Tuollainen olisi hankintalistalla. Kiinnostaisi käyttäjien kokemukset. Eli millaisia vikoja ilmennyt, kuinka paljon kuluttaa, eri moottori vaihtoehtojen käyttöominaisuudet jne. Lähinnä kiinnostaa 2.3E, 2.6E ja 2.8E.
Audi 100 -91-94
14
3120
Vastaukset
- minä
moi! osta vaan et kadu kun löydät hyvän yksilön.
- tyytyväinen omistaja
erittäin toimiva peli. suosittelen suurta moottoria kori painaa 1500kg joten pienellä moottorilla laiska. ja toden näköisesti kuluttaa enemmän kun joudut polkemaan poljinta enemmän. itselläni on quattro ja tuskin vaihdan enää koskaan vajaa vetoista :)
- JMT
ei kannata hirveesti noita pensakuluja laskeskella, jos edes harkitsee ostavansa 2,6 tai 2,8 litraisella myllyllä. Se on taas talvi tulossa ja ainakin mulla vime talvena quattro 2,8 tykkäsi pensasta noin 12-14 litran välillä seka-ajossa. Pitkässä matka-ajossa pääsin juuri ja juuri alle kympin...
Muuten ei oo juurikaan valittamista ollut, eli tekniikka on pelannut ja maksaahan se quattro sitä suurempaa kulutusta sitten lumikeleillä...
Tehoahan "ei ikinä" ole liikaa, joten luulisin tuon 2,3:n olevan hiukka nuhainen (?)
Niin niistä viosta vielä sen verran että ainakin takajarrut / käsijarru oli mulla aivan valmis, mutta eiköhän se oo kaikissa audeissa (-91-94) joissa sitä ei oo rempattu? Ilmastoinilaitteen kompukka korjattu. Jakopään hihna piti vaihtaa (ei halpa teetettynä, eli jotain 750 eemeliä)ja sitten vielä yx Audin V6:n vakiovika: Kansitiiviste vuotaa hiukka öljyä, ei paljoa, mutta silleen että joskus on tippa auton alla. Siinä joutuu repimään melko vitusti osia irti, joten en oo vielä viittiny ruveta vaihtohommiin- 100 2.8 quattro
Tehtaan ilmoittamat kulutukset pitävät paikkaansa
7l/90kmh 8.6l/120kmh kaupunki 11.8l
Ainakaan nimi merkillä vastannut henkilö tuskin on edes kokemusta kun väittää että alle kympin ei mene edes maan tiellä :) - JMT
100 2.8 quattro kirjoitti:
Tehtaan ilmoittamat kulutukset pitävät paikkaansa
7l/90kmh 8.6l/120kmh kaupunki 11.8l
Ainakaan nimi merkillä vastannut henkilö tuskin on edes kokemusta kun väittää että alle kympin ei mene edes maan tiellä :)sanoin talvella. Kyllä mä kesällä olen päässyt lähelle 8l/100km, mutta en kyllä vielä kertaakaan talvella, tai siis viime talvena.(vasta yhden talven kokemus). Mutta en todellakaan ostanut autoa pensankulutusarvot mielessäni ja ehkäpä mulla on sitten raskas kaasujalka.
Moottorin päästöarvot on kyllä kohdallaan, oli tossa kesällä juuri penkissä kiinni ja pientä säätöä tehtiin... - 100
JMT kirjoitti:
sanoin talvella. Kyllä mä kesällä olen päässyt lähelle 8l/100km, mutta en kyllä vielä kertaakaan talvella, tai siis viime talvena.(vasta yhden talven kokemus). Mutta en todellakaan ostanut autoa pensankulutusarvot mielessäni ja ehkäpä mulla on sitten raskas kaasujalka.
Moottorin päästöarvot on kyllä kohdallaan, oli tossa kesällä juuri penkissä kiinni ja pientä säätöä tehtiin...olet oikeassa talven vaikutuksista. :)
ja audi on hyvä ajaa vaikka reilummallakin kaasu jalalla!. itselleni on tuon tekevää syö se sitten 10 tai 15.
kyllä muille merkeille bensa enemmän maistuu kuin audille. esim 525 bmw . nimi merkillä kokemusta - Ei neliveto
JMT kirjoitti:
sanoin talvella. Kyllä mä kesällä olen päässyt lähelle 8l/100km, mutta en kyllä vielä kertaakaan talvella, tai siis viime talvena.(vasta yhden talven kokemus). Mutta en todellakaan ostanut autoa pensankulutusarvot mielessäni ja ehkäpä mulla on sitten raskas kaasujalka.
Moottorin päästöarvot on kyllä kohdallaan, oli tossa kesällä juuri penkissä kiinni ja pientä säätöä tehtiin...Kesällä vaihtelevassa matka-ajossa 7,3-7,6 l/100km rauhallisella ajolla pääsee alle 6,5 (olen n.20 km matkan ajanut, mutta en tykkää ajaa 80-85 mittarinopeutta (70-75km/h todellista).
Päivittäiset työajot 2 x 9 km menneet kesällä 8,7l/100 km ja nyt ilmojen kylmetessä näkyy olevan 9,1 l keskikulutus. (nollattu Lokakuun alussa ja aamulla on joskus myös tosissaan kiire töihin, jolloin ei polttoainetta säästetä).
Uskoisin tuon talvella olevan 10-11 litran välillä, koska pidän roikan päässä.
Ja iso peräkärry perässä on 2 litraa eroa 80 km/h ja 100 km/h vauhdissa, tosin se ei tunnu siellä olevan. - 100 2.8 quattro Aut.
Ei neliveto kirjoitti:
Kesällä vaihtelevassa matka-ajossa 7,3-7,6 l/100km rauhallisella ajolla pääsee alle 6,5 (olen n.20 km matkan ajanut, mutta en tykkää ajaa 80-85 mittarinopeutta (70-75km/h todellista).
Päivittäiset työajot 2 x 9 km menneet kesällä 8,7l/100 km ja nyt ilmojen kylmetessä näkyy olevan 9,1 l keskikulutus. (nollattu Lokakuun alussa ja aamulla on joskus myös tosissaan kiire töihin, jolloin ei polttoainetta säästetä).
Uskoisin tuon talvella olevan 10-11 litran välillä, koska pidän roikan päässä.
Ja iso peräkärry perässä on 2 litraa eroa 80 km/h ja 100 km/h vauhdissa, tosin se ei tunnu siellä olevan.Kyllä 2.8 quattroa automaatilla on vaikea saada alle 10 satkulla menemään.Matka ajossa ilmastointi päällä juuri ja juuri alle 10.Talvella sekalaisessa ajossa kyllä se vaan 12-13 kipuaa.Kova lootainen ja etuvetoinen voi mennä jonkin verran vähemmällä.
- Audi 100
Mikä siinä jakopään hihnan vaihdossa maksaa. Hinta kuullostaa pöyristyttävältä. Joutuuko siinä mahdollisestti nostamaan konetta vai onko kiristinrullat hinnoiteltu pilviin? Oliko tuo 750e kenties merkkiliikkeen hinta?
Tuosta bensan kulutuksesta sen verran, että ei se pelota, koska se on nyt pakkorako vaihtaa isoon farmariin, sattuneesta syystä. Toinen vaihtoehto olisi, joku vanha tila-auto, mutta ne vasta persoja bensalle tuntuu olevankin. Lähinnä kiinnosti tietää se siinä mielessä, että onko Audi poikkeuksellisen juoppo suhteutettuna massaan ja tehoon. Pidin jopa edellistä BMW 535:ni taloudellisena massaan ja tehoon nähden, vaikka se kulutus tuppasi talvella karkaamaan käsistä. - Audi 100
Unohtu kysyä edellisessä viestissä, että mikä sen jakohihnan vaihtoväli on?
- JMT
Audi 100 kirjoitti:
Unohtu kysyä edellisessä viestissä, että mikä sen jakohihnan vaihtoväli on?
se vaihtoväli on 90tkm tai sitten 120tkm, eli ei niitä tarvi olla koko ajan vaihtamassa. (riippuu tietysti siitä kuinka paljon vuodessa rullaa...)
Silloin kun mulla ko. operaatio tehtiin, niin korjaajaa haastattelin ja hän sanoi, että kaikki rullat ja muut heebelit vaihdetaan samalla. Ilmeisesti tarvitaan vielä jotain erikoisempia työkaluja eli ei löydy ihan joka autotallin valikoimista. Ilmeisesti aika paljon joutuu edestä purkamaan osia pois tieltä. Nyt en ihan tarkkaan muista, mutta luulen että hinnassa oli mukana myös öljynvaihto öljyineen...
Seuraavaksi ajattelin teettää ko. työn Tallinnassa sikäläisellä merkkikorjaamolla. Melko edulliset hinnat ja lähes loistava palvelu (ainakin viimeksi kun laturin säädin vaihdettiin melkeen lennossa)Tosin hihnan vaihtoon on mun ajoilla aikaa vielä noin 2 vuotta, joten voi tässä vaikka auto vaihtua nuorempaan jo välillä...:)
- A6Q
vuosimallia 1994 on paras auto mitä minulla on koskaan ollut: ei mitään ihme vikoja. Ellei sellaiseksi lueta Audin tyyppivikaa: takajarrujen takertelua, joka johtuu käsijarrun käytön puutteesta.
Kulutus matka-ajossa 8 nurkilla, talvinen sekakulutus n. 10 litraa/100 km.- sama
mulla myös 2.6 quattro tosin farkkuna. itse en meinaa päästä sekalaisessa ajossa millään alle 10 litran. maantieajossakin vaatii malttia. yhden kerran päässyt 8 litraan. seuraatko kulutuksen tietokoneelta vai lasket tankkauksen yhteydessä kulutuksen?
kylkilistojen vääntymisen lukisin tyyppiviaksi.
- tuotu
2.3E -93 automaatti climatronicilla menee kyllä alle kympin nurkissakin,kunhan ajelee siivosti.Sporttivaihteella ehtii pois jaloista kiitettävästi.Moitittavaa ei ollut edellisessä eikä nykyisessäkään.Laatupeli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä962005Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2861827Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3201644Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1971520Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931081- 291036
- 511027
- 57994
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56988- 67964