Asiallinen kysymys...

johon vain asiallisia vastauksia...

Opilliset erot ja ymmärrys, ovat usein ihan vastakkaiset ja erilaiset. Kuinka voitaisiin olla samassa hengessä ja saman Isän lapsia: miten se voisi olla mahdollista?

53

1658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa

      vl-herätysliike lopettaisi Raamatun vääristelyn ja muuttaisi oppinsa Raamatun mukaisiksi.

      Se on siinä!

    • Kempelainen

      Johannes kirjoitti Ilmestyskirjan seitsemälle seurakunnalle, ja vain kaksi sai puhtaat paperit, joista toinen Filadelfian oli monille yllätys.

      Sama se on nyt, mutta ””Kuinka voitaisiin olla samassa hengessä ja saman Isän lapsia: miten se voisi olla mahdollista? ”” Vain tunnustamalla, että Jeesus Kristus on Herra.

      Rauhaa Weha.

      • hildurvonhopsis

        Kirjoitit hyvin. Ydin on siinä, että tunnustetaan Jeesus Herraksi ja Vapahtajaksi, luetaan Raamattua, rakastetaan KAIKKIA lähimmäisiä ja ollaan yhteydessä muihinkin uskoviin, niin kuin Raamattu käskee.


        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. 1.Korinttolaiskirje 12:3

        Jeesus sanoo Raamatussa:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20


        Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:15-16

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
           

        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. 1 Joh 1:7-10

        1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. 1. Johanneksen kirje 3: 1-2

        …sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5

        3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. 1. Johanneksen kirje 3 : 1-7

        34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus. Johannes 13:34-35


        Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä (Joh. 15:12-13)


      • Matt.7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        Matt.7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.

        Eikö Jeesus ole sinulle Herra?

        Miten sitten sinun mielestä pitäisi sanoa, sillä VL ei sano näin juuri koskaan, sanotko sinä?

        Tuo Matteuksen jae 21 edeltää juuri SRK;lle kirjoitetun kaksi jaetta. Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia, Hedelmistä te siis tunnette heidät.!! Niin ja sitten, oikeesti > Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon


    • hildurvonhopsis

      ..."Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". 1.Kor.1:31




      26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
      27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
      28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
      29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
      30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
      31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". 1.Kor.1:26-31
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

    • se mitta

      jolla enkeli mittasi sen ihmeellisen, Taivaasta ihmisten keskelle lasketun kaupungin muuria.

      Se oli kultainen ruoko.

      Eiköpä se ole kirjoitettu Jumalan Sana, jonka Jumalan Pyhät ihmiset ovat Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoittaneet.

      Kun sitä rukouksen kanssa tutkitan, niin Jumalan Pyhä Henki kirkastaa sen omalle sydämelle. Sepä siinä onkin hassua, että sitä ei tulekaan lukea toisille vaan itselle.

      Saarnaajatkin puhuvat juuri niin kuin he itselleen puhuisivat. Jos he joutuvat puhumaan jostakin synnistä, joka ei juuri heidän oma helmasyntinsä ole, niin he ottavat lähtökohdan, että asettavat itsensä tuon viallisen tilanteeseen ja puhuvat niin, kuin toivoisivat itselleen siinä tilanteessa puhuttavan. Kun siinä on Pyhä Henki mukana, niin siinä tulevat sekä rakkaus, että totuus esille.

      Sitten ei lähetä odottamaan, että ulosheittämisen uhalla on parannuksen tapahduttava välittömästi, vaan annetaan Jumalan Sanan tehdä työtään tuossa viallisessa.

      Ei Jumalan Sanalla saa taistella niin, että minäpä löylytän tuota toista niin ja niin,... tai peräti koston mielellä, kuten hoitokokouksissa: "Jos puolustat lähimmäistä, niin joudut seuraavaksi kiristettäväksi."

    • hirvas

      kuuliainen sille sanalle jota Jeesus Isänsä käskystä opetti. Hän sanoi:

      Joh. 12:48
      Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
      Joh. 14:24
      Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.


      Siis pois kaikki uskonnot, lahkot, ihmisopit ja ihmiskäskyt. Eletään ja uskotaan niin kuin Jeesus opetti, otetaan kaste ja saadaan Pyhän Hengen lahja. Siinä on tie totuuteen ja pelastukseen.

    • Uuno T

      Parannuksessa ajetaan muut henget pois ja jää yksi henki joka opettaa yhdellä tavalla

      • vastasi

        muuan "vain me" -valheoppinen. SRK:n vasalli.


    • faktum

      Riippuu mistä asioista on erimielisyys ja mitä käsitetään opillisiksi asioiksi. Olisit voinut antaa esimerkin.

      Mutta on muutamia asioita todella sellaisia, jossa on oltava yksimielinen. Kolminaisuusoppi, vanhurskauttamisoppi ja se, että Jeesus on Jumala ja ihminen.

      Muissa asioissa voi olla eri mieltä. Mitäpä itse ajattelit, millaisia opillisia eroja?

      • kaikesta erimieltä, kun tarkemmin aletaan käsittelemään opillista kohtaa. Jeesus sanoo näin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.


      • faktum
        weha kirjoitti:

        kaikesta erimieltä, kun tarkemmin aletaan käsittelemään opillista kohtaa. Jeesus sanoo näin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        ???????


      • No way
        faktum kirjoitti:

        ???????

        Kun jotakin kysytään vastaa ihan muusta kun ei pysty Raamatulla harhojaan perustelemaan.


      • noudata kaikkea,
        weha kirjoitti:

        kaikesta erimieltä, kun tarkemmin aletaan käsittelemään opillista kohtaa. Jeesus sanoo näin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        mitä Jeesus käski pitää???

        "Menkää KAIKKEEN maailmaan ja saarnatkaa evan-
        keliumia KAIKILLE LUODUILLE.""""

        Teille riittää se, että vastasyntyneet ovat näitä "kaikkea maailmaa"!!!!!!
        Missä niin on kirjoitettu.

        Evankeliumia pitää SAARNATA kaikille kansoille!

        Koska te ette tätä tee, niin jo sekin osoittaa,
        että te ette olöe Kristuksen seurakunta!


      • aika pehmittämään
        weha kirjoitti:

        kaikesta erimieltä, kun tarkemmin aletaan käsittelemään opillista kohtaa. Jeesus sanoo näin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        Laestadiolaisuuden hajannusten jälkeen tämä Wehan oppi tuli karmealla tavalla ilmi.

        Ihmiset olivat selvitelleet tuntonsa asioita ja eläneet rauhassa.
        Sitten tulikin joku SRK-mies, joka sanoi: Ne, joille teitte rippiä, eivät olleetkaan meidän porukkaa ja oikeassa uskossa, rippinne on pätemätön. Ei niillä ollut Pyhää Henkeä.
        Teidän pitää uudestaan jne.
        Se saattoi käydä mielenterveyden päälle.

        Venäjän lähetystyössä on monta kertaa tullut ilmi, että esim. VL on kiittänyt saarnaa. Sitten on paljastunut, ettei saarnaaja ollutkaan VL vaan RS tai EL.
        Kamala tilanne pyytää Jumalantervettä pois! Ei ollutkaan jumalansanaa ja Pyhän Hengen ilmoitus!


        Jos Siionin muuria rakennetaan ihmisjärjellä, kuten SRK tekee, joudutaan outoihin tilanteisiin.


      • aika pehmittämään kirjoitti:

        Laestadiolaisuuden hajannusten jälkeen tämä Wehan oppi tuli karmealla tavalla ilmi.

        Ihmiset olivat selvitelleet tuntonsa asioita ja eläneet rauhassa.
        Sitten tulikin joku SRK-mies, joka sanoi: Ne, joille teitte rippiä, eivät olleetkaan meidän porukkaa ja oikeassa uskossa, rippinne on pätemätön. Ei niillä ollut Pyhää Henkeä.
        Teidän pitää uudestaan jne.
        Se saattoi käydä mielenterveyden päälle.

        Venäjän lähetystyössä on monta kertaa tullut ilmi, että esim. VL on kiittänyt saarnaa. Sitten on paljastunut, ettei saarnaaja ollutkaan VL vaan RS tai EL.
        Kamala tilanne pyytää Jumalantervettä pois! Ei ollutkaan jumalansanaa ja Pyhän Hengen ilmoitus!


        Jos Siionin muuria rakennetaan ihmisjärjellä, kuten SRK tekee, joudutaan outoihin tilanteisiin.

        ihan Raamatun oma oppi ja justiin tätä LLL opetti ja näin myös Luther...


      • MarMi
        weha kirjoitti:

        ihan Raamatun oma oppi ja justiin tätä LLL opetti ja näin myös Luther...

        Mikä se on se oppi sitten? Sinä sanot että LLL:n ja Lutherin, mutta mitä oppia tarkoitat? Kerro nyt joitain piirteitä äläkä jankuta että tämä oppi.


      • noudata kaikkea, kirjoitti:

        mitä Jeesus käski pitää???

        "Menkää KAIKKEEN maailmaan ja saarnatkaa evan-
        keliumia KAIKILLE LUODUILLE.""""

        Teille riittää se, että vastasyntyneet ovat näitä "kaikkea maailmaa"!!!!!!
        Missä niin on kirjoitettu.

        Evankeliumia pitää SAARNATA kaikille kansoille!

        Koska te ette tätä tee, niin jo sekin osoittaa,
        että te ette olöe Kristuksen seurakunta!

        on paljon uskovaisia ja evankeliumiakin viedään eteenpäin, niinkuin Jumala ovia avaa.


      • puolustus??
        weha kirjoitti:

        on paljon uskovaisia ja evankeliumiakin viedään eteenpäin, niinkuin Jumala ovia avaa.

        Missä niin on kirjoitettu, että :
        " evankeliumiakin viedään eteenpäin, niinkuin Jumala ovia avaa."

        Kyllä sinulla selityksiä riittää.
        Sanotaanko sinun Raamatussasi, että " menkää kaikkeen
        maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia, jos Jumala avaa ovia"?????

        Etkö uskalla tunnustaa, että vl-läiset eivät tottele
        Jeesuksen lähetyskäskyä?
        Sekin todistaa, että se liike EI OLE JUMALASTA!!!!


      • puolustus?? kirjoitti:

        Missä niin on kirjoitettu, että :
        " evankeliumiakin viedään eteenpäin, niinkuin Jumala ovia avaa."

        Kyllä sinulla selityksiä riittää.
        Sanotaanko sinun Raamatussasi, että " menkää kaikkeen
        maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia, jos Jumala avaa ovia"?????

        Etkö uskalla tunnustaa, että vl-läiset eivät tottele
        Jeesuksen lähetyskäskyä?
        Sekin todistaa, että se liike EI OLE JUMALASTA!!!!

        kopistakaa kantapäänne, ellei teitä oteta vastaan. Eihän evankeliumia vängällä viedä, vaan se on vapaa ehtonen asia.

        11. Ja jotka ei teitä vastaan ota, eikä kuule teitä, niin menkäät pois sieltä ja pyyhkikäät tomu, joka teidän jalkainne alla on, heille todistukseksi. Totisesti sanon minä teille: Sodomalle ja Gomorralle on tuomiopäivänä huokiampi kuin sille kaupungille.


      • MarMi kirjoitti:

        Mikä se on se oppi sitten? Sinä sanot että LLL:n ja Lutherin, mutta mitä oppia tarkoitat? Kerro nyt joitain piirteitä äläkä jankuta että tämä oppi.

        Uskonpuhdistusken sanoma on tarpeen tänäkin aikana.Raamattu, Luther, ja luterilainen tunnustus opettaa, että:
        "Pelstus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain töitä". Niinpä siis vapaantahdon oppi kaikkine eri muotoineen, hylätään ja kirotaan turmiollisena harhana. Niinkuin pyhä Paavali sanoo, vaikka enkeli taivaasta toisin julistaa, hän korottu olkoot (Gal.1)


        Room.3:28. "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä".


      • MarMi
        weha kirjoitti:

        Uskonpuhdistusken sanoma on tarpeen tänäkin aikana.Raamattu, Luther, ja luterilainen tunnustus opettaa, että:
        "Pelstus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain töitä". Niinpä siis vapaantahdon oppi kaikkine eri muotoineen, hylätään ja kirotaan turmiollisena harhana. Niinkuin pyhä Paavali sanoo, vaikka enkeli taivaasta toisin julistaa, hän korottu olkoot (Gal.1)


        Room.3:28. "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä".

        Oikein hienoa. Tämä on juuri sitä vanhurskauttamisoppia, josta ei saa livetä piiruakaan. Yksin armosta, niin se on.


      • unohtua,
        MarMi kirjoitti:

        Oikein hienoa. Tämä on juuri sitä vanhurskauttamisoppia, josta ei saa livetä piiruakaan. Yksin armosta, niin se on.

        että kyllähän siinä tarvitaan myös vl-läisiltä saatu
        synninpäästö!!!!


      • voidaan käännyttää
        weha kirjoitti:

        kopistakaa kantapäänne, ellei teitä oteta vastaan. Eihän evankeliumia vängällä viedä, vaan se on vapaa ehtonen asia.

        11. Ja jotka ei teitä vastaan ota, eikä kuule teitä, niin menkäät pois sieltä ja pyyhkikäät tomu, joka teidän jalkainne alla on, heille todistukseksi. Totisesti sanon minä teille: Sodomalle ja Gomorralle on tuomiopäivänä huokiampi kuin sille kaupungille.

        pois, KUN TEIKÄLÄISET EIVÄT EDES MENE MAAILMAN
        ÄÄRIIN saarnaamaann evankeliumia kaikille kansoille!

        Miten te voittee täällä Pohjolassa tietää, että esim Afikassa ei teitä oteta vastaan?????????

        Koetappas keksiä parempi selitys!


      • Siis sinä
        unohtua, kirjoitti:

        että kyllähän siinä tarvitaan myös vl-läisiltä saatu
        synninpäästö!!!!

        kahden keskenken Jumalanko kanssa tulet uskoon?

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33

        "Näissä suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. - - Myös ne, jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        Näin voidaan todeta, että vaikka Jumala kasteessa ja ehtoollisessa vakuuttaakin uskovaa syntien anteeksiantamisesta, hän ei kuitenkaan anna niissä syntejä sillä merkityksessä anteeksi, että epäuskoinen ihminen voisi kasteessa tai ehtoollisessa saada uskon. Siinä merkityksessä on ymmärrettävä myös nämä Lutherin sanat:

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)


      • kun me monet
        Siis sinä kirjoitti:

        kahden keskenken Jumalanko kanssa tulet uskoon?

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33

        "Näissä suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. - - Myös ne, jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        Näin voidaan todeta, että vaikka Jumala kasteessa ja ehtoollisessa vakuuttaakin uskovaa syntien anteeksiantamisesta, hän ei kuitenkaan anna niissä syntejä sillä merkityksessä anteeksi, että epäuskoinen ihminen voisi kasteessa tai ehtoollisessa saada uskon. Siinä merkityksessä on ymmärrettävä myös nämä Lutherin sanat:

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)

        olemme kovin pettyneitä vanhoillislestadiolaisiin. Emme ole löytäneet sieltä elävää uskoa ja olemme kovin huolissamme teistä.

        Olemme löytäneet tuon mainitsemasi pienen uskovien joukon siitä hengellisestä kodistamme, joka on nyt hengellinen kotimme.

        Toki olemme toivomassa, että vl-porukassakin olisi elävää uskoa, mutta näitten kertomusten valossa ja sinunkaan kirjoituksiesi perusteella ei voi löytää uskon hedelmiä.

        Ei sinunkaan kirjoituksistasi kumpua, kuin toisten arvostelua. Luulis olevan joskus kiitollinen asenne, mutta eihän sääntöjen noudattaminen mitään iloa ja vapautta tuota.

        Toivon kuitenkin, että Jumala johdattaisi sinuakin sellaiseen anteeksisaamisen kokemukseen, että saattaisit iloita jokaisesta lähimmäisestäsi tuomitsematta heitä helvettiin, vaikka eivät kuuluisikaan samaan poppooseen, kun itse kuulut.

        Odotan, että saisimme yhdessä kiittää autuutemme Jumalaa. Surullista, ettet saata kokea kiitollisuutta ja hengen yhteyttä kanssamme.


      • Juhakki
        noudata kaikkea, kirjoitti:

        mitä Jeesus käski pitää???

        "Menkää KAIKKEEN maailmaan ja saarnatkaa evan-
        keliumia KAIKILLE LUODUILLE.""""

        Teille riittää se, että vastasyntyneet ovat näitä "kaikkea maailmaa"!!!!!!
        Missä niin on kirjoitettu.

        Evankeliumia pitää SAARNATA kaikille kansoille!

        Koska te ette tätä tee, niin jo sekin osoittaa,
        että te ette olöe Kristuksen seurakunta!

        Tuo on taas tietämättömän väittämä.

        Vuonna 1996 esim. tehtiin virallisesti lähetystyötä 15 eri maahan. Nykyään oikeestaan jokapuolelle tehdään lähetystyötä, tosin internetin välityksellä.

        Jokainen uskovainen on "avoin lähetyskirje" eli siis ihan sama missä uskovainen liikkuu, niin se tekee lähetystyötä.


    • acim lai nen

      Hyvä kysymys:
      "Opilliset erot ja ymmärrys, ovat usein ihan vastakkaiset ja erilaiset. Kuinka voitaisiin olla samassa hengessä ja saman Isän lapsia: miten se voisi olla mahdollista?"

      Tuosta tilanteesta voi päästä siten että jättää kaikki oppinsa ja opettajansa vähäksi aikaa syrjään ja kääntyy Jumalan/Pyhän Hengen puoleen hiljaisessa sydämen rukouksessa ja kysyy asiaa suoraan Häneltä. Jos riittävän kärsivällisesti odottaa, niin asiat kirkastuvat ennen pitkää.
      Raamattu lupaa että JOKAINEN etsivä löytää.
      Lykkyä tykö! :)

      • Uuno T

        ...


    • Aikakirja

      Ef. 4:1   Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,

      Ef. 4:2   
      - kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa
      - ja pitkämielisyydessä
      - kärsien toinen toistanne rakkaudessa

      Ef. 4:3   ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden

      *) - rauhan yhdyssiteellä:


      Ef. 4:4   
      yksi ruumis
      ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
      Ef. 4:5   
      yksi Herra,
      yksi usko,
      yksi kaste;
      Ef. 4:6   
      yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      Ef. 4:7   Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.

      Ef. 4:8   Sentähden on sanottu:

      "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."

      Ef. 4:9   Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
      Ef. 4:10    Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi,...

      __________
      *) täyttääkseen kaikki.
      __________


      Ef. 4:11   
      Ja hän antoi muutamat apostoleiksi,
      toiset profeetoiksi,
      toiset evankelistoiksi,
      toiset paimeniksi
      ja opettajiksi,

      Ef. 4:12   tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi

      *) palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
      Ef. 4:13   kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen...
      _________
      *) uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
      _________


      Ef. 4:14    ettemme enää olisi alaikäisiä,
      - jotka ajelehtivat
      - ja joita viskellään kaikissa opintuulissa
      - ja ihmisten arpapelissä
      - ja eksytyksen kavalissa juonissa;

      Ef. 4:15   vaan että me,
      - totuutta noudattaen
      - rakkaudessa,...

      =======
      *) kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
      =======

      Aamen hallelujaa, kiitos Jeesus!

    • kysymys!!

      Kuinka kauan sinulla Weha on ollut tuo
      saarnatauti?

      • ei ole seurakunta, ja siellä saarnataan. Yhtään puhetta, en ole pitänyt, enkä tuu koskaan pitämäänkään...


    • vastauksia, kuten olettaa saattaa, kun on monenlaisia oppeja... Yksi vastaus oli, johon kyllä voi yhtyä:

      Parannuksessa ajetaan muut henget pois ja jää yksi henki joka opettaa yhdellä tavalla

      • esitettyyn kysymykseen?

        Miksi te ette noudata sitä, mitä Jeesus käski pitää???

        "Menkää KAIKKEEN maailmaan ja saarnatkaa evan-
        keliumia KAIKILLE LUODUILLE.""""

        Teille riittää se, että vastasyntyneet ovat näitä "kaikkea maailmaa"!!!!!!
        Missä niin on kirjoitettu.

        Evankeliumia pitää SAARNATA kaikille kansoille!

        Koska te ette tätä tee, niin jo sekin osoittaa,
        että te ette ole Kristuksen seurakunta!

        Miksi ette tottele Jeesuksen käskyä?


      • vastannut

        faktumin viestiin, vaan vaihdoit puheenaihetta? Miten Sinun kanssa keskustelee, kun luulet olevasi muiden yläpuolella sen vuoksi että olet lesta, taas.


    • ja kysymyksiä

      Olemme saman Isän lapsia, koska olemme kaikki Jumalan luomia ja Hänen rakastamiaan.

      Hänen enkelinsä suojelevat meitä, eivät pelkästään vanhoillislestadiolaisia. Tiedät sen itsekin, kun mietit vähän tai jos olet lukenut esimerkiksi ihmeellisistä pelastumisista jne.

      Miten voisi olla, että joku muu kuin Jumala olisi luonut osan meistä? Miten voisi siis olla, että olisimme jonkin muun kuin saman Isän lapsia, jos rakastamme Häntä, uskomme Häneen ja elämme ja nukumme ja ylistämme ja teemme päätöksemme Häneen nimensä ajatuksissamme?

      On ihmisiä, jotka ottavat epäjumalia, ovat ateisteja tai palvovat saatanaa, mutta hekin ovat lähimmäisiä ja kadonneita lampaita. Hekin ovat saman Isän lapsia, mutta heiltä puuttuu meidän uskomme ja ymmärryksemme. Heitä en siis laske uskovaisiin. [Kirjoitin yllä ja nyt siis lähinnä monoteististen uskontojen edustajista (kristinusko, juutalaisuus, islam).] Loppujen lopuksi Jumala yksin tietää meidän sydämemme ja ajatuksemme ja tekomme, ja tuomio on Hänen.

      Opillisissa kysymyksissä on usein kyse hienon hienoista eroista. Ne taas johtuvat esimerkiksi kielellisistä ongelmista: kaksi henkilöä ei esimerkiksi voi ymmärtää jotain käsitettä täysin samalla tavalla. Väärinkäsitykset kuuluvat kielellisen ajatteluun ja kommunikaatioon, eikä niitä voi välttää. Kognitiivinen rakenteemme luo erilaisia ajatusmalleja. Meillä on eri lahjat ja näkökulmat ja luonteet ja temperamentit ja älylliset kyvyt.

      Toiseksi, oletko koskaan ajatellut, että Jumala ehkä koettelee meitä opillisilla- ja elämäntapaeroavaisuuksilla? Ehkä Hän haluaa tietää, rakastammeko me lähimmäistämme todella, vai olemmeko me vain sokeasti kiinni jossakin yksittäisessä oppirakennelmassa, joka estää meitä pitämästä toisin ajattelevia rakkaina veljinä ja sisarina.

      Kolmanneksi: usko on niin yksinkertainen asia, että hölmöinkin ja yksinkertaisinkin, myös lapsi, ymmärtää sen. Voiko olla, että yksinkertainen asia nimeltään usko, sisältäisi valtavan kokoelman monimutkaisia oppeja, jotka täytyisi osata ja hallita ja hyväksyä ennen kuin saa uskovaisen ja Jumalan lapsen nimen?

      • Tuosta olen jo eri mieltä: Ei epäuskoinen ole Jumalan lapsi, sillä kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa (Room.8:9).

        Aina ei kannata usko kaikkia juttuja pelastumisista ja ne on toisarvoisia. Tärkeintä, että meillä on uskomisen asia kunnossa ja taivasasiat kunnossa. Se on kaikista tärkeintä, vaikka ei meillä olisikaan terveyttä tai jalkoja.

        On olemassa kaikienlaisia hengellisyyksiä ja ylistyksiä, mutta ei se ratkase asian oikeellisuutta, ei varmasti. Hoviherrakin Raamatussa. oli eräänlainen väärähengellinen, teki pitkän pyhiinvaellusmatkan ja rukoili ja luki Raamattuakin, mutta ei ollut hänellä ei ollut Pyhää Henkeä. Vasta kun Pyhän Hengen viran kautta Piluppus hänelle saarnasi sai hän hoviherra Pyhän Hengen.

        Opillisissa kysymyksissä on syvällisiä eroja, jo vanhurskauttamisopista alkaen.

        Usko on hyvin yksinkertainen asia, joka siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17), niinkuin hoviherran tapaus osoittaa.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • ootte ainoita
        weha kirjoitti:

        Tuosta olen jo eri mieltä: Ei epäuskoinen ole Jumalan lapsi, sillä kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa (Room.8:9).

        Aina ei kannata usko kaikkia juttuja pelastumisista ja ne on toisarvoisia. Tärkeintä, että meillä on uskomisen asia kunnossa ja taivasasiat kunnossa. Se on kaikista tärkeintä, vaikka ei meillä olisikaan terveyttä tai jalkoja.

        On olemassa kaikienlaisia hengellisyyksiä ja ylistyksiä, mutta ei se ratkase asian oikeellisuutta, ei varmasti. Hoviherrakin Raamatussa. oli eräänlainen väärähengellinen, teki pitkän pyhiinvaellusmatkan ja rukoili ja luki Raamattuakin, mutta ei ollut hänellä ei ollut Pyhää Henkeä. Vasta kun Pyhän Hengen viran kautta Piluppus hänelle saarnasi sai hän hoviherra Pyhän Hengen.

        Opillisissa kysymyksissä on syvällisiä eroja, jo vanhurskauttamisopista alkaen.

        Usko on hyvin yksinkertainen asia, joka siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17), niinkuin hoviherran tapaus osoittaa.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        oikeita, kun osaatte tuomita muut?
        Vain sekö kelpaa Jumalalle, kun rakentaa koko elämänsä toinen toistaan suurempia pytinkejä, joissa sitten saarnaatte ja ylistätte omaa erinomaisuuttanne! Eikö teillä ole ymmärrystä, vain mistä johtuu, ettette nää omaa tilaanne?


      • hyvin selvät kriteerit
        weha kirjoitti:

        Tuosta olen jo eri mieltä: Ei epäuskoinen ole Jumalan lapsi, sillä kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa (Room.8:9).

        Aina ei kannata usko kaikkia juttuja pelastumisista ja ne on toisarvoisia. Tärkeintä, että meillä on uskomisen asia kunnossa ja taivasasiat kunnossa. Se on kaikista tärkeintä, vaikka ei meillä olisikaan terveyttä tai jalkoja.

        On olemassa kaikienlaisia hengellisyyksiä ja ylistyksiä, mutta ei se ratkase asian oikeellisuutta, ei varmasti. Hoviherrakin Raamatussa. oli eräänlainen väärähengellinen, teki pitkän pyhiinvaellusmatkan ja rukoili ja luki Raamattuakin, mutta ei ollut hänellä ei ollut Pyhää Henkeä. Vasta kun Pyhän Hengen viran kautta Piluppus hänelle saarnasi sai hän hoviherra Pyhän Hengen.

        Opillisissa kysymyksissä on syvällisiä eroja, jo vanhurskauttamisopista alkaen.

        Usko on hyvin yksinkertainen asia, joka siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17), niinkuin hoviherran tapaus osoittaa.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        siitä, mikä on oikeaa hengellisyyttä.
        "Hedelmistään te heidät tunnette".

        Weha on sen verran sokea, että ei näe, että vl-liikkeessä EI OLE NIITÄ HEDELMIÄ, MITKÄ TULISI ILMETÄ oikeassa uskossa.

        Itserakkaus , hengellinen ylpeys ja toisten tuomitseminen eivät ole
        Hengen hedelmiä!

        Yksi SELVIMPIÄ MERKKEJÄ on tuo, että SRK ei tottele Jeesuksen lähetyskäskyä. Se kuvittelee, että vauvat
        eri puolilla maailmaa, olisivat riittävä tekosyy olla menemättä "kaikkeen maailmaan".
        Jos nekin rahat, mitä vl-läiset käyttävät tupakkaan, annettaisiin lähetystyölle, niin SRK
        pystyisi palkkaamaan lukuisia lähetyssaarnaajia.

        Eikö Weha uskalla tunnustaa tosiasioita?


      • on Jumalan lapsi
        weha kirjoitti:

        Tuosta olen jo eri mieltä: Ei epäuskoinen ole Jumalan lapsi, sillä kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa (Room.8:9).

        Aina ei kannata usko kaikkia juttuja pelastumisista ja ne on toisarvoisia. Tärkeintä, että meillä on uskomisen asia kunnossa ja taivasasiat kunnossa. Se on kaikista tärkeintä, vaikka ei meillä olisikaan terveyttä tai jalkoja.

        On olemassa kaikienlaisia hengellisyyksiä ja ylistyksiä, mutta ei se ratkase asian oikeellisuutta, ei varmasti. Hoviherrakin Raamatussa. oli eräänlainen väärähengellinen, teki pitkän pyhiinvaellusmatkan ja rukoili ja luki Raamattuakin, mutta ei ollut hänellä ei ollut Pyhää Henkeä. Vasta kun Pyhän Hengen viran kautta Piluppus hänelle saarnasi sai hän hoviherra Pyhän Hengen.

        Opillisissa kysymyksissä on syvällisiä eroja, jo vanhurskauttamisopista alkaen.

        Usko on hyvin yksinkertainen asia, joka siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17), niinkuin hoviherran tapaus osoittaa.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        siihen asti, kun hän elää täällä maan päällä.

        Jumala odottaa häneltä parannusta ja kääntymystä. Jokainen ihminen on Jeesuksen veren hinta.

        Aivan siitä hetkestä, kun Jumala herättää oman tunnon ja antaa katumuksen ja uskon Jeesuksen sovintotyöhön, hän on taivaan valtakunnan kansalainen.

        Ajattelepa, miten ristin ryövärillekin kävi. Hän meni Jeesuksen luo Jumalan paratiisiin.

        Jumala tahtoo, että meille kaikille tapahtuisi niin.

        Sinä, Weha, teet kauhean synnin, kun luokittelet ihmisiä. Jumalalle on yksi puliukkokin yhtä arvokas, kun minä ja sinä.

        Siksi sinullakin tulisi olla Kristuksen mieli saarnaamaan armoa ja totuutta tai totuutta ja armoa.

        Jumala ei ole asettanut sinua tuomitsemaan veljiäsi.

        Huomaapa miten samanlainen asenteesi on syntisiä kohtaan, kun tuhlaajapojan vanhemmalla veljellä. Hänhän ei pitänyt veljeään veljenä, vaan sanoi Isälleen: "Tuo sinun poikasi, joka..."

        Samoin sinä korotat itsesi syntisten yläpuolelle, vaikka he ovat Jumalalle yhtä arvokkaita.

        Jeesus itse sanoo, että hän on tullut pelastamaan kadonneita...

        Jos sinullakin olisi sama mieli, niin näkisit syntiin joutuneetkin arvokkaina Jumalan lapsina ja lähimmäisinä, joille pyrkisit kertomaan Jumalan hyvästä tahdosta.

        Nyt tuot päinvastaista viestiä...


      • ootte ainoita kirjoitti:

        oikeita, kun osaatte tuomita muut?
        Vain sekö kelpaa Jumalalle, kun rakentaa koko elämänsä toinen toistaan suurempia pytinkejä, joissa sitten saarnaatte ja ylistätte omaa erinomaisuuttanne! Eikö teillä ole ymmärrystä, vain mistä johtuu, ettette nää omaa tilaanne?

        että olisi hyviä toimitaloja, joissa voi julistaa evankeliumia.

        Eikös se Raamattu sano näinkin ja tätä opetusta en ole muualla kuullut:

        1.Joh:4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".

        Pyhän Hengen viranhan Jumala jätti omilleen tämnne maanpäälle.


      • hyvin selvät kriteerit kirjoitti:

        siitä, mikä on oikeaa hengellisyyttä.
        "Hedelmistään te heidät tunnette".

        Weha on sen verran sokea, että ei näe, että vl-liikkeessä EI OLE NIITÄ HEDELMIÄ, MITKÄ TULISI ILMETÄ oikeassa uskossa.

        Itserakkaus , hengellinen ylpeys ja toisten tuomitseminen eivät ole
        Hengen hedelmiä!

        Yksi SELVIMPIÄ MERKKEJÄ on tuo, että SRK ei tottele Jeesuksen lähetyskäskyä. Se kuvittelee, että vauvat
        eri puolilla maailmaa, olisivat riittävä tekosyy olla menemättä "kaikkeen maailmaan".
        Jos nekin rahat, mitä vl-läiset käyttävät tupakkaan, annettaisiin lähetystyölle, niin SRK
        pystyisi palkkaamaan lukuisia lähetyssaarnaajia.

        Eikö Weha uskalla tunnustaa tosiasioita?

        Matt.7:19. "Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät".


      • on Jumalan lapsi kirjoitti:

        siihen asti, kun hän elää täällä maan päällä.

        Jumala odottaa häneltä parannusta ja kääntymystä. Jokainen ihminen on Jeesuksen veren hinta.

        Aivan siitä hetkestä, kun Jumala herättää oman tunnon ja antaa katumuksen ja uskon Jeesuksen sovintotyöhön, hän on taivaan valtakunnan kansalainen.

        Ajattelepa, miten ristin ryövärillekin kävi. Hän meni Jeesuksen luo Jumalan paratiisiin.

        Jumala tahtoo, että meille kaikille tapahtuisi niin.

        Sinä, Weha, teet kauhean synnin, kun luokittelet ihmisiä. Jumalalle on yksi puliukkokin yhtä arvokas, kun minä ja sinä.

        Siksi sinullakin tulisi olla Kristuksen mieli saarnaamaan armoa ja totuutta tai totuutta ja armoa.

        Jumala ei ole asettanut sinua tuomitsemaan veljiäsi.

        Huomaapa miten samanlainen asenteesi on syntisiä kohtaan, kun tuhlaajapojan vanhemmalla veljellä. Hänhän ei pitänyt veljeään veljenä, vaan sanoi Isälleen: "Tuo sinun poikasi, joka..."

        Samoin sinä korotat itsesi syntisten yläpuolelle, vaikka he ovat Jumalalle yhtä arvokkaita.

        Jeesus itse sanoo, että hän on tullut pelastamaan kadonneita...

        Jos sinullakin olisi sama mieli, niin näkisit syntiin joutuneetkin arvokkaina Jumalan lapsina ja lähimmäisinä, joille pyrkisit kertomaan Jumalan hyvästä tahdosta.

        Nyt tuot päinvastaista viestiä...

        Raamatussa on Sana: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan,niin kaikki tämä teille annetaan.”

        Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        ”Rauha olkoon teille! Niin kuin Isä Minut lähetti, niin myös Minä lähetän teidät.”

        Ja kun Hän nämä sanonut oli, puhalsi Hän heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.” Joh.20: 21-23

        Jumalan lapset asuvat Jumalan valtakunnassa ja Jumalalan valtakunnan raja on hyvin selvä.

        Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.


      • weha kirjoitti:

        Raamatussa on Sana: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan,niin kaikki tämä teille annetaan.”

        Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        ”Rauha olkoon teille! Niin kuin Isä Minut lähetti, niin myös Minä lähetän teidät.”

        Ja kun Hän nämä sanonut oli, puhalsi Hän heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.” Joh.20: 21-23

        Jumalan lapset asuvat Jumalan valtakunnassa ja Jumalalan valtakunnan raja on hyvin selvä.

        Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.

        ovat rajat selvänä kun itse olette ne vetäneet. Raamatun mukaan niitä rajoja eivät ihmiset saisi piirtää. Se on teidän SRK:laisten prussyntinne, jonka mukana tulee pitkä lista muita itse keksimiänne syntejä.

        "Jumalan lapset asuvat Jumalan valtakunnassa ja Jumalalan valtakunnan raja on hyvin selvä.
        Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta."


      • käytämme erilaisia
        weha kirjoitti:

        Raamatussa on Sana: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan,niin kaikki tämä teille annetaan.”

        Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        ”Rauha olkoon teille! Niin kuin Isä Minut lähetti, niin myös Minä lähetän teidät.”

        Ja kun Hän nämä sanonut oli, puhalsi Hän heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.” Joh.20: 21-23

        Jumalan lapset asuvat Jumalan valtakunnassa ja Jumalalan valtakunnan raja on hyvin selvä.

        Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.

        sanontoja.

        Jos ajatellaan tuolla sinun tavallasi, niin katuvainen ryöväri ristillä oli hengellisesti kuollut, kunnes Jumala herätti hänen omantuntonsa niin, että hän syntyi uudesti Jumalan lapseksi ja koki siinä ristillä kaikki vuorisaarnan autuaallisen tilan tuntomerkit ja pääsi Taivaaseen.

        Voin suostua siihen, että voidaan puhua hengellisesti kuolleista, paatuneista ihmisistä.

        Jumalalla on kuitenkin hyvä tahto heitäkin kohtaan. Hän herättelee heitä Sanallaan.

        Uskovaisella ihmisellä ei ole varaa halveksia puliukkoakaan. Olkoonkin, että hän on hengellisesti kuollut ja paatunut, niin hän on Jumalalle arvokas. Hänenkin puolestaan on lunastushinta maksettu.

        Siksi teet syntiä asettuessasi toisen ihmisen yläpuolelle.

        Samoin teet syntiä eristäytyessäsi muista uskovista. Jeesus nimittäin antoi opetuslapsineen esimerkin ja meni jopa aterioimaan lainoppineiden kanssa. Fariseukset olivat ainoita, jotka napisevat.

        Tätä napinaa kuuluu siellä ry.lläkin. Luepa seuraavalta sivulta aloituksesta syntiä tekevä veli ja seurakunta.

        Siellä joku fariseus hurskastelee, kun oli saanut käyttää hengellistä väkivaltaa ihmiseen, joka oli tutustunut toisenlaiseen uskovaan.


      • käytämme erilaisia kirjoitti:

        sanontoja.

        Jos ajatellaan tuolla sinun tavallasi, niin katuvainen ryöväri ristillä oli hengellisesti kuollut, kunnes Jumala herätti hänen omantuntonsa niin, että hän syntyi uudesti Jumalan lapseksi ja koki siinä ristillä kaikki vuorisaarnan autuaallisen tilan tuntomerkit ja pääsi Taivaaseen.

        Voin suostua siihen, että voidaan puhua hengellisesti kuolleista, paatuneista ihmisistä.

        Jumalalla on kuitenkin hyvä tahto heitäkin kohtaan. Hän herättelee heitä Sanallaan.

        Uskovaisella ihmisellä ei ole varaa halveksia puliukkoakaan. Olkoonkin, että hän on hengellisesti kuollut ja paatunut, niin hän on Jumalalle arvokas. Hänenkin puolestaan on lunastushinta maksettu.

        Siksi teet syntiä asettuessasi toisen ihmisen yläpuolelle.

        Samoin teet syntiä eristäytyessäsi muista uskovista. Jeesus nimittäin antoi opetuslapsineen esimerkin ja meni jopa aterioimaan lainoppineiden kanssa. Fariseukset olivat ainoita, jotka napisevat.

        Tätä napinaa kuuluu siellä ry.lläkin. Luepa seuraavalta sivulta aloituksesta syntiä tekevä veli ja seurakunta.

        Siellä joku fariseus hurskastelee, kun oli saanut käyttää hengellistä väkivaltaa ihmiseen, joka oli tutustunut toisenlaiseen uskovaan.

        en ole ketään halveksinut, edes puliukkoakaan. Hänellekkin tämä elämä on armonaikaa ja Jumala kutsuu jokaista...tässä työss hän käyttää omia lapsiaan.

        Toisuskoinen, eli väärähengellinen ei tietystikkään ole Raamatun mukaan uskon veli tai sisar. Tiit.3:10. "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä".

        Vaikkka hengellistä yhteyttä ei ole, eikä siten hengellisesti tervehditä, niin toki pyritään olemaan kaikinpuolin ystäviä.


      • Joosua kirjoitti:

        ovat rajat selvänä kun itse olette ne vetäneet. Raamatun mukaan niitä rajoja eivät ihmiset saisi piirtää. Se on teidän SRK:laisten prussyntinne, jonka mukana tulee pitkä lista muita itse keksimiänne syntejä.

        "Jumalan lapset asuvat Jumalan valtakunnassa ja Jumalalan valtakunnan raja on hyvin selvä.
        Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta."

        rajahan Raamatussa on ilmoitettu:

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • hyvän neuvon
        weha kirjoitti:

        en ole ketään halveksinut, edes puliukkoakaan. Hänellekkin tämä elämä on armonaikaa ja Jumala kutsuu jokaista...tässä työss hän käyttää omia lapsiaan.

        Toisuskoinen, eli väärähengellinen ei tietystikkään ole Raamatun mukaan uskon veli tai sisar. Tiit.3:10. "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä".

        Vaikkka hengellistä yhteyttä ei ole, eikä siten hengellisesti tervehditä, niin toki pyritään olemaan kaikinpuolin ystäviä.

        "Hänellekkin tämä elämä on armonaikaa ja Jumala kutsuu jokaista...tässä työss hän käyttää omia lapsiaan. "

        Näin meidän tuleekin olla elämällämme, käytöksellämme ja puheillamme nostamassa ja herättelemässä synnin unesta ns. epäuskoisia.

        meidän tulee olla Kristuksen kirjinä ja maan suolana.

        Tuolla viittaamassani avauksessa ei ollut kysymys hengellisestä tervehtimisestä, vaan siitä, että oli käyty kuulemassa.

        Voin sanoa sinulle näin kahden kesken ;): "Se ei ole syntiä!" Raamattu kehottaa koettelemaan kaikki. Jeesus kehottaa opetuslapsiaankin kuuntelemaan mitä lainoppineet opettavat, mutta varoitti heitä, etteivät eläisi heidän elämäntavallaan.


      • tuosta..
        weha kirjoitti:

        että olisi hyviä toimitaloja, joissa voi julistaa evankeliumia.

        Eikös se Raamattu sano näinkin ja tätä opetusta en ole muualla kuullut:

        1.Joh:4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".

        Pyhän Hengen viranhan Jumala jätti omilleen tämnne maanpäälle.

        viransiirrosta kerrotaan?


      • vl:stä mitään!
        weha kirjoitti:

        että olisi hyviä toimitaloja, joissa voi julistaa evankeliumia.

        Eikös se Raamattu sano näinkin ja tätä opetusta en ole muualla kuullut:

        1.Joh:4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".

        Pyhän Hengen viranhan Jumala jätti omilleen tämnne maanpäälle.

        Evankeliumihan on säilynyt 1900 vuotta ilman vl-läisiäkin!!!!!!
        Nuo Jumalan omat ovat säilyttäneet Pyhän-Hengen viran eikä sitä ole missään vaiheesa siirretty SRK:lle!


      • tyhmäksi?
        weha kirjoitti:

        Matt.7:19. "Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät".

        Etkö todella tajua, mitä kirjoitat?

        "21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa"

        Mikähän se Isän tahto on?
        Sekö, että te kessuuttelette kaikessa rauhassa
        Pohjanmaan lakeuksilla ja jätätte pakanamaat evan-
        keliomatta!!!!!

        Oletkohan koskaan lukenut Raamatusta:
        "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA evan-
        keliumia kaikille luoduille!"


      • vaikka Jeesus
        weha kirjoitti:

        Raamatussa on Sana: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan,niin kaikki tämä teille annetaan.”

        Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        ”Rauha olkoon teille! Niin kuin Isä Minut lähetti, niin myös Minä lähetän teidät.”

        Ja kun Hän nämä sanonut oli, puhalsi Hän heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.” Joh.20: 21-23

        Jumalan lapset asuvat Jumalan valtakunnassa ja Jumalalan valtakunnan raja on hyvin selvä.

        Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.

        haluaa lähettää?? Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        ”Rauha olkoon teille! Niin kuin Isä Minut lähetti, niin myös Minä lähetän teidät.”

        Vai meinaatko, että Jeesus lähettää teidät kioskille
        ostamaan tupakkaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe