Aistinten mukaan tehdyt rituaalit

idän uskonnoissa

Idän uskonnoissa on eri aistinärsykkeitä. Hindulaisuudessa suitsukkeita, kukkia, kovaa meteliä. Taolaisuudessa on lähinnä vain suitsukkeita. Buddhalaisuudessa on kukkia, suitsukkeita, kynttilöitä. Islamissa meteliä, ei lainkaan muita. Kristinuskossa ortodokseilla suitsukkeita.

Hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa pirskotellaan pyhää vettä. Hinduilla on tuliseremonia, arti. Hinduilla on myos valon juhla diwali. Mutta vain buddhalaiset tuovat kynttilöitä temppeliin.

Mikä lieneekään symboolien takana? Usein tuodaan hedelmiä ym ruokaa pikku temppeleihin. Siis intialaisissa uskonnoissa. Kai toivotaan itselle vaurautta. Vain hindut ja buddhalaiset kumartavat patsaiden edessä. Muslimitkin menevät kyllä polvilleen.

4

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emilio

oliko jotain sanottavaakin sinulla?
      kysymys tai väite johon kaipaat vastaväitettä?

• kyllä löytyy

Mikä lieneekään symboolien takana?

Siellä se tuo kysymys on tuolla aloittajan tekstissä. Siihen vaan vastaamaan.

• Emilio
        kyllä löytyy kirjoitti:

Mikä lieneekään symboolien takana?

Siellä se tuo kysymys on tuolla aloittajan tekstissä. Siihen vaan vastaamaan.

Buddhalaisuudessa on kyse valaistuneen mielen keksimän työkalun samsarisille olennoille. Heille jotka osaavat käyttää symbolista toimintaa (ainakin ihmiset).
        Jos työskentelee symboleilla niin työskentelee itsensä kanssa.
        *
        Itse olen osallistunut Hindujen seremoniaan kerran jossa sytytettiin kynttilöitä tempeelissä. Luulen että se oli uhraus jollekkin jumalalle (?)

• kristin uskon symboli on risti. Tuo kauhea kidutusvälinen jonka kautta kymmenet tuhannet ovat joutuneet henkensä menettämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      29
      3193
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      873
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      780
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      760
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      694
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      601
    7. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      13
      597
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      21
      581
    9. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      41
      570
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      549
    Aihe