Olisin kiinnostunut ostamaan kanarialintukoiraan. Linnun pitää osata laulaa hyvin ja vaihtelevasti sekä on oltava tarkasti varma, että se on todella koiras. Se tulisi naaraan kaveriksi. Aikomukseni olisi saada ne pesimään viimeistään ensi keväänä kunnolla, joten jos on tarjolla pesimään tottunut, kokenut koiras niin aina vaan parempi. Värityksen osalta se saisi olla mielellään oranssi,punainen tai keltainen, koska naaraani on kirjava. Ikä max. 1 v. Yhteystiedot: asun Lahdessa, p. 044-5057831, iltaisin klo.18-21.
Kanarialintukoiraan ostaminen.
3
347
Vastaukset
- Discus
Minkälainen häkki sulla on? Pidätkö vapaana?
Kuinka vanha naaras on? Kokemuksesi kanarioista?- Jari
Minulla on siis kanarialintupariskunta. Häkin koko on n. 70*50*30 cm. Se sijaitsee olohuoneessani etelä-ikkunalla undulaattipariskunnan häkin (joka on tilavampi) vieressä. Olen koettanut lennättää kanarioita, mutta ne eivät halua (tai eivät osaa, ymmärrä) tulla ulos häkistä. Enkä halua niitä väkisinkään lennättää. Undulaateistanikin vain koiras on halukas lentelemään häkin ulkopuolella. Kanariat tulevat toimeen keskenään, mutta ovat melko hiljaisenpuoleisia. Ne ovat kyllä naaras ja koiras, koska koiras visertelee silloin tällöin. Tämä vuodenaika on tavallaan niiden lepoaikaa, joten ne tod.näk. vilkastuvat keväällä. Miten, on, voisiko sinne lisätä uuden koiraan, vai syntyykö riitaa ja epäsopuisuutta? Olisi mukava saada ne pesimään ensi keväänä. Kanariat eivät ole undulaatteihin nähden niin tavallisia Suomessa, joten olen ymmärtänyt, että jos pesintä onnistuisi, niin täällä Lahdessa ainakin yksi eläinliike ostaisi niitä mielellään, koska he sanoivat, että täällä on yksi kasvattaja, joka tarjoaa poikasia liikkeisiin. Minun tarkoitukseni ei ole rahallisesti hyötyä poikastuotannosta, vaan olen ajatellut pesittämistä harrastusluonteisesti ja "seuraamisen mielenkiinnolla." Mielestäni kanariat ovat hyvännäköisiä lintuja, eivätkä undulaatteihin verrattuna sotke niin paljon ja ovat hillitympiä. Undulaattinaaraani on välillä aggressiivinen (harrastaa ns. "nokkapokkaa"),mutta hetken päästä pariskunta jo kyhnää toisissaan rintarinnan. Tosin myös undulaattini ovat minulle aivan yhtä rakkaita...!
- Jari
Puhelinnumeroni on muuttunut ja on nykyisin: 03-7827451.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539089Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492749Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312537- 572511
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971895- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä471308Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 271156