Vanin ruostesuojaus?

Spy

Oma -00 Vani on käynyt aikanaan täydellisessä Dinitrol-käsittelyssä,mutta uusintakäsittelyt on jäänyt tekemättä. Ovet kävin tänä kesänä läpi kotelonsuoja-aineella,mutta alusta jäi ennalleen.
Rungon vanha massaus on lohkeillut ja pintaruostetta on tullut paikoitellen läpi, mutta itse kori on ruosteeton.
Kysymys kuuluukin,että kannattaako tuolle rungolle tehdä mitään kun tuntuu olevan niin paksua materiaalia!
Miten muut on tehneet?
Paikallinen huoltamo ottaa 700€ koko alustan suojauksesta (kotelot,pohja ja runko) johon kuuluu rungon putsaus ruosteesta ja dinitrol-käsittely.

2

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi monista

Paha mennä yllyttämään ketään, minulla -99 Van uudestalähtien, en ole suojannut alustaa enkä koria eikä mitään huolestuttavaa vielä näkyvissä. Auto eteläsuomessa. Tottahan runko on enemmänkin näkkileivän näköistä kuin teräksen näköistä päällepäin, mutta kovaa on. Samaa mieltä oli katsastusmies kun kysäisin hänen mielipidettään suojauksen tarpeellisuudesta tälläisessä ajokissa, tokaisi jotta "onhan siinä ainevahvuutta yhden auton iäksi". Joten minä en laita rahojani suojaukseen, koitan pitää tekniikan kunnossa ja auton puhtaana.

• vani mullakin

kerran dinitrolilla oli mullakin suojattu. 4 vuoden päästä hilseili rungosta. Vein pesuliikkeesen joka painepesi rungon sisältä ja päältä sekä auton pohjan. Sen jälkeen liike ruiskutti koteloaineen rungon sisälle. makso 200. Sitten itse kaavin pois roikkuvat massanjämät ulkoa ja ruiskutin koteloaineen massan päälle sieltä kohti mistä oli irronut.

Kori oli ok koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    8. Miten j mies

Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      516
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      25