Lempi Queen-levysi?

,.,.,.

Mikä on Queen-levyjn (studioalbumit) top 3 mielestäsi?

6

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha fani

1. Queen II
      Se vaan on älyttömän monipuolinen levy. Se oli viimeinen Queen levy joka multa puuttui vuonna 1982 kun sen ostin. Rakastuin siihen heti ensi kuulemalla, silti vieläkin tuntuu siltä kuin siltä löytyisi yhä uutta joka kuuntelulla.

2. News of the world
      Tämä oli ensimmäinen Queen levy jonka kuulin ja sain lainaksi kaverin isoveljeltä vuonna 1980, sen takia kai olen yhä Queen fani ja se on edelleen suosikkilevyjäni.

3. The Game
      Tämä oli ensimmäinen Queen levy jonka ostin itse vuonna 1981. Sitä ennen olin lainannut NOTW ja ANATOn kaverin veljeltä. Tosin juuri tämän levyn biisejä tuli radiossa vuonna -80 ja sai minut kiinnostumaan Queenistä ja lainaamaan nuo levyt.

ANATOsta täytyy sanoa että silloin -80 se ei oikein iskenyt minuun, koska NOTW ja Game oli enempi sitä tyyliä mikä silloin vetosi muhun. Ehkä sen takia se ei edelleenkään ole arvoasteikossani kuin vasta yleensä 4. tai 5.

• Sammy who was low

1. Queen II - Tämä tuntuu olevan monien fanien mielilevy. Minulle tämä taiderock-paketti kolahtaa eniten The March Of The Black Queenin, Nevermoren ja White Queenin kaltaisten mahtibiisien ansiosta, mutta ei muissakaan valittamista ole.

2. Innuendo - Komeammin ei Freddie olisi voinut uraansa päättää. Tällä levyllä Queen palasi takaisin siihen kokeilevaan taiderockiin, jonka 80-luvun kaupallisuus oli syrjäyttänyt. Upeita kappaleita peräjälkeen.

3. Hot Space - Sinänsä ehkä yllättävä valinta, sillä en pahemmin ole diskoihmisiä. Life Is Real ja Las Palabras De Amor parilla muulla biisillä höystettynä kuitenkin riittävät nostamaan tämän levyn kolmanneksi ja taitaapa asiaan vaikuttaa vielä sekin, että se on Under Pressuria lukuunottamatta tehty syntymävuotenani. Kiva huomata, että silloin oli vielä edes jotain jäljellä siitä kokeilevasta Queenista, minkä kaupallisuus oli paria vuotta myöhemmin vähällä tuhota.

• Soul Brother

Innuendo ja II kuuluvat myös minun kestosuosikkeihini, tosin aivan viime aikoina kumpikaan ko. levyistä ei ole hirveän ahkerasti soittimiessa pyörinyt. Parasta Queenissä mielestäni onkin se, että bändi ehti tehdä monenlaista musiikkia ja eri levyt sopivat kuunneltaviksi erilaisiin tilanteisiin. Itsellä ainakin levyjen soittoaktiivisuus vaihtelee kausittain. Jokin aika sitten The Game ja Jazz olivat kovassa kuuntelussa, tällä hetkellä taas jostain syystä The Miracle ja Made In Heaven päätyneet ahkerampaan kuunteluun. Ja kunhan loputon räntäsade ja kaamos tästä laskeutuvat yllemme, niin eiköhän silloin ala taas bändin raskaampi materiaali soida. :)

• coverdale1

1. SHEER HEART ATTACK
      Loistava, monipuolinen, kuulostaa aina yhtä
      hyvältä
      2. A NIGHT AT THE OPERA
      katso edellinen
      3. NEWS OF THE WORLD
      Rock!!!!

Muita lempi levyjä:
      JAZZ
      Omalla tavallaan 'herkullinen' Queen levy.
      Ehkä paremmin tuotettuna nousisi TOP kolmoseen
      THE GAME
      Myös hieno rock-levy bändiltä
      GREATEST HITS I & II
      Mitäpä sitä kiertelemään. Queen oli hieno ns
      ''single'' bändi. Kaikki helmet kahdella hie-
      nolla kokoelmalla.

• Bad Co.

Tähänhän ei absoluuttista totuutta löydy, ainakaan allekirjoittaneen kohdalla, mutta yritetäänpä poimia tämänhetkisen fiiliksen mukaan suosikit esille:

1. Innuendo: nousi suosikiksi heti ensikuuntelusta alkaen. Synkähkö ja tummasävyinen, mutta ehkäpä juuri siksi niin kiehtova.

2. A Day At The Races: jokseenkin aliarvostettu monissa piireissä, mutta omissa papereissani timantinkova kokonaisuus.

3. Sheer Heart Attack: tämä on monesta eri syystä erittäin rakas pitkäsoitto itselleni. Taiteellisen kokeilun riemujuhla!

• =.=

1. Queen II
      2. Innuendo
      3. A Night at the Opera

ei tarvii perustella 8-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1443
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe