Aistinten mukaan tehdyt rituaalit

idän uskonnoissa

Idän uskonnoissa on eri aistinärsykkeitä. Hindulaisuudessa suitsukkeita, kukkia, kovaa meteliä. Taolaisuudessa on lähinnä vain suitsukkeita. Buddhalaisuudessa on kukkia, suitsukkeita, kynttilöitä. Islamissa meteliä, ei lainkaan muita. Kristinuskossa ortodokseilla suitsukkeita.

Hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa pirskotellaan pyhää vettä. Hinduilla on tuliseremonia, arti. Hinduilla on myos valon juhla diwali. Mutta vain buddhalaiset tuovat kynttilöitä temppeliin.

Mikä lieneekään symboolien takana? Usein tuodaan hedelmiä ym ruokaa pikku temppeleihin. Siis intialaisissa uskonnoissa. Kai toivotaan itselle vaurautta. Vain hindut ja buddhalaiset kumartavat patsaiden edessä. Muslimitkin menevät kyllä polvilleen.

4

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emilio

oliko jotain sanottavaakin sinulla?
      kysymys tai väite johon kaipaat vastaväitettä?

• kyllä löytyy

Mikä lieneekään symboolien takana?

Siellä se tuo kysymys on tuolla aloittajan tekstissä. Siihen vaan vastaamaan.

• Emilio
        kyllä löytyy kirjoitti:

Mikä lieneekään symboolien takana?

Siellä se tuo kysymys on tuolla aloittajan tekstissä. Siihen vaan vastaamaan.

Buddhalaisuudessa on kyse valaistuneen mielen keksimän työkalun samsarisille olennoille. Heille jotka osaavat käyttää symbolista toimintaa (ainakin ihmiset).
        Jos työskentelee symboleilla niin työskentelee itsensä kanssa.
        *
        Itse olen osallistunut Hindujen seremoniaan kerran jossa sytytettiin kynttilöitä tempeelissä. Luulen että se oli uhraus jollekkin jumalalle (?)

• kristin uskon symboli on risti. Tuo kauhea kidutusvälinen jonka kautta kymmenet tuhannet ovat joutuneet henkensä menettämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      105
      5029
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      62
      4906
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3990
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3530
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2961
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2247
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      44
      1794
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      34
      1651
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1578
    Aihe