Talopaketti rinnetontille?

Matti

Tontti (1000 m2) rinteessä , kuivaa kangasmetsää ja melko kivikkoinen. Nousua n. 1,5-2 metriä 10 metrin matkalla. Tuommoinen tontti osui kunnan tonttiarpajaisissa. Tarkoitus olisi rakentaa joku 120 neliön talopaketti, ehkä Design avaimet käteen. Arvauksia, paljon maatöihin voisi mennä, ennenkuin voisi aloittaa tyyppitalon rakentamisen? Tuleeko täyttäminen halvemmaksi kuin kellari ja siihen päälle talopaketti? Onko arvauksia tai tietoa toteutuneista kustannuksista vastaavalla rakennuspaikalla, riittääkö 20.000 erkkiä?

16

21054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi

      Sinun tapauksessasi kaksikerroksinen rinnetalo on kustannustehokkain vaihtoehto. Kyseisellä tontilla täyttö tulee niin kalliiksi, ettei siihen kannata edes ajatella tasamaan taloa. Kaksikerroksisen rinnetalon kustannukset ovat aivan eriluokkaa kuin Design-talon tasamaan talon kustannukset.

      • Matti

        Joo, niin vähän pelkäsinkin että tuo täyttäminen voisi olla kallista. Nuo rinnetalot taitavat olla melko suuria? Minkälaisia avaimet käteen -ratkaisuja olisi saatavilla, ja missä hintaluokissa liikutaan?


      • tuulikki
        Matti kirjoitti:

        Joo, niin vähän pelkäsinkin että tuo täyttäminen voisi olla kallista. Nuo rinnetalot taitavat olla melko suuria? Minkälaisia avaimet käteen -ratkaisuja olisi saatavilla, ja missä hintaluokissa liikutaan?

        Jos nousua on noin vähän ja kivikkoista kalliota louhintaakin tulossa tee porrastettu, täyttöä puolet ja ei kallista kellarin tehemistä,sora maksaa kuitenkin vähemmän kuin styroksi,harkot betoni,muurari.


      • Matti
        tuulikki kirjoitti:

        Jos nousua on noin vähän ja kivikkoista kalliota louhintaakin tulossa tee porrastettu, täyttöä puolet ja ei kallista kellarin tehemistä,sora maksaa kuitenkin vähemmän kuin styroksi,harkot betoni,muurari.

        Olisiko tietoa pakettivalmistajista, joilta voisi kysellä porrastettuja malleja avaimet käteen -periaatteella?


      • Mylläri
        Matti kirjoitti:

        Joo, niin vähän pelkäsinkin että tuo täyttäminen voisi olla kallista. Nuo rinnetalot taitavat olla melko suuria? Minkälaisia avaimet käteen -ratkaisuja olisi saatavilla, ja missä hintaluokissa liikutaan?

        En tiedä noista valmispaketeista. Itsellä kustannukset: Louhinta (reilu 300 m3) maansiirtotyöt salaojat 14 000 E, anturavalut, harkot ja ontelolaatat n 13 000 E. Tähän vielä sokkeliporukan työpalkat eli meikäläisellä rinnetalon kellarikerrokselle tulee hintaa reilut 30 000 E (pohjapinta-ala reilut 70 m3). Tulee kyllä mieluinen, kivilouhoksesta tuli myös hyvät pihanpohjat. Käsittääkseni valmispakettiinkin täytyy teettää perustus erikseen, eikö ne talofirmat edellytä että tilaaja rakentaa perustukset, pystyttävät sitten rakennelmansa sen päälle? Kai sillekin hintaa tulee?


      • Menninkäinen
        Mylläri kirjoitti:

        En tiedä noista valmispaketeista. Itsellä kustannukset: Louhinta (reilu 300 m3) maansiirtotyöt salaojat 14 000 E, anturavalut, harkot ja ontelolaatat n 13 000 E. Tähän vielä sokkeliporukan työpalkat eli meikäläisellä rinnetalon kellarikerrokselle tulee hintaa reilut 30 000 E (pohjapinta-ala reilut 70 m3). Tulee kyllä mieluinen, kivilouhoksesta tuli myös hyvät pihanpohjat. Käsittääkseni valmispakettiinkin täytyy teettää perustus erikseen, eikö ne talofirmat edellytä että tilaaja rakentaa perustukset, pystyttävät sitten rakennelmansa sen päälle? Kai sillekin hintaa tulee?

        Ainakin Design-talon avaimet käteen -hintaan kuuluu myös vakioperustusten teko sorapatjalle. Jos vakioperustus ei riitä, asiakas joutuu tekemään perustukset itse, ja talotehdas vähentää paketin hinnasta pari tuhatta euroa.


      • Jarmo
        Matti kirjoitti:

        Joo, niin vähän pelkäsinkin että tuo täyttäminen voisi olla kallista. Nuo rinnetalot taitavat olla melko suuria? Minkälaisia avaimet käteen -ratkaisuja olisi saatavilla, ja missä hintaluokissa liikutaan?

        Meille tulee hinnaksi noin 170.000 euroa. Tilaa 169 neliötä ja kyseessä on Puutalon Kristiina 169 malli. Hinta jakautuu siten että yläkerta on 1300 euroa neliö ja alakerta 700 euroa neliö.


      • Matti
        Jarmo kirjoitti:

        Meille tulee hinnaksi noin 170.000 euroa. Tilaa 169 neliötä ja kyseessä on Puutalon Kristiina 169 malli. Hinta jakautuu siten että yläkerta on 1300 euroa neliö ja alakerta 700 euroa neliö.

        Onko tuo avaimet käteen -hinta, vai saako Puutaloja edes avaimet käteen tehtynä? Olen itsekin katsellut Puutalon mallistoa, ja Rosalyn 112 -malli ( http://www.k-rauta.com/modules/upload/show_file.cfm/pt03_loiva.pdf?file_ID=251 ) näyttäisi meidän tontille mahdollisesti sopivalta, kun rinne on kuitenkin melko loiva.


      • Jarmo
        Matti kirjoitti:

        Onko tuo avaimet käteen -hinta, vai saako Puutaloja edes avaimet käteen tehtynä? Olen itsekin katsellut Puutalon mallistoa, ja Rosalyn 112 -malli ( http://www.k-rauta.com/modules/upload/show_file.cfm/pt03_loiva.pdf?file_ID=251 ) näyttäisi meidän tontille mahdollisesti sopivalta, kun rinne on kuitenkin melko loiva.

        Hinnan sanoi olevan avaimet käteen -hinta. TÄmä hinta saatiin kuitenkin puhelimitse sellaiseksi alustavaksi hinnaksi. Tiistaina menemme tekemään sitten tarkemman talousarvion mutta kaveri ei uskonut hinnan siitä mihinkään muuttuvan. JOs hinta pysyy tuossa niin aiomme sen hankkia, pikkusen pitää kuitenkin saunaosastoa viilata.


      • Matti
        Jarmo kirjoitti:

        Hinnan sanoi olevan avaimet käteen -hinta. TÄmä hinta saatiin kuitenkin puhelimitse sellaiseksi alustavaksi hinnaksi. Tiistaina menemme tekemään sitten tarkemman talousarvion mutta kaveri ei uskonut hinnan siitä mihinkään muuttuvan. JOs hinta pysyy tuossa niin aiomme sen hankkia, pikkusen pitää kuitenkin saunaosastoa viilata.

        Kerrohan sitten kuinka kävi, pysyikö hinta tuossa ja mitä kaikkea tuohon avaimet käteen -sopimukseen sitten kuuluisi sinun tapauksessasi. Itse olen tähän asti katsellut vain varsinaisten avaimet -käteen valmistajien paketteja, mutta jos myös "tavallisilta" talopakettifirmoilta saa valmiiksi tehtyjä taloja kohtuullisilla kustannuksilla, niin valinnanvara kasvaa.


      • Jarmo
        Matti kirjoitti:

        Kerrohan sitten kuinka kävi, pysyikö hinta tuossa ja mitä kaikkea tuohon avaimet käteen -sopimukseen sitten kuuluisi sinun tapauksessasi. Itse olen tähän asti katsellut vain varsinaisten avaimet -käteen valmistajien paketteja, mutta jos myös "tavallisilta" talopakettifirmoilta saa valmiiksi tehtyjä taloja kohtuullisilla kustannuksilla, niin valinnanvara kasvaa.

        Nyt kun käytiin sitten laskemassa talousarvio niin hinta olikin 211.000 euroa avaimet käteen periaatteella. Hinnat katottiin vähän yläkanttiin mutta ei kyllä arvio ollut sinne päinkään mitä puhelimessa sanoi. Tuon Vanessapaketin oli joku tehnyt avaimet käteen periaatteella Helsinkiin hintaan 192.000 euroa. Saimme siitä ihan tarkan kustannusarvion / toteuman.


      • Jarmo
        Jarmo kirjoitti:

        Nyt kun käytiin sitten laskemassa talousarvio niin hinta olikin 211.000 euroa avaimet käteen periaatteella. Hinnat katottiin vähän yläkanttiin mutta ei kyllä arvio ollut sinne päinkään mitä puhelimessa sanoi. Tuon Vanessapaketin oli joku tehnyt avaimet käteen periaatteella Helsinkiin hintaan 192.000 euroa. Saimme siitä ihan tarkan kustannusarvion / toteuman.

        Niin ja erikoiseksi tämän tekee se että yleensä sanotaan, että kun kertoo paketin hinnan kolmella niin saa lopullisen hinnan. Tässä talossa sitten olikin että paketin hinnan sai kertoa viidellä niin pääsi oikeaan summaan. Ihme juttu. Pistää myös miettimään tekiköhän kaveri nyt ihan tosissaan tuota talousarviota.


      • kjjk
        Jarmo kirjoitti:

        Niin ja erikoiseksi tämän tekee se että yleensä sanotaan, että kun kertoo paketin hinnan kolmella niin saa lopullisen hinnan. Tässä talossa sitten olikin että paketin hinnan sai kertoa viidellä niin pääsi oikeaan summaan. Ihme juttu. Pistää myös miettimään tekiköhän kaveri nyt ihan tosissaan tuota talousarviota.

        sanotaan myyntivaiheessa, kerro kolmella, kun katsotaan mitä meni niin todetaan että piti kertoa viidellä.
        Eli teki sinulle oikean kustannusarvion, jota voi osin pienentää omalla työllä, jos jotain pystyt itse tekemään.


      • tuulikki
        kjjk kirjoitti:

        sanotaan myyntivaiheessa, kerro kolmella, kun katsotaan mitä meni niin todetaan että piti kertoa viidellä.
        Eli teki sinulle oikean kustannusarvion, jota voi osin pienentää omalla työllä, jos jotain pystyt itse tekemään.

        Jos meidän paketin hinta kerrottaisi vielä kolmella niin johan olisi hintaa nyt 61 000€,ja että vielä viidellä...305 000€?


      • Kake
        tuulikki kirjoitti:

        Jos meidän paketin hinta kerrottaisi vielä kolmella niin johan olisi hintaa nyt 61 000€,ja että vielä viidellä...305 000€?

        Mikäs rinnetalopaketti teille on tulossa?


      • elmo
        tuulikki kirjoitti:

        Jos meidän paketin hinta kerrottaisi vielä kolmella niin johan olisi hintaa nyt 61 000€,ja että vielä viidellä...305 000€?

        ole kykyä ymmärtää mistä oikein on kysymys. Kuten aiemmin todettu, riippuu tuo turhanpäiväinen kertoin täysin paketista ja sen toimituslaajuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe