Lempi Queen-levysi?

,.,.,.

Mikä on Queen-levyjn (studioalbumit) top 3 mielestäsi?

6

771

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha fani

1. Queen II
      Se vaan on älyttömän monipuolinen levy. Se oli viimeinen Queen levy joka multa puuttui vuonna 1982 kun sen ostin. Rakastuin siihen heti ensi kuulemalla, silti vieläkin tuntuu siltä kuin siltä löytyisi yhä uutta joka kuuntelulla.

2. News of the world
      Tämä oli ensimmäinen Queen levy jonka kuulin ja sain lainaksi kaverin isoveljeltä vuonna 1980, sen takia kai olen yhä Queen fani ja se on edelleen suosikkilevyjäni.

3. The Game
      Tämä oli ensimmäinen Queen levy jonka ostin itse vuonna 1981. Sitä ennen olin lainannut NOTW ja ANATOn kaverin veljeltä. Tosin juuri tämän levyn biisejä tuli radiossa vuonna -80 ja sai minut kiinnostumaan Queenistä ja lainaamaan nuo levyt.

ANATOsta täytyy sanoa että silloin -80 se ei oikein iskenyt minuun, koska NOTW ja Game oli enempi sitä tyyliä mikä silloin vetosi muhun. Ehkä sen takia se ei edelleenkään ole arvoasteikossani kuin vasta yleensä 4. tai 5.

• Sammy who was low

1. Queen II - Tämä tuntuu olevan monien fanien mielilevy. Minulle tämä taiderock-paketti kolahtaa eniten The March Of The Black Queenin, Nevermoren ja White Queenin kaltaisten mahtibiisien ansiosta, mutta ei muissakaan valittamista ole.

2. Innuendo - Komeammin ei Freddie olisi voinut uraansa päättää. Tällä levyllä Queen palasi takaisin siihen kokeilevaan taiderockiin, jonka 80-luvun kaupallisuus oli syrjäyttänyt. Upeita kappaleita peräjälkeen.

3. Hot Space - Sinänsä ehkä yllättävä valinta, sillä en pahemmin ole diskoihmisiä. Life Is Real ja Las Palabras De Amor parilla muulla biisillä höystettynä kuitenkin riittävät nostamaan tämän levyn kolmanneksi ja taitaapa asiaan vaikuttaa vielä sekin, että se on Under Pressuria lukuunottamatta tehty syntymävuotenani. Kiva huomata, että silloin oli vielä edes jotain jäljellä siitä kokeilevasta Queenista, minkä kaupallisuus oli paria vuotta myöhemmin vähällä tuhota.

• Soul Brother

Innuendo ja II kuuluvat myös minun kestosuosikkeihini, tosin aivan viime aikoina kumpikaan ko. levyistä ei ole hirveän ahkerasti soittimiessa pyörinyt. Parasta Queenissä mielestäni onkin se, että bändi ehti tehdä monenlaista musiikkia ja eri levyt sopivat kuunneltaviksi erilaisiin tilanteisiin. Itsellä ainakin levyjen soittoaktiivisuus vaihtelee kausittain. Jokin aika sitten The Game ja Jazz olivat kovassa kuuntelussa, tällä hetkellä taas jostain syystä The Miracle ja Made In Heaven päätyneet ahkerampaan kuunteluun. Ja kunhan loputon räntäsade ja kaamos tästä laskeutuvat yllemme, niin eiköhän silloin ala taas bändin raskaampi materiaali soida. :)

• coverdale1

1. SHEER HEART ATTACK
      Loistava, monipuolinen, kuulostaa aina yhtä
      hyvältä
      2. A NIGHT AT THE OPERA
      katso edellinen
      3. NEWS OF THE WORLD
      Rock!!!!

Muita lempi levyjä:
      JAZZ
      Omalla tavallaan 'herkullinen' Queen levy.
      Ehkä paremmin tuotettuna nousisi TOP kolmoseen
      THE GAME
      Myös hieno rock-levy bändiltä
      GREATEST HITS I & II
      Mitäpä sitä kiertelemään. Queen oli hieno ns
      ''single'' bändi. Kaikki helmet kahdella hie-
      nolla kokoelmalla.

• Bad Co.

Tähänhän ei absoluuttista totuutta löydy, ainakaan allekirjoittaneen kohdalla, mutta yritetäänpä poimia tämänhetkisen fiiliksen mukaan suosikit esille:

1. Innuendo: nousi suosikiksi heti ensikuuntelusta alkaen. Synkähkö ja tummasävyinen, mutta ehkäpä juuri siksi niin kiehtova.

2. A Day At The Races: jokseenkin aliarvostettu monissa piireissä, mutta omissa papereissani timantinkova kokonaisuus.

3. Sheer Heart Attack: tämä on monesta eri syystä erittäin rakas pitkäsoitto itselleni. Taiteellisen kokeilun riemujuhla!

• =.=

1. Queen II
      2. Innuendo
      3. A Night at the Opera

ei tarvii perustella 8-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe