Kaikki meidän kolme poikaame aloittivat taitoluistelukoulun, koska minua itseäni ei jääkiekko viehätä. Pienten rymissä on vielä jonkun verran poikia, mutta väki vähenee radikaalisti mitä isommiksi tullaan. Onko ketään, joka olisi jatkanut pitemmälle? Mikä innosti jatkamaan?
Moniko poika harrastaa taitoluistelua?
10
1221
Vastaukset
- Mutter
poikasi harrastavat sitä mitä SINÄ haluat heidän harrastavan?
"Koska itseäni ei jääkiekko viehätä"!?!?!?
Ei hemmetti!
Hei haloo, oletko hieman itsekeskeinen ja tyhmä?
Eikös harrastaminen ala siitä että lapsi ITSE haluaa harrastaa?
No onneksi olkoon sait kolme pientä homoa.... - Isä
Pojat saivat juuri sellaisen harrastuksen.... kuin äiti halusi?!?!?!?!
Jos viestisi ei ole bluffia, niin otan osaa lapsiesi suruun. Ei taitoluisteluharrastuksessa mitään pahaa ole, sitä en tarkoita, mutta jos pojilta ei kysytä vaan äiti vie ja pojat vikisee niin metsään mennään ja lujaa.
Tiedän tapauksen, jossa poika kävi taitoluistelussa ja innostui myös jääkiekosta. Täysin pitelemätön hemmo jäällä nyt 12 vuotiaana. Valovuoden päässä luistelutaidoissa muihin ikäisiinsä verrattuna. Siinä mielessä hyvä harrastus, mutta lapsen ehdoilla sekin! - Minttu
Voi hyvänen aika!
Sääliksi käy lapsia, jotka joutuvat harrastamaan jotain siksi, että heidän äitinsä tahtoo niin.
Mikäs siinä, jos lapsesi pitävät taitoluistelusta, joka on mukáva laji. Mutta jos se on heille pelkästään pakkopullaa, niin otan osaa.
Jatkamaan innostaa ainakin se, että harrastaa jotain OMASTA TAHDOSTAAN, eikä siksi, että harrastaa sen vuoksi, että joku toinen tahtoo niin. - äiskä
Jos olisit kirjoittanut, että veit pojat jääkiekkoon, koska taitoluistelu ei sinua viehätä, niin kukaan vastaajista ei olisi noin voimakkaasti älähtänyt äitiä vastaan.
Tosiasiahan on, että vanhemmat vievät lapsensa juuri sen harrastuksen ääreen, joka heitä itseään kiehtoo. Ja muodinmukainen kiehtoo useimpia "kun kerran kaikki muutkin"-periaatteella. He eivät vaan huomaa tai ole huomaavinaan sitä itse.
Haluaisin tietää, onko jossain joskus todistettu tai onko jotenkin muuten ilmiselvää, että taitoluistelija- tai tanssijapojista tulee homoja, koska tuollaista näissäkin viesteissä väitetään. Ja mikä siinä harrastuksessa sitten lapsen homoksi muuttaa.
Ja vielä, oliskohan parempi olla "homomainen" kuin agressiivinen toisten niskanikamia, neniä ja hampaita murskaava (yhteiskunnan maksettavaksi) mailakepin kanssa tyhjän(=kiekko) takia hilluva hormonijääkiekkoilijahetero. - Äippä
Voihan se olla että äkkiseltään sun viestistä saa kuvan, että sä raahaat lapsias luisteluharkkoihin vasten niitten tahtoa. Mutta pitää muistaa että viestissä ei mainita kyseisten poikien ikää. Eihän ihan pienet vielä osaa päättää mitä ne haluaa tehdä ja harrastaa! Vaihtoehdoistakaan ei ole tietoa. Kyllä meidänkin tyttö (2-v.) käy jumpassa, koska äiti haluaa niin ja on itsekin entinen voimistelija. Jos odottelisin että tyttö itse sanoo haluavansa johonkin harrastukseen, menisi tässä varmasti vielä monta, monta vuotta vailla harrastuksia!!!
- Jasmin
Luin muiden kommentit ja oli pakko vastata! Muiden kanssa olen samaa mieltä siitä, että lapsilla pitäisi olla oikeus harrastaa mitä haluaa. Jos lapset ovat kumminkin pieniä, ei ole mielestäni paha jos äiti osittain päättää heidän harrastuksensa!! Jos lapset kumminkin eivät halua mennä luistelemaan, siinä tapauksessa asia on eri.. on väärin pakottaa ne! Ohjaan itse taitoluisteluryhmiä paikkakunnallani. Pienissä tenavissa on paljon poikia, mutta olet oikeassa siinä että iän myötä pojat lähtevät pois ryhmistä, onhan taitoluistelu enemmän kuitenkin tyttöjen laji. Joku täälläkin taisi mainita, että taitoluistelu antaa hyvät luistelu pohjat. Ei tenavilla varsinaista taitiluistelua ole, harjoitellaan luistelun perusjuttua!! Hyvä harrastus!! ...toivottavsati tajusit ideani..?
- 15-v.
siis tollanen on perseestä! laitetaan lapsi harrastamaan sellasta, josta ei oo mitään hyötyä. jääkiekko olis sentään kehittävä laji, toisin kun joku homojen kauno luistimilla hyppiminen. ite oon 15-v jätkä ja harrastan pyöräilyä erittäin paljon. sekin on paljon parempi harrastus kuin luistelu. opin itse asiassa pyöräilemään erittäin nopeasti. kun aikanaan sain oman pyörän jossa oli apupyörät, ajoin jo saman päivän iltana ilman minkäänlaista tukea.jos poikasi ovat noin 4-5 vuotiaita, he tuskin oppivat mitään hyppimistä kovin nopeasti. ajattele nyt nainen vähän!
- Maru
Vein esikoisen aikanaan taitoluisteluseuran luistelukouluun, koska en jaksa itse urheilla, mies ei ehdi ja minäkin vierastan jääkiekkoa. Keväällä oli sitten iso luistelunäytös, jossa nämä pikkuluistelijatkin kävivät vähän kompuroimassa. Esiintymistä rakastava esikoispoika oli ihan myyty! Hän harrasti sitten luistelua kilpaluisteluryhmässä, kunnes tokalla luokalla tuli ongelmia. Ryhmään tuli toinen poika, jonka kanssa hän ei tullut toimeen, vaan syntyi jatkuvaa kärhämää/riehuntaa/pullistelua. Tyttöjen kanssa oli tullut ihan hyvin toimeen. Yritettiin vaihtaa seuraa, mutta luistelu ei enää ottanut tuulta ja niin se harrastus jäi kolmannelle luokalle tultaessa. Kaksi pienempää veljeä ovat nyt luistelukoulussa. Saa nähdä miten pitkään jaksavat.
- Maru
että tietenkin vanhemmat vievät lapset niihin harrastuksiin jotka vanhempia miellyttävät, varsinkin kun on kyse alle kouluikäisistä. Mutta tietenkin lapsella on oltava veto-oikeus jos hän ei jostain pidä sitä kokeiltuaan.
Tätä esikoista raahasin kolmevuotiaana tuon luistelukoulun lisäksi muskariin. Siitä hän ei pitänyt, joten se jäi vuoden päästä, mutta nyt 9-vuotiaana hän yllättäen on taas innostunut musiikista ja on pyrkimässä musikkiopistoon erään kaverinsa kanssa.
Viisivuotiaana vein hänet uimakouluun ja liikuntaleikkikouluun (taas koska en viitsinyt itse opettaa). Hän harrastaa vieläkin innoissaan uintia, hiihtoa ja yleisurheilua eri seuroissa.
Kuusivuotiaana vein häntä käsityökerhoon ja kansantansseja tanssimaan. Ne jäivät kouluun mentäessä, koska aikaa ei ollut enää kaikkeen, eivätkä nämä olleet suosikkilistalla ykkösenä. Kansanmusiikki on kuitenkin ilmeisesti jäänyt mieleen, koska tuleva soittoharrastus on nimen omaan tätä. Käden taitoja hän harrastaa käymällä kavereitten kanssa nikkarointikerhossa.
Seitsemänvuotiaana raahasin pojan partioon, koska se on minusta hyvä harrastus. Hän on käynyt siellä kolme vuotta vähän vastentahtoisesti ja nyt ilmoitti lopettavansa kesään. Olkoon sitten niin.
Seuraavana kokeilulistalla ovat minun ehdottamani jalkapallo, pesäpallo ja melonta, sekä pojan itsensä toivoma paini.
Siitä pidän kiinni, että lapsella on oltava 4-5 päivänä viikossa joku harrastus, ettei ehdi lorvehtia valvomatta liikaa kavereitten kanssa. Kun joku lopetetaan, uusi keksitään tilalle.
- PELIMIES vs ATLEETTI
Minullakin on 8v poika kuka harrastaa taitoluistelua ja hän 3 v ikäisenä ei tiennyt mitään harrastusmahdolisuuksista. Nyt kun osaa todellakin luistella ja myös hokkareilla sitten hän ei missään nimessä halua olla jääkiekkoilia kun näkee päivittäin kiekkoilijoiden touhuja kuten usein huutoa ilman viestytyskuykyjä. Jopa 8 v ikäinen osa luokitella jääkiekkoa PELIKSI eikä sinänsä vaativaksi ATLEETIN urheiluljiksi. jne jne jne jne mun 8 v ikäisen pojan taitluistelu farkuista löydän polkupyörän jarrupaloja ja jopa ruuvinmeisseli sielä kerran tiaphti. Mun mies on kiihkeä Suomalainen jääkiekko mies mutta kotona ei vikise massa suomalaisittain kuten jääkiekko olisi elämän perusta.
Hohohhhh, jääkiekko poikien äiditkaan eivät taitaa tiedä ja opasta poikia itse hygienia, sivistystä, kehorakennusta jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569