Harvoin mainittu

energiahoitomuoto

Onko kenelläkään kokemuksia mikrolevitaatioterapiasta? En ainakaan pikaisella silmäyksellä löytänyt keskusteluja, joissa aihetta olisi edes sivuttu.

30

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosmiset vibraatiot

      Se on samanmoinen hoitomuoto kuin levitaatio, mutta nyt leijutaan vain ihan vähän. Skeptikot väittävät, että leijumista ei tapahdu, mutta tässä ollaan vain niin vähän aikaa ilmassa, että sitä ei voi havaita kuin kehittyneemmillä korkeimmilla aisteilla. Kysele lisäohjeita omameedioltasi.

      • yksi kysymys

        Tiedätkö järjestetäänkö Suomessa jo tämän hoitomuodon kursseja?


      • kritiikki

        "Skeptikot väittävät, että leijumista ei tapahdu, mutta tässä ollaan vain niin vähän aikaa ilmassa, että sitä ei voi havaita kuin kehittyneemmillä korkeimmilla aisteilla. Kysele lisäohjeita omameedioltasi."

        Tässäkin huomaa ettei skepoilla ole rohkeutta pilkata valtavirran rajatietoa:

        "On erityisen silmiinpistävää, miten pseudoskeptikot jättävät kirkon dogmit rauhaan ja kirkosta taas löytyy sympatiseerajia "skeptikoille". Ettei jumalakin sentään ollut protoskeptikko, joka kävi epäilemään omia luomistöitään? Amerikan pseudoskeptikoissa on sekä uskovaisia että ateisteja. Jälkimmäisiin kuuluu koko joukko CSICOP:in johtavia hahmoja. Se ei suinkaan estä joskus aktiivikristittyjä tarttumasta "skeptismiin" lyömäaseena jotta voisi huitoa jotain kolmatta - kuten esimerkiksi parapsykologiaa tai astrologiaa kuten Skeptikko-lehden 2/2001 artikkelissa Angela Bourque-niminen teologi (21) tekee. On päivänselvää, että tiede antaa itsensä niiden käyttöön, jotka ollen itse uskovaisia ja käyttäen tieteen valeasua, eli ovat pseudotieteilijöitä sanan varsinaisessa merkityksessä, käyvät ikuista torjuntataisteluaan "vääräoppisia" ja "pakanoita" vastaan. Jos Angela-parka tarttuisit skepsismiisi johdonmukaisen päättäväisesti ja ruotisit läpi skeptisen kriittisesti vain uuden testamentin kirjat (joka on tehty moneen kertaan) historiallisesti ja metodologisesti, mitä jäisi jäljelle? Yksinkertainen ja tehokas totuus on: sekä laitostunut usko että tiede yrittävät häikäilemättömästi ja intellektuaalisesti epärehellistä jälkeä jättäen häätää pois tietoisuudesta asioita, jotka kyseenalaistavat niiden perusoppeja - ja samalla perusturvallisuuden kokemusta ja saavutettuja asemia ja etuja yhteiskunnassamme. Teologian asema "tieteenä" on kärsii perinteisestä kahtiajaosta kun pitäisi tutkia objektiivisesti ja vailla arvovarauksia kaukaisia ja hämäriä asioita ja kuitenkin teologia on sitoutunut näkyvin ja näkymättömin sitein "pyhiin" kirjoituksiinsa ja yhden uskon perinteisiin. Varmasti aikoinaan suomalaisten teologien valtavirta tuli pappisperheistä tai opettajaperheistä, joiden vanhemmat olivat pappissukua. Vieläkin suomalaiset teologit vaikuttavat uskovaisilta tai puoliuskovaisilta, mutta kovaa "tiedettä" syntyy. On äärimmäisen ongelmallista, jos valtio tukee rahallisesti yhden maailmankatsomuksen mukaista opetusta teologisten tiedekuntien muodossa, ja teologian asema nykytieteen osana on jo paradoksi sinänsä. Yhtä hyvin muut uskonnot ja elämänkatsomukset voisivat päästä osalliseksi yliopisto-opetuksesta. Millaista olisi jos astrologiaa opetettaisiin joka toisessa yliopistossa? "Suurin, rikkain, laajimmin kannatettu kaikista niistä instituutioista, jotka levittävät tieteenvastaisia oppeja, saa jatkaa toimintaansa rauhassa. Tämä instituutio on Suomen evankelis-luterilainen kirkko." (22)
        Molempia, tiedettä ja kristinuskoa, voidaan pitää ryöväreinä, jotka pyrkivät monopoliin, toinen tiedon ja toinen uskon alueella. Suomalaisten skeptikkojen eturivistä löytyi mm. Kirkon tutkimuslaitoksen edesmennyt johtaja Harri Heino, ja onpa Skepsiksen puheenjohtajana ollut (1994) pappismies Veli Toukomies."

        http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/


      • hoidetaan asia
        kritiikki kirjoitti:

        "Skeptikot väittävät, että leijumista ei tapahdu, mutta tässä ollaan vain niin vähän aikaa ilmassa, että sitä ei voi havaita kuin kehittyneemmillä korkeimmilla aisteilla. Kysele lisäohjeita omameedioltasi."

        Tässäkin huomaa ettei skepoilla ole rohkeutta pilkata valtavirran rajatietoa:

        "On erityisen silmiinpistävää, miten pseudoskeptikot jättävät kirkon dogmit rauhaan ja kirkosta taas löytyy sympatiseerajia "skeptikoille". Ettei jumalakin sentään ollut protoskeptikko, joka kävi epäilemään omia luomistöitään? Amerikan pseudoskeptikoissa on sekä uskovaisia että ateisteja. Jälkimmäisiin kuuluu koko joukko CSICOP:in johtavia hahmoja. Se ei suinkaan estä joskus aktiivikristittyjä tarttumasta "skeptismiin" lyömäaseena jotta voisi huitoa jotain kolmatta - kuten esimerkiksi parapsykologiaa tai astrologiaa kuten Skeptikko-lehden 2/2001 artikkelissa Angela Bourque-niminen teologi (21) tekee. On päivänselvää, että tiede antaa itsensä niiden käyttöön, jotka ollen itse uskovaisia ja käyttäen tieteen valeasua, eli ovat pseudotieteilijöitä sanan varsinaisessa merkityksessä, käyvät ikuista torjuntataisteluaan "vääräoppisia" ja "pakanoita" vastaan. Jos Angela-parka tarttuisit skepsismiisi johdonmukaisen päättäväisesti ja ruotisit läpi skeptisen kriittisesti vain uuden testamentin kirjat (joka on tehty moneen kertaan) historiallisesti ja metodologisesti, mitä jäisi jäljelle? Yksinkertainen ja tehokas totuus on: sekä laitostunut usko että tiede yrittävät häikäilemättömästi ja intellektuaalisesti epärehellistä jälkeä jättäen häätää pois tietoisuudesta asioita, jotka kyseenalaistavat niiden perusoppeja - ja samalla perusturvallisuuden kokemusta ja saavutettuja asemia ja etuja yhteiskunnassamme. Teologian asema "tieteenä" on kärsii perinteisestä kahtiajaosta kun pitäisi tutkia objektiivisesti ja vailla arvovarauksia kaukaisia ja hämäriä asioita ja kuitenkin teologia on sitoutunut näkyvin ja näkymättömin sitein "pyhiin" kirjoituksiinsa ja yhden uskon perinteisiin. Varmasti aikoinaan suomalaisten teologien valtavirta tuli pappisperheistä tai opettajaperheistä, joiden vanhemmat olivat pappissukua. Vieläkin suomalaiset teologit vaikuttavat uskovaisilta tai puoliuskovaisilta, mutta kovaa "tiedettä" syntyy. On äärimmäisen ongelmallista, jos valtio tukee rahallisesti yhden maailmankatsomuksen mukaista opetusta teologisten tiedekuntien muodossa, ja teologian asema nykytieteen osana on jo paradoksi sinänsä. Yhtä hyvin muut uskonnot ja elämänkatsomukset voisivat päästä osalliseksi yliopisto-opetuksesta. Millaista olisi jos astrologiaa opetettaisiin joka toisessa yliopistossa? "Suurin, rikkain, laajimmin kannatettu kaikista niistä instituutioista, jotka levittävät tieteenvastaisia oppeja, saa jatkaa toimintaansa rauhassa. Tämä instituutio on Suomen evankelis-luterilainen kirkko." (22)
        Molempia, tiedettä ja kristinuskoa, voidaan pitää ryöväreinä, jotka pyrkivät monopoliin, toinen tiedon ja toinen uskon alueella. Suomalaisten skeptikkojen eturivistä löytyi mm. Kirkon tutkimuslaitoksen edesmennyt johtaja Harri Heino, ja onpa Skepsiksen puheenjohtajana ollut (1994) pappismies Veli Toukomies."

        http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/

        Ilmeisesti hörhöltä on mennyt ohi palstalla esitetty kritiikki myös uskontoon perustuvia parannushuuhailuja kohtaan. Ainakin lähiaikoina kritiikkiä ovat saaneet intialaiset, kiinalaisperäiset ja japanilaiset uskonnot. Myös eri kristinuskon suuntaukset ovat saaneet osansa. Yli-vainiolaisuuteen puututaan koko ajan, samoin Nokian kuolleistaherättäminen paljastettiin humpuukiksi. Myös steinerilaisuutta on arvosteltu, samoin newagelahkoja. Onko hörhön uskontokunnassa tapahtuneet parantamiset unohtuneet listasta? Kerropa pikaisesti, niin korjataan asia.


      • hörhöileekö vain?
        hoidetaan asia kirjoitti:

        Ilmeisesti hörhöltä on mennyt ohi palstalla esitetty kritiikki myös uskontoon perustuvia parannushuuhailuja kohtaan. Ainakin lähiaikoina kritiikkiä ovat saaneet intialaiset, kiinalaisperäiset ja japanilaiset uskonnot. Myös eri kristinuskon suuntaukset ovat saaneet osansa. Yli-vainiolaisuuteen puututaan koko ajan, samoin Nokian kuolleistaherättäminen paljastettiin humpuukiksi. Myös steinerilaisuutta on arvosteltu, samoin newagelahkoja. Onko hörhön uskontokunnassa tapahtuneet parantamiset unohtuneet listasta? Kerropa pikaisesti, niin korjataan asia.

        "Onko hörhön uskontokunnassa tapahtuneet parantamiset unohtuneet listasta? Kerropa pikaisesti, niin korjataan asia."

        Skepojen ohjesäännön mukainen hörhöttely senkun jatkuu, skepo-uskon perusta kun ei kestäisi asiallista keskustelua, vaan korttitalo romahtaisi.
        No en kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontokuntaan, mutta valtavirran rajatiedolla tietysti tarkoitetaan Suomessa ev.lut kirkkoa. Onko sillä ja skepoilla joku YYA-sopimus, vai korjaatko asian kuten lupasit?

        Lisää skepoista:

        "Taktiikan osana on, että ne tieteelliset julkaisut, joissa ylipäätään käsitellään esimerkiksi paranormaaleja asioita, hylätään kättelyssä - niitä ei ole olemassa. Kätevää? USA:n "skeptikoille" on jaettu ohjekirjasta, jossa selostetaan miten hoitaa alueellisia, paikallisia ja kansallisia järjestöjä. Ohjekirjan painotus on paljonpuhuva: 17 sivua on omistettu teemalle "Miten hoitaa PR:ää ja tiedotusvälineitä" ja 3 sivua "Tieteellinen metodi", jossa viitataan yhteen ainoaan kirjaan: Paul Kurtzin "The Transcendental Temptation". Yksi kirja ei voi edustaa tieteen metodista ihannetta.(10) Erityisesti USA:ssa CSICOP on aggressiivisesti pyrkinyt medioihin mukaan ja ollut vääristämässä ja vesittämässä useita paranormaaleista ilmiöistä kertovia ohjelmia. Nyttemmin se on pyrkinyt myös ostamaan media-yhtiöiden osakkeita.


        Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, mutta ainahan jokainen asia tulee ensimmäisen kerran: pseudoskeptikot eivät ole a) tiedemiehiä b) jos ovat, vain marginaalisessa mielessä. Skeptinen tiedemies – tai nainen, on ihminen, jonka roolit ovat menneet sekaisin. On a) tieteilijän rooli b) julistajan ja tieteisuskovaisen rooli c)edellisten yhtyessä syntyy sekarooli."

        http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/


      • maitreyan paluuta odotellessa
        hörhöileekö vain? kirjoitti:

        "Onko hörhön uskontokunnassa tapahtuneet parantamiset unohtuneet listasta? Kerropa pikaisesti, niin korjataan asia."

        Skepojen ohjesäännön mukainen hörhöttely senkun jatkuu, skepo-uskon perusta kun ei kestäisi asiallista keskustelua, vaan korttitalo romahtaisi.
        No en kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontokuntaan, mutta valtavirran rajatiedolla tietysti tarkoitetaan Suomessa ev.lut kirkkoa. Onko sillä ja skepoilla joku YYA-sopimus, vai korjaatko asian kuten lupasit?

        Lisää skepoista:

        "Taktiikan osana on, että ne tieteelliset julkaisut, joissa ylipäätään käsitellään esimerkiksi paranormaaleja asioita, hylätään kättelyssä - niitä ei ole olemassa. Kätevää? USA:n "skeptikoille" on jaettu ohjekirjasta, jossa selostetaan miten hoitaa alueellisia, paikallisia ja kansallisia järjestöjä. Ohjekirjan painotus on paljonpuhuva: 17 sivua on omistettu teemalle "Miten hoitaa PR:ää ja tiedotusvälineitä" ja 3 sivua "Tieteellinen metodi", jossa viitataan yhteen ainoaan kirjaan: Paul Kurtzin "The Transcendental Temptation". Yksi kirja ei voi edustaa tieteen metodista ihannetta.(10) Erityisesti USA:ssa CSICOP on aggressiivisesti pyrkinyt medioihin mukaan ja ollut vääristämässä ja vesittämässä useita paranormaaleista ilmiöistä kertovia ohjelmia. Nyttemmin se on pyrkinyt myös ostamaan media-yhtiöiden osakkeita.


        Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, mutta ainahan jokainen asia tulee ensimmäisen kerran: pseudoskeptikot eivät ole a) tiedemiehiä b) jos ovat, vain marginaalisessa mielessä. Skeptinen tiedemies – tai nainen, on ihminen, jonka roolit ovat menneet sekaisin. On a) tieteilijän rooli b) julistajan ja tieteisuskovaisen rooli c)edellisten yhtyessä syntyy sekarooli."

        http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/

        Evankelis-luterilaisen uskonnon piirissä tapahtuneita huuhaahoitoja on palstalla kritisoitu jatkuvasti. Esimerkiksi edellisessä viestissä puututtiin Nokian kirkoherran väitettyyn kuolleistaherättämiseen. Siitä on ollut keskustelua henkiparannusketjussa aiemminkin.

        Kun fakta ei sovi hörhön ajatusrakennelmaan, niin hän yrittää olla huomaamatta sitä. Muuten ne teidän porukan newage-lahkot lasketaan ihan uskonnoiksi vaikka omat kirjasi sattuisivatkin olemaan väestörekisterissä.


      • löytyy
        maitreyan paluuta odotellessa kirjoitti:

        Evankelis-luterilaisen uskonnon piirissä tapahtuneita huuhaahoitoja on palstalla kritisoitu jatkuvasti. Esimerkiksi edellisessä viestissä puututtiin Nokian kirkoherran väitettyyn kuolleistaherättämiseen. Siitä on ollut keskustelua henkiparannusketjussa aiemminkin.

        Kun fakta ei sovi hörhön ajatusrakennelmaan, niin hän yrittää olla huomaamatta sitä. Muuten ne teidän porukan newage-lahkot lasketaan ihan uskonnoiksi vaikka omat kirjasi sattuisivatkin olemaan väestörekisterissä.

        "Evankelis-luterilaisen uskonnon piirissä tapahtuneita huuhaahoitoja on palstalla kritisoitu jatkuvasti. Esimerkiksi edellisessä viestissä puututtiin Nokian kirkoherran väitettyyn kuolleistaherättämiseen."

        Nokia mission sai kenkää ev.lut. kirkosta aika päiviä sitten. En ole huomannut mitään ev.lut. kriittistä keskustelua lobbarien puolelta, en tosin seuraa palstaa orjallisesti, joten onko linkkiä ev.lut. kriittiseen keskusteluun, vai eikö se sovi jäsenkirja-skepoille?

        "Muuten ne teidän porukan newage-lahkot lasketaan ihan uskonnoiksi vaikka omat kirjasi sattuisivatkin olemaan väestörekisterissä."

        "Teidän", tarkoitatko minua, en kuulu mihinkään lahkoon, yhdistykseen tai vastaavaan, joten mikä lahko lasketaan uskonnoksi ja miten se minuun liittyisi?
        Vakaumukselliset skepot ovat omalla tavallaan fanaattisia "uskovaisia" tiukkoine dogmeineen.


      • vielä...
        löytyy kirjoitti:

        "Evankelis-luterilaisen uskonnon piirissä tapahtuneita huuhaahoitoja on palstalla kritisoitu jatkuvasti. Esimerkiksi edellisessä viestissä puututtiin Nokian kirkoherran väitettyyn kuolleistaherättämiseen."

        Nokia mission sai kenkää ev.lut. kirkosta aika päiviä sitten. En ole huomannut mitään ev.lut. kriittistä keskustelua lobbarien puolelta, en tosin seuraa palstaa orjallisesti, joten onko linkkiä ev.lut. kriittiseen keskusteluun, vai eikö se sovi jäsenkirja-skepoille?

        "Muuten ne teidän porukan newage-lahkot lasketaan ihan uskonnoiksi vaikka omat kirjasi sattuisivatkin olemaan väestörekisterissä."

        "Teidän", tarkoitatko minua, en kuulu mihinkään lahkoon, yhdistykseen tai vastaavaan, joten mikä lahko lasketaan uskonnoksi ja miten se minuun liittyisi?
        Vakaumukselliset skepot ovat omalla tavallaan fanaattisia "uskovaisia" tiukkoine dogmeineen.

        ...muuhun puuttumatta - Nokia mission porukka "sai kenkää" (tai muistaakseni teki johtopäätöksensä ja erosi itse ev.lut. kikkokunnasta) vasta tänä vuonna, jos oikein muistan. Eli "aika päiviä sitten" on aika lyhytmuistisen historiaa...


      • tietämättömille
        vielä... kirjoitti:

        ...muuhun puuttumatta - Nokia mission porukka "sai kenkää" (tai muistaakseni teki johtopäätöksensä ja erosi itse ev.lut. kikkokunnasta) vasta tänä vuonna, jos oikein muistan. Eli "aika päiviä sitten" on aika lyhytmuistisen historiaa...

        "Nokia mission porukka "sai kenkää" (tai muistaakseni teki johtopäätöksensä ja erosi itse ev.lut. kikkokunnasta) vasta tänä vuonna, jos oikein muistan. Eli "aika päiviä sitten" on aika lyhytmuistisen historiaa..."

        Jos nyt itse tietäisit mistä puhut. Nokia missionin performanssit saivat kenkää Nokian kirkosta jo 2000-luvun alussa, eli Nokia mission ei ole edustanut ev.lut. kirkon linjaa vuosiin. Tässä historiaa missionin omilta nettisivuilta, eli välirikosta ev.lut. kirkon kanssa on jo aikaa:

        "Nokian herätys alkoi Nokian evankelisluterilaisessa seurakunnassa rukousiltoina. 1990-luvun alussa iltoihin alkoi tulla yhä enemmän osananottajia. Markku Koivistosta, senaikaisesta Nokian kirkkoherrasta ja sittemmin teologian tohtorista, tuli liikehdinnän johtohahmo. Hän oli juuri parantunut imusolmukesyövästä ja kokenut tuolloin vahvan karismaattisen herätyksen. Rukousillat siirtyivät osallistujamäärän kasvaessa seurakuntakeskuksesta kirkkoon. Illoille oli tunnusomaista vahva ylistys ja julistus sekä rukous ja Pyhän Hengen lahjojen käyttö. Samalla kun iltojen suosio edelleen kasvoi, niitä alettiin kritisoida myös mediassa. Herätyksen ja Nokian seurakunnan välisten ristiriitojen takia Markku Koivisto lopulta luopui kirkkoherran virastaan. Parin vuoden ajan iltoja pidettiin Nokian helluntaiseurakunnalta vuokratuissa tiloissa, mutta vuodesta 2003 lähtien iltoja on vietetty Tampereen Kalevassa, sijaitsevassa monitoimihallissa, Tampere Areenalla (aik. MetroAuto Areena)."


      • tässä kertaus
        tietämättömille kirjoitti:

        "Nokia mission porukka "sai kenkää" (tai muistaakseni teki johtopäätöksensä ja erosi itse ev.lut. kikkokunnasta) vasta tänä vuonna, jos oikein muistan. Eli "aika päiviä sitten" on aika lyhytmuistisen historiaa..."

        Jos nyt itse tietäisit mistä puhut. Nokia missionin performanssit saivat kenkää Nokian kirkosta jo 2000-luvun alussa, eli Nokia mission ei ole edustanut ev.lut. kirkon linjaa vuosiin. Tässä historiaa missionin omilta nettisivuilta, eli välirikosta ev.lut. kirkon kanssa on jo aikaa:

        "Nokian herätys alkoi Nokian evankelisluterilaisessa seurakunnassa rukousiltoina. 1990-luvun alussa iltoihin alkoi tulla yhä enemmän osananottajia. Markku Koivistosta, senaikaisesta Nokian kirkkoherrasta ja sittemmin teologian tohtorista, tuli liikehdinnän johtohahmo. Hän oli juuri parantunut imusolmukesyövästä ja kokenut tuolloin vahvan karismaattisen herätyksen. Rukousillat siirtyivät osallistujamäärän kasvaessa seurakuntakeskuksesta kirkkoon. Illoille oli tunnusomaista vahva ylistys ja julistus sekä rukous ja Pyhän Hengen lahjojen käyttö. Samalla kun iltojen suosio edelleen kasvoi, niitä alettiin kritisoida myös mediassa. Herätyksen ja Nokian seurakunnan välisten ristiriitojen takia Markku Koivisto lopulta luopui kirkkoherran virastaan. Parin vuoden ajan iltoja pidettiin Nokian helluntaiseurakunnalta vuokratuissa tiloissa, mutta vuodesta 2003 lähtien iltoja on vietetty Tampereen Kalevassa, sijaitsevassa monitoimihallissa, Tampere Areenalla (aik. MetroAuto Areena)."

        Kuolleista herättämisen yritys tapahtui Koiviston ollessa Nokian ev.lut. seurakunnan kirkkoherrana. Ev.lut. pappisvirasta erottaminen tapahtui vasta 2007 ja oli sekin määräaikainen.

        Kirkko sai aika paljon palautetta henkiparannushuijauksen sallimisesta, minkä seurauksena Nokia Missio on nykyään oma uskontokuntansa.

        Ilmeisesti hörhö ei ole seurannut kovin tarkkaan Suomen henkiparannusympyröitä.


      • kertausta
        tässä kertaus kirjoitti:

        Kuolleista herättämisen yritys tapahtui Koiviston ollessa Nokian ev.lut. seurakunnan kirkkoherrana. Ev.lut. pappisvirasta erottaminen tapahtui vasta 2007 ja oli sekin määräaikainen.

        Kirkko sai aika paljon palautetta henkiparannushuijauksen sallimisesta, minkä seurauksena Nokia Missio on nykyään oma uskontokuntansa.

        Ilmeisesti hörhö ei ole seurannut kovin tarkkaan Suomen henkiparannusympyröitä.

        "Kuolleista herättämisen yritys tapahtui Koiviston ollessa Nokian ev.lut. seurakunnan kirkkoherrana. Ev.lut. pappisvirasta erottaminen tapahtui vasta 2007 ja oli sekin määräaikainen."

        Kerrataan nyt vielä oikein hitaasti, että skepo-hörhökin pääsee kärryille. Nokia mission ei edusta ev.lut. kirkon linjaa, koska ev.lut. kirkko nimenomaan on kritisoinut Nokia missionia.
        Eli palataanko kysymykseen, salliiko jäsenkirja-skepojen uskonto ev.lut. kirkon kritisoinnin?


      • yritä päättää
        kertausta kirjoitti:

        "Kuolleista herättämisen yritys tapahtui Koiviston ollessa Nokian ev.lut. seurakunnan kirkkoherrana. Ev.lut. pappisvirasta erottaminen tapahtui vasta 2007 ja oli sekin määräaikainen."

        Kerrataan nyt vielä oikein hitaasti, että skepo-hörhökin pääsee kärryille. Nokia mission ei edusta ev.lut. kirkon linjaa, koska ev.lut. kirkko nimenomaan on kritisoinut Nokia missionia.
        Eli palataanko kysymykseen, salliiko jäsenkirja-skepojen uskonto ev.lut. kirkon kritisoinnin?

        Jos ev.lut. kirkko ei salli kuolleista herättämistä ja henkiparantamista papistoltaan, niin eikö tilanne ole ihan hyvä?

        Millä tavalla ajattelit, että skeptikkojen pitäisi puuttua kyseisessä uskontokunnassa tapahtuvaan henkiparantamiseen, jos sitä ei mielestäsi kirkossa ollenkaan tapahdu?


      • päivänvaloon
        yritä päättää kirjoitti:

        Jos ev.lut. kirkko ei salli kuolleista herättämistä ja henkiparantamista papistoltaan, niin eikö tilanne ole ihan hyvä?

        Millä tavalla ajattelit, että skeptikkojen pitäisi puuttua kyseisessä uskontokunnassa tapahtuvaan henkiparantamiseen, jos sitä ei mielestäsi kirkossa ollenkaan tapahdu?

        "Jos ev.lut. kirkko ei salli kuolleista herättämistä ja henkiparantamista papistoltaan, niin eikö tilanne ole ihan hyvä?"

        Niin ev.lut. kirkko on Suomessa "virallinen" rajatietosuuntaus, jossa on hyvät ja huonot puolensa, mutta se ei ollut pointti, vaan se mitä uskomusjärjestelmää palstan lobbari tunnustaa. Sori toisto, kun tämä linkki jo täällä pyörinyt, mutta lienee siis oikea johtopäätös että tämä sivusto pitää paikkansa, eli lobbari, palstan fanaattisin hihhuli noudattaa tätä dogmijärjestelmää häiriköinnissään:

        "Mitä "skeptikot eivät epäile eivätkä kyseenalaista? Kaikki pseudo ihmisessä on hassunkurisesti valikoivaa ja valikoivuudessaaan paljastavaa. Pseudoskeptikot ovat suuntautuneet selvästi mainituille suosikkialueille jopa erikoistuen suuresti johonkin omaan lokeroonsa. Niinpä suomalaisista "skeptikoista" Nils Mustelin on käyttänyt koko tarmonsa astrologian mollaamiseen, joka sentään on vain pieni pisara meressä. Sen sijaan hän – tai kukaan muu "skeptikko" – ei ole suunnannut epäilevää mielenkiintoa seuraaviin herkullisiin alueisiin: uskontoihin, erityisesti omaamme, luterilaiseen tulkintaan kristinuskosta; mainoksiin, joissa esitellään tieteellisiin tuloksiin perustuvia kosmetiikan ihmeaineita kuvallisesti ja sisällöllisesti harhaanjohtavassa muodossa; talouselämän irrationaalisiin kultteihin ja emotionaalisiin ennakointimenetelmiin; politiikkaan, jossa voidaan nukkua yhden yön yli ja vaihtaa mielipidettä ja vakaumusta seuraavana aamuna tärkeistä valtakunnallisista asioista; kaupalliseen elämään, jossa jatkuvana virtana tarjotaan asioita, esineitä ja palveluja, joilla ei ole mitään rationaalista merkitystä ihmisen elämän, hyvinvoinnin, terveyden tai viihtyvyyden kannalta"

        http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/


      • ei kelpaa vai
        päivänvaloon kirjoitti:

        "Jos ev.lut. kirkko ei salli kuolleista herättämistä ja henkiparantamista papistoltaan, niin eikö tilanne ole ihan hyvä?"

        Niin ev.lut. kirkko on Suomessa "virallinen" rajatietosuuntaus, jossa on hyvät ja huonot puolensa, mutta se ei ollut pointti, vaan se mitä uskomusjärjestelmää palstan lobbari tunnustaa. Sori toisto, kun tämä linkki jo täällä pyörinyt, mutta lienee siis oikea johtopäätös että tämä sivusto pitää paikkansa, eli lobbari, palstan fanaattisin hihhuli noudattaa tätä dogmijärjestelmää häiriköinnissään:

        "Mitä "skeptikot eivät epäile eivätkä kyseenalaista? Kaikki pseudo ihmisessä on hassunkurisesti valikoivaa ja valikoivuudessaaan paljastavaa. Pseudoskeptikot ovat suuntautuneet selvästi mainituille suosikkialueille jopa erikoistuen suuresti johonkin omaan lokeroonsa. Niinpä suomalaisista "skeptikoista" Nils Mustelin on käyttänyt koko tarmonsa astrologian mollaamiseen, joka sentään on vain pieni pisara meressä. Sen sijaan hän – tai kukaan muu "skeptikko" – ei ole suunnannut epäilevää mielenkiintoa seuraaviin herkullisiin alueisiin: uskontoihin, erityisesti omaamme, luterilaiseen tulkintaan kristinuskosta; mainoksiin, joissa esitellään tieteellisiin tuloksiin perustuvia kosmetiikan ihmeaineita kuvallisesti ja sisällöllisesti harhaanjohtavassa muodossa; talouselämän irrationaalisiin kultteihin ja emotionaalisiin ennakointimenetelmiin; politiikkaan, jossa voidaan nukkua yhden yön yli ja vaihtaa mielipidettä ja vakaumusta seuraavana aamuna tärkeistä valtakunnallisista asioista; kaupalliseen elämään, jossa jatkuvana virtana tarjotaan asioita, esineitä ja palveluja, joilla ei ole mitään rationaalista merkitystä ihmisen elämän, hyvinvoinnin, terveyden tai viihtyvyyden kannalta"

        http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/

        Sinulle itsellesi ei kelvannut luterilaisen henkiparantajan kritisointi, koska väittämäsi mukaan luterilaisen kirkon opissa ei ole henkiparannusta ja kuolleista herättämistä.

        Miksi skeptikkojen sitten pitäisi arvostella kirkkoa sellaisista asioista, joita kirkossa ei mielestäsi ole?


      • ei muulla väliä
        tietämättömille kirjoitti:

        "Nokia mission porukka "sai kenkää" (tai muistaakseni teki johtopäätöksensä ja erosi itse ev.lut. kikkokunnasta) vasta tänä vuonna, jos oikein muistan. Eli "aika päiviä sitten" on aika lyhytmuistisen historiaa..."

        Jos nyt itse tietäisit mistä puhut. Nokia missionin performanssit saivat kenkää Nokian kirkosta jo 2000-luvun alussa, eli Nokia mission ei ole edustanut ev.lut. kirkon linjaa vuosiin. Tässä historiaa missionin omilta nettisivuilta, eli välirikosta ev.lut. kirkon kanssa on jo aikaa:

        "Nokian herätys alkoi Nokian evankelisluterilaisessa seurakunnassa rukousiltoina. 1990-luvun alussa iltoihin alkoi tulla yhä enemmän osananottajia. Markku Koivistosta, senaikaisesta Nokian kirkkoherrasta ja sittemmin teologian tohtorista, tuli liikehdinnän johtohahmo. Hän oli juuri parantunut imusolmukesyövästä ja kokenut tuolloin vahvan karismaattisen herätyksen. Rukousillat siirtyivät osallistujamäärän kasvaessa seurakuntakeskuksesta kirkkoon. Illoille oli tunnusomaista vahva ylistys ja julistus sekä rukous ja Pyhän Hengen lahjojen käyttö. Samalla kun iltojen suosio edelleen kasvoi, niitä alettiin kritisoida myös mediassa. Herätyksen ja Nokian seurakunnan välisten ristiriitojen takia Markku Koivisto lopulta luopui kirkkoherran virastaan. Parin vuoden ajan iltoja pidettiin Nokian helluntaiseurakunnalta vuokratuissa tiloissa, mutta vuodesta 2003 lähtien iltoja on vietetty Tampereen Kalevassa, sijaitsevassa monitoimihallissa, Tampere Areenalla (aik. MetroAuto Areena)."

        Aina täällä ollaan valittamassa, että pitäisi olla näyttöä. Eikö se ole tärkeintä, että lapsi saatiin herätettyä kuolleista. Ihan sama, auttoiko henkiparannus vai mikä se oli.


      • se on
        ei kelpaa vai kirjoitti:

        Sinulle itsellesi ei kelvannut luterilaisen henkiparantajan kritisointi, koska väittämäsi mukaan luterilaisen kirkon opissa ei ole henkiparannusta ja kuolleista herättämistä.

        Miksi skeptikkojen sitten pitäisi arvostella kirkkoa sellaisista asioista, joita kirkossa ei mielestäsi ole?

        "Sinulle itsellesi ei kelvannut luterilaisen henkiparantajan kritisointi, koska väittämäsi mukaan luterilaisen kirkon opissa ei ole henkiparannusta ja kuolleista herättämistä."

        Lukutaidoton pässi, missä olen noin väittänyt? Kyse oli siitä kieltääkö skepojen dogmit ev.lut. kirkon kritisoinnin. Nokia missionia ei voi oikein laskea, koska ev.lut. kirkko itsekin kritisoi sitä.

        "Miksi skeptikkojen sitten pitäisi arvostella kirkkoa sellaisista asioista, joita kirkossa ei mielestäsi ole?"

        Taidat olla ihan kuutamolla, oli kyse skepojen dogmeista, kirkon opeista en ole sanonut mitään.


      • maitreya tulee ja hakee
        se on kirjoitti:

        "Sinulle itsellesi ei kelvannut luterilaisen henkiparantajan kritisointi, koska väittämäsi mukaan luterilaisen kirkon opissa ei ole henkiparannusta ja kuolleista herättämistä."

        Lukutaidoton pässi, missä olen noin väittänyt? Kyse oli siitä kieltääkö skepojen dogmit ev.lut. kirkon kritisoinnin. Nokia missionia ei voi oikein laskea, koska ev.lut. kirkko itsekin kritisoi sitä.

        "Miksi skeptikkojen sitten pitäisi arvostella kirkkoa sellaisista asioista, joita kirkossa ei mielestäsi ole?"

        Taidat olla ihan kuutamolla, oli kyse skepojen dogmeista, kirkon opeista en ole sanonut mitään.

        Onko sinulla tietoa, että luterilaisessa kirkossa olisi tapahtunut sellaista henkiparannusta, jota luterilainen kirkko ei olisi kritisoinut? Jos sellaista ei ole tapahtunut, niin sitä on melko vaikea arvostella.

        Jos sellaista on tapahtunut, niin kerro toki.


      • seota
        maitreya tulee ja hakee kirjoitti:

        Onko sinulla tietoa, että luterilaisessa kirkossa olisi tapahtunut sellaista henkiparannusta, jota luterilainen kirkko ei olisi kritisoinut? Jos sellaista ei ole tapahtunut, niin sitä on melko vaikea arvostella.

        Jos sellaista on tapahtunut, niin kerro toki.

        "Onko sinulla tietoa, että luterilaisessa kirkossa olisi tapahtunut sellaista henkiparannusta, jota luterilainen kirkko ei olisi kritisoinut? Jos sellaista ei ole tapahtunut, niin sitä on melko vaikea arvostella."

        Välikysymys skepojen dogmeista oli kahjo-paralle liikaa, lobbari pamahti oikosulkuun. Tässä kun odotamme jännityksellä nouseeko lobbari aivokuolleista, odotusta voisi keventää lobbari-vitsillä:

        Lobbari halusi strippi-baarin privateshowssa näyttöön perustuvan hoidon.


      • vielä kerran
        tietämättömille kirjoitti:

        "Nokia mission porukka "sai kenkää" (tai muistaakseni teki johtopäätöksensä ja erosi itse ev.lut. kikkokunnasta) vasta tänä vuonna, jos oikein muistan. Eli "aika päiviä sitten" on aika lyhytmuistisen historiaa..."

        Jos nyt itse tietäisit mistä puhut. Nokia missionin performanssit saivat kenkää Nokian kirkosta jo 2000-luvun alussa, eli Nokia mission ei ole edustanut ev.lut. kirkon linjaa vuosiin. Tässä historiaa missionin omilta nettisivuilta, eli välirikosta ev.lut. kirkon kanssa on jo aikaa:

        "Nokian herätys alkoi Nokian evankelisluterilaisessa seurakunnassa rukousiltoina. 1990-luvun alussa iltoihin alkoi tulla yhä enemmän osananottajia. Markku Koivistosta, senaikaisesta Nokian kirkkoherrasta ja sittemmin teologian tohtorista, tuli liikehdinnän johtohahmo. Hän oli juuri parantunut imusolmukesyövästä ja kokenut tuolloin vahvan karismaattisen herätyksen. Rukousillat siirtyivät osallistujamäärän kasvaessa seurakuntakeskuksesta kirkkoon. Illoille oli tunnusomaista vahva ylistys ja julistus sekä rukous ja Pyhän Hengen lahjojen käyttö. Samalla kun iltojen suosio edelleen kasvoi, niitä alettiin kritisoida myös mediassa. Herätyksen ja Nokian seurakunnan välisten ristiriitojen takia Markku Koivisto lopulta luopui kirkkoherran virastaan. Parin vuoden ajan iltoja pidettiin Nokian helluntaiseurakunnalta vuokratuissa tiloissa, mutta vuodesta 2003 lähtien iltoja on vietetty Tampereen Kalevassa, sijaitsevassa monitoimihallissa, Tampere Areenalla (aik. MetroAuto Areena)."

        Kyllä Nokia Mission keulahahmo Markku Koivisto erosi ev.lut. kirkon pappisvirasta vasta Tampereen piispanvaalien jälkeen keväällä 2008. Tämä voit tarkastaa vaikka kuinka monesta lähteestä. Toki on selvää, että kyseinen ryhmittymä eli omaa elämäänsä ev.lut. kirkon sisällä jo pitkään ja sai paheksuvaa huomiota mm. kuolleen lapsen herätysyrityksestä, mutta NOKIA MISSIO CHURCH perustettiin 14.8. 2008. (Ei ole tainnut tulla tänä vuonna uutisia kovin tarkasti seutrattua, kun noin tuoreet tapahtumat ovat livahtaneet ohi havaintokyvyn?)

        Et viitsisi todistella "tietävyyttäsi" noin heppoisin perustein. Onko tärkeämpää aina saada viimeinen sana kuin olla oikeassa? No, jos mission oma sivusto on ainoa tietolähteesi, niin ei ihme, että tosiasiat hämärtyvät.


      • herätä kuolleista!
        ei muulla väliä kirjoitti:

        Aina täällä ollaan valittamassa, että pitäisi olla näyttöä. Eikö se ole tärkeintä, että lapsi saatiin herätettyä kuolleista. Ihan sama, auttoiko henkiparannus vai mikä se oli.

        Hauska provo. Lapsi siis heräsi kuolleista, no nyt tässä lieneekin jo syytä kääntyä nokialaiseksi! ;-)


      • pannassa?
        vielä kerran kirjoitti:

        Kyllä Nokia Mission keulahahmo Markku Koivisto erosi ev.lut. kirkon pappisvirasta vasta Tampereen piispanvaalien jälkeen keväällä 2008. Tämä voit tarkastaa vaikka kuinka monesta lähteestä. Toki on selvää, että kyseinen ryhmittymä eli omaa elämäänsä ev.lut. kirkon sisällä jo pitkään ja sai paheksuvaa huomiota mm. kuolleen lapsen herätysyrityksestä, mutta NOKIA MISSIO CHURCH perustettiin 14.8. 2008. (Ei ole tainnut tulla tänä vuonna uutisia kovin tarkasti seutrattua, kun noin tuoreet tapahtumat ovat livahtaneet ohi havaintokyvyn?)

        Et viitsisi todistella "tietävyyttäsi" noin heppoisin perustein. Onko tärkeämpää aina saada viimeinen sana kuin olla oikeassa? No, jos mission oma sivusto on ainoa tietolähteesi, niin ei ihme, että tosiasiat hämärtyvät.

        "Kyllä Nokia Mission keulahahmo Markku Koivisto erosi ev.lut. kirkon pappisvirasta vasta Tampereen piispanvaalien jälkeen keväällä 2008."

        Tosi on, mutta tässä oli siis puhe skepojen dogmistosta, eli onko se käytössä. Nokia mission irtaantui ev.lut. kirkosta vuoden 2000 lopulla, kun sai kenkää Nokian kirkosta, vaikka virallinen ero tapahtuikin vasta nyt:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nokian herätyksen vuodet/1135235008439

        "Vuoden 2000 lopulla Nokian seurakunnan kirkkoneuvosto määrää tilaisuudet katkolle.

        Koivisto jää virkavapaalle vuonna 2001 ja jättää kirkkoherran viran kokonaan 2002. Samoihin aikoihin alkaa herätyksen järjestäytyminen yhdistykseksi."

        Eli lafka oli vain paperilla ev.lut. firman jäsen, mutta käytännössä toimi omana yhdistyksenään.

        No Nokian missionin historia on vain sivuraide keskustelussa, jossa piti käsitellä vakaumuksellisten skepojen dogmeja, jotka ilmeisesti mm. kieltävät ev.lut. kirkon arvostelun. Ev.lut. kirkon mustan lampaan, Nokian missionin arvosteluhan on vain ev.lut. lafkan kanssa kuorolaulua.

        "No, jos mission oma sivusto on ainoa tietolähteesi, niin ei ihme, että tosiasiat hämärtyvät."

        Hehee, mission ei tiedä omaa historiikkiaan vai? Taidat olla aika nuori, kun et muista mediakohua, mikä oli Nokia missionin ympärillä vajaa 10 vuotta sitten ja kun porukka sai kenkää Nokian kirkosta vuonna 2000, oli aika näkyvästi uutisoitu juttu.

        No haluaako joku keskustella skepojen uskomusjärjestelmän dogmeista, vähän tylsä jauhaa noita itsestään selviä uutisia Nokian herätyksen seikkailuista.


      • hörhölandia
        seota kirjoitti:

        "Onko sinulla tietoa, että luterilaisessa kirkossa olisi tapahtunut sellaista henkiparannusta, jota luterilainen kirkko ei olisi kritisoinut? Jos sellaista ei ole tapahtunut, niin sitä on melko vaikea arvostella."

        Välikysymys skepojen dogmeista oli kahjo-paralle liikaa, lobbari pamahti oikosulkuun. Tässä kun odotamme jännityksellä nouseeko lobbari aivokuolleista, odotusta voisi keventää lobbari-vitsillä:

        Lobbari halusi strippi-baarin privateshowssa näyttöön perustuvan hoidon.

        Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta.

        Vai onko teillä joku newage-suuntaus, jonka oppeihin kuuluu logiikan kieltäminen ja sen korvaaminen maailmankatsomuksella, jossa myös sisäisesti ristiriitaiset argumentit ovat päteviä? Tämä tietysti selittäisi paljon.


      • kysymys.
        hörhölandia kirjoitti:

        Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta.

        Vai onko teillä joku newage-suuntaus, jonka oppeihin kuuluu logiikan kieltäminen ja sen korvaaminen maailmankatsomuksella, jossa myös sisäisesti ristiriitaiset argumentit ovat päteviä? Tämä tietysti selittäisi paljon.

        "Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta."

        Miksiköhän toi harhalandia jankuttaa tuota levyä, puhe on ev.lut. kirkon kritisoinnista skepojen maailmankatsomuksen puitteissa, ei jostain yksittäisestä asiasta ev.lut. kirkon piirissä. No näyttää siis siltä että skepojen dogmit kieltävät ev.lut. kirkon kritisoinnin, eli ei ole kyse tieteellisestä näkökulmasta, vaan täysin hihhulipohjalla oleva uskomuslafka. Huomaahan sen tosta lobbarin jankkaamisesta asian vierestä, mutta itse asiaan ei skepo-uskovainen rohkene kajota.


      • on vai ei
        hörhölandia kirjoitti:

        Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta.

        Vai onko teillä joku newage-suuntaus, jonka oppeihin kuuluu logiikan kieltäminen ja sen korvaaminen maailmankatsomuksella, jossa myös sisäisesti ristiriitaiset argumentit ovat päteviä? Tämä tietysti selittäisi paljon.

        Onko ev.lut. kirkon piirissä mielestäsi tapahtunut henkiparannusta, kuolleistaherättämistä tai muuta huuhaahoitoa, jota olisi syytä arvostella?

        Jos on, niin kerro.

        Jos ei ole, niin miksi sitä pitäisi kritisoida?


      • vastausta?
        hörhölandia kirjoitti:

        Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta.

        Vai onko teillä joku newage-suuntaus, jonka oppeihin kuuluu logiikan kieltäminen ja sen korvaaminen maailmankatsomuksella, jossa myös sisäisesti ristiriitaiset argumentit ovat päteviä? Tämä tietysti selittäisi paljon.

        "Onko ev.lut. kirkon piirissä mielestäsi tapahtunut henkiparannusta, kuolleistaherättämistä tai muuta huuhaahoitoa, jota olisi syytä arvostella?"

        En tiedä mitä kaikkea ev.lut. kirkon piirissä tapahtuu, mutta skepojen dogmit siis kiinnostavat. Eli olen palstalta ymmärtänyt että jos henkiparantaja rukoilee sairaan puolesta, skepot pitävät sitä hörhöilynä, onko näin? Entäs kun samaa tehdään kirkossa, mitä skepot siihen sanovat?


      • edelleenkään
        hörhölandia kirjoitti:

        Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta.

        Vai onko teillä joku newage-suuntaus, jonka oppeihin kuuluu logiikan kieltäminen ja sen korvaaminen maailmankatsomuksella, jossa myös sisäisesti ristiriitaiset argumentit ovat päteviä? Tämä tietysti selittäisi paljon.

        "Eli olen palstalta ymmärtänyt että jos henkiparantaja rukoilee sairaan puolesta, skepot pitävät sitä hörhöilynä, onko näin? Entäs kun samaa tehdään kirkossa, mitä skepot siihen sanovat?"

        Koska palstan hörhöllä on hieman epäselvyyksiä sen kanssa, minkä verran yliluonnolliset olennot vaikuttavat ihmisten terveyteen, niin asiaa on syytä selventää. Henkiparannuksen tai manaamisen vaikuttavuudesta hoitamisessa ei ole olemassa näyttöä. Se ei ole koskaan toiminut, ei katolisessa kirkossa, vapaissa suuntauksissa, steinerilaisuudessa eikä myöskään newagesmeiningissä. Myöskään luterilainen pappi ei Nokialla onnistunut parantamaan kuollutta. Ei ole mitään syytä arvella, että henkiparantaminen olisi vaikuttava hoito siinäkään tapauksessa, että sitä yritettäisiin luterilaisen seurakunnan tiloissa.

        Enole minäkään kuullut, että luterilaisessa kirkossa olisi yritetty manata pois amalgaamia, taikoa si-niveltä pailkalleen, mutta kerro ihmeessä, jos kuulet moisesta. Hännisen mestariparannuskirjassa oli höpinää, että joku olisi saanut 'parantamisen lahjaa' mutta eiköhän tuohon ole syytä suhtautua samalla vakavuudella kuin kirliankuvaukseen, kuhnetukseen tai mitä nätiä onkaan.


      • yllättänyt
        hörhölandia kirjoitti:

        Et voi väittää, että luterilaisessa kirkossa ei tapahtuisi henkiparannusta ja sitten samaan aikaan itkeä, että kukaan ei arvostele luterilaisessa kirkossa tapahtunutta henkiparannusta.

        Vai onko teillä joku newage-suuntaus, jonka oppeihin kuuluu logiikan kieltäminen ja sen korvaaminen maailmankatsomuksella, jossa myös sisäisesti ristiriitaiset argumentit ovat päteviä? Tämä tietysti selittäisi paljon.

        "Ei ole mitään syytä arvella, että henkiparantaminen olisi vaikuttava hoito siinäkään tapauksessa, että sitä yritettäisiin luterilaisen seurakunnan tiloissa."

        Miksi lobbari jauhaa henkiparannuksesta, kun kysymys kuului näin:

        "Eli olen palstalta ymmärtänyt että jos henkiparantaja rukoilee sairaan puolesta, skepot pitävät sitä hörhöilynä, onko näin? Entäs kun samaa tehdään kirkossa, mitä skepot siihen sanovat?"

        Eli kirkossa todistettavasti rukoillaan viikottain myös sairaiden puolesta, mutta oliko skepoilla tähän kantaa?
        No vastausta taitaa olla turha odottaa, joten voimme todeta että lobbari edustaa ideologisia ja poliittisia aatteita, joilla ei ole mitään tekemistä tieteen tai totuuden kanssa, mutta liiketaloudellisia intressejä saattaa kyllä löytyä.
        Hyvin kuvaa lobbarin tietämättömyyttä, kun väittää ettei henkiparannus olisi toimiva hoitomuoto

        "Hännisen mestariparannuskirjassa oli höpinää, että joku olisi saanut 'parantamisen lahjaa' mutta eiköhän tuohon ole syytä suhtautua samalla vakavuudella kuin kirliankuvaukseen"

        Hännisen ja Karppisen kirja Mestariparantajat:

        http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv-mestariparantajat.html

        Kirliankuvauksesta:

        http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/artikkeli.shtml/372393?uusimmat_kuudesaisti


    • löytyy

      "Onko kenelläkään kokemuksia mikrolevitaatioterapiasta?"

      Tässä erilaisia energiahoitomuotoja. Energianvälitys on tosin sen verran helppo oppia, ettei välttämättä tarvi mitään erityistä menetelmää tai kurssia:

      http://www.energiahoito.net/menetelmat.html

    • hoitomuoto

      Kuuluu energiahoitojen luokkaan, jossa toivottu vaikutus pyritään aikaansaamaan värähtelytaajuutta muuttamalla. Sopivalla taajuudella painovoiman vaikutus osittain kumoutuu ja se vaikuttaa mm. lihaksia rentouttavasti ja verenkiertoa vilkastuttavasti. Myös ummetuksen hoidossa on saatu hyviä tuloksia.

      Hoitomuoto ei itse asiassa ole kovinkaan uusi mutta jostakin syystä se on edelleen vähän tunnettu. Mahdollisesti siitä kehitetty melkein uunituore kvarkki-impulssiterapia saavuttaa laajemman suosion.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

      Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2233
    3. Näin susta unta

      Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1554
    4. Katu täyttyy askelista...

      Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    5. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

      Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

      Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

      Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      118
      963
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

      Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

      Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      893
    Aihe