bedikö?

bnmhgf

Mietin tässä, että olisinkohan sairastunut johonkin syömishäiriöön ehkäpä joku tunnistaa merkkejä kertomuksestani ja valaisee minua.

Eli siitä lähtien kun täytin 14 olen laihduttanut (huom aina kuitenkin olen ollut normaalipainoinen BMI:n mukaan), ikinä en ole ollut tyytyväinen painooni. Yläasteella se heitteli parilla kilolla. Lukion tokalla sitten alkoi hidas mutta varma lihominen, kahdessa vuodessa lihoin 15kg. Sitten kun eräänä päivänä menin taas vaa´alle, 75kg iski päin kasvoja ja alkoi mieletön ahdistus/laihdutus/repsahdus kierre. Siitä olen tiputtanut nyt 7kg tosin ihan vaan sillä että hillitsin sitä tunnesyömistä. Voisiko siis olla että minulla oli (on?) BED?
Viime viikolla lopetin lihan syönnin ja leipien syönnin. Syön nyt siis kasviksia ja jogurttia lähinnä. Onko tämä kuitenkin jo ihan normaalia?

2

833

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-.

Nuorena painonsa tarkkailu ja ei liian pitkälle menevä laihduttaminen on minun mielestä ihan normaalia. Olet sentään pystynyt laihtumaan ja hillitsemään syömistäsi ilman toisten apua. Jos ajatuksesi ja elämäsi ei pyöri pelkän ruuan ympärillä, uskon ettei sinulla ole mitään pahempaa syömishäiriötä.

Yritä pitää syömiesi annosten määrä kohtuullisena, älä siis sorru ahmimiseen. Kasviksista ja jugurtista et saa esimerkiksi proteiineja tai kuituja, joten muutakin olisi hyvä syödä. Mutta tämän varmaan jo tiesitkin.. :)

Tsemppiä sinulle!

• alkup.

Heh siis joo toi ahmiminen se piirre olikin miksi mietin. Esimerkkejä pahimmista päivistä
        1.
        0,5l sprite & hampurilaisateria
        0,5l sprite & kebab kermaperunoilla
        300g sipsiä
        200g karkkia
        100g suklaata
        ja kaikkea tähteitä mitä jääkaapista löytyi milloinkin. Tälläistä mulla oli joka vkl vuoden ajan, kunnes viime marraskuussa sitten aloin hillitä itseäni.
        Nyt siis 2vk ollut dieetillä ja joo vetänyt jo hampparia tänää ja eilen sipsiä. :D En tiedä pitäisikö olla huolissaan vai ei..Siis mietin monta tuntia päivässä mitä syön ja sitten kuitenkin repsahdan ennemmin tai myöhemmin. Tietysti syömistä seuraa aina paha olo. En tiedä, onko normaalia..(?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      128
      833
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      609
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      548
    4. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    5. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      523
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      512
    7. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    8. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      38
      437
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      432
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe