Kanarialintukoiraan ostaminen.

Jari

Olisin kiinnostunut ostamaan kanarialintukoiraan. Linnun pitää osata laulaa hyvin ja vaihtelevasti sekä on oltava tarkasti varma, että se on todella koiras. Se tulisi naaraan kaveriksi. Aikomukseni olisi saada ne pesimään viimeistään ensi keväänä kunnolla, joten jos on tarjolla pesimään tottunut, kokenut koiras niin aina vaan parempi. Värityksen osalta se saisi olla mielellään oranssi,punainen tai keltainen, koska naaraani on kirjava. Ikä max. 1 v. Yhteystiedot: asun Lahdessa, p. 044-5057831, iltaisin klo.18-21.

3

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Discus

Minkälainen häkki sulla on? Pidätkö vapaana?
      Kuinka vanha naaras on? Kokemuksesi kanarioista?

• Jari

Minulla on siis kanarialintupariskunta. Häkin koko on n. 70*50*30 cm. Se sijaitsee olohuoneessani etelä-ikkunalla undulaattipariskunnan häkin (joka on tilavampi) vieressä. Olen koettanut lennättää kanarioita, mutta ne eivät halua (tai eivät osaa, ymmärrä) tulla ulos häkistä. Enkä halua niitä väkisinkään lennättää. Undulaateistanikin vain koiras on halukas lentelemään häkin ulkopuolella. Kanariat tulevat toimeen keskenään, mutta ovat melko hiljaisenpuoleisia. Ne ovat kyllä naaras ja koiras, koska koiras visertelee silloin tällöin. Tämä vuodenaika on tavallaan niiden lepoaikaa, joten ne tod.näk. vilkastuvat keväällä. Miten, on, voisiko sinne lisätä uuden koiraan, vai syntyykö riitaa ja epäsopuisuutta? Olisi mukava saada ne pesimään ensi keväänä. Kanariat eivät ole undulaatteihin nähden niin tavallisia Suomessa, joten olen ymmärtänyt, että jos pesintä onnistuisi, niin täällä Lahdessa ainakin yksi eläinliike ostaisi niitä mielellään, koska he sanoivat, että täällä on yksi kasvattaja, joka tarjoaa poikasia liikkeisiin. Minun tarkoitukseni ei ole rahallisesti hyötyä poikastuotannosta, vaan olen ajatellut pesittämistä harrastusluonteisesti ja "seuraamisen mielenkiinnolla." Mielestäni kanariat ovat hyvännäköisiä lintuja, eivätkä undulaatteihin verrattuna sotke niin paljon ja ovat hillitympiä. Undulaattinaaraani on välillä aggressiivinen (harrastaa ns. "nokkapokkaa"),mutta hetken päästä pariskunta jo kyhnää toisissaan rintarinnan. Tosin myös undulaattini ovat minulle aivan yhtä rakkaita...!

• Jari

Puhelinnumeroni on muuttunut ja on nykyisin: 03-7827451.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2532
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      302
      2172
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      24
      1920
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1635
    5. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1556
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1499
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1386
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1359
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1315
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1096
    Aihe