itsemurha-aikeet

Musta/valkea enkeli

Tämä ei ole hätähuuto,joten asiallisia vastauksia kiitos.
Olen keski-iän ylittänyt,täysin tasapainoinen,vaikkakin väsymys ja uupumistila vaivaa.
Sain x-avioliiton hajottua (minun tahdostani).
Miten voi olla mahdollista,että irtaimisto jaetaan mutta ei liiton aikana (enin osa veloista oli hänen tekemiään), hän ehti tehdä itsensä varattomaksi, maksumieheksi jäin minä,vaikka hän oli ilman lupaani nostanut ja siirtänyt omalle salaiselle tililleen rahojani, Minä jo uupuneena ja välinpitämättömänä hyväksyin hänen tekemisensä.
Hän oli alkoholisoitunut ja kirjanpitäjä,joka kyllä tiesi miten hän toimii.
Sain tajuttomuuskohtauksia ns. pseudokoht. jotaka lääkärin mukaan olivat pakenemista todellisuudesta,olin joka kuukausi teholla ed.mainitusta syystä nukutettuna.En vieläkään tajua miten hän oli voinut tililleni päästä.
Hakiessani eroa ystävättärieni tuella, x-mieheni saadessa tietoon asian hän pudotti minut kierreportaat alas(ei todistajia tietenkään)Minulle jäi ikuinen vamma lonkkaan.
samoin jatkuvat raiskaukset tekivät minusta miesten pelkääjän.
En saanut kunnollista apua mistään,velkasaneeraukseen kyllä,sielläkkän ei kukaan edes maininnut mahdollisesta vekojen jakamisesta.
Pakenin paikasta toiseen tappouhkauksien takia.
Vasta nyt tajuan miten väsynyt olin "auervaaran" asuessa minun nimissäni olevassa asunnossa (vuokra). Rahallisesti hän ei osallistunut mihinkään.
AsiantuntiJAT OVAT KUUNNELLEET JA LUKENEET PÄIVÄKIRJANI NIILTÄ AJOILTA JA IHMETTELEVÄT MITEN OLEN JAKSANUT KAIKEN KESTÄÄ.
Anteeksi isot kirjaimet.
Onko kenelläkään tietoa,joutuvatko lapseni kuolemani jälkeen velkojen maksajiksi.
terv. neuvoton.

4

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakimiehen sana tukevampi

      Esim. oman pankkisi lakihenkilö ottaa sinut vastaan kun varaat ajan. Mut.
      Ahdistavasta aiheesta kirjoittaminen helpottaa jo tilannettasi.

    • vampyr

      Aikamoista maanpäällistä helvettiä oot läpikäymässä.
      Ennenkaikkea voimia jaksaa!!!
      Ps. Itse "helvetin" läpikäynyt.

      Ja miehiin 100%:sti luottamuksen
      menettänyt.

    • valkea maa

      Hei!

      Alla vähän lakitekstejä. Lapsesi siis ovat kuolinpesän osakkaita, eivät velallisia. Kuolinpesä asetetaan konkurssiin, osakkaat eivät ole vastuussa veloista, elleivät laiminlyö pesänselvitystä. Kirjoituksestasi ei selviä, ovatko lapsesi alaikäisiä, jos niin heitä edustaa silloin joku muu. En ole itse lakimies, joten nämä siis varauksella.

      Vaikeahan tämmöisten kysymysten kanssa on mennä mihinkään lakimiehelle kyselemään. Vaikka on vaikeaa, niin lapsesi varmasti tarvitsevat sinua, eivät velkojasi tai rahojasi.

      Toivon sinulle jaksamista, toivon, ettet antaisi periksi synkille ajatuksille, vaan uskallat elää elämääsi siten, kun sinulle kuuluisi.


      Kuolinpesän varoista suoritetaan pesän ja vainajan velat. (15.6.2007/710)

      Pesänselvitysvelat maksetaan ennen muita velkoja sitä mukaa kuin ne erääntyvät. Muut pesän velat maksetaan vasta vainajan velkojen jälkeen.

      Kuolinpesän konkurssissa konkurssipesä vastaa pesänselvitysveloista.

      Pesänselvitysveloista säädetään 18 luvun 5 §:ssä.

      2 § (20.8.2004/783)
      Osakas ei vastaa henkilökohtaisesti vainajan velasta.

      Poiketen siitä, mitä 1 momentissa säädetään, perunkirjoitusvelvollinen osakas vastaa henkilökohtaisesti vainajan velasta, jos hän laiminlyö perunkirjoituksen toimituttamisen määräajassa. Sama vastuu on osakkaalla, joka perunkirjoituksessa tai vahvistaessaan valalla perukirjan vaarantaa velkojan oikeutta antamalla vääräksi tietämänsä ilmoituksen tai jättämällä tahallaan ilmoittamatta jonkin tietämänsä seikan.

      Jos velkoja 2 momentin nojalla vaatii osakkaalta maksua velasta, osakas vapautuu velkavastuusta, jos hän osoittaa, ettei hän ole 2 momentissa tarkoitetulla menettelyllään taikka toimenpiteellään tai laiminlyönnillään pesän hallinnossa aiheuttanut 18 luvun 7 §:n nojalla korvattavaa vahinkoa. Jos osakas osoittaa, että hänen velkojalle aiheuttamansa vahinko oli rahamäärältään pienempi kuin vainajan velka, hän vastaa vahingon määrästä.

      • musta/valkeaenkeli

        Olen varaton täysin,mitään rahallista arvoa ei ole ollutkaan jälk. 2002.
        Lapseni ovat kaikki aikuisia. Ja pelkäävät
        Kiitos sinulle kannustuksesta joutuvansa velkani maksajiksi.
        Kiitos lohdutuksestasi en ikinä ole alkoholia maistanutkaan ja nyt olisi yehnyt todella mieli,mutta pelkkä hajukin ällöttää.
        Hyvää illanjatkoa. tulostin tietosi välittömästi.
        terv, musta enkeli kait


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2231
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      65
      1873
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1695
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1621
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      144
      1539
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe