D forester vs. muut cittarit

ibhb

olen koeajanut ja vertaillut useampia diesel-cittareita(honda crv, tiguan, rav4, outlander,x-trail, forester(tosin vasta bensa)) nyt viimeisen vuoden sisällä ja tullut seuraavaan johtopäätökseen: uusi forester tuntuu näistä em.malleista selkeästi parhaalta(jo bensaversiona), mitä ajoominaisuuksiin tulee(ohjaustuntuma,pysyy jämäkästi tiessä(ehkä alhaisen painopisteen etuja),mukavuus ja melutaso siedettävää jos vertaa esim.rav4. jatkuva neliveto, väännössä häviää tietenkin dieseleille, mutta bensa-autoksi vääntää mallikkaasti.Ja nyt uuden dieselin saapuessa foresteriin nuo em.arvot tuskin huononevat. Ja jos vertaa toisiin merkkeihin, joissa on nahkapenkit, xenonvalot, kattoikkuna ja älyavain-järjestelmä, jos niitä edes on saatavilla niin 37900 ei ole enää kova hinta forester dieselistä. Entisenä toyotan ja vw:n omistajana taidan siirtyä subaruun.

15

4290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citymetsuri

      Olen pääosin samaa mieltä Foresterin ajo-ominaisuuksista. Uuden dieselin vääntö ei kuitenkaan ole kummoinen eli alakierroksilla
      vääntöä ei tahdo löytyä eli alennusvaihteet olisi ollut hyvä saada myös dieseliin. Vertailuissa uusi
      Forester ei ole pärjännyt hyvin.

      • sinulle?

        Mietintämysyssä myös tämmöinen citymaasturi.
        Etsinyt myös vertailua, jossa olisi mukana tämä forester jatkuvine nelivetoineen, sekä tod. näk. luokkansa parhaimpine maasto-ominaisuuksineen, ainakin luettuine pistokoeraporttien mukaan, mutta todella etsinyt vertailua, missä tämä forester olisi vertailussa yhdessä crv:n kanssa, mutta ei ole vielä osunut silmään, eli kysyisin, että missä vertailut, jossa ei ole pärjännyt, vai huvikseenko kirjoittelet...


    • papparaine

      Kun käytin autooni huollossa oli pihassa uus D forre ja eikun kokeileen.Ykkönen tosi lyhyt.Tuskin tarvii alennusvaihdetta. Lähtö onnistui laakista. Ei sammunu.Autossa oli isomman auton tuntua verrattuna vanhaan. Kyyti oli pehmeetä ja hiljaista mitäs sitä vanha mies osaa muuta kaivatakkaan.

      • STiMY06

        No, pistitkö tilaukseen? :)


      • papparaine
        STiMY06 kirjoitti:

        No, pistitkö tilaukseen? :)

        Pistin mietntämyssyyn


      • papparaine
        STiMY06 kirjoitti:

        No, pistitkö tilaukseen? :)

        Pistin mietintämyssyyn.


      • taivaspaikka varma

        En oo viä koeajanu, mutta meen kyllä. Jos tieto lyhyestä ykkösestä pitää paikkaansa taitaa tulla metsätyömiehelle auton vaihto eteen.


      • forre
        taivaspaikka varma kirjoitti:

        En oo viä koeajanu, mutta meen kyllä. Jos tieto lyhyestä ykkösestä pitää paikkaansa taitaa tulla metsätyömiehelle auton vaihto eteen.

        niin, kaikki vaihteet on nyt välitetty lyhyemmiski kuin esim. legacy dieselissä, ja lisätty kuutonen mikä on hivenen pidempi kuin legan viitonen, lupaa hyvää käytön kannalta, ja nyt löytyy sopiva vaihde ja kierrokset ovat vääntöalueella 80 km/h nopeudessa missä perävaunua yleensä vedetään.


    • viisas miesi

      Ei ne hinnat halpene. Olen minäkin nuo ajanut. X-rail on niistä ehdottomasti paras. Bensa fore oli automaattina lähes masentava. Moottoritiellä satasen nopeudesta lähtiessä ohitukseen .Aski arpoi pikkusta silmään että hävetti. Iso auto ja isot kierrokset.

      • Niin minustakin tuntui Turbo Foresterin jälkeen.
        Kun lähdet ohitukseen siirrä valitsin kolmoselle
        ja paina kaasua maltillisesti, niin lähtee muka-
        vasti. Automaatissa on lisäksi se bower asen-
        to ja liukkaalle kelille omansa. Täytyy myöntää,
        että jonkin aikaa meni harjoitellessa. Puhun nyt
        vuosimallista 2006.

        Ajaessani 2009:llä en havainnut oleellista eroa,
        vaikka siinä on 8 heppaa vähemmän kuin 2006:ssa.

        Turbo tietenkin on oma lukunsa. Kolme viikoa meni
        turbon jälkeen vieroituksessa, ennen kuin ostin
        tuon 158 heppasen, kulkeehan se 1-2 litraa/100 km
        vähemmällä kuin turbo. Tehot eivät tule tyhjästä.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Niin minustakin tuntui Turbo Foresterin jälkeen.
        Kun lähdet ohitukseen siirrä valitsin kolmoselle
        ja paina kaasua maltillisesti, niin lähtee muka-
        vasti. Automaatissa on lisäksi se bower asen-
        to ja liukkaalle kelille omansa. Täytyy myöntää,
        että jonkin aikaa meni harjoitellessa. Puhun nyt
        vuosimallista 2006.

        Ajaessani 2009:llä en havainnut oleellista eroa,
        vaikka siinä on 8 heppaa vähemmän kuin 2006:ssa.

        Turbo tietenkin on oma lukunsa. Kolme viikoa meni
        turbon jälkeen vieroituksessa, ennen kuin ostin
        tuon 158 heppasen, kulkeehan se 1-2 litraa/100 km
        vähemmällä kuin turbo. Tehot eivät tule tyhjästä.

        minäkin kokeilin automaatti 2,0 foresteria kun käytin autoani vuosihuollossa, taajamassa ja maantiellä laatiko vaihteli yleensä mukavasti, mutta kyllä se sitten vaihtoi kakkoselle vähän turhan isoille kierroksille kun polkaisin nopeasti ajettavassa risteyksessä kaasun pohjaan, jotenkin tuntui nololta se huudatus.


      • viisas miesi
        forre kirjoitti:

        minäkin kokeilin automaatti 2,0 foresteria kun käytin autoani vuosihuollossa, taajamassa ja maantiellä laatiko vaihteli yleensä mukavasti, mutta kyllä se sitten vaihtoi kakkoselle vähän turhan isoille kierroksille kun polkaisin nopeasti ajettavassa risteyksessä kaasun pohjaan, jotenkin tuntui nololta se huudatus.

        Uskon merkkiin mutta asia tulee akuutiksi taas ehkä 3-4vuoden päästä. Ken ajaa se näkee;)


      • koeajaja

        subarun dieseleitä on moitittu huonon alaväännön takia, mutta itse en moittisi juurikaan foresterin dieseliä alaväännön takia.

        ilmeisesti vääntöongelma on saatu korjattua laittamalla forreen 6 vaihteinen laatikko muiden dieseleiden 5 vaihteisen sijaan. erittäin kivan tuntuinen oli boxer diesel ja sointiakin oli hauska kuulla. ajettavuus oli hyvää cittariluokkaa. liukkaalla jatkuvan nelivedon edut ovat selkeät. ohjaukselta odotin itse enemmän lähinnä keskialueella, mutta suuret piirteet olivat kunnossa. hyvä vaihtoehto sittaria miettivälle, kuka milläkin tavalla haluaa autonsa ominaisuuksia painottaa.


    • 2.0TDI

      Onko lisää kokemuksia diesel foresterista?
      Kertokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2615
    3. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      70
      2209
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2161
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      61
      1884
    9. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1763
    10. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe