Kanarialintukoiraan ostaminen.

Jari

Olisin kiinnostunut ostamaan kanarialintukoiraan. Linnun pitää osata laulaa hyvin ja vaihtelevasti sekä on oltava tarkasti varma, että se on todella koiras. Se tulisi naaraan kaveriksi. Aikomukseni olisi saada ne pesimään viimeistään ensi keväänä kunnolla, joten jos on tarjolla pesimään tottunut, kokenut koiras niin aina vaan parempi. Värityksen osalta se saisi olla mielellään oranssi,punainen tai keltainen, koska naaraani on kirjava. Ikä max. 1 v. Yhteystiedot: asun Lahdessa, p. 044-5057831, iltaisin klo.18-21.

3

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Discus

      Minkälainen häkki sulla on? Pidätkö vapaana?
      Kuinka vanha naaras on? Kokemuksesi kanarioista?

      • Jari

        Minulla on siis kanarialintupariskunta. Häkin koko on n. 70*50*30 cm. Se sijaitsee olohuoneessani etelä-ikkunalla undulaattipariskunnan häkin (joka on tilavampi) vieressä. Olen koettanut lennättää kanarioita, mutta ne eivät halua (tai eivät osaa, ymmärrä) tulla ulos häkistä. Enkä halua niitä väkisinkään lennättää. Undulaateistanikin vain koiras on halukas lentelemään häkin ulkopuolella. Kanariat tulevat toimeen keskenään, mutta ovat melko hiljaisenpuoleisia. Ne ovat kyllä naaras ja koiras, koska koiras visertelee silloin tällöin. Tämä vuodenaika on tavallaan niiden lepoaikaa, joten ne tod.näk. vilkastuvat keväällä. Miten, on, voisiko sinne lisätä uuden koiraan, vai syntyykö riitaa ja epäsopuisuutta? Olisi mukava saada ne pesimään ensi keväänä. Kanariat eivät ole undulaatteihin nähden niin tavallisia Suomessa, joten olen ymmärtänyt, että jos pesintä onnistuisi, niin täällä Lahdessa ainakin yksi eläinliike ostaisi niitä mielellään, koska he sanoivat, että täällä on yksi kasvattaja, joka tarjoaa poikasia liikkeisiin. Minun tarkoitukseni ei ole rahallisesti hyötyä poikastuotannosta, vaan olen ajatellut pesittämistä harrastusluonteisesti ja "seuraamisen mielenkiinnolla." Mielestäni kanariat ovat hyvännäköisiä lintuja, eivätkä undulaatteihin verrattuna sotke niin paljon ja ovat hillitympiä. Undulaattinaaraani on välillä aggressiivinen (harrastaa ns. "nokkapokkaa"),mutta hetken päästä pariskunta jo kyhnää toisissaan rintarinnan. Tosin myös undulaattini ovat minulle aivan yhtä rakkaita...!


    • Jari

      Puhelinnumeroni on muuttunut ja on nykyisin: 03-7827451.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe