Etelä Florida autolla

Löytyykö majoitusta

Onko kellään tietoa miten vuodenvaihteessa ja tammikuun alussa löytyy majoitusta etelä Floridasta.

Tarkoitus on lentää Miamiin (2 aikuista ja 2 aikuista lasta) 26 Joulukuuta ja olla 14 vkr, siten että vuokrataan auto ja ajella pääpiirteittäin reittiä Miami-Tampa- Key West-Miami. Tulo ja lähtöpäiviksi varaan hotellin, mutta muuten on aikomus matkustaa vapaalla aikataululla. Jos jokin paikka kiinnostaa enemmän, niin pysähdytään pitemmäksi aikaa. Eli aikomus on olla varaamatta majoitusta etukäteen, yövytään siellä mihin jaksetaan kunakin päivänä ajaa.

Se mikä asiassa huolettaa niin onko kellään kokemusta löytyykö Floridasta helpolla majoitusta ko. ajankohtana? Onko tietoa onko siellä jokin matkailusesonki vuodenvaihteen tienoilla tai vaikuttaako pyhät hotellien tai motellien aukioloon. Haluaisin kuitenkin majoittua hotelli/motelli tasoisesti, siten että paikassa olisi uima-allas ja ruokailumahdollisuus, baari tai vastaava. Majoituspaikan ei tarvitse sijaita meren rannalla tai muuten "turistipyydyksessä", tasokas tienvarsi motelli kelpaa hyvin.

Miten on, onko kellään komemusta majoittumisesta ko. ajankohtana, onko täyttä vai löytyykö tilaa?

Terv. Kanarian valmismatkoihin kyllästynyt.

16

4662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autoillen

      Olen myös perheeni kanssa menossa autolla kiertämään Floridaa Joulun jälkeen, mutta minulle ei ole tullut mieleenkään etteikö majoitusta löytyisi. Luettuani viestisi alkoi epäilyttää majoituksen järjestyminen, voihan se tosiaankin olla että siellä on sesonkiaika tai motellit ovat kiinni pyhien takia.

      Toivottavasti joku joka tietää asiasta voisi vastata tähän kysymykseen!

      t. toinen epätietoinen

      • matkailija-x

        Hotellit/motellit eivät varmaankaan ole kiinni muutamien lomapyhien takia sesonkiaikana (joulupäivä on ainoa virallinen joulun vapaapäivä Yhdysvalloissa), vaan joulu/vuodenvauhde on lomasesonkia Floridassa= hotellit/motellit täydempiä ja hinnat korkeampia kuin matalasesongin aikana.

        Itse varaisin sellaisista paikoista majoituksia etukäteen, jotka sallivat perumisen 1-2 päivää ennen ilman kuluja. Antaa joustoa ja varmuutta majoituksen suhteen.


      • loviisa
        matkailija-x kirjoitti:

        Hotellit/motellit eivät varmaankaan ole kiinni muutamien lomapyhien takia sesonkiaikana (joulupäivä on ainoa virallinen joulun vapaapäivä Yhdysvalloissa), vaan joulu/vuodenvauhde on lomasesonkia Floridassa= hotellit/motellit täydempiä ja hinnat korkeampia kuin matalasesongin aikana.

        Itse varaisin sellaisista paikoista majoituksia etukäteen, jotka sallivat perumisen 1-2 päivää ennen ilman kuluja. Antaa joustoa ja varmuutta majoituksen suhteen.

        Uudenvuoden jälkeen löytynee kyllä ihan hyvin tilaa. Itse olimme tammikuun alkupuolelta alkaen tänä vuonna siellä ja kiersimme Floridaa ja aina saatiin hotellihuone eka paikasta mistä kulloikin kysyimme. Juhlapyhistä en osaa sanoa- Ehkä kannattaisi niiksi varata hotelli etkäteen.


      • Löytyykö majoitusta
        loviisa kirjoitti:

        Uudenvuoden jälkeen löytynee kyllä ihan hyvin tilaa. Itse olimme tammikuun alkupuolelta alkaen tänä vuonna siellä ja kiersimme Floridaa ja aina saatiin hotellihuone eka paikasta mistä kulloikin kysyimme. Juhlapyhistä en osaa sanoa- Ehkä kannattaisi niiksi varata hotelli etkäteen.

        Kiitos vastuksista!

        Menemme vasta joulun jälkeen, mutta näillä eväillä varaan majoituksen vuoden vaihteeksi. Ihan hyvä kuulla että majoituista löytyy muulloin, muuten matkasuunnitelma olisi mennyt kokolailla uusiksi. Sitä kun ensimmäistä kertaa tekee tälläisen "autoloman" eikä todellisuudessa tiedä miten majoituis toimii niin on hyvä kuulla konkareiden kokemuksia.

        Kiitos kaikille vastanneille!

        (Vieläkin saa kertoa kokemuksista ko. ajankohdan majoituksen suhteen. Varsinkin jos on toisenlaisia kokemuksia) :)


      • loviisa
        Löytyykö majoitusta kirjoitti:

        Kiitos vastuksista!

        Menemme vasta joulun jälkeen, mutta näillä eväillä varaan majoituksen vuoden vaihteeksi. Ihan hyvä kuulla että majoituista löytyy muulloin, muuten matkasuunnitelma olisi mennyt kokolailla uusiksi. Sitä kun ensimmäistä kertaa tekee tälläisen "autoloman" eikä todellisuudessa tiedä miten majoituis toimii niin on hyvä kuulla konkareiden kokemuksia.

        Kiitos kaikille vastanneille!

        (Vieläkin saa kertoa kokemuksista ko. ajankohdan majoituksen suhteen. Varsinkin jos on toisenlaisia kokemuksia) :)

        Kun mekin kuukauden kiersimme ja aina majapaikka löytyi ennalta varaamatta (toki pariksi eka yöksi oli hotelli varattu) se on tuskin sentään pelkkää hyvää tuuria vaan uskoisin, että Floridassa on hyvä majoituskapasiteetti. Olimme hyvinkin erihintaisissa paikoissa. Silloin, kuin tarvitsimme pelkän yösijan ja jatkoimme aamulla matkaa, yövyimme myös edullisissa hostelleissa ja nekin olivat ihan ok.

        Jos ajatte Key Westiin se kannattaa tehdä keskellä viikkoa, viikonoppuna voi olla aika ruuhkaista. Ajelimme aika paljon pieninumeroisia teitä sisämaassa ja ne olivat miellyttäviä ajaa, ei paljoa liikennettä ja tiet olivat ihan kohtuuhyvässä kunnossa.

        Hyvää matkaa!


      • Löytyykö majoitusta
        loviisa kirjoitti:

        Kun mekin kuukauden kiersimme ja aina majapaikka löytyi ennalta varaamatta (toki pariksi eka yöksi oli hotelli varattu) se on tuskin sentään pelkkää hyvää tuuria vaan uskoisin, että Floridassa on hyvä majoituskapasiteetti. Olimme hyvinkin erihintaisissa paikoissa. Silloin, kuin tarvitsimme pelkän yösijan ja jatkoimme aamulla matkaa, yövyimme myös edullisissa hostelleissa ja nekin olivat ihan ok.

        Jos ajatte Key Westiin se kannattaa tehdä keskellä viikkoa, viikonoppuna voi olla aika ruuhkaista. Ajelimme aika paljon pieninumeroisia teitä sisämaassa ja ne olivat miellyttäviä ajaa, ei paljoa liikennettä ja tiet olivat ihan kohtuuhyvässä kunnossa.

        Hyvää matkaa!

        Olen katsellut mm. google earth kuvia suunnitellessani matkareittiä ja sen pereusteella on aikomus viettää Key Westin saarijonon saarilla muutama päivä ihan vain turkoosin sinisessä vedessä. Aika monesta paikkaa on saanut ymmärtää että se seutu on suosittua lomailu aluetta, joten lienee järkevintä mennä sinne keskellä viikkoa. Jossain lähteessä väitettiin sen olevan koko USA:n kalleinta aluetta, jään odottamaan mielenkiinnolla maksaako hostelli yö maltaita eli pitääkä nukkua autossa. ;)

        Tilasin muuten navigaattoriini (Garmin)USA:n kartan, näyttää pätevältä. Paljon pieniä teitä, niin kuin mainitsit. Täytyy katsoa josko niitä uskaltaa ajella turvallisuusmielessä.

        Kiitos vinkeistä!


      • loviisa
        Löytyykö majoitusta kirjoitti:

        Olen katsellut mm. google earth kuvia suunnitellessani matkareittiä ja sen pereusteella on aikomus viettää Key Westin saarijonon saarilla muutama päivä ihan vain turkoosin sinisessä vedessä. Aika monesta paikkaa on saanut ymmärtää että se seutu on suosittua lomailu aluetta, joten lienee järkevintä mennä sinne keskellä viikkoa. Jossain lähteessä väitettiin sen olevan koko USA:n kalleinta aluetta, jään odottamaan mielenkiinnolla maksaako hostelli yö maltaita eli pitääkä nukkua autossa. ;)

        Tilasin muuten navigaattoriini (Garmin)USA:n kartan, näyttää pätevältä. Paljon pieniä teitä, niin kuin mainitsit. Täytyy katsoa josko niitä uskaltaa ajella turvallisuusmielessä.

        Kiitos vinkeistä!

        nyt en ihan tajunnut, mitä tarkoitit pienien teitten ajamisesta turvallisuusmielessä? Minusta ne olivat niin vähäliikenteisiä, että tuntuivat paljon turvallisimmilta ja matkakin joutui niillä.Esim A1A Ja A1 tie olivat ruuhkaisia ja mielestäni suurempi turvallisuusriski. A1A tiellä sitäpaitsi on niin paljon liikennevaloja ja niillä joutuu odottamaan aina kauan, että yksi kerta sitä tietä olisi riittänyt hyvin (kuitenkin merenrantaa noudattelevana se on kiva kerran ajaa). Key Westiin tietysti on se yksi siltojen kautta kulkeva tie, mutta kun niistä pääsi takaisinpäintullessa, menimme pienelle tielle Evergladesin halki ja sieltä Meksikonlahden puolelle Naplesiin ja tie oli erittäin miellyttävä mennä.

        Orlandosta tullessa taas ajoimme Lake Okeechobeen idänpuoleista rantaa ja sieltä Palm Beachiin ja sekin oli oikein mukava ajaa.


      • Löytyykö majoitusta
        loviisa kirjoitti:

        nyt en ihan tajunnut, mitä tarkoitit pienien teitten ajamisesta turvallisuusmielessä? Minusta ne olivat niin vähäliikenteisiä, että tuntuivat paljon turvallisimmilta ja matkakin joutui niillä.Esim A1A Ja A1 tie olivat ruuhkaisia ja mielestäni suurempi turvallisuusriski. A1A tiellä sitäpaitsi on niin paljon liikennevaloja ja niillä joutuu odottamaan aina kauan, että yksi kerta sitä tietä olisi riittänyt hyvin (kuitenkin merenrantaa noudattelevana se on kiva kerran ajaa). Key Westiin tietysti on se yksi siltojen kautta kulkeva tie, mutta kun niistä pääsi takaisinpäintullessa, menimme pienelle tielle Evergladesin halki ja sieltä Meksikonlahden puolelle Naplesiin ja tie oli erittäin miellyttävä mennä.

        Orlandosta tullessa taas ajoimme Lake Okeechobeen idänpuoleista rantaa ja sieltä Palm Beachiin ja sekin oli oikein mukava ajaa.

        Tarkoitin lähinnä ettei ajaudu jollekin epämääräiselle alueelle, jossa ei ole turvallista liikkua. Muutenhan pienemmät
        ja "maaseudulla" kulkevat tiet ovat mielenkiintoisampia ja olettaisin että liikentellisesti turvallisia.


      • Löytyykö majoitusta kirjoitti:

        Olen katsellut mm. google earth kuvia suunnitellessani matkareittiä ja sen pereusteella on aikomus viettää Key Westin saarijonon saarilla muutama päivä ihan vain turkoosin sinisessä vedessä. Aika monesta paikkaa on saanut ymmärtää että se seutu on suosittua lomailu aluetta, joten lienee järkevintä mennä sinne keskellä viikkoa. Jossain lähteessä väitettiin sen olevan koko USA:n kalleinta aluetta, jään odottamaan mielenkiinnolla maksaako hostelli yö maltaita eli pitääkä nukkua autossa. ;)

        Tilasin muuten navigaattoriini (Garmin)USA:n kartan, näyttää pätevältä. Paljon pieniä teitä, niin kuin mainitsit. Täytyy katsoa josko niitä uskaltaa ajella turvallisuusmielessä.

        Kiitos vinkeistä!

        ...tosin tietysti maalaisjärki mukana. Itse olen monet kerrat käyttänyt jollain välillä "lyhin reitti" määritelmää ja mennyt sellaisia teitä, joita ei edes hyvä kartta tunne, mutta navigaattori tuntee.
        Key Westin kärki on kallista aluetta, ei kuitenkaan niin kallista kuin Californiassa. Heti kun tulet kärjestä vähän lähemmäksi, niin hinnat ovat ihan kohtuulliset. Itse olen muutaman kerran yöpynyt siinä puolivälissä Marathon-nimisessä kaupungissa ihan edullisesti.


      • Loviisa
        JukkSa kirjoitti:

        ...tosin tietysti maalaisjärki mukana. Itse olen monet kerrat käyttänyt jollain välillä "lyhin reitti" määritelmää ja mennyt sellaisia teitä, joita ei edes hyvä kartta tunne, mutta navigaattori tuntee.
        Key Westin kärki on kallista aluetta, ei kuitenkaan niin kallista kuin Californiassa. Heti kun tulet kärjestä vähän lähemmäksi, niin hinnat ovat ihan kohtuulliset. Itse olen muutaman kerran yöpynyt siinä puolivälissä Marathon-nimisessä kaupungissa ihan edullisesti.

        Kiersimme tosi paljon Floridaa myös pieninumeroisilla teillä, eikä missään tullut tunnetta, että olisi ollut jotenkin pelottavaa. Tosin olimme aina liikenteessä päiväsaikaan. Ehkä jossain Miamin liepeillä saattaisi yöaikaan olla pelottavaakin, mene tiedä.

        Marathon on hyvä yöpymispaikka sikäli, että siitä jo ajelee päiväksi katselemaan Key Westin kärkeä ja ehtii takaisinkin hyvin.


      • Löytyykö majoitusta
        Loviisa kirjoitti:

        Kiersimme tosi paljon Floridaa myös pieninumeroisilla teillä, eikä missään tullut tunnetta, että olisi ollut jotenkin pelottavaa. Tosin olimme aina liikenteessä päiväsaikaan. Ehkä jossain Miamin liepeillä saattaisi yöaikaan olla pelottavaakin, mene tiedä.

        Marathon on hyvä yöpymispaikka sikäli, että siitä jo ajelee päiväksi katselemaan Key Westin kärkeä ja ehtii takaisinkin hyvin.

        Kiitos kaikille mielipiteistä ja neuvoista!
        Niistä oli apua matkan suunnittelussa. Nyt varaan hotellin tulo- ja lähtöpäiväksi ja muut päivät yövymme satunnaisen reittimme varrella. Katsotaan miten käy ja ainakin tammikussaa ollaan sitten viisaampia. ;)


      • Väkivallat
        Löytyykö majoitusta kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä ettei ajaudu jollekin epämääräiselle alueelle, jossa ei ole turvallista liikkua. Muutenhan pienemmät
        ja "maaseudulla" kulkevat tiet ovat mielenkiintoisampia ja olettaisin että liikentellisesti turvallisia.

        Mitähän mahdat tarkoittaa epämääräisillä alueilla? Minkälaisia turvallisuusriskejä odotat kohtaavasi? Turvallista liikua? Vaikuttaa että sinulta on kokonaan maalaisjärki hukassa.

        Jos menet koikkelehtimaan kännissä keskelle highway'ta tai haastamaan riitaa baariin, niin varmasti ei ole turvallista, mutta siinä terveen järjen käyttö on sallittua, jos sellaista on.


      • siellä etelä-Floridassa
        Väkivallat kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa epämääräisillä alueilla? Minkälaisia turvallisuusriskejä odotat kohtaavasi? Turvallista liikua? Vaikuttaa että sinulta on kokonaan maalaisjärki hukassa.

        Jos menet koikkelehtimaan kännissä keskelle highway'ta tai haastamaan riitaa baariin, niin varmasti ei ole turvallista, mutta siinä terveen järjen käyttö on sallittua, jos sellaista on.

        varsinkin esim. Tampassa js Miamissa on sellaisia alueita joita kannattaa välttää, ihan sen vuoksi ettei tule ryöstetyksi.
        No onneksi nykyään ei näitä vuokraamon autoja tunnista, niin helposti kuin ennen.
        Paljon putsasivat -90 luvulla Liberty Cityn pojat Miamissa, alueelle eksyneitä turisteja.
        Tyypillinen tapa toimia on autolla ajetaan perään, jolloin turisti tekee sen virheen että pysähtyy.


      • Älä stressaa
        Löytyykö majoitusta kirjoitti:

        Kiitos kaikille mielipiteistä ja neuvoista!
        Niistä oli apua matkan suunnittelussa. Nyt varaan hotellin tulo- ja lähtöpäiväksi ja muut päivät yövymme satunnaisen reittimme varrella. Katsotaan miten käy ja ainakin tammikussaa ollaan sitten viisaampia. ;)

        No vihdoin pääsette liikkeelle. Koittakaa vaan nauttia matkasta älkääkä hermoilko, järki käteen niin ei synny turvallisuusriskejä. Näyttää nimittäin siltä että olet katsellut liikaa amerikkalaisia elokuvia kun pitää pelätä pimeyttä, pikkuteitä ja pahoja motellinpitäjiä.


      • ekakertaa
        Löytyykö majoitusta kirjoitti:

        Kiitos kaikille mielipiteistä ja neuvoista!
        Niistä oli apua matkan suunnittelussa. Nyt varaan hotellin tulo- ja lähtöpäiväksi ja muut päivät yövymme satunnaisen reittimme varrella. Katsotaan miten käy ja ainakin tammikussaa ollaan sitten viisaampia. ;)

        tammikuun puolivälissä. Tarkoituksena myös autoilla. Tuttava kertoi että monessa paikassa, esim lentoasemalla on tarjolla hotellien alennuskuponkivihkosia. Tosin usein voi käydä niin että tarjoushuoneet ovat jo loppu kun menet niitä kyselemään. Silloin voi tietysti sanoa jatkavansa matkaa, jolloin mahdollisesti saakin alennettuun hintaan jonkin normaalihintaisen... Lisäksi hän kehoitti tarkastamaan huoneen ennenkuin päättää ottaa sen. Kuulemmma tuohon suostutaan helposti.


    • Nimetön

      Hei!

      Vuoden vaihde 26.12. alkaen on floridassa sesonki ja hotellien hinnat moninkertaiset muuhun ajankohtaan nähden. Suosittelen varausta etukäteen. Tammikuussa tilanne on jo toinen!

      Urbancruiser

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe