Epiduo kokemuksia?

273737

Onko joku käyttänyt tätä geeliä ja millasia tuloksia?

60

33248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

      Olen käyttäny nyt kolmisen viikkoa. Vain paikallisesti, hyvin kuivattaa ja tuntuu vievän myös punasen jälen nopeesti pois. Pitäs vaan malttaa olla laittamatta joka päivä koska kuivattaa hurjasti ja iho alkaa punottaa ja kutiamaan... Kannattaa kokeilla, paljon parempi kuin differin.

    • dejj

      kuivattaa just aika paljon, pitää käyttää kosteuttavia rasvoja iholle samalla. varo kasvojen ohutta ihoa esim. silmän ympärillä, välillä alkaa kutittamaan ja polttelemaan. Toimii kuitenkin suht' hyvin, illalla kun laittaa aamulla iho iha mukavassa kunnossa, punotus ainakin poissa.

    • Herkkäihoinen

      En ehtinyt käyttää kuin 4:nä iltana ennen kuin kävi todella sietämättömäksi ihon kuivaminen ja polttelu.
      Minulla ei kyllä ole aamulla punaisuutta poistanut mitenkään. Aiheutti vain punaisen ihottumalaikun poskeen ja koko naamasta lähtee iho päältä.

      Täytyisi ehkä ensin hommata jämerämpiä kosteutus aineita ja sitten kokeilla uudestaan.

    • kuukauden ajan

      ..mutta valitettavasti voide ei minun kohdallani auttanut yhtään mitään. Iho kyllä kuivui pahasti ja kirveli, sekä paikoin punotti. Voi olla, että tehoaa paremmin muille, mutta minua se ei auttanut mitenkään muuten kuin keventämällä kukkaroa ;)

      • arpinaamaX

        Kyllä alussa oli kamalaa kun kirveli ja kuoriutui mutta nyt noin 9 viikkoa käyttäneenä alkaa helpottaa ja naama ei lillu rasvaisuudessa.

        Mustapäät ovat todella häviämässä. Paiseita ei ole enää tullut.


      • arpinaamaX kirjoitti:

        Kyllä alussa oli kamalaa kun kirveli ja kuoriutui mutta nyt noin 9 viikkoa käyttäneenä alkaa helpottaa ja naama ei lillu rasvaisuudessa.

        Mustapäät ovat todella häviämässä. Paiseita ei ole enää tullut.

        Akne pillereiden - http://track.fi.derminax.com/product/Derminax/?uid=2484&sid=1386&pid=123&bid=advandec Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.


    • n21jee

      Tekee ihon todella herkäksi, ei voi suositella käytettäväksi kovilla pakkasilla/helteellä. Itse käytin sen 3kk viime kesänä, nyt varmaan otan uudestaan, koska ainoa rasva joka on edes vähän auttanut... koskaan ei ole iho ollut paremmassa kunnossa, vaikka haittavaikutuksiakin oli.. juuri ihon herkkyys, polttely,kirvely, yliherkkyys kosmetiikalle..

    • gagrgegege

      Mulla tää vaikuttaa aika vaihtelevasti. Ensimmäinen kuuri kun oli pari vuotta sitten niin lääkkeiden kanssa toimi erittäin hyvin. Sitten alkoi intti eikä voinut aina käyttää niin ongelmat palasi. Sitten vaan uusi kuuri taas ja syksyyn asti meni hyvin, mutta kun kuuri loppui niin alkoi taas tulla iho-ongelmia. Syksyllä hain kolmannen kuurin, mutta nyt ei oikein onnistu. Aineella tuntuu olevan välillä erittän paljon vaikutusta ja välillä vaan kuivattava vaikutus. En tiedä miksi tämä toimi pari vuotta sitten hyvin, mutta nyt ei voi käyttää kuin pari päivää kun pitää laittaa stoppi ja käyttää pari päivää (tai viikkoa) vaan kosteusvoidetta, jottei kuivaisi niin paljon.

      Ajattelin pian kokeilla jtkn muuta tököttiä.

    • nn

      Minulla toimii! Käytin 3-4kk jonkin (antibiootti?) liuoksen kanssa, jonka jälkeen iho kirkastui todella nopeasti. Toisiaan alussa iho ärtyi pahasti...Suoraan sanottuna paloi karrelle, mutta ihotautilääkärini neuvosto ajattelin ihon parantelua projektina, ja vaikka noina ensimmäisinä kuukausina alkoi epätoivo iskeä, mutta olisiko juuri sen 4kk jälkeen kun iho parantui todella hyvin ja nopeasti. Samalla iho oli tottunut epiduoon ja tuo kuivuminen loppui. Jatkoin käyttöä noin vuoden, jonka aikana iho oli näpytön. Ihan käsittämätöntä=) Vuoden kuurin jälkeen lopetin käytön, mutta muutaman kuukauden jälkeen tästä iholle alkoi tulla jälleen epäpuhtauksia. Sain uuden kuurin ja käytän nykyään epiduoa pikkunokareen päivittäin (putkilo kestää noin 3kk), välillä iho on meinannut palaa, mutta olen pitänyt pari päivää taukoa ja rasvaillut sitä perusvoiteilla. Olen kuitenkin jatkanut käyttöä varovaisesti. Itsellä ainakin jatkumo käytössä ja kosteutus on ollut avain hyvään ihoon. Katsotaan taas vuoden päästä josko voi elää ilman epiduoa. Huh. Mutta tällä hetkellä iltainen voitelu on aika vähä vaiva siihen nähden miten akne vaivasi

    • ATzzx

      Itse käytin epiduo tuossa keväällä, mutta en sitten pajon uskaltanut jatkaa, kun iho kuivui ihan sairaan nopeasti. Pidin tauon kesällä ja aloitin taas. Nyt ei ole niin pahannäköistä kuivumista, kuin keväällä, mutta suunympäristöstä lähtee koko ajan ihoa, vaikka siinä ei näppylöitä edes ole.. eli ei nähtävästi kannata laittaa epiduoa alueelle, jossa ei aknea ole, jottei se kuivata ihoa. Mutta joo, pian viikko käytetty, ja parin päivän jälkeen iho punoitti hirvittävästi, mutta nyt näyttää punoitus laskevan, päätin käyttää sitä joka toinen päivä, niin iho saa levätä yhden päivän.
      Mutta kiva kuulla, että joillakin on auttanut, mutta siis 3kk -eteenpäin pitäs odottaa, että näkyis hyvin huomattavaa muutosta.. huoooh. No, pakko vain kestää tämä ihon kuivuus

    • Juda H.

      Minulla itselläni on tuo Epiduo myös ja samoja vaivoja (ihon kuivuminen, ärtyminen etc.) kuin teillä. Mitä kosteusvouiteita/-rasvoja käytätte tämän kanssa? Ja pesettekö naamaa ihan säännöllisesti sekä aamui illoin samalla? Itselläni naama ärtyy todella ilkeästi, jos yritän käyttää kasvovettä tms. Millä kannattaisi rasvata tuota naamaa?

      • Anonyymi

        itselleni kun tuohon epiduoon annettiin resepti niin samalla käskettiin käyttää Aqualan L perusvoidetta niin että illalla laitan epiduoa ja annan olla yön yli, aamulla pesen pois ja sen jälkeen laitan perusvoidetta ja sitä voi laittaa aina kun kuivuu iho tai kun tuntuu siltä. Tähän mennessä toiminut mun aknelle.


    • -

      Itse olen ollut 9kk antibioottikuurilla aknen takia ja samalla lääkäri suositteli käytettäväksi tuota Epiduoa. Toimi todella hyvin, KAIKKI finnit on naamasta poissa. Aluksi voide kuivatti ja kirveli ihoa, mutta kunnon kosteusvoiteen ansioista iho pysyi suht 'normaalin' kosteana. ja VAROITAN!!!! ei kannata laittaa voidetta silmänympärysalueelle.. Itselläni silmät turposi kiinni, kutitti ja kirveli. Jouduin menemään sen takia lääkäriin ja siitä lähtien olen joutunut käyttämään kortisonivoidetta silmäluomissa, koska muuten silmäluomet ovat ihan punaiset ,iho halkeileva ja verta vuotava. (tapahtuneesta jo 4kk)

    • ???

      Suosittelen lukemaan ne ohjeet hyvin. Ohjeissa kehotetaan välttämään silmien, suun ja nenän läheisyydessä. Itse laitoin otsalle ja poskiin ja leukaan ja todella ohuesti. :) Ongelmia ei ole vielä tullut. Rasvaan aina aamuisin erisanin kasvovoiteella ihon:) Ilmeisesti tuon epiduon päälle ei voi iltaisin laittaa normi rasvaa??

      • Anonyymi

        Voi laittaa, mutta pitää odottaa ensin 20min :)


    • !!!

      minulla ei epiduo auttanut.. on varmaan sen verran paha akne :(:(
      oli minulle siis liian tehoton..

    • toimii!!!!!!!!

      viides päivä lähti epiduoa hölväten naamaan! lievästä aknesta olen kärsinyt 7 vuotta ja nyt tuntuu jopa tapahtuvan jotain! kannattaa ihmeessä kokeilla! alkuun nosti pienen punasen nestemollukan silmän alle...on jo hävinny tosin :D jotain ärsytystä lienee :) polttaa myös, hilseilee ja kutiaa mutta eiköhän tämä tästä. kesken en kyllä lopeta sillä uskon että oikeesti toimii :) rasvaa vaan. :) itse aloitin pitämään "päiväkirjaa" kyseisestä tuotteesta, näkee siitä sitten ainaki itse tulokset jos ei muuten!

    • 10000kg

      polttaa ja kuivattaa kyllä inhottavasti! tepsii kyllä, mutta en tykkää kamalasti käyttää kun kirvelee :S

    • adsfghjklöä

      en kyllä aijo enään käyttää! uskon että toimii mutta kirvelee niin SAAKELISTI etten viitsisi enään käyttää. epiduon takia muutkin ennen käyttämäni aineet kirvelevät!!!

    • rewrwerewrew

      Eipä ole mulla kirvellyt eikä tehnyt mitään muutakaan. Ihan turha ja kallis ostos oli tuo tuubi.

      • Jatka yrittämistä

        Itselläni ei auttanut tuo epiduo ensimmäisellä "kierroksella" kesällä vaan pahensi atopiaa mutta kun heti tuossa joulunjälkken taas iho oli rasvoittunut ja epiduoa käytin 2vko niin nyt ei yhden yhtä finniä naamassa(mustapäitä kylläkin perkeleesti)


    • ehgt

      Kauanko teillä meni ettei enään juurikaan kuivattanu ihoa?

      • tyylerö

        Hyvä voide, jos malttaa pitää välipäiviä.

        Käytin ensimmäisen kerran vuosi sitten Epiduo-geelia (sekä tetryklin-antibioottia).
        Sain nyt heinäkuussa uudelleen ihotautilääkäriltä epiduo-reseptin.

        Aine kuivattaa, mutta on todella hyvä voide. :) En suosittele käyttämään joka päivä, eikä saa laittaa kuin enintään herneen verran koko kasvoille!!

        Mietimme lääkärin kanssa, että parasta käyttää enintään 2-3 kertaa viikossa eli välipäivät ovat hoidon kannalta tärkeitä. Silloin iho ei pääse kuivumaan liikaa, ja ainetta malttaa käyttää. Ennen geelin laittoa pesen kasvoni Marja Entrichin geelillä, ja sen jälkeen hieron Jojoba-öljyä kasvoille, ja pesen sen pois (estää epiduoa kuivattamasta ihoa).


    • Näpytön

      Itselläni alkoi akne jo 10 vuotiaana, ja siitä sitten kärsin 5 vuotta, ennen ku menin lääkärille. Lääkäriltä sain sitten resepti epiduoon, ja se toimii! Mun iho on paremmassa kunnossa kuin ikinä! :D
      Alkuun se kuivatti todella pahasti, mutta kun kärsivällisesti puri hammasta ja rasvasi vaikka kirveli, niin ajan kanssa se helpotti, ja nyt käytän rasvaa joka päivä, enkä tarvitse edes kosteusvoidetta. Nyt siis olen käyttänyt ainetta noin 4 kuukautta.
      Suosittelen!

    • -..........

      Mä sain pahan allergisen reaktion. Naama paloi ihan karrelle.

    • MulleSeAuttoi

      Mulle lääkäri määräsi keskivaikeaan akneen epiduo geeliä, luin kaikkia arvosteluja et kuivattaa kamalasti yms.
      Alotin kokeilun ja ensiksi kuivattikin melko paljon ja teki ihosta herkän että piti tarkasti valita millä rasvalla kasvoja kosteuttaa. Tuntui että iho vain pahenee ja näppyjä vaan tulee.
      Parin viikon päästä jo huomasin pientä eroa, näpyt oli vähentynyt.
      Nyt oon käyttäny joku puolvuotta ja ei näpyn näppyä! Välillä tulee muutamia pieniä, mut tungen vaa päälle epiduoa nii ei mee kauaa ja se on poissa.

      Mutta tosiaan epiduo saattaa ensiksi pahentaa ihoa koska se ns puhdistaa ne epäpuhtaudet ensiksi ja sitten alkaa ehkäsemään näppyjä (näin ainakin lääkäri selitti) eli ei kannata säikähtää jos pahenee aluksi !

      Mutta siis itse oon tosi tyytyväinen ollu, nyt pidän vaan ylläpitohoitona pari kertaa viikossa ja iho kestää mitä vaan kosteusvoiteita.
      Plus vaikka epiduo maksaakin se 50€ on se kyllä riittoisaa, puolvuotta käyttäny ja tuntuu että alle puolet käytetty.

    • Ihosairas

      Ihotautilääkäri määräsi minulle Epiduoa 5-6 vuotta sitten ihoni hoitoon. Muistan aineen kirvelleen aluksi kuten monet muutkin ovat kertoneet, mutta pahaa punoitusta ja ihon hilseilyä ei minulle tapahtunut. Olen lukenut muidenkin kokemuksia Epiduosta eri sivuilla. Mietin vain ovatko kaikki lukeneet geelin käyttöohjeen huolella läpi. Muistaakseni geelin käyttö piti aloittaa niin, että sitä levitettiin ohut kerros iholle ja annettiin vaikuttaa vain puolisen tuntia. Sitten se piti pestä pois. Tämä juurikin aineen vahvuuden ja ihon totuttamisen vuoksi. Ihon totuttua geelin saattoi jättää koko yöksi iholle. Olen käyttänyt Epiduoa aika satunnaisesti reseptin saamisesta lähtien. En siis ole käyttänyt Epiduoa niin säännöllisesti kuin pitäisi, itse asiassa harkitsen tässä alanko käyttää Epiduoa useammin vai kokeilenko Basiron geeli washia. Pahimmat näpyt ja paukamat taltutan Epiduolla tai Diprosalic-liuoksella (reseptilääke) useampana päivänä peräkkäin jos tarve vaatii. Sen jälkeen iho on voinut olla paikoittain punoittava ja hieman arka, mutta vanha rakas sinkkivoide hoitaa ihon ennalleen. Puhdistaminen Sebamedin syväpuhdistavalla vaahdolla ja kosteutus Sebamedin hoitavalla geelillä pitävät kasvojeni ihon puhtaana, mutta näppyjä tulee silti, joskin harvemmin. Sebamedin pesupala tehoaa yläselkäni lievään akneen hämmästyttävän hyvin, tehden ihosta tasaisen. Ihollani on hyviä ja huonoja kausia ja nyt on ollut kesästä asti hyvin huono jakso poskissa suun lähellä. Sebamed, Epiduo ja Dipro ovat hoitaneet ihon kohtalaisen hyvin tähän mennessä, mutta se on silti epätasainen ja isot paukamat jättivät ihon alle "muhkuroita", jotka välillä tulehtuvat ja tekevät uusia isoja finnejä. Siksi ajattelin alkaa käyttää säännöllisemmin vahvempaa voidetta, jos se saisi ihon rauhoittumaan taas. Jotain tuolle poskien alueelle on tehtävä... jotain astetta syväluotaavampaa, niin sanotusti.

    • Suveli

      Kuivattaahan se pienet mustapäät ainakin pinnasta (ohimoista mulla lähtenyt kokonaan) tuntuu sileältä ja kireältä iho. Tuntuu, että se joillain alueilla saa mustapäät nousemaan esiin, et niiden kohdalla kun jatkaa rasvaamista eikä revi niitä irti niin voi tulla ihan siisti alue.
      Kulmakarvojen kohdalle kun laittaa niin jos vähän valahtaa silmäluomelle, lähtee iho palasina ja sattuu kuin olis haavoja. Sit näihin eri rasvoihin turtuu aika nopeesti. Kuukauden päästä ihon reagointi loppuu ja voide toimii enää koristeena. Usein kun tuubi loppuu niin kaikonneet finnit tulee takaisin, pitää nauttia siitä viikosta jolla ajalla tulos näkyy. Iho myös punoittaa ainakin sieltä missä on ohutta ihoa.

      Älä odota ihmeitä, tai riippuu haetko apua ihan vaan mustapäihin, lääkkeiden kanssa voi toimia vähän pintaa siistivänä kans. Siinä mun kokemuksia, toivottavasti auttoi :D

    • ihokuntoon

      Sain epiduo reseptin tässä pari päivää sitten, ja kun laitoin heti ensimmäistä kertaa sitä mun iho alkoi punoittamaan, kirvelemään ja hilseilemään :( No yritän nyt aluksi käyttää sitä kevyesti pari kertaa viikossa, jos se helpottaisi.
      P.s Aika hauskaa, että tämä keskustelu alotettiin yli 8 vuotta sitten, niin se aika menee :DDdd

      • worttii

        Oon kanssa nyt käyttänyt 3 päivää epiduota, kirvelee kyllä ja kasvovedet yms muut kasvotuotteet tuntuu ilkeältä laittaa:( toivotaan että iho tottuisi nopeasti, tuntuu ettei lisää finnejä tosin ole tullutkaan!


    • Hilimainen

      Minä sain 5päivää sitten Epiduo -reseptin ihotautilääkäriltä ja aloitinki kuurin samana iltana kasvoille (lähinnä leuka ja posket) sekä yläselkään. Selkä on jo parempi näin muutaman päivän rasvailun jälkeen, mutta kasvot...... 😔 kolmena iltana pystyin geeliä kasvoihin laittamaan kun huomasin punaiset läiskät poskissa, niinkuin olisi palanu! Kirvelee, kiristää, punottaa..olen yrittänyt rasvailla Humektanilla ja Carpalanilla nyt pari-kolme päivää, mutta tuntuu ettei auta mitään. Mitä teen?? Ja niinkuin joku muukin oli aiemmin kirjoittanut, niin minunki naama kukkii vaan enempi nyt kuin ennen geeliä 😥

    • minävaan12

      Olen käyttänyt vähän alle kk ja ei oo ainakaan vielä näkynyt muutoksia...kuivattaa tosi paljon ja iho hilseilee :/ .Jatkan käyttöä ja toivon että auttais :)

    • srhsrhsr

      Olen pari kk nyt käyttänyt ja on tämä kyllä tehokkaampi kuin mikään reseptivapaa lääke. Reseptivapaa Basiron toimii ok, ainakin hillitsee aknea mutta Epiduo kyllä itsellä lopettaa lähes kokonaan akne-ongelmat, varsinkin muutaman viikon käytön jälkeen. Käsittääksen ero on että Basiron vain torjuu aknea kuivattamalla isoa mutta Epiduo vaikuttaa myös ihon alla avaten huokosia.

      Toki aluksi ärsyttää ihoa ja iho punoittaa ja kutisee. Parhaat vinkit tähän on että 1. ei käytä joka päivä vaan aloittaa käyttämällä esim joka toinen päivä ja 2. ei pese kasvoja tavallisella saippualla vaan iholle hellävaraisellä kuten vaikka lactoline. Kuukauden käytön jälkeen ainakin itsellä hävisi iho-ärsytys.

    • Mimmost

      Itse olen käyttänyt nyt muutaman viikon ja aluksi kirveli niin maan perkeleesti ja iho hilseili järkyttävästi. Nyt huomaan ihoni jopa huonontuneen, finnejä siis enemmän kuin ennen epiduo ja sen takia aloinkin googlata että onko ihan normaalia... sentään hilseily ja polttelu on loppunut... toivon että kyseessä on joku puhdistumisreaktio ja saan kohta täydellisen ihanan ihon!

    • Kokeilussa

      Ihotautilääkäri määräsi noin viikko sitten tämän epiduo geelin ja pari ensimmäistä päivää meni hyvin ja hyvin tuloksin, mutta sitten tuli tuo helvetillinen kirvely ja kuumotus. Geelin laittaminen kirvelee kuten myös perus rasvojen laittaminen. Oletan, että ihon pitää siihen nyt vain tottua, koska on noin ''voimakas'' aine kyseessä.

    • Elluu32

      Olen käyttänyt kuukauden Epiduo-voidetta ja jatkan sen käyttämistä. On vähentänyt aknee.

    • Innoissaan

      Olen käyttänyt 9 päivää vasta epiduo voidetta ja antibioottia siinä samalla, ja iho on kireä, punainen, kuiva ja todella arka. Mutta se kuuluu kuuriin, mutta pitää olla vaan kärsivällinen aineen ja antibiootin kanssa. Ja pitää olla myös tarkanna ettei lopeta kesken voiteen käyttöä koska voi silloin huonontaa ihoa. Ja kirvely ja polttaminen iholla pitää vain kärsiä! Jos haluaa hyvän ihon itselleen. Täällä moni valittaa siitä mutta minusta vain pieni asia.. ja siitä että iho on kuiva ja on ruman näköistä Itse olen siihen tehnyt niin että kun kuivumista on tullut paljon niin kuorin kuivuneen ihon pois ja laitan rasvaa päälle. Siinä kohtaa huomaa yleensä kun kuiva iho on poissa että iho on paljon pehmentynyt jo 9 päivän aikana, minulla on näppylät pienentynyt paljon jo ja iho tuntuu sileältä, no minulla ei ollut finnejä tai pahaa aknetta, mutta paljon epäpuhtauksia naamassa. Olen käyttänyt nuorempana monia eri akne lääkkeitä eikä ole auttanut mikään.. nyt käyttänyt vain 9 päivää ja ihossani tapahtunut jo nyt muutoksia! En jaksa odottaa miltä ihoni näyttää 4kk päästä!!!

      • Innoissaan

        Käytän siis samalla humektan rasvaa, ja rasvaan naaman päivässä sillä noin 3-7 kertaa


    • epiduo23565

      Vuoden verran käytin. Itsellä sitkeä aikuisiän akne ja paljon talikertymiä ihohuokosiin ja välillä kovia patteja ihon alla. Hieman Epiduo lievensi talikertymiä, ei niin paljon tullut niitä valkoisia näppyjä ihon alle. Koviin patteihin ei juuri auttanut.

      Sanoisin että lievän/keskivaikean akneen hoitoon sopii tilapäisesti ja tehokkaampi kuin reseptivapaat voiteet. Jos vähän pahempi akne tai jatkunut vuosia, suosittelen suoraan isotretioniinia.

      Ekoina viikkoina Epiduo ärsytti ja kuivatti ihoa mutta se meni ohi kun iho hieman tottui. Voi käyttää vaikka joka toinen päivä jos ärsyttää liikaa. Ihon rasvaisuutta se minulla jopa vähän lisäsi koska iho rasvoittuu enemmän kun ärsyyntyy.

    • Punanahka

      Itse olen käyttänyt epiduoa vähän reilun viikon lievän aknen hoitoon. Akne on jo selvästi helpottanut ja iho on terveemmän näköinen. Aamuisin käytin kosteusvodetta ja iltaisin epiduoa paikallisesti aknekohtiin, jonka jälkeen tuntui aina hetken hyvin lievää kuumotusta niissä kohdissa kasvoja. Mitään vakavia oireita ei kuitenkaan tullut.

      Mutta ikävä kyllä, eilen illalla iho alkoi hyvin äkkinäisesti ilman varsinaisia varoituksia kutiamaan ja kuivumaan paljon, ja nyt aamulla kasvot ovat tulipunaiset, kireät ja hyvin kosketusarat. Kasvot myös tuntuvat hyvin karhealta ja kutiavat paljon, mikä tekikin nukkumisesta erityisen nautinnollista. Tämä kaikki tuli viikon moitteettoman käytön jälkeen, täysin yllättäen.

      Eli siis jos joku tätä tököttiä hankkii, niin suosittelen olemaan melko säästeliäs käytön suhteen. Esim. käyttäkää vain joka toinen ilta, vain ja ainoastaan aknekohtiin ja käyttäkää ihmeessä jotain kosteusvoidetta ihon tasapainottamiseksi.

    • ApuaApuaApua

      Jos Epiduo teki teille ruman punaisen naaman, esimerkiksi minulle. Itse olin tyhmä ja en katsonut arvosteluita ja nyt on ihan punainen, kirvelevä ja arka naama. On minulla myös todella tärkeä viikko meneillä, kun on kokeita ja kaikkea. Niin kuinka kauan kesti, kun punainen iho hävisi? Ja, jos peititte sen, niin kannattaako laittaa meikkivoidetta päälle? En viitsisi ottaa tämän päivän lisäksi lisää päiviä pois, kun on niin tärkeä viikko.

    • Anonyymi

      Siis saako sitten kun epiduo on kuiva laittaa päälle kosteusvoidetta illalla??? ja käytän itse epiduoa vain finnien päälle ja skinorenia koko naamaan. Skinorenin päälle ainakin olen laittanut kosteusvoidetta.

      • Anonyymi

        Apteekissa sanoivat että kannattaa ehdottomasti rasvata iho aina illalla epiduon jälkeen jollakin hyvin kosteuttavalla rasvalla. Itse olen odotellut n.5min ja epiduo on jo kuivunut. Käytössä Epiduo ollut itsellä nyt vasta 1vk, samanlaista ihoärstystä alkoi tulla n.2-3pv kohdalla kun aiemmin on kuvattu. Yhtäkään uutta finniä ei ole aloituksen jälkeen ilmestynyt ja iho on jo paljon tasaisempi. Polttelu ja kirvely ei ole kivaa, mutta koen sen kuitenkin siedettävänä. Kauneuden eteen pitää joskus vähän kärsiä. :)


    • Anonyymi

      Itse aloitin epiduon perus lääkärin määräämänä, piti olla kuukauden kuuri, kohta lopuillaan ja ihoni on aivan räjähtämispisteessä, minulla ei oikeastaan kuivata lähes ollenkaan, ei polttele eikä ole muitakaan sivuvaikutuksia paitsi vähän kutisee, olen todella pettynyt siihen, että se vain pahentaa ihoani, en uskonut koskaan sanovani näin, mutta minulla on ”vanhaa” ihoani todella ikävä! Toivoisin, että olisi vain joku puhdistusreaktio, ihoni on muutenkin aika pintakuiva ja määrättiin Acon Mini derm rasva kuivalle iholle ja Hydrocortisooni kylkeen, taitaa olla lähellä uusi lääkärikäynti, jos ei ala parantua tästä, vaikka vähän aikaa olen vasta käyttänyt en olisi uskonut, kun aloitin, että ihoni tulisi näyttämään tältä!

    • Anonyymi

      käytin kaksi kertaa ja toisella kerralla piti pestä pois itkusilmässä kun kirveli poskia ja sen jälkeen pari päivää punotti

    • Anonyymi

      olen käyttänyt viikon mutta minulla ei ole mitään oireita tullut mitä tässä lueteltiin.... laitan illalla kasvojen pesun jälkeen ja aamulla pesen kasvot uudelleen ja laitan kosteusvoidetta. Ihossa kuitenkin käyttää enemmän siltä että rasva on kuivunut kiinni ihoon eikä niin että ihoni kuoriutuisi... mitä teen väärin ?

    • Anonyymi

      2022 päivitys ketjuun

    • Anonyymi

      Taustana oon 18v ja oon kärsinyt aknesta pari vuotta. Tilanne on ollut joskus pahempi ja joskus parempi. Finnejä on ollut poskissa ja kystisiä leuassa jättäen arpia. Kokeillut kaiken maailman kalliit akneiholle tarkoitetut naamavoiteet ja aineet tuloksetta (avene, whamisa, cerave, aco..).

      Oon käyttänyt epiduoa nyt kaksi kuukautta ja aine selvästi tehoaa. Aluksi koin haittavaikutukset, mutta kun niitä osasi odottaa, ne jaksoi läpi (iho kirveli, kiristi ja punoitti). Jos akne todella häiritsee se on pieni hinta paremmasta ihosta. Naamanpesun jälkeen levitän herneen kokoisen määrän ainetta koko kasvoille silmiä ja suunpieliä välttäen jonka jälkeen aika nopeasti lisään kosteusvoidetta. Oon huomannut että jos odottaa liian kauan epiduon jälkeen naamarasvan laittamista, iho alkaa kirvellä, joten teen sen heti kun epiduo on imeytynyt ihoon (muutenkin sitä laitetaan ohut kerros).

      Finnejä tulee välillä etenkin ennen kuukautisia, mutta muuten iho on pehmeä ja ihohuokoset huomattavasti pienentyneet. Siitä olenkin saanut kehuja. Uskon vahvasti että kuukauden jälkeen tilanne vielä parempi.

      Epiduon lisäksi vältän rasvaisia ruokia, maitotuotteita ja esim. karkkeja missä paljon lisäaineita. Tyynyliinan vaihdan joka kolmas päivä. Kuorin naaman hellästi pari kertaa viikossa. Älä purista näppyjä!

      Siinä mun vinkit ja päivitän myöhemmin jos joku vielä tätä ketjua seuraa😄

    • Anonyymi

      Voiko epiduon päälle laittaa meikkivoidetta?? Ite oon käyttäny alle viikon ja naama on palanu pahasti ja sattuu mut yritän kestää kivun ja jatkaa käyttöä. Ja mulle lääkäri sanoi että joka ilta pitää laittaa mutta kai mäki alan käyttää jokatoine päivä ku iho on iha palanu ja kuiva ku korppu!

    • Anonyymi

      Oho tarkotin siis että voiko epiduon köyttämisen aikana tunkee meikkivoidetta ku illalla sitä laitan ni voiko aamulla laittaa meikkiä palaneen kohan päälle? Onko kellää kokemuskia pahentuuko se siitä?

      • Anonyymi

        Mä en ainakaan pysty käyttään meikkivoidetta. Meikkivoide ”kuoriutuu” pois päivän aikana ja näyttää rumalta. En oo ite ollu päivääkään käyttämättä meikkivoidetta tässä 2 vuoden aikana ja nyt on pakko. Oon käyttäny nyt Epiduoo viikon enkä vielä kyllä huomaa mitään.


    • Anonyymi

      Julkiselta puolelta epiduo-kuuri. Kärsin oireet eikä tehonnut hormonaaliseen akneen. Lopulta luovutin ja menin yksityiselle ihotautilääkärille. Suunnilleen heti kättelyssä totesi että minulla varhaisen aikuisiän akne, johon ei tehoa muu kuin isotretinoiini-kuuri. Suosittelen vahvasti pikaisesti menemään tasokkaalle lääkärille, jotta pääsee aknesta eroon eikä akne ehtisi tehdä niin paljon arpia. Se tietysti maksaa jonkin verran (käynti n. 130e ja lääkkeet oisko 50e, labrakokeet julkisella eikä ainakaan vielä tullut laskua). Sillä lähti mulla kolmen vuoden aknen kanssa kamppailun jälkeen iho puhtaaksi. Epiduo ei toiminut minunkaan tapauksessa, korkeintaan lievensi oireita. Jälkiviisaana olisin jo pari vuotta sitten hakeutunut yksityiselle enkä kokeillut muita keinoja näin kauan (ruokavalio, ihonhoitotuotteet yms)

      • Anonyymi

        isotretinoiiniä en suosittele kenellekkään, ellei ole todella paha akne ja arpia on ja veret valuu. isotretinoiini on niin vahvaa ja voi käydä maksan päälle. Se myös kuivattaa ihoa ihan järkyttävän paljon (vaikka olisikin ennen ollut rasvainen iho!) ja siitä tulee nenäverenvuotoja paljon.

        Itse suosittelen epiduo voidetta ja Tetralysal (tai Oricyclin) antibioottia. Kannattaa myös käyttää aloe veraa ulkoisesti (sitä ei kannata syödä koska se voi käydä maksan päälle!). Epiduoa kannattaa muuten laittaa ohut kerros että se auttaa paremmin.


    • Anonyymi

      Voi että harmittaa kun luullaan ja jopa uskotellaan että akne johtuu ulkoisista asioista ja että sitä voitaisiin hoitaa voiteilla ja kasvopuhdisteilla... no syy on että rasva ei poistu elimistöstä vaan puskee ihosta ulos paukamina... miksi ei poistu, siksi että et syö kauralesepuuroa... kas kun kaikilla aineenvaihdunta ei toimi... kokeilkaa, ei kallis kokeilu ja tuloksia syntyy...

    • Anonyymi

      Mitä kosteusvoiteita ootte käyttänyt tän epiduokuurin aikana?

      • Anonyymi

        Mulle lääkäri määräsi Epiduon rinnalle Humektania, ja oon kyllä tykänny. Paksut voiteet saa itellä ainaki aikaan sen, että iho menee tukkoon. Humektania on saanu huoletta läträtä päivän aikana useasti. Kuivuu myös nopeasti ja on kevyt rasva.


    • Anonyymi

      Törmäsin tähän ketjuun kun taistelin kanssa aikuisiän aknen kanssa. En halunnut ottaa itselleni isotretioonikuuria koska luulen että en olisi kestänyt vaan niitä haittavaikutuksia. Aloin käyttämään differiniä basironia kanssa ja se on kyllä puhdistanut ihoni. Koostumus han on sama kun tuossa epiduossa mutta pystyin itse pitämään välipäiviä basironia käytöstä jos iho kuivui liikaa. Adapeleeenia kun pitäisi levittää koko naamaan että se toimisi kunnolla eikä vaan täsmä tuotteena mitä huomasin että osa ketjussa tekee. Hyvä rasva on oleellinen. Erisanin kosteuttava kasvovoide on hyvä mikä ei ole komedogeeninen. Suosittelen jokaisen seulomaan rasvat ha meikit läpi skincarismalla ette vasn pahena ihonne kuntoa. Humektani on vähän komedogeeninen rasva vaikka niin muka sopii akneiholle. Lopetin itse sen käytön. Ajattelin vaan kirjoittaa ketjuun että differin/basiron kombo toimii myös yhtä hyvin eikä ole noin rajusti kuivattava iholle kun epiduo. Basironia voi käyttää täsmätuotteena aknen päällä, pestä pois ja lisätä illalla Differin tai jopa laittaa Differiniin päälle jonkun näppylä päälle niin se on aamulla jo kuivannut kasaan.

    • Hei, aloitin uudelleen epiduon käytön, sillä viime kerralla, kun sitä käytin vihasin sitä, kuinka paljon aine kirveli ja kuivatti ihoa:(

      Nyt, kun aloitin aineen uudelleen käytön iho on taas siinä kohtaa, että kirvelee ja iho kuivuu.

      Onko kellään mitään muistikuvaa/tietoa kauanko tämä kuivuminen kestää ja koska alkaa vaikuttamaan niin, että selvän muutoksen voi havaita kasvoilla🙈

    • Anonyymi

      sain tänään reseptin tetralysaliin ja epiduoon, toivottavasti toimis. oon tässä jo kolmatta vuotta kärsiny kierukan aiheuttamasta aknesta, joka sitkeesti jäi vaikka kierukan vaihoin takas epillereihin. ihanaa nähä kuinka tä ketju on edelleen hengissä, tuun varmasti palaan tänne ja jakaan omia kokemuksia <3

    • Anonyymi

      Minulla on nyt käytössäni Skinoren. Saan siitä apua jos käytän sitä säännöllisesti. Epiduo on kuulemma tehokkaampaa. Ajattelin kysyä sitä lääkäriltä. Mutta antibiootit eivät ole auttaneet minun akneen pysyvästi, joten en voi suositella niitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe