Mikä on Queen-levyjn (studioalbumit) top 3 mielestäsi?
Lempi Queen-levysi?
6
695
Vastaukset
- Vanha fani
1. Queen II
Se vaan on älyttömän monipuolinen levy. Se oli viimeinen Queen levy joka multa puuttui vuonna 1982 kun sen ostin. Rakastuin siihen heti ensi kuulemalla, silti vieläkin tuntuu siltä kuin siltä löytyisi yhä uutta joka kuuntelulla.
2. News of the world
Tämä oli ensimmäinen Queen levy jonka kuulin ja sain lainaksi kaverin isoveljeltä vuonna 1980, sen takia kai olen yhä Queen fani ja se on edelleen suosikkilevyjäni.
3. The Game
Tämä oli ensimmäinen Queen levy jonka ostin itse vuonna 1981. Sitä ennen olin lainannut NOTW ja ANATOn kaverin veljeltä. Tosin juuri tämän levyn biisejä tuli radiossa vuonna -80 ja sai minut kiinnostumaan Queenistä ja lainaamaan nuo levyt.
ANATOsta täytyy sanoa että silloin -80 se ei oikein iskenyt minuun, koska NOTW ja Game oli enempi sitä tyyliä mikä silloin vetosi muhun. Ehkä sen takia se ei edelleenkään ole arvoasteikossani kuin vasta yleensä 4. tai 5. - Sammy who was low
1. Queen II - Tämä tuntuu olevan monien fanien mielilevy. Minulle tämä taiderock-paketti kolahtaa eniten The March Of The Black Queenin, Nevermoren ja White Queenin kaltaisten mahtibiisien ansiosta, mutta ei muissakaan valittamista ole.
2. Innuendo - Komeammin ei Freddie olisi voinut uraansa päättää. Tällä levyllä Queen palasi takaisin siihen kokeilevaan taiderockiin, jonka 80-luvun kaupallisuus oli syrjäyttänyt. Upeita kappaleita peräjälkeen.
3. Hot Space - Sinänsä ehkä yllättävä valinta, sillä en pahemmin ole diskoihmisiä. Life Is Real ja Las Palabras De Amor parilla muulla biisillä höystettynä kuitenkin riittävät nostamaan tämän levyn kolmanneksi ja taitaapa asiaan vaikuttaa vielä sekin, että se on Under Pressuria lukuunottamatta tehty syntymävuotenani. Kiva huomata, että silloin oli vielä edes jotain jäljellä siitä kokeilevasta Queenista, minkä kaupallisuus oli paria vuotta myöhemmin vähällä tuhota. - Soul Brother
Innuendo ja II kuuluvat myös minun kestosuosikkeihini, tosin aivan viime aikoina kumpikaan ko. levyistä ei ole hirveän ahkerasti soittimiessa pyörinyt. Parasta Queenissä mielestäni onkin se, että bändi ehti tehdä monenlaista musiikkia ja eri levyt sopivat kuunneltaviksi erilaisiin tilanteisiin. Itsellä ainakin levyjen soittoaktiivisuus vaihtelee kausittain. Jokin aika sitten The Game ja Jazz olivat kovassa kuuntelussa, tällä hetkellä taas jostain syystä The Miracle ja Made In Heaven päätyneet ahkerampaan kuunteluun. Ja kunhan loputon räntäsade ja kaamos tästä laskeutuvat yllemme, niin eiköhän silloin ala taas bändin raskaampi materiaali soida. :)
- coverdale1
1. SHEER HEART ATTACK
Loistava, monipuolinen, kuulostaa aina yhtä
hyvältä
2. A NIGHT AT THE OPERA
katso edellinen
3. NEWS OF THE WORLD
Rock!!!!
Muita lempi levyjä:
JAZZ
Omalla tavallaan 'herkullinen' Queen levy.
Ehkä paremmin tuotettuna nousisi TOP kolmoseen
THE GAME
Myös hieno rock-levy bändiltä
GREATEST HITS I & II
Mitäpä sitä kiertelemään. Queen oli hieno ns
''single'' bändi. Kaikki helmet kahdella hie-
nolla kokoelmalla. - Bad Co.
Tähänhän ei absoluuttista totuutta löydy, ainakaan allekirjoittaneen kohdalla, mutta yritetäänpä poimia tämänhetkisen fiiliksen mukaan suosikit esille:
1. Innuendo: nousi suosikiksi heti ensikuuntelusta alkaen. Synkähkö ja tummasävyinen, mutta ehkäpä juuri siksi niin kiehtova.
2. A Day At The Races: jokseenkin aliarvostettu monissa piireissä, mutta omissa papereissani timantinkova kokonaisuus.
3. Sheer Heart Attack: tämä on monesta eri syystä erittäin rakas pitkäsoitto itselleni. Taiteellisen kokeilun riemujuhla! - =.=
1. Queen II
2. Innuendo
3. A Night at the Opera
ei tarvii perustella 8-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569