Upea, 69-vuotias Riitta Havukainen. Näyttelijä jäi eläkkeelle Helsingin kaupunginteatterista reilu pari vuotta sitten. Nyt hän puhuu asiaa ikääntymisestä.
Lue lisää:
https://www.suomi24.fi/viihde/et-riitta-havukainen-lataa-suorat-sanat-ikaantymisesta-vanheneminen-on-sita-etta?s24
ET: Riitta Havukainen lataa suorat sanat ikääntymisestä: "Vanheneminen on sitä, että..."

61
1735
Vastaukset
- Anonyymi
Yritin katsoa tv haastattelua Havukaisesta. Piti lopettaa kun tuli jokatoinen sana niinku, niinku. Näyttelijät ei osaa puhua lman käsikirjoitusta
- Anonyymi
Jaaaaaa. . . . mutta pitäisikkö kirjoitta näin ? Näyttelijät ( EIVÄT ) osaa puhua ilman käsikirjoitusta? Mutta hyvänen aika sentään . . . . ihmisen / ihmisten puhe ja puheet ovat aina käsikirjoitettuja. Ihmisen aivot tekevät käsikirjoitukset. Kuulemastaan puheesta tai jostakin ääni ärsykkeestä tai näköhavainnostaan . . . . EIKÖ ? Terveisin : Pohjois-Karjalan Timppa
- Anonyymi
Miksi YLE n tekstityksistä puuttuu: niin-ku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi YLE n tekstityksistä puuttuu: niin-ku?
Siksi, että ne ovat siistiä kirjakieltä. Jos et ole huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaaaaa. . . . mutta pitäisikkö kirjoitta näin ? Näyttelijät ( EIVÄT ) osaa puhua ilman käsikirjoitusta? Mutta hyvänen aika sentään . . . . ihmisen / ihmisten puhe ja puheet ovat aina käsikirjoitettuja. Ihmisen aivot tekevät käsikirjoitukset. Kuulemastaan puheesta tai jostakin ääni ärsykkeestä tai näköhavainnostaan . . . . EIKÖ ? Terveisin : Pohjois-Karjalan Timppa
No kultainen vasikka siis SIINAILLA. No kun textit kirjoittaa joku muu joku muu lausuu niitä. Keksii tarinan jostain aiheesta. Muut lukee ääneen ja tyhmät kuuntelee jopa maksaa pääsylipun. Tyhmäähän tämä on . Teatterit saa rahaa siitä kun tyhmä ostaa lipun. Ja yhtä tyhmää se on taksilla ajella kuin ostaa toiselta ruokaa kuin maksaa parturissa. Tee se itse.
- Anonyymi
Hei
- Anonyymi
Moi
- Anonyymi
On se varmaan ihan hyvä, että julkkishahmot antavat kasvot ja kertomuksen vanhenemisesta. Jospa se auttaisi ikärasisteja ymmärtämään paremmin elämää.
- Anonyymi
Jos olisivat rehellisiä, mutta kun ei, yrittävät kierrellä totuutta, vanheneminen on rapistumista ja kuoleman lähestymistä. Turha puhua, että vanhuus tuo jotakin hyvää lisää, se vaan vie.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisivat rehellisiä, mutta kun ei, yrittävät kierrellä totuutta, vanheneminen on rapistumista ja kuoleman lähestymistä. Turha puhua, että vanhuus tuo jotakin hyvää lisää, se vaan vie.
Sehän riippuu ihan ja aivan vain omasta ajatus- ja asennemaailmastasi. Mihin käytit elämäsi, jos ne ovat jääneet kasvamatta ja kehittymättä.
- Anonyymi
Ikärasismi on yksi typerimpiä asioita, joita on olemassa.
Se on jokaisella edessä kuitenkin. Nuorempana solvataan ikääntyneitä, ja iäkkäänä otetaan samaa paskaa vastaan nuoremmilta.
Onko sitten kivaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rapistuminen ja kuoleman odotus alkaa heti ihmisen synnyttyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhana tulee rumaksi ja yleensä aina tulee jotain kremppaa johonkin, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveellisesti, kuolema tulee lähemmäksi koko ajan, 70 vuotiaalla enää noin 10 vuotta jonkinmoista elämää, jollei sairastu, tai demtoidu.
Toivottavasti terveys säilyisi 80 ikävuoteen saakka edes. - Anonyymi
Vainaja vahtimestari ei kommentoi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jokaisella edessä kuitenkin. Nuorempana solvataan ikääntyneitä, ja iäkkäänä otetaan samaa paskaa vastaan nuoremmilta.
Onko sitten kivaa ?Nuorena ei vain vielä tiedä eikä ymmärrä, miten hemmetin nopeasti se vanhuus / ikääntyminen tulee vastaan. Iäkkään soisi jo tietävän. Jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän riippuu ihan ja aivan vain omasta ajatus- ja asennemaailmastasi. Mihin käytit elämäsi, jos ne ovat jääneet kasvamatta ja kehittymättä.
Taas tuota imelää tekopyhyyttä ja todellisuuden karttelua.
Asenteella ja ajatusmaailmalla, sekä mihin olet käyttänyt elämäsi, ei ole vaikutusta. Sinä vanhenet, rapistut, sairastut parantumattomasti ja kuolet pois.
Miksi et uskalla tunnustaa tosiasioita, rehellisen elämä on kuitenkin helpompaa ja antoisampaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenteella ja ajatusmaailmalla, sekä mihin olet käyttänyt elämäsi, ei ole vaikutusta. Sinä vanhenet, rapistut, sairastut parantumattomasti ja kuolet pois.
Miksi et uskalla tunnustaa tosiasioita, rehellisen elämä on kuitenkin helpompaa ja antoisampaa.Vaikka olisi kuinka rehellinen, tunnustaisi tosiasiat, ja elämä olisi antoisaa, siitä huolimatta me kaikki vanhenemme.
Toisaalta, jos elää nuoruudessa siten, ettei mieti ja stressaa millaista elämä mahtaa olla sitten vanhempana, on ehkä huolettomampaa elää ja ikääntyä. Vanhuus tulee sitten kun on sen aika. - Anonyymi
Mutta miettimään jotain ikäloppu ja lääkäreitä tai insinöörejä . Lentäjiä. Heillä on perheet minkä parissa saa vielä viettää hetken aikaa ja nähdä heitä kuin muistavat omia jo kuolleita vanhempiaan . Isovanhempia. Muistot jää . Jättäkää muistoja ottakaa kuvia muistoksi. Kertokaa tarinaa isovanhemmista nuorille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et uskalla tunnustaa tosiasioita, rehellisen elämä on kuitenkin helpompaa ja antoisampaa.Junalauta. Totta kai vanhenen, rapistun, ehkä joskus sairastunkin ja takuuvarmasti kuolen. Aivan kuten kaikki. Mikään niistä aiheista ei kuitenkaan estä ajattelemasta ja asennoitumasta ikääntymiseen(kin) terveemmällä tavalla kuin ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoret repii hampaat irti vanhoilta ei viitsi paikata saati juuri hoitaa sillä asenne on ; toi on vanha ei väliä. Yhtä paljon kuin nuorilla on ollut väliä vauvana ja kouluiässä on väliä vielä vanhana. Ihan pienillä asioilla on väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sitten kivaa ?Noin se menee nuoret haukkuu vanhoja sitten ne on itse vanhoina kuin piruja itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junalauta. Totta kai vanhenen, rapistun, ehkä joskus sairastunkin ja takuuvarmasti kuolen. Aivan kuten kaikki. Mikään niistä aiheista ei kuitenkaan estä ajattelemasta ja asennoitumasta ikääntymiseen(kin) terveemmällä tavalla kuin ...
Olet ilmeisesti nainen, niillä esiintyy tuon tyylistä asioiden kaunistelemista, suoranaista epärehellisyyttä. Naistenlehdet on täynnä juttuja, joissa kerrotaan miten ihanaa vanheneminen on, vaikka kaikki tietää, että se on täyttä pskaa.
Enää ei saisi puhua vanhuksista, pitää käyttää kiertoilmaisuja, ikäihminen, tai seniori. Sellaista kieltä käyttävä kuitenkin paljastaa, että vanhuksissa on jotakin vastemielistä, kun ei halua käyttää kieltä, mikä kuvaa todellisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se menee nuoret haukkuu vanhoja sitten ne on itse vanhoina kuin piruja itse.
Ei ne välttämättä mitään piruja ole, mutta sitten he itse vanhempana saattavat olla haukkumisen kohteina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ilmeisesti nainen, niillä esiintyy tuon tyylistä asioiden kaunistelemista, suoranaista epärehellisyyttä. Naistenlehdet on täynnä juttuja, joissa kerrotaan miten ihanaa vanheneminen on, vaikka kaikki tietää, että se on täyttä pskaa.
Enää ei saisi puhua vanhuksista, pitää käyttää kiertoilmaisuja, ikäihminen, tai seniori. Sellaista kieltä käyttävä kuitenkin paljastaa, että vanhuksissa on jotakin vastemielistä, kun ei halua käyttää kieltä, mikä kuvaa todellisuutta.Ja sinä olet selvästi mieäs, joka on jämähtänyt entisiin aikoihin, ellei jopa pimeälle keskiajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sitten kivaa ?No se on tämän pinnallisen ajan ilmiö. Pitää jo nuorena kohentaa ulkonäköään botoxilla ja muilla keinotekoisilla aineilla.
No silläkin on hintansa joka taitaa olla pahempi kuin normaali ikääntyminen kun ne botoxit ja muut täyteaineet vie lopulta sen oman normaalin ulkonäönkin pahemmaksi tai ihminen sekoaa ja ottaa kaikki mahdolliset ulokkeet mitä kidurgiset toimenpiteet mahdollistaa ja lopputulos onkin sitten aivan sairaan överi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junalauta. Totta kai vanhenen, rapistun, ehkä joskus sairastunkin ja takuuvarmasti kuolen. Aivan kuten kaikki. Mikään niistä aiheista ei kuitenkaan estä ajattelemasta ja asennoitumasta ikääntymiseen(kin) terveemmällä tavalla kuin ...
Ikääntyminen on luonnollista. Kuuluu elämään ja elämiseen ja siihen sen ikääntymisen lisäksi kuuluu naurua, iloa ja rakastumista kuten myös surua, tuskaa ja vastoinkäymisiä.
Sitä kutsutaan elämiseksi kokea kaikkea tuota. Jos sen sijaan alkaa pelkäämään elämistä ja sitä normaalia ikääntymistä voisi lopetella saman tien.
Hulluksi on maailma tullut kun NORMAALI ikääntyminen on jotenkin kiellettyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enää ei saisi puhua vanhuksista, pitää käyttää kiertoilmaisuja, ikäihminen, tai seniori. Sellaista kieltä käyttävä kuitenkin paljastaa, että vanhuksissa on jotakin vastemielistä, kun ei halua käyttää kieltä, mikä kuvaa todellisuutta.Ja sinä olet ilmeisesti mies joka myös vanhenee (ikääntyy) ja se näkyy sinusta nyt tai myöhemmin tiippuu tän hetkisestä iästäsi. Pidätkö vanhenemistasi pahana asiana? Maailmankuvasi on vääristynyt tiedätkö sitä? Luonnolliseen asiaan kuten vanheneminen terve ihminen ei suhtaudu tuolla tavalla you know? Tajusitko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on tämän pinnallisen ajan ilmiö. Pitää jo nuorena kohentaa ulkonäköään botoxilla ja muilla keinotekoisilla aineilla.
No silläkin on hintansa joka taitaa olla pahempi kuin normaali ikääntyminen kun ne botoxit ja muut täyteaineet vie lopulta sen oman normaalin ulkonäönkin pahemmaksi tai ihminen sekoaa ja ottaa kaikki mahdolliset ulokkeet mitä kidurgiset toimenpiteet mahdollistaa ja lopputulos onkin sitten aivan sairaan överi.On olemassa ihmisiä, jotka eivät jostain syystä hyväksy omaa vanhenemistaan, ja kaikin keinoin yrittävät sitä estää, esim. muokkaamalla ulkonäköään botokseilla ym.
Toki nykyään nuoremmatkin hakeutuu erilaisiin kauneustoimenpiteisiin ym. Taitaa olla tämän päivän trendi, ja olkoon jokaisen oma asia.
Itse en menisi minkäänlaista muodon- ja ulkonäön muutosta hakemaan. En ole mikään kuvankaunis, mutta itselleni riittää se, minkä näköinen olen. En koe, että minun täytyisi muokata itseäni joidenkin muiden miellyttämiseksi.
- Anonyymi
Ah,kulttuuriympäristö on niin suuri opettaja ja elämä rikas neuvonantaja...Ah, ja niin omaleimainen on toisen vanhuus ja kärsimys.....
- Anonyymi
Tähänkin vielä laitan, ah, kun se vanhuus on jokaisella edessä....
- Anonyymi
Moi, moi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi, moi
moi
- Anonyymi
Syöpä tautina vanhentaa 10 vuotta.
Syto- ja sädehoito vanhentaa 10 vuotta.
Liitännäishoidot vanhentaa 10 vuotta.
Adjuvanttihoidot voivat jatkua 5 - 10 vuotta, jopa loppuiän!
Syöpä diagnoosin jälkeen pitää päästä heti eläkkeelle.
Saa toki tehdä töitä, jos pystyy.
Naurettavaa, että sairaslomaa jaetaan kolmeen kuukauden pätkissä vuositolkulla.- Anonyymi
Ei kaikille tule syöpää ikääntyessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikille tule syöpää ikääntyessään.
Enemmän kuin joka kolmannelle tulee syöpä.
Se on paljon.
- Anonyymi
Näyttelijä on vain teeskentelijä ja ilveilijä. Ei mitään muuta.
Ei filosofi, älykkö, maailmaparantaja, Jeesus, tms. Yleensä ovat pipovammaisia mentaalilääkkeiden ja/tai -hoidon suurkuluttajia.
Ei jatkoon.- Anonyymi
Näyttelijäkin on " vain " ammatti, jonka jotkut ovat urakseen valinneet.
Ei se tee ihmisestä mitenkään erilaista kuin muidenkaan ammattien edustajat ovat.
Olemme ihmisiä, erilaisia ihmisiä, on ammatti mikä tahansa, tai onko edes ammattia olemassa.
Jokaisella on ihmisarvo. - Anonyymi
Näyttelijä on taidealan työntekijä ja sinä olet selvästi dille.
- Anonyymi
Täysin yliarvostettua sakkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttelijä on taidealan työntekijä ja sinä olet selvästi dille.
Kiitos tästä, oletkin ensimmäinen, joka on väittänyt minua dilleksi.....
Mikä itse olet ? - Anonyymi
Ei Riitta Havukainen vaikuta miltään pipovammaiselta niinkuin kauniisti nimittelet ihmisiä. Se pipovammaisuus voi kohdata ketä vaan. Sinuakin vai onko sulla pipoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Riitta Havukainen vaikuta miltään pipovammaiselta niinkuin kauniisti nimittelet ihmisiä. Se pipovammaisuus voi kohdata ketä vaan. Sinuakin vai onko sulla pipoa?
" Vamma " voi tulla ilman pipoakin, sitä vain jostain syystä sanotaan pipovammaksi. Kenties sen takia, kun pipoa yleensä pidetään päässä.
Mutta joo, sehän voi kohdata ihan ketä tahansa, olisi parempi olla arvostelematta ja haukkumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tästä, oletkin ensimmäinen, joka on väittänyt minua dilleksi.....
Mikä itse olet ?Jos et ole, niiin miksi kommenttisi on dillen kommentti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ole, niiin miksi kommenttisi on dillen kommentti?
Onko se ?
Olen joskus kysynyt tuntemattomalta ihmiseltä, mikä olet ammatiltasi, ja hän vastasi olevansa näyttelijä.
Onko siinä nyt kamalasti jotain dilleä, vai oliko se kysymykseen vastannut näyttelijäkin sitten dille ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se ?
Olen joskus kysynyt tuntemattomalta ihmiseltä, mikä olet ammatiltasi, ja hän vastasi olevansa näyttelijä.
Onko siinä nyt kamalasti jotain dilleä, vai oliko se kysymykseen vastannut näyttelijäkin sitten dille ?Mihin vastaukseni on hävinnyt tästä ja miksi? Kommentti 22.5. klo 10:18 on dillen aivoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin vastaukseni on hävinnyt tästä ja miksi? Kommentti 22.5. klo 10:18 on dillen aivoitus.
Kiitos sinulle edelleen aivoituksestasi.
- Anonyymi
Syöpä-diagnoosi ei ole aina kuolemaksi. Itse kävin töistä sädehoidoissa ja nyt kymmenienkin vuosien jälkeen elämä jatkuu. Olen onnekas sen suhteen. Tämä vastauksena "Syöpä vanhentaa...jne. " kommenttiin.
Riitta Havukainen on yksi suomalaisista upeista näyttelijöistä. Sinä joka halvensit näyttelijöitä, et taida tietää tästä (-kään?) kulttuurin alasta mitään? Hän on ihan oikeassa sanoessaan, että kaikki kiertoilmaukset "vahasta" ihmisestä ovat teeskentelyä. Mieli on monesti vanhalla ihmisellä kuin se on ollut nuorempanakin; siksi me vanhat sanomme usein, että "ei olo tunnu yhtään niin vanhalle". Aurinkoista kesää niin vanhoille kuin nuoremmille! ☀️🌷- Anonyymi
Samoin, aurinkoista kesää!
Ja hyväksykäämme oma sekä muidenkin vanheneminen. - Anonyymi
No jos kerran ei tunnu vanhalta, niiin miksi pitää sanoa itseään vanhaksi. Itse en ainakaan sano, sanokoot muut mitä lystäävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos kerran ei tunnu vanhalta, niiin miksi pitää sanoa itseään vanhaksi. Itse en ainakaan sano, sanokoot muut mitä lystäävät.
Jos sinä olet vanha, silloin sinä olet vanha, mitä pahaa siinä on, miksi ei voi olla rehellinen ja sanoa itseä vanhaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä olet vanha, silloin sinä olet vanha, mitä pahaa siinä on, miksi ei voi olla rehellinen ja sanoa itseä vanhaksi?
Ööööö ... Onko sulla lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje? Siinä sanotaan: jos ei tunnut vanhalta ... Jos sinä olet vanha, niiin minä en ole.
- Anonyymi
On vissiin niin omasta mielestä kiinni miten vanhenemiseen suhtautuu.Itse 75 vuotiaana elän kuin ennenkin.Nautin lisääntyneestä vapaa-ajasta,tapaan ystäviä,käyn katsomassa elokuvia, nukun aamulla pitkään.Nyt keväällä on ihana ottaa kahvikuppi ja Hesari ja mennä pihalle aurinkotuoliin katselemaan vehreyden lisääntymistä.Omasta mielestäni elän ihan elämän parasta aikaa!
- Anonyymi
Se on hyvä, että olet pysynyt hyvässä kunnossa, ja toivottavasti pysytkin.
Tässä on taidettu käydä keskustelua siitä, kuinka esim. nuoremmat suhtautuvat ikäihmisiin.
Iäkkäitä saatetaan halveksia ja arvostella ajattelematta, että itsekin vanhenee joskus.
Mikäs se olisi elää vaikka 150-vuotiaaksi, jos pysyisi terveenä ja hyvässä kunnossa.
- Anonyymi
Otsikko oli katkennut kiusallisesti keskeltä. Kas näin
VANHENEMINEN EI OLE SITÄ, ETTÄ JOTAIN MENEE POIS.
VANHENEMINEN ON SITÄ, ETTÄ JOTAIN TULEE LISÄÄ.
Onpa uunosti sanottu. Mutta ei välitetä.- Anonyymi
Tuleehan sitä lisää, lisää kilometrejä, lisää elämänkokemusta, lisää ymmärrystä elämää kohtaan, jne.
Ei tuossa ole mitään uunoa.
- Anonyymi
Monet sanovat, että "ikä on vain numero". Yhtä todenmukaista kuin jos väittäisin, että "raha on vain numero".
- Anonyymi
Tuolla sanonnalla tarkoitetaan lähinnä ihmisen henkistä puolta.
Me kun emme käytökseltämme ja mieleltämme paljon muutu, vaikka ikää tulee koko ajan lisää.
Tietysti joku muistisairaus tms. voi muuttaa myös ihmisen luonnetta ja käytöksenkin.
Aira Samulin sanoi aikoinaan hyvin, että vaikka sanotaan iän olevan vain numero, on silti hyvä tiedostaa paljonko niitä vuosia on kertynyt. - Anonyymi
Joillekin se on. Kaikkia ei ikä paina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillekin se on. Kaikkia ei ikä paina.
Nimenomaan.
Paljon on kiinni omasta asenteesta, miten itse suhtautuu omaan vanhenemiseensa.
Miksi muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä tässä asiassa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan.
Miksi muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä tässä asiassa ?Niin ja kyllä siihen ikääntymiseen (kropan kuntoon ja ulkonäköön) vaikuttaa ratkaisevasti ne elämäntavat. Alkoholi, tupakka ja huumeet. Rasvainen tai muuten epäterveellinen ruokavalio ja se harrastaako mitään säännöllistä ja riittävää liikuntaa. Niillä on merkittävä vaikutus siihen kropan ikääntymiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan.
Miksi muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä tässä asiassa ?Juurikin justiinsa noin. Kiitos komppaamisesta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa462455Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc601799Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4141709Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen111580Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1321443- 99999
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p74972Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224905Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33867En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37678