Olen tuleva äiti, ja mietin voinko pyytää kummeiksi pariskuntaa, joka on eroamassa? Onkos se kohtuutonta?
kummeiksi
2
466
Vastaukset
- kokemukseni
Oman kokemukseni mukaan yhteydenpito eronneeseen pariskuntaan ei säily ennallaan ja vanhan kaltaisena. Siihen, johon suhde on ollut jo ennen tutustumista tiiviimpi, yhteys säilyy ja toinen hiipui pois. Tämä olisi kummilapsen kannalta epäreilua - se kummi, jota ei sitten oikeasti olekaan.
Harvat pariskunnat eroavat myöskään ihan niin sovussa, että heillä olisi mukavaa olla synttäreillä ja muissa juhlissa yhdessä (saatikka uusien puolisoidensa kanssa) vaikka eronneina.
Harkitse vielä ennenkuin pyydät (ainakaan molempia) näistä kummiksi.
Jos arvelet, että teille tulee vielä muitakin lapsia, jätä nämä kummikandidaatit odottamaan vaikka sitä seuraavaa kummiatarvitsevaa, tiedät tilanteesta taas sitten paljon enemmän... - tällainen
kummitäti.Minua puudettiin kummiksi,vaikka emme enää asuneet yhdessä.Jokainen ottaa sen tavallaan,minulle se oli kunnia.Pidän edelleen yhteyttä tähän exäni sisaruksen perheeseen.Tästä tapahtumasta useampi vuosi myöhemmin minut pyydettiin kummiksi ex-miehen veljen perheeseen.Tämänkin koin suurena ystävyyden osoituksena ja olen kummiudestani kiitollinen.Mitään yleispätevää neuvoa en osaa antaa,asia on niin ihmisistä ja ihmisten välisistä suhteista riippuvainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059