Olisin kiinnostunut ostamaan kanarialintukoiraan. Linnun pitää osata laulaa hyvin ja vaihtelevasti sekä on oltava tarkasti varma, että se on todella koiras. Se tulisi naaraan kaveriksi. Aikomukseni olisi saada ne pesimään viimeistään ensi keväänä kunnolla, joten jos on tarjolla pesimään tottunut, kokenut koiras niin aina vaan parempi. Värityksen osalta se saisi olla mielellään oranssi,punainen tai keltainen, koska naaraani on kirjava. Ikä max. 1 v. Yhteystiedot: asun Lahdessa, p. 044-5057831, iltaisin klo.18-21.
Kanarialintukoiraan ostaminen.
3
360
Vastaukset
- Discus
Minkälainen häkki sulla on? Pidätkö vapaana?
Kuinka vanha naaras on? Kokemuksesi kanarioista?- Jari
Minulla on siis kanarialintupariskunta. Häkin koko on n. 70*50*30 cm. Se sijaitsee olohuoneessani etelä-ikkunalla undulaattipariskunnan häkin (joka on tilavampi) vieressä. Olen koettanut lennättää kanarioita, mutta ne eivät halua (tai eivät osaa, ymmärrä) tulla ulos häkistä. Enkä halua niitä väkisinkään lennättää. Undulaateistanikin vain koiras on halukas lentelemään häkin ulkopuolella. Kanariat tulevat toimeen keskenään, mutta ovat melko hiljaisenpuoleisia. Ne ovat kyllä naaras ja koiras, koska koiras visertelee silloin tällöin. Tämä vuodenaika on tavallaan niiden lepoaikaa, joten ne tod.näk. vilkastuvat keväällä. Miten, on, voisiko sinne lisätä uuden koiraan, vai syntyykö riitaa ja epäsopuisuutta? Olisi mukava saada ne pesimään ensi keväänä. Kanariat eivät ole undulaatteihin nähden niin tavallisia Suomessa, joten olen ymmärtänyt, että jos pesintä onnistuisi, niin täällä Lahdessa ainakin yksi eläinliike ostaisi niitä mielellään, koska he sanoivat, että täällä on yksi kasvattaja, joka tarjoaa poikasia liikkeisiin. Minun tarkoitukseni ei ole rahallisesti hyötyä poikastuotannosta, vaan olen ajatellut pesittämistä harrastusluonteisesti ja "seuraamisen mielenkiinnolla." Mielestäni kanariat ovat hyvännäköisiä lintuja, eivätkä undulaatteihin verrattuna sotke niin paljon ja ovat hillitympiä. Undulaattinaaraani on välillä aggressiivinen (harrastaa ns. "nokkapokkaa"),mutta hetken päästä pariskunta jo kyhnää toisissaan rintarinnan. Tosin myös undulaattini ovat minulle aivan yhtä rakkaita...!
- Jari
Puhelinnumeroni on muuttunut ja on nykyisin: 03-7827451.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1162246- 1291812
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631206Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841134Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k711043Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43993Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75955HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio22918Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56912