjesti asevelihintaan,ilmeisesti jotain suhteita.Mutta kaveri ei asenna pumppuja,EI ole hiace miehiltä.

• koskea

muiden myymään pumppuun.

Ongelmien tullen minä en ainakaan vastaa takuista mitään, enkä käy paikalla katsomassa vikaa, vaan takuu asioissa saa soittaa pumpun myyneellä tyypille!

• laite

kotona pysy vellihousu,..

• Utelias savolainen

...eihän niissä pitänytkään olla mitään ongelmia tai rempan tarvetta.Laatumerkkejä kaikki ja idioottivarmoja!

• laitemyyjätkin

opastaa asentajia ettei kannata koskea laitteisiin joita ei ole itse myynyt.

Kyse on ihan taloudellisista vaikuttimista eli laitteen kate jää saamatta ja huonolla tuurilla tappelet reklamaation kanssa ja firman nimi menee.

EI kiitos!

• tuntuu

olevan näitä "näppäriä" ostinpa halvalla kavereita "ruikuttamassa" halpaa asennusta voi piruparkoja.....elleli pelimerkit riitä koko "paketin hankintaan" niin viisainta olis pysyä äiteen helmoissa, EN VARMAAN ASENNA

• Hartsa

En kuule ole ruikuttamassa halpaa asennusta,vaan ammattitaitoista sellaista.Sinä et varmaan kuulu siihen joukkoon,koska et näytä osaavan kirjoittaakaan oikein.Eiköhän tällekin pumpulle asentaja rahalla löydy,toivottavasti.Taitaa tällä urpolla olla hommat vähissä,kun täällä itkee!!!!!

• ml69

Suosittelen: Kylmämies Oy Lahti
      Kaveri osaa homman ja on joustava aikatauluissa.Eikä muuten tunne termiä "työaika". tai sit se vaan on 24h/vrk :-)
      Mulle laittanut 3 konetta ja tuttavillekkin useita.
      Hyvä tyyppi!

• Hartsa

Kiitosta vaan!Kuulinkin kaverista ja soitin hepulle ja lupas tulla asentamaan laitteen toimintaan,mutta kerkiää vasta viikolla 43,koska on just lomamatkalla.Vaikutti asialliselta kaverilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5248
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      144
      1549
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1250
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1054
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      177
      927
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      883
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe