Toiset kuvailee kukkia,minä päätin kuvata ompeluksiani...erityisen tyytyväinen olen tuohon 50-luku tyyliseen jakkupukuuni,housut on tietty just nyt pesussa joten ei kuvaa.Isännän nelikymppisten mekkokin on valmis,ainakin hän pitää siitä kovasti,kuva ei vaan kerro ihan totuutta,kankaan metallinen loiste näkyy parhaiten mitä pimeämpää on =)
Mutta joo,katsoo ken jaksaa,tällä kertaa ei tuo shown tekeminen onnistunut???
http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=hame.jpg
http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=toppi.jpg
http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=puku.jpg
http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=takki.jpg
Ja ps:Tiedän että nämäkin kuvat katsoo ainakin eräs ei palstailija ;)))
Uteliaisuus se tappoi kissankin sano.....
Ote "syyskokoelmasta" =)))
50
1356
Vastaukset
- arkipiru
äidiksi, ja ohuet sääret. Myöskin lantiolinja on sopiva. Vahinko kun kasvot jäivät piiloon.
Hieno asukokonaisuus, jos minulta kysytään ja selvästi vaatturin tekemiä vaatteita. kyllä tuolla kehtaa mennä isompiinkin pippaloihin.
Huumaavaa tuoksua vielä korvan taakse,,ja ei kun menoksi.
1950 luvun jakkupuku oli kiva,,,,ja ne nauhasaapikkaat on ihanat. Mulla on ollut joskus kauan kauan kauan sitten vastaavat.
Laitetaaks tuotemerkki;)))tuota jakkupukua ja odotellut että se oikea kangas "kävelee"vastaan,kuvissa ei ihan oikean värinen mutta...
Päällipuolen tikkauksissa oli hommaa,niitä on sitten lisäksi hameen vyötäröllä ja helmassa,housun lahkeissa ym,toivottavasti on hyvälaatuinen kangas mutta sen näkee pian kun housut saapuu ekasta pesusta =)
Mieheni aina sanoo,että pitäisi markkinoida noita mun jakkupukuja heillä töissä,siellä kun on aika yleistä että naisilla on ns bisnes look vaatteita,toimistotöistä kun on kyse.
saapikkaat on mun suosikit vaikka hinta meinasi aikanaan tiputtaa ne pois ostolistalta,onneksi ukkokultani tuli siihen tulokseen että ne on just passelit hameitten kanssa ja osti ne ;)davalyan kirjoitti:
tuota jakkupukua ja odotellut että se oikea kangas "kävelee"vastaan,kuvissa ei ihan oikean värinen mutta...
Päällipuolen tikkauksissa oli hommaa,niitä on sitten lisäksi hameen vyötäröllä ja helmassa,housun lahkeissa ym,toivottavasti on hyvälaatuinen kangas mutta sen näkee pian kun housut saapuu ekasta pesusta =)
Mieheni aina sanoo,että pitäisi markkinoida noita mun jakkupukuja heillä töissä,siellä kun on aika yleistä että naisilla on ns bisnes look vaatteita,toimistotöistä kun on kyse.
saapikkaat on mun suosikit vaikka hinta meinasi aikanaan tiputtaa ne pois ostolistalta,onneksi ukkokultani tuli siihen tulokseen että ne on just passelit hameitten kanssa ja osti ne ;)kameran kera,,,pyydän ottamaan kuvan erästä äitini lemppari asusta. Voisit katsella sitä ja saada ideoita;))
Kyllä noita markkinoida kannattaa....Musta saisit asiakkaan ainakin jakkujen suhteen.umalehtinen kirjoitti:
kameran kera,,,pyydän ottamaan kuvan erästä äitini lemppari asusta. Voisit katsella sitä ja saada ideoita;))
Kyllä noita markkinoida kannattaa....Musta saisit asiakkaan ainakin jakkujen suhteen.kivoja ideoita,itse otan ensin aina jonkin valmiin mallin ja muokkaan sitten sellaiseksi kuin haluan ja viimeistely tietty tekee sitten loput :)
- arkipiru
nämä kukkien kuvaajat???
Eikö vaatemuoti olekaan enää heidän ruumiinrakenteelleen sopivaa keskustelua???syksyn viimeisiä kukkia??? =)ken tietää,mutta onneksi saa valita minkälaisiin aiheisiin kommentoi :)
- Heloisa
ja taitoja valmistaa tuollaisia luomuksia. Eivät kyllä hetkessä synny. Tosi kauniita ovat, passaa niissä juhlia.
Tykkäisin pukeutua 30- ja 40-luvun mallin vaatteisiin, mutta eivät käy meikäläiselle. Heinäseipäilläkin olisi hauskaa.
Pistähän jatkossakin tekemisiäsi näytille, käsityöfriikkinä olisi kiva nähdä.ommellut itselleni 20 vuotta jo,niin alkaa olemaan ns helppoa kun on väkisin kaiken jälkeen oppinut tekniikat(ja minähän en ohjeita tajua,ovat ne niin outoja)Mutta vaivaahan kaikessa on,mutta vaatteetkin on sitten uniikit =)
30-40 luvulta löytyy osoittain ihania vaatteita,mutta ei ne kyllä minullekkaan istu =)- Helois
davalyan kirjoitti:
ommellut itselleni 20 vuotta jo,niin alkaa olemaan ns helppoa kun on väkisin kaiken jälkeen oppinut tekniikat(ja minähän en ohjeita tajua,ovat ne niin outoja)Mutta vaivaahan kaikessa on,mutta vaatteetkin on sitten uniikit =)
30-40 luvulta löytyy osoittain ihania vaatteita,mutta ei ne kyllä minullekkaan istu =)tein nukelle mekkoja isän paidan hihoista, siitä on noin 50 vuotta. Sitten materiaaliksi tuli hylätyt verhot, tein niistä itselleni mekkoja. Koulukin on käyty alalle, mutta jokin mättää. Jälki minulla on pikkutarkkaa ja siistiä, mutta istuvuuden onnistuminen hankalaa. Aina menee jotain pieleen. Kurttaan toki itselle jotain ja korjaan kirpputorilta ostettua.
Onko sinulla sellaista omilla mitoilla tehtyä, säädettyä mallinukkea, eikös sellaisiakin ole olemassa. Tuo juhlapuvun yläosakin näytti tosiaan istuvalta. Helois kirjoitti:
tein nukelle mekkoja isän paidan hihoista, siitä on noin 50 vuotta. Sitten materiaaliksi tuli hylätyt verhot, tein niistä itselleni mekkoja. Koulukin on käyty alalle, mutta jokin mättää. Jälki minulla on pikkutarkkaa ja siistiä, mutta istuvuuden onnistuminen hankalaa. Aina menee jotain pieleen. Kurttaan toki itselle jotain ja korjaan kirpputorilta ostettua.
Onko sinulla sellaista omilla mitoilla tehtyä, säädettyä mallinukkea, eikös sellaisiakin ole olemassa. Tuo juhlapuvun yläosakin näytti tosiaan istuvalta.mallinukkea,sellainen olisi todella kätevä.Tuota ylä-osaa on kuule säädetty ja väännetty jotta siitä tuli just sopiva,ei löysä eikä tiukka.Mun ongelma on ainakin se,että ole yleensä valmiisiin kaavoihin aivan liian lyhyt,siksi on joskus todella fiksaamista että saa jonkun vaatteen istumaan itselleen,mutta onneksi vuodet on opettaneet sen mistä yleensä joku istuvuusvika johtuu niin on taistelu hieman helpompaa =)
- arkipiru
davalyan kirjoitti:
mallinukkea,sellainen olisi todella kätevä.Tuota ylä-osaa on kuule säädetty ja väännetty jotta siitä tuli just sopiva,ei löysä eikä tiukka.Mun ongelma on ainakin se,että ole yleensä valmiisiin kaavoihin aivan liian lyhyt,siksi on joskus todella fiksaamista että saa jonkun vaatteen istumaan itselleen,mutta onneksi vuodet on opettaneet sen mistä yleensä joku istuvuusvika johtuu niin on taistelu hieman helpompaa =)
huonous ole lyhyys vaan pituuden puute. Ja sitähän taas saadaan ottamalla lyhyitä miehiä aviopuolisoikseen.
Ettekö ole nähneet:
Kimi Räikköstä ja Jenniä?
Anitra Ahtola-Janatuista ja miestään?
Jne. arkipiru kirjoitti:
huonous ole lyhyys vaan pituuden puute. Ja sitähän taas saadaan ottamalla lyhyitä miehiä aviopuolisoikseen.
Ettekö ole nähneet:
Kimi Räikköstä ja Jenniä?
Anitra Ahtola-Janatuista ja miestään?
Jne.En siis ole lyhyt vaan vähän liian paljon vailla pituutta =)
olet saanut tehtyä. tuo jakkupuku on upea. myös hyvän värinen.
olen myös aiemmin ommellut tosi paljon mutta en nykyisin enään saa aikaseksi.jolloin en itsekkään tee yhtään mitään ja nyt taas tämä syksy =))Kaksi villatakkia,yksi liivi,nyt pojalle neulon juuri,sitten ompeluhommia...kauankohan kädet kestää? =)
Kyllä näkee että osaat mitä vain.
Yhden alan käsityöläinen osaa myös muuta mikä noillakin kuvilla tuli todistettua!
Voisit kokeilla tehdä omilla mitoilla sovitusnuken. Liimapaperia, ilmastointiteippiä, sprayliimaa ja paperia, lisäksi avuliaat apukädet ja terävä veitsi, kirurginveitsi apteekista on paras.mieleen että oiskohan mulla jossain lehdessä joskus aikoinaan tosiaan ollut ohje jolla tehtiin ns sovitusnukke???Saattaapi olla,noita vuosikertoja vaan on muutamia nurkissa,omat ja äitinkin vielä =)
Eikös se vähän niin mene että jokainen on jossain hyvä,matematikkoa minusta ei saisi paraskaan opettaja :)davalyan kirjoitti:
mieleen että oiskohan mulla jossain lehdessä joskus aikoinaan tosiaan ollut ohje jolla tehtiin ns sovitusnukke???Saattaapi olla,noita vuosikertoja vaan on muutamia nurkissa,omat ja äitinkin vielä =)
Eikös se vähän niin mene että jokainen on jossain hyvä,matematikkoa minusta ei saisi paraskaan opettaja :)helpommalla ja nopeemmin kuin kaikki lehtiarkistot selaamalla homma hoituu ihan kokeilemalla, voin arvata että sulla on niitä lehtiä "hiukan" niinkuin mullakin.
Perustorsonhan sais tehtyä ihan liimapaperia vartalon ympäri käärimällä ja teippaamalla kaikki muodolliset paikat malliinsa ristiin rastiin.
Selästä halki irrotusvaiheessa.
Lasikuitukankaasta jonka pinnoitaisi venemuovilla saisi hienon, sisko teki sellasen.Haukullinen kirjoitti:
helpommalla ja nopeemmin kuin kaikki lehtiarkistot selaamalla homma hoituu ihan kokeilemalla, voin arvata että sulla on niitä lehtiä "hiukan" niinkuin mullakin.
Perustorsonhan sais tehtyä ihan liimapaperia vartalon ympäri käärimällä ja teippaamalla kaikki muodolliset paikat malliinsa ristiin rastiin.
Selästä halki irrotusvaiheessa.
Lasikuitukankaasta jonka pinnoitaisi venemuovilla saisi hienon, sisko teki sellasen.varmaankin kestävä ja muotonsa pitävä jos tosiaan lasikuidulla viimeistelisi.Jep,lehtiä piisaa ja montaa eri merkkiäkin vielä =)
- Heloisa
davalyan kirjoitti:
varmaankin kestävä ja muotonsa pitävä jos tosiaan lasikuidulla viimeistelisi.Jep,lehtiä piisaa ja montaa eri merkkiäkin vielä =)
löytyy keskustelua ja enkun kieliset ohjeetkin (vissiin). En osaa linkitellä.
- ei makuuni
Varmasti hyvää käsityötaitoa, ainoa minkä noista itselleni hyväksyisin on tuo toppi. Makuasia.
- Telpet..
Sitä syntyy mitä vaan, kun on taito hyppysissä.
Sinulla tuo taito todella on, ovat ihania.
Onko tuo raakasilkkiä, jossa nuo metallinvärit kihtaavat? Se on tosi kaunis, kuvassakin.
Tuo jakkupukukangas jäi kiehtomaan, onko se bugleepintainen ja nurjapuoli sileä?
Minä katselin samantyylistä kangasta, mutta väriltään tummaa terästä.
Asuisitpa näillä kulmilla, niin saisit asiakkaan nytjustiisa. Mutta ei auta, täytyy tyytyä entiseen ompelijaan.Metalliväri kangas on jotain ihan outoa???Kuin sifongin ja organzan risteytys,palakankaisiin oli noita ilmestynyt monia värejä ja itselleni nappasin heti yhden.
Jakkupuku on villa/sekoitekangasta eli viskoosia,rosoinen eli kudotun näköinen molemmin puolin,sen väri ei kanssa noissa oikeuksiinsa päässyt,on aika jännä mustien ja punaisten lankojen "sekasotku" =)
Oli kyllä kauniit ja persoonalliset asut.Ei ihan tusinatavaraa :O)
Tosin jakkupuvun hameen itse tekisin ( jos osaisin ylipäätään ommella :/ )kapeana,ei suorana vaan vielä helmasta kapenevana.Jotenkin se sopisi mielestäni tuohon materiaaliin.
Minun äitini ompeli myös aikanaan nuorena paljon asuja,ja kuvista muistaisin,että niissä oli myöskin se kapea hame.
Irtohameissa oli paljon kellomaista.Itsellä oli joskus murkku-iässä myös,kun toi 50-luku tuli uudelleen muotiin.Ja isän vanhan nailonpaita oli,jonka värjäsin vaaleanpunaiseksi :Dkiloilla oikein kapeat hameet sovi paitsi jos ne on nilkkapituisia,siksi monen kaitaleen ei hirveästi levenevä helma,moni on sanonut että tuo kokonaisuus laihduttaa multa 5kg ;)))
Tosi on,että ihan aitoon 50 luvun jakkupukuun kuuluisi kapea hame,mutta tein tämän ja varastin 50 luvun viimeistelyn :))))Kiero kun olen.
Niitä oikein kellohelmaisia meillä oli kun 80-90 luvun taitteessa opeteltiin kaikki vanhat tanssit ja tyylit,lähinnä tietty jive ym =)davalyan kirjoitti:
kiloilla oikein kapeat hameet sovi paitsi jos ne on nilkkapituisia,siksi monen kaitaleen ei hirveästi levenevä helma,moni on sanonut että tuo kokonaisuus laihduttaa multa 5kg ;)))
Tosi on,että ihan aitoon 50 luvun jakkupukuun kuuluisi kapea hame,mutta tein tämän ja varastin 50 luvun viimeistelyn :))))Kiero kun olen.
Niitä oikein kellohelmaisia meillä oli kun 80-90 luvun taitteessa opeteltiin kaikki vanhat tanssit ja tyylit,lähinnä tietty jive ym =)Mistäs ne meinaat itsestäsi löytää;))))
umalehtinen kirjoitti:
Mistäs ne meinaat itsestäsi löytää;))))
vyötäröllä ne roikkuu =)))Sitkeästi.
ja eipä ole ainakaan vaaraa että joku toinen tulisi bileisiin juuri samanlaisissa. :) Mahtavaa kun osaat tehdä tyylikästä ja persoonallista itse. Tuo taito on kyllä mahtava lahja.
No nyt kelpaa juhlia, onnittelut upeista luomuksista, kannattaa olla ylpeä. :))nykyisin oikeastaan ainoa syy tehdä vaatteet itse,hinta ei enää ole juurikaan erilainen...
Kyllä meinaan juhlia sen kerran kun yhdessä päästään ulos =)))ja vielä koko viikonlopuksi.
- Dogtori.
Oletko ihan "koulua käynyt" ompelija, vai luonnon lahjakkuus? Tuo toppi on ihana, ei tosin mun vartalolle kovin edullinen :=), tiedän kyllä että tuollainen "korsetti"toppi on vaikea tehdä, sen on oltava just, eikä melkeen.
mutta jokaiseen kroppaan saatavilla..mulla oli niin paljon ylimääräistä varaa,että niitä kiristelemällä sain pikkuhiljaa sopivan joka ei purista makkaroita esiin =)))
- issu56
oli mun makuun erittäinkin paljon yhdistettynä pitkiksiin. Minä kun olen elämäni inhonnut hameita, niin... Sain vision...mustat pökät tuo toppi ja musta blazeri, se olis mun makuun :).
Vaan jos ei ajattele omaa mieltymystä, niin onhan noi kivoja kieltämättä!oikein hyvä ja toimii tosiaankin =))Olen aina ollut ei hameita ihminen...mutta vuodet on muuttaneet sen =)
- issu56
davalyan kirjoitti:
oikein hyvä ja toimii tosiaankin =))Olen aina ollut ei hameita ihminen...mutta vuodet on muuttaneet sen =)
muistuu mieleen, kun kaikkiin juhliin piti pukea joku ihme leninki ja mua otti aivoon...en yksinkertaisesti vain voinut niitä sietää. Pitkikset on mulle se IN ja tulee aina olemaankin...ja varsinkin mustat sellaiset, sillä niihin on niin helppo yhdistellä.
issu56 kirjoitti:
muistuu mieleen, kun kaikkiin juhliin piti pukea joku ihme leninki ja mua otti aivoon...en yksinkertaisesti vain voinut niitä sietää. Pitkikset on mulle se IN ja tulee aina olemaankin...ja varsinkin mustat sellaiset, sillä niihin on niin helppo yhdistellä.
ennen tein äitille(sama koko)liituraita bleiserin,hameen ja housut,niiten kanssa sopii mikä vaan neule,paita...
Itselleni edellinen on mustat housut ja bleiseri(juu tiedän ettei kirjoiteta noin =))) )joita käytän paljon ja vaikka minkä kanssa...
- manta-elviira
kankaat, mistä haluaisin tuon tyylisen juhla-asun?...
Ja siinä samalla kankaat pukukokonaisuuteen: Housut, hame, bleiseri, liivi?... :-)
Kellä on taito suunnitella ja valmistaa vaatteita alusta loppuun, niin mahtavaa kun hän sitä myös toteuttaa!- manta-elviira
davalyan kirjoitti:
kerran,jos esim sama kangas,sama väri en montaa tee...siksi ei mun alaani =)
mittanauhan esiin ja mittailen kroppani kaikki ulottuvuudet raajoineen sekä pituus että leveyssuunnassa ja mitat pakkaan kankaiden mukana pakettiin...
Juu ja varmaan tulisi sellaiset kankaat, jotka eivät ihan joka työssäsi esille tulisi. :-D!
Juhlavammalle asusteelle tämän hetken näkymin olisikin käyttöä johonkin aikaan ensivuoden alkukuusausina...
Mutta ne työkustannuksetkinhan tietty pitäisi sopia... :-) :-D!
Sama vika muuten rahikaisessa askartelun osalta:
Samaa materiaalia ei kovin kauaa viitsi käsissään pyörittää. manta-elviira kirjoitti:
mittanauhan esiin ja mittailen kroppani kaikki ulottuvuudet raajoineen sekä pituus että leveyssuunnassa ja mitat pakkaan kankaiden mukana pakettiin...
Juu ja varmaan tulisi sellaiset kankaat, jotka eivät ihan joka työssäsi esille tulisi. :-D!
Juhlavammalle asusteelle tämän hetken näkymin olisikin käyttöä johonkin aikaan ensivuoden alkukuusausina...
Mutta ne työkustannuksetkinhan tietty pitäisi sopia... :-) :-D!
Sama vika muuten rahikaisessa askartelun osalta:
Samaa materiaalia ei kovin kauaa viitsi käsissään pyörittää.vaan tulemaan suoraan,varsinkin juhlaasujen teko kiinnostaa mua =)galleriasta löytyy.
- ihan hyviä sulle
Sehän on pääasia, että olet itse tyytyväinen niihin. Toki ne ovat sinulle sopivia ja tyylikkäitä.
Mutta en voi esim. kuvitella tuota toppia DD - tai EE -rintaiselle naiselle.
Kukin tyylillään.juuri uhkeammilla naisilla näitä näkee ja tietysti kaikkinen liivinluineen tuokin toppi hoikentaa mukavasti vyötäröä ja parantaa ryhtiä =)Mallihan tulee vielä aika ylös ettei pursukkaan pahasti ;)))
Mutta kuten sanottua,makuasioitahan nämä ovat =)
- 64 ex
jos suinkin viestin kohdistus on tarkoitettu johonkin tiettyyn sunntaan.niin voi voi.seuraavaksi jos aletaan hännästä vetelemään on kysessä koiran häntä...ja siitä ei välttämättä hyvää seuraa.eli olisiko aika käyttäytyä ikäisensä tavoin ja kasvaa aikuiseksi elämmehän täällä' vain kerran nautitaan siitä vähästä mitä meillä on eikä sorruta toistemme turhamaisiin piikittelyihin..
liity aloituksen viimeiseen lauseeseen vaan siihen,että yksityielämässäni eräs ihminen käy lukemassa kaikki nikilläni ilmestyneet tekstit ja sitten niitä puidaan siinä tosielämässä...varmaankin juuri tällä hetkellä pohdintaa aiheuttaa mitä nuo maksoivat ja millä rahoilla ostin kankaat jne ;))
Ellet sinä sitten ole juuri hän?Kirjoitusmuoto sekä virheet olivat samankaltaisia kuin mitä sähkäristäni löytyy paljon ;)))- 64x
davalyan kirjoitti:
liity aloituksen viimeiseen lauseeseen vaan siihen,että yksityielämässäni eräs ihminen käy lukemassa kaikki nikilläni ilmestyneet tekstit ja sitten niitä puidaan siinä tosielämässä...varmaankin juuri tällä hetkellä pohdintaa aiheuttaa mitä nuo maksoivat ja millä rahoilla ostin kankaat jne ;))
Ellet sinä sitten ole juuri hän?Kirjoitusmuoto sekä virheet olivat samankaltaisia kuin mitä sähkäristäni löytyy paljon ;)))josko vaikka luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia. kannattaisi varmaan lukea uudelleen.
eikä ketään kyllä varmaankaan kiinnosta millä rahalla mitäkin on ostettu.järki käteen jos vain mahdollista..ja todellakin lukea kirjoitus ajatuksella ja miettiä..... 64x kirjoitti:
josko vaikka luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia. kannattaisi varmaan lukea uudelleen.
eikä ketään kyllä varmaankaan kiinnosta millä rahalla mitäkin on ostettu.järki käteen jos vain mahdollista..ja todellakin lukea kirjoitus ajatuksella ja miettiä.....erästä kiinnostaa,välillä pohtii onko se poissa lapsiltani,välillä onko poissa koiriltani,tuo sitä esille monissa paikoissa =)Luetun ymmärtämiseen auttaa joskus hieman selkeämpi argulointi,aikaisempi kirjoituksesi jää jokaisen oman tulkinnan varaan,että mitä ajoit takaa???Sano suoraan tai kukkasin you know :)
- argulointi
davalyan kirjoitti:
erästä kiinnostaa,välillä pohtii onko se poissa lapsiltani,välillä onko poissa koiriltani,tuo sitä esille monissa paikoissa =)Luetun ymmärtämiseen auttaa joskus hieman selkeämpi argulointi,aikaisempi kirjoituksesi jää jokaisen oman tulkinnan varaan,että mitä ajoit takaa???Sano suoraan tai kukkasin you know :)
argulointi = ????????????
argulointi kirjoitti:
argulointi = ????????????
yleistynyt käsite argumentaatiosta =)voidaan sanoa myös argulaatio,kumpi paremmin tekstiin sopii ja tietänet kai mikä argumentti on? =)
koiria hännästä..
Koitahan oppia sinäkin,että täällä minä kommentoin mitä lystään kunhan se on sääntöjen puitteissa ja tämähän oli.Nikkisi on muuten briljantti,parempaa et olisi voinut keksiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935337
- 564151
- 252249
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282098Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331302Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201118- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001