TomTom 930T ja 730T

Vertailu

Yritän löytää linkkiä jonnekin vertailusivuille, mutta en vielä ole löytänyt.
Pystyisikö joku auttamaan?
Harkitsen jomman kumman otsikon mukaista laitetta.
Onko noissa muuta eroa kuin Pohjois-Amerikan kartat?

8

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolta
    • hok

      Erot ovat suunnilleen näin:

      TomTom 930T:ssä on 4 Gt:n sisäinen flash-muisti, RDS-TMC johto ja Amerikan/Kanadan sekä Länsi- ja Keski-Euroopan kartat ja Bluetooth kaukosäädin.

      TomTom 730T:ssä on 2 Gt:n sisäinen flash-muisti, RDS-TMC johto ja Länsi- ja Keski-Euroopan kartta.

      Muut ominaisuudet samat.

      Jos päädyt ostamaan 730:sen, niin älä osta T -mallia. Yleensä sen RDS-TMC johdon saa kaupan päälle joten silloin siitä tulee 730T ja maksaa huomattavasti vähemmän:)

      • ero, josta

        minä pidän, on se, että 930 omaan sisäiseen muistiin mahtuu kaikki kartat ja vielä jää ylikin tilaa. Joskus joidenkin laitteiden "takkuava" kartta toiminta johtuu siitä, että "dataa" täytyy haken muistikortilta erikseen. 930:ssä tätä "ongelmaa" ei ole riittävästä sisäisestä muistista (4G). Oma 930T on toiminut hyvin, niin kotimaassa ja n.4viikon euroopan lomareissulla. (ajokilometrejä tuli n.8000 km.)


    • kaveria

      Oletko muuten Pohjois-Ameriikkaan lähdössä ? Varmasti hieno reissu.

      Yritäppä tiedustella asiaa paikalliselta Tom Tom edustajalta (on nuuten Hollannisaa) jos sitten saat vastauksen kerro se täälläkin.

      Menestystä tutkimusmatkallesi.!

    • Snaut

      Yksi ero 930 mallin hyväksi on vielä sen "dead reckoning" ominaisuus. Eli laite pystyy sisäänrakennetun kiihtyvyysanturinsa avulla vielä jonkin aikaa jatkamaan navigointia vaikka satelliittiyhteys olisikin poikki.

      • kyvyt joutuvat

        pian itselläni kenttätestiin kun Muurla - Lohja välinen osuus uudesta motarista avataan liikenteelle marraskuun puolessa välissä.

        Välillä oleva Karnaisten tunneli on Suomen pisin maantietunneli (2,2 km).

        Tämän Salossa olevan tunnelin ko. motarilla se kyllä hanskaa, mutta pituus on vain noin 500 metriä.


      • Snaut
        kyvyt joutuvat kirjoitti:

        pian itselläni kenttätestiin kun Muurla - Lohja välinen osuus uudesta motarista avataan liikenteelle marraskuun puolessa välissä.

        Välillä oleva Karnaisten tunneli on Suomen pisin maantietunneli (2,2 km).

        Tämän Salossa olevan tunnelin ko. motarilla se kyllä hanskaa, mutta pituus on vain noin 500 metriä.

        Ainakin Garminin navigaattorin vastaava ominaisuus toimii Suomen nykyisin pisimmässä käytössä olevassa maantietunnelissa, eli Vuosaaren satamaan vievässä 1,5 km pitkässä tunnelissa.

        Mutta, eipä tuosta ominaisuudesta paljon iloa ole suorassa ilman liittymiä olevassa tunnelissa. Eri asia on suuressa maailmassa, missä saattaa olla valtavan isoja maanalaisia pysäköintiluolia. Monien navien kartat tuntevat nimittäin myös näitä pysäköintiluolastoja, ainakin jenkeissä.


      • Snaut kirjoitti:

        Ainakin Garminin navigaattorin vastaava ominaisuus toimii Suomen nykyisin pisimmässä käytössä olevassa maantietunnelissa, eli Vuosaaren satamaan vievässä 1,5 km pitkässä tunnelissa.

        Mutta, eipä tuosta ominaisuudesta paljon iloa ole suorassa ilman liittymiä olevassa tunnelissa. Eri asia on suuressa maailmassa, missä saattaa olla valtavan isoja maanalaisia pysäköintiluolia. Monien navien kartat tuntevat nimittäin myös näitä pysäköintiluolastoja, ainakin jenkeissä.

        Suomessahan tuosta ei juuri hyötyä ole, mutta reitilleni osuvan Karnaisten tunnelin myötä ehkä näkee toimiiko se yleensäkään järkevästi. Jossakin alpeilla / ison maailman parkkihalleissahan tuosta vasta todellista iloa on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe